Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 6:27

Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
3.2 eruit Boxster er in?! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche 968
Noord Brabant
Bericht 3.2 eruit Boxster er in?!
Ik ben aan het twijfelen om mn 3.2 er uit te doen en een boxster aan te gaan schaffen. Wellicht de verkeerde beslissing maar daar kan ik nu niet over oordelen. Heeft er iemand al zo'n stap ondernomen. En dan bedoel ik niet van horen van maar echt de stap genomen. Ik he al een aantal forum topics gezien maar was er nog niet een tegen gekomen van de overstap van een 3.2 naar een boxster. Mn voorkeur en mn budget gaat uit naar een 2.5 of 2.7. Ga ik het vermogen missen? Wat zijn de voordelen?

24 maart 2008 13:54
Profiel
Bericht 
Je gaat maar een ding doen, mocht je de stap maken, en dat is :cry:

24 maart 2008 13:57
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 3.2 eruit Boxster er in?!
dubsport schreef:
Ik ben aan het twijfelen om mn 3.2 er uit te doen ...

Hoe lang heb je 'm nu eigenlijk al :?:

Bokkie is niet te vergelijken met 'n 3.2 ...

... je gaat Cabrio Wim wss gelijk geven :?

24 maart 2008 13:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Ik kan niet anders dan me bij de vorige schrijvers aansluiten.

24 maart 2008 14:01
Profiel WWW
‘64 Kever
Bericht 
Het ligt eraan wat je met de 3.2 doet. En waarom je de 3.2 gekocht hebt.

Puur rationeel gezien, zal de Boxster perfect rijden (wegligging), heerlijk touren (open kappie), en zal het verschil in vermogen minimaal zijn. Echter, zet de plaatjes (2 foto's dus) eens naast elkaar.

Voor mij echt zeker weten genoeg reden om geen Boxster te kopen ;)

En dan hebben we het nog niet over geluid, beleving, gevoel, emotie, en al dat soort dingen.

Maar sorry, nee, geen ervaring met de stap... Weet wel Jaap Brand, die van een 993 naar een Boxster is gegaan, maar voor de rest? (Retep van een 968 naar een Boxster, ER van een 964 naar een Boxster (en 993-tt))

24 maart 2008 14:17
Profiel Facebook 
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
rijd goed hoor zo,n boxsterrr 8) net wat pascal zegt laten we ze naats elkaar zetten :wink:

click to enlarge :wink:
Afbeelding Afbeelding of wat voor kleur boxster wilje :?:

ik vind het ook een vette bak hoor een boxster 8)

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

24 maart 2008 14:31
Profiel WWW Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Kan best een goede stap zijn hoor, laat je niet van de wijs brengen door die wijsneuzen hierboven! :wink: Het is maar net wat je wilt.

24 maart 2008 14:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Op zoek naar...
Noordwijk aan zee
Bericht 
Ben van een 3.2S naar een 3.6 S gegaan..... :wink:

deze stap is me tot op heden zeer goed bevallen.... :thumleft:

24 maart 2008 14:36
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
D.D. schreef:
Ben van een 3.2S naar een 3.6 S gegaan..... :wink:

Ja :!: van 'n BoxsterS naar 'n 993 - 2S :lol:

.. dubsport wil juist naar 'n Boxster toe :idea: :wink:

24 maart 2008 14:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
lastige vraag. Waar wil je wonen, op mars of op de maan?
Boxster is een modernere auto met andere/betere wegligging en geeft je het cabriogevoel. Is toch wel een andere beleving lijkt mij, moet je zelf gaan ervaren om over te kunnen oordelen.
Maar de echte puristen zullen zeggen: Tja, maar 't is geen 911 hè :?: :!: :wink: :wink:

24 maart 2008 14:56
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Cayenne S Exen: 911 Carrera 3.2 cabriolet '89, 911 Carrera 3.2 targa '87, 911 Carrera 3.2 coupé '86 en 944 Targa
Bericht 
Ha Dubsport, ik heb zelf deze stap niet gemaakt (wel vaker over nagedacht) maar kan misschien toch wel een beetje oordelen. Mijn vader heeft nl. sinds ongeveer 5 jaar een Boxster 2.5 waarin hij vrijwel dagelijks rijdt. Ik heb de Boxster wel eens een aantal weken geleend als mijn auto voor een beurt weg was. Het heeft zeker voordelen: nieuwe looks, rijdt als een nieuwe (dus geen kraakjes etcetera), heerlijk open rijden, fantastisch weggedraag, zeer grote bagageruimte en heerlijk snerpend uitlaatgeluit (sportuitlaat). De eerste dagen heb ik dan steeds het gevoel dat ik zou moeten overstappen van de 3.2 naar deze veel modernere Porsche.

Na een weekje echter raak ik er steeds meer van overtuigd dat ik geen Boxster wil. Voor mij (puur persoonlijk dus) komt dat door de volgende aspecten:
- looks; hoewel ik de Boxster een waanzinnig mooie auto vindt, blijf ik de 911 met zijn waanzinnige, tijdloze design uiteindelijk toch veel mooier vinden. Ik ben bang dat ik toch weer terug zou willen naar een 911;
- vermogen; hoewel de Boxster best heel pittig is, is dat voormalijk het snelle wegtrekken vanaf stilstand, heerlijk lichtvoetig. In de toeren is het echter best snel gedaan. De 911 voelt veel en veel krachtiger aan. Dit is natuurlijk op te lossen door voor een 3.2 (Boxster S) te gaan; en
- het is een twoseater. Je kunt er dus echt niet (ook niet voor 2 km) met zijn drieen in rijden. Ik heb (nog) geen kids, rijd niet vaak met meer dan twee personen in de Porsche, maar het kan wel.

Voor mij dus: Boxster erbij? Ja graag! Boxster i.p.v. 911? Nee toch liever niet!

24 maart 2008 15:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 968
Noord Brabant
Bericht 
Duidelijke antwoorden. Ik ga toch maar eens een proefrit maken. Wellicht ben ik dan ook overtuigd om het al dan niet te doen. Ik heb toevallig afgelopen zaterdag in een Boxster gezeten bij Porsche Centrum Gelderland. De zithouding is wel heel actief als bij de 911. Ik ben nog niet heel erg te spreken over de looks van de auto met een dichte kap. Dicht vind ik de auto gewoon lelijk (sorrie, indien ik hier boxster bezitter mee beledig).

Wat me met name aanspreekt is het open rijden en de extra luxe aan boord. De alcantara met leer versie. Daarintegen verwacht ik begin oktober een eerste kind wat in een boxter niet echt gemakkelijk mee te nemen is. Gelukkig is het een hobby auto dus mochten we met zn drieen weg moeten kunnen we altijd nog de andere auto pakken.

24 maart 2008 16:52
Profiel
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht 
Dubsport, zolang had je je 3.2 toch niet?
Bevalt ie niet meer of zo ? of heb je n paar keer in een Boxster gereden.
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de reden, waarom zo ' n move ineens.
Veel wijsheid wens ik je wel toe :roll: :wink:

24 maart 2008 16:53
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht 
Lucien, Niet doen, zeker als er een kind op komst is. Mijn overweging om een 911 te kopen en geen Boxster had ook met de kids te maken. Je gaat echt niet zo makkelijk met zijn 2en meer weg. ( sterker nog hoe vaak wil je nog gebruik maken van de 2 zitter, als je kinderen hebt) die kids van mij vinden het meerijden met de Porsche helemaal te gek. Ik denk dat ik ruzie krijg met de oudste ( 3 jaar) Kijk eens rond voor een leuke targa of Cabrio. Ik ben uiterst te spreken over het Targa rijden met de kindereren. Helemaal super, geeft het Porscherijden een hele andere demensie.

24 maart 2008 17:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
Bericht 
Zou ook niet zo snel je 3.2 inruilen voor een 2.5 boxster, eerder dan een leuke 911 cabrio, lekker open toeren met een bankje achterin, heb zelf een 3.2 boxster gehad en werkelijk een top auto, wel eens gereden in een 2.5 maar dat vond ik tegenvallen, maar ik denk met zo'n kleintje dat je dan nog eens een zondagritje kan maken, als het vrouwtje niet blij is kan de boxster nog wel eens gaan verdwijnen. Of denk je als de kleine er is tel ik niet meer mee en dan ga ik maar toeren in de Boxster :twisted: .

24 maart 2008 18:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex black Beauty, New owner of the red legend!
Uden
Bericht 
Ben onlangs van een Boxster 2.5 naar een 911 3.2. gegaan. Heb daar verschillende redenen voor.

Wat mij betreft is het puur karakter... (nu moet ik ook eerlijk zeggen dat je na verloop van tijd ook het verhaal van..."mooie porsche, jammer dat het geen 911 is....", ook een beetje zat wordt (kappers auto enz,...).

Maar, de Boxster is voor dagelijks gebruik een TOP auto. Mijn 3.2. is een derde auto, en dat was de Boxster ook, dus gebruik ik deze enkel in het weekend of voor een mooie rit. Dan ben ik persoonlijk van mening dat de 3.2 DE auto voor mij is.

Geen moment spijt van het verkopen van de Boxster!

Je moet het zelf ervaren, dus succes met de proefrit (het zal rijden als een luxe auto met alle gemakken (en minder karakter). :wink:

24 maart 2008 18:56
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
:idea: Zoek een 911 cabrio :wink:

24 maart 2008 18:58
Profiel
PorscheForum Rakker
'04 Boxster 2.7
Bericht 
Tja het ene sluit het andere toch niet uit :?
Ik heb ook kinderen en gebruik de Boxster dagelijks voor woon-werkverkeer.
Voor de kinderen is er plaats zat in de Volvo.
Met een motorfiets kun je ook geen kinderen meenemen. Moesten alle papa's stoppen met motorrijden, dan daalde het aantal motoren op onze wegen met minstens de helft :P

24 maart 2008 19:48
Profiel
Urmond
Bericht 
torquey schreef:
Tja het ene sluit het andere toch niet uit :?
Ik heb ook kinderen en gebruik de Boxster dagelijks voor woon-werkverkeer.
Voor de kinderen is er plaats zat in de Volvo.
Met een motorfiets kun je ook geen kinderen meenemen. Moesten alle papa's stoppen met motorrijden, dan daalde het aantal motoren op onze wegen met minstens de helft :P

Klopt, maar als je voor dagelijks gebruik ( auto van de zaak) een andere auto hebt, en de Porsche puur voor de fun, zoals bij mij en bij Dubsport het geval is is dagelijks gebruik van de Porsche geen optie. Ook voor de papa motorrijders geld dat je echt wel minder vaak rijd als je kindereren hebt. ( spreek uit ervaring) :wink:

24 maart 2008 21:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
Mijn ervaringen met een Boxster 2.5 en een Carrera 3.2 kun je hier vinden:

Link: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?p=398088&highlight=#398088

Succes!

24 maart 2008 21:39
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
Dubsport, je vraagt de mening op PF waar nog vele "puristen" (dat ze zelf denken) :lol: zitten die zelf nog geen 3.6 waterkoker willen accepteren :) naast een stofzuiger... En nu ga jij hun vragen om je dan toch wel goed uitziende 3.2 (2e of 3e) wagen wil omruilen voor een Boxster...
Mijn mening dan: alle 911 (ook 964,993) zijn leuk enal, maar ik zocht dan toch ook wel een modernere wagen. (dus ik snap ergens wel die behoefte) Je gaat ze nooit kunnen vergelijken, puur als hobby auto zou ik de 3.2 houden (=waardevaster) maar neemt niet weg dat een Boxster echt wel een geweldige porsche blijft. En dan sluit ik me aan bij Erick3.2 zen laatste lijntje...
Je zal zelf de moeilijke knoop moeten doorhakken en ik zou zeggen,ga veel met een boxster rijden de komende lentedagen :D
Ohja en veel succes :twisted:

PS jouw 3.2 ziet er echt wel geweldig uit hoor 8)

24 maart 2008 21:45
Profiel WWW Facebook 
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
volstrekt andere auto's. wat jij wil.

24 maart 2008 21:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 968
Noord Brabant
Bericht 
Citaat:
Zou ook niet zo snel je 3.2 inruilen voor een 2.5 boxster, eerder dan een leuke 911 cabrio, lekker open toeren met een bankje achterin, heb zelf een 3.2 boxster gehad en werkelijk een top auto, wel eens gereden in een 2.5 maar dat vond ik tegenvallen, maar ik denk met zo'n kleintje dat je dan nog eens een zondagritje kan maken, als het vrouwtje niet blij is kan de boxster nog wel eens gaan verdwijnen. Of denk je als de kleine er is tel ik niet meer mee en dan ga ik maar toeren in de Boxster Twisted Evil .

Volgens mij is een cabrio geen optie. Ik heb het bankje wel eens bekeken maar daar zou ik toch ook niet echt comfortabel in zitten. Ik ben gisteren met mn eigen 3.2 meegereden op de achterbank. Dat moet toch tot nog wel lukken met een kind tot een jaar of 4-5. Dat is den wel weer een voordeel.

Of ik nog mee tel na dat het kind geboren is weet ik niet? maar je brengt me wel op een idee :twisted: [/code]

24 maart 2008 22:17
Profiel
Urmond
Bericht 
Tot een jaar of 10 echt geen enkel probleem zitten dan nog behoorlijk comfortabel. ( of ze moeten dan al 1.80 m zijn :D ) Cabrio heeft inderdaad minder ruimte achterin de leuninkjes staan rechter op dan bij de Targa en Coupe.

24 maart 2008 22:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Verschil in zitplaats achterin is echt miniem, Cabrio en Targa hebben door hogere daklijn zelfs aanmerkelijk méér hoofdruimte dan de Coupé.
Mijn kids zijn nu 6 en hebben nog zeëen van ruimte achterin.

24 maart 2008 23:54
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende