Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 21:05

Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Beschermhoes 
Auteur Bericht
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
djtommi schreef:
... but who cares?

I do :!:

Eric 3.2 schreef:
Het is een afgesloten garage maar de elektrische poorten hebben spijlen waar de katten net doorheen kunnen...

Rol kippengaas kopen van circa 1 meter breed (hoog in dit geval) en met 'n paar ty-wraps op die poorten vastzetten :idea:

EDIT; 3 gedachten op bijna hetzelfde moment ..

22 maart 2008 23:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
ja kippengaas fantastisch kunje stroom op zetten :shock: beetje water erom heen :mrgreen:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

22 maart 2008 23:27
Profiel WWW Facebook 
Westervoort
Bericht 
:(

23 maart 2008 2:46
Profiel
PorscheForum Rakker
manager PR & Online bij BOVAG
Bericht Re: katten
Jurgen schreef:
:thumright: Stoere vent.

In plaats van 't op de dieren af te reageren, zou ik de oorzaak aanpakken ; de mensen aanspreken die deze katten binnenhalen/laten en hun verantwoordelijk stellen voor gevolgkosten...

Tuurlijk...

ik wil jou wel eens horen als je elke ochtend de kattenharen van je cabriokap mag schrapen en pootafdrukken op je lak kan gaan tellen.

Katten schijnen de enige HUISdieren te zijn waarvan de wet en de bezitters vinden dat ze gewoon los buiten rond mogen lopen. Ik zal m'n rottweiler eens op je cabriodakje laten overnachten...

Ik heb er voldoende kattenbezitters in de buurt al op aangesproken, maar dan krijg ik dezelfde reactie als vorig jaar toen een aantal kinderen uit de buurt m'n Seat Leon hadden aangezien voor een schoolbord en een paar kiezels voor krijtjes: "Er lopen er hier wel meer rond, die van ons doet zoiets niet."

En dan geef ik liever die kat een knal voor z'n kop bij een heterdaadje.

Nogmaals: het zijn HUISdieren; hou ze dan ook in HUIS en laat ze niet los rondlopen.

24 maart 2008 16:31
Profiel
Moderator
911 Carrera S
djtommi schreef:
Ik zal m'n rottweiler eens op je cabriodakje laten overnachten...

Is 'ie nog zo lenig dan :?:

Ondanks (dat jij denkt) dat de wet er niet in voorziet - vind ik dat je 'n onwetend dier dit niet lijfelijk aan kan en mag rekenen :!:

De eigenaar van het beest is ten allertijde verantwoordelijk in deze :|

Ik ben zelf ook geen katten liefhebber - maar er zijn andere methode's dan 'n knal voor de kop :idea:

24 maart 2008 16:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Olaf schreef:
De eigenaar van het beest is ten allertijde verantwoordelijk in deze

Kom op zeg, je bent toch niet getrouwd met Marianne Thieme, of wel? :lol: :lol:

Een corrigerende tik lijkt me pedagogisch uitermate verantwoord, vooral op het moment dat je zo'n beest heterdaad betrapt. Weet ie meteen wat ie fout doet.

nogmaals: ik wil jou wel eens zien als je elke ochtend een hele baal aan kattenharen van je dakje kan schrapen en de pootafdrukken kan gaan tellen, terwijl je nét je auto grondig hebt laten poetsen...

Ik kan 'm bij een heterdaadje inderdaad ook bij z'n nekvel grijpen en vervolgens midden op het plein aan een paal hangen met een briefje erbij voor de eigenaar. Ik weet namelijk niet welke van de 15 katten in de buurt bij welk huisnummer hoort.

Maar goed; zo'n ultrasoon apparaatje werkt dus prima, zoals ik al zei. Het aantal corrigerende tikken blijft nu dan ook tot een minimum beperkt.

24 maart 2008 17:00
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
on topic: ik zou een hoes kopen die over mijn auto gaat. :lol:

24 maart 2008 17:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986
Friesland
Bericht Bescherm-poes
Sommigen schijnen het onderwerp van dit topic toch te willen veranderen in:

BESCHERMdePOES

Inderdaad het wil nog wel eens werken om de eigenaren erop aan te spreken en aansprakelijk te stellen. Dit kost alleen erg veel tijd en moeite. Want de standaard reacties zijn: Ons poesje doet dat niet, Ons poesje was het niet, Het is zijn natuur, Kan hem toch niet de hele dag binnen houden (ja dus, het is toch een HUISDIER)
Ik heb uiteindelijk met wat geduld de dader op de moterkap en cabriodak gefotografeerd, samen met een spoor van poten en vuiligheid. Toen kwam de aansprakelijkheid toch iets dichterbij voor de eigenaar.

Dit is helaas moeilijker bij tientallen katten in de buurt.[/quote]

Laatst bijgewerkt door 968mint op 24 maart 2008 21:33, in totaal 1 keer bewerkt.

24 maart 2008 17:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Bescherm-poes
968mint schreef:
Sommigen schijnen het onderwerp van dit topic toch te willen veranderen in:

BESCHERMPOES

:lol: :lol:

968mint schreef:
Ik heb uiteindelijk met wat geduld de dader op de moterkap en cabriodak gefotografeerd, samen met een spoor van poten en vuiligheid. Dit is helaas moeilijker bij tientallen katten in de buurt.

ja, je vraagt je inderdaad af of je als een Inspector Gadget tot diep in de nacht moet gaan zitten posten voor een heterdaadje. Je begint je dan af te vragen waarom dit HUISdier niet ook gewoon binnen wordt gehouden en aan een lijntje wordt uitgelaten, zoals een hond. :?

24 maart 2008 17:29
Profiel
Moderator
911 Carrera S
djtommi schreef:
Kom op zeg, je bent toch niet getrouwd met Marianne Thieme, of wel? :lol: :lol:

Volgens Google niet :lol:

... gaat mij er alleen maar om dat de termen ROTSCHOP & KNAL mij niet zo aanstaan als het dieren betreft ... omdat er genoeg andere oplossingen zijn :idea:

Bijvoorbeeld je Rothweiler naast de auto te laten slapen :twisted:

horn schreef:
on topic: ik zou een hoes kopen die over mijn auto gaat. :lol:

... als antwoord op de vraag van de topic-starter :?:

Eric 3.2 schreef:
Heeft iemand ervaring met met dergelijke poezen en tips waar deze te kopen? Ik hoor het graag.

:wink:

24 maart 2008 17:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Olaf schreef:
... gaat mij er alleen maar om dat de termen ROTSCHOP & KNAL mij niet zo aanstaan als het dieren betreft ...

mij ook niet, ook niet bij kinderen, maar daarvan zeggen ze ook dat een pedagogische tik verantwoord is. En aangezien zo'n pluizenbol minder empathisch vermogen heeft dan een kind.... :wink:
Laten we het maar op een corrigerende tik houden dan
:) :)

topic-starter heeft inmiddels zo'n apparaatje met ultrasoon geluid besteld

24 maart 2008 17:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayenne S Exen: 911 Carrera 3.2 cabriolet '89, 911 Carrera 3.2 targa '87, 911 Carrera 3.2 coupé '86 en 944 Targa
Bericht 
Zojuist ook maar even een Halfords hoes om de auto heen gedaan. Al vraag ik me wel af of ik daarmee de katten niet juist uitnodig om op mijn auto te gaan liggen omdat deze lekker zacht en warm is. Daarnaast denk ik dat kattennagels hier toch wel snel doorheen gaan en katten hun nagels sneller uitzetten op stof dan op metaal. Ik wacht nog maar met het terugzetten van de auto op mijn gebruikelijke plek en laat 'm op de plek van mijn vriendin staan (in de kattenvrije zone van de parkeergarage) tot ik de elektronische kattenverschikker in huis heb en heb geinstalleerd.

Laatst bijgewerkt door Eric 3.2 op 25 maart 2008 23:06, in totaal 1 keer bewerkt.

25 maart 2008 17:56
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Nog 1 vraagje: die mensen wonen niet in het gebouw maar komen er wel om te voeren? En zetten mandjes neer? Die heb je (neem ik aan) al even bij hun door de brievenbus gepropt?

25 maart 2008 18:38
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa & Boxster 3.2S
Bericht 
Maarten schreef:
Die heb je (neem ik aan) al even bij hun door de brievenbus gepropt?

Die mensen, het voer, de katten of de mandjes? :twisted: :wink:

25 maart 2008 18:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayenne S Exen: 911 Carrera 3.2 cabriolet '89, 911 Carrera 3.2 targa '87, 911 Carrera 3.2 coupé '86 en 944 Targa
Bericht 
Maarten schreef:
Nog 1 vraagje: die mensen wonen niet in het gebouw maar komen er wel om te voeren? En zetten mandjes neer? Die heb je (neem ik aan) al even bij hun door de brievenbus gepropt?

Beste Maarten,

Ons appartementencomplex / onze VvE bestaat uit 5 verschillende gebouwen die samen een grote parkeergarage delen. Deze garage is beveiligd en de ingangen bestaan uit grote elektrische deuren met spijlen. Katten kunnen daardoor vrij in en uit wandelen. Er liepen een aantal zwerfkatten in de buurt. Die zijn al een keer door de poezenboot onderzocht, hebben een oormerk gekregen en zijn gecastreerd/gesterilliseerd. Helaas kennelijk net te laat want er zijn er een heleboel bijgekomen het laatste jaar.

Nu is er iemand (een oud vrouwtje) in de buurt die geen lid is van onze VvE maar van een complex verderop die de katten elke avond voert. Die beesten hoeven dus zelf niet meer voor hun eten te zorgen en liggen daardoor de hele dag voor pampus. Als het buiten koud is is het natuurlijk lekkerder om fijn binnen te liggen op een verwarmde plek.

Een van de bewoners van ons complex (die zelf een kauwgombalblauwe Prius of zo heeft) heeft dat verder gefaciliteerd door een aantal dozen en mandjes neer te zetten voor de rotbeesten. Deze bewoner voerde de beesten eerst ook maar is daarmee gestopt nadat we haar met het bestuur daarop hebben aangesproken. Op basis van ons reglement kunnen we haar echter niet verbieden om die spullen daar neer te zetten (alleen de opslag van olie, gassen etcetera is verboden). Uiteraard een doorn in het oog van mij (en vele anderen) maar niets aan te doen. :evil: :evil: :evil:

Ik ben zaterdag mijn auto helemaal gaan wassen. Toen ik zondag beneden kwam was het kennelijk weer bal geweest want er stonden weer veel kattevoetjes op de voorkant. Nu weet ik niet of het direct krassen geeft (ben geen Martin Gaus maar dacht dat ze normaal hun nageltjes ingetrokken hebben dus enkel op kussentjes lopen) maar zeer ergerlijk is het wel. Bovendien is het bij een cabrio veel erger omdat ze daar constant op het dak gaan liggen. Het targadak vonden ze beduidend minder aantrekkelijk.

25 maart 2008 19:11
Profiel
981 Boxster GTS
djtommi schreef:
Laten we het maar op een corrigerende tik houden dan

Een corrigerende tik lijkt mij prima . . . . . . .

. . . . . maar dan bij de eigenaar :wink:

25 maart 2008 20:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
Bericht 
Een hoes is eigenlijk gewoon je gewoonnen geven, en idd als ze hun nageltjes er in gaan zetten krijg je een aantal lekkere krassen.
Kan je niet gewoon die dozen weghalen??? Als die vrouw ze daar naartoe heeft gehaalt en zij voert ze is zij volgensmij niet zo moeilijk veranwoordelijk te stellen?? Verder lijkt het mij idd wel handig om gewoon een gaasje te spannen.

Wij hebben een hond en die laten we zo'n 4x per dag uit, die poept netjes in het gras, loopt gewoon mee en luisterd als je hem roept. Hier moeten wij HONDENBELASTING over betalen en deze moet verplicht aan de riem en ander ktijg je nog een bekeuring ook ????
Onze buurvrouw heeft 4 katten, betaald niets en schupt ze 's morgens de deur uit omdat ze anders in de weg lopen. Deze komen bij ons in de tuin even hun behoefte doen en lopen jou auto onder het zand en dan zou ik hier niets van mogen zeggen of maatregelen treffen??

25 maart 2008 21:34
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche 968
Noord Brabant
Bericht 
Ik heb er meteen ook maar een besteld. Ik wordt gek van die kat op de auto. Een kat kun je niks afleren geloof me?!

25 maart 2008 22:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S. Ex 911 3.2
Bericht 
ik heb er ook last van die kl.... rot katten :(
vooral als je de p net heb gewassen,dan is de voorkant lekker glad
de kat glijd uit en zet zijn nagels uit. :evil: :evil: :evil:

ik heb WEG UIT MIJN TUIN STOKJES gekocht. van reppers.
help dus niet.

onze hond (golden retriever) jacht wel op de katten meestal sprinten ze wel weg maar soms blijven ze staan. veel geblaf en geblaas .

als ik een kat zie die op mijn p heeft gezeten of
aangeraakt dan raak ik hem ook even aan. :evil:

25 maart 2008 22:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Eric 3.2 schreef:
Nu weet ik niet of het direct krassen geeft (ben geen Martin Gaus maar dacht dat ze normaal hun nageltjes ingetrokken hebben dus enkel op kussentjes lopen) maar zeer ergerlijk is het wel.

ik heb er dus ook flink last van gehad, maar gelukkig geen krassen kunnen ontdekken.

25 maart 2008 23:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Jopie schreef:
ik heb er ook last van die kl.... rot katten :(
vooral als je de p net heb gewassen,dan is de voorkant lekker glad
de kat glijd uit en zet zijn nagels uit. :evil: :evil: :evil:

Ik begrijp hieruit dat jij echt krassen op je auto hebt opgelopen door die katten Jopie?

25 maart 2008 23:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S. Ex 911 3.2
Bericht 
helaas wel.

25 maart 2008 23:18
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
911 Carrera 3.2 schreef:
Hier moeten wij HONDENBELASTING over betalen en deze moet verplicht aan de riem en ander ktijg je nog een bekeuring ook ????
Onze buurvrouw heeft 4 katten, betaald niets

Het is niet eerlijk...
Afbeelding

26 maart 2008 17:31
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche 968
Noord Brabant
Bericht 
Zondag de katten/honden verjager van Conrad in de buurt van de porsche opgehangen. Even getest met de twee katten. En het werkt. Probleem opgelost!

03 apr 2008 22:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
dubsport schreef:
Probleem opgelost!

:wink:

04 apr 2008 8:58
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende