Auteur |
Bericht |
Hellraiser
996 GT2 -
991 Cabrio ProjectSint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
|
Dilemma...
Stel:
Jullie hebben dit:
een '73 911 2.7 S, originele kleur: Lichtgeel.
en een budget van 8000€.
Optie 1:
RS Replica van maken
(kosten kit 2800€; gardebou's, koffer en motorklep en bumpers)
Wagen wordt dan toch beter terug in de originele kleur gezet omdat
bijna de helft van de carosseriedelen vervangen worden
(kosten herspuiten: 2500€)
Overige kosten: ???
Optie 2:
964 look houden en verder uitbouwen, perfectioneren en technisch
aanpassen.
(Velgjes, ophanging, ....)
Optie 3:
Terug ombouwen naar origineel
(kosten???)
|
25 maart 2008 22:19 |
|
|
Amethist
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
|
Qua looks wel totaal iets anders, maar ik vind ze allebij helemaal geweldig. Die 964 is wel stoerder maar de rs heeft meer charmes.
Als ik zo lees wat jij al hebt dan zou ik voor de 964 gaan. Lekker houden zo en helemaal naar jou smaak maken. Ik vraag me ook af of het voor 8 duizend mogelijk is om hem naar een rs om te laten bouwen.
_________________________________________ Ergens ben je nergens.
Laatst bijgewerkt door Amethist op 25 maart 2008 22:44, in totaal 2 keer bewerkt.
|
25 maart 2008 22:33 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Qua waardevermeerdering met minste kosten, optie 3
Of voor de looks, optie 1
Ombouw verder perfectioneren is voor elke P.liefhebber een nogo.
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
25 maart 2008 22:33 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Ik zou voor optie 1 kiezen en de 964 delen die je over houdt verkopen, hetgeen je iets meer ruimte in je budget geeft.
Wat je wel in acht moet nemen, is het totale bedrag dat de kant en klare replica je straks kost.
Is dat bedrag het je waard, ga er voor!
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
25 maart 2008 22:34 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Als je een '73 911S hebt met een 2.7....
Is het dan een late '73, dus Impact model?
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
25 maart 2008 22:36 |
|
|
PEF
996 TurboBrussel, België
|
Waarde auto + 8000€ en opleggen voor een nieuwere? En anders zou ik niet klagen want je eerste ombouw naar de 964 is al goed gelukt! Ben je haar beu ofzo?
_________________________________________ What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...
|
25 maart 2008 22:37 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Dilemma...
Als je voor deze optie gaat, zou ik persoonlijk metalen schermen en 'n metalen kofferdeksel zoeken ...
... kunststof voorbumper heb ik evt. wel voor je om over te nemen ...
RS Replica is IMO alleen wat waard als 'ie "waarheidsgetrouw" is nagemaakt
Aan de andere kant kan je je met Optie 2 heel veel tijd besparen als het om de buitenkant van de Porsche gaat ...
Derde en laatste optie: terug naar origineel; is 'n goede oplossing als je de(ze) Porsche 'n leven lang wil koesteren
|
25 maart 2008 22:41 |
|
|
horn
PF #57
|
ik zou hem terugbouwen naar een '73er 2.7 S.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
Laatst bijgewerkt door horn op 25 maart 2008 22:43, in totaal 1 keer bewerkt.
|
25 maart 2008 22:42 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Je hebt er een 3,2 blok inliggen...
Ik zou 'm terug bouwen naar volledig origineel.
Al is een RS-look ook wel stoer.
( knappe gozer trouwens in die echte gele RS )
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
25 maart 2008 22:42 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Heaumeau
|
25 maart 2008 22:43 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
25 maart 2008 22:47 |
|
|
Hellraiser
996 GT2 -
991 Cabrio ProjectSint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
|
Nee, ben die kleine dingetjes eraan een beetje beu aan het worden,
nu weer de remmen die blijven slepen, ombouw naar de 3.2 degelijk afwerken, schokdempers vervangen, motorruimte herspuiten, kleine
dingetjes in het interieur, ...
waardoor de wagen bijna toch compleet uit elkaar moet, en daardoor
begon ik te denken aan de opties
Ik vind de 964-look wel leuk, maar de RS spreekt me ook wel aan.
En toen had iemand gezegd, 'waarom bouw je 'm dan niet om,
en zet je'm ineens in de originele kleur, is die meer waard dan nu'
Interieur wat erin zit is denk ik jaren '80
Heb de wagen zelf 12.500 betaald, dus ben ook een beetje aan het denken
aan het kosten/baten-plaatje.
Reden van de 8000€ is het feit dat ik een bod gekregen heb op m'n
dagelijkse wagen, waarmee ik tegenwoordig toch bijna niet meer rijd,
en hier reeds 4 wagens op de oprit staan
|
25 maart 2008 22:50 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Optie 4......?
Deze verkopen, € 8.000,- erbij en een mooie 3.2 kopen?
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
25 maart 2008 22:53 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Misschien wel het beste idee
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
25 maart 2008 22:56 |
|
|
Porsche Tattoo
Boxster 986 2.7Rotterdam
|
Ombouwen naar een Boxster 3.2 S
_________________________________________ There Is No Substitute
|
25 maart 2008 23:01 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Inderdaad ... want zelfs het dashboard past niet bij 'n 73'er RS
|
25 maart 2008 23:04 |
|
|
Hellraiser
996 GT2 -
991 Cabrio ProjectSint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
|
Heb 'm nog maar net + 't is een hobby-wagen, en het is m'n
1e porsche, dus verkopen is niet zozeer een optie
Mij gaat het enkel om het sleutelen en het rijden, vind niet dat
je plezier hebt aan een perfecte wagen waar je enkel mee
hoeft te rijden en omwille van de onderhoudshistoriek bij een
officiële Porsche-dealer moet binnengooien...
But that's just me
|
25 maart 2008 23:14 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
Als je er een RS van maakt, zou ik 'm inderdaad zo 'echt' mogelijk maken. Dus ook motorisch, interieur etc. En dan ben je veel verder dan 8000 €...
(maar dan heb je wel een coole bak (imho))
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
25 maart 2008 23:47 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
lol
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
25 maart 2008 23:58 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
HET beste idee
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
26 maart 2008 0:08 |
|
|
RicardoP
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitieSint Anthonis
|
pfooeiii, lastige keuze. Maar je hebt nu een porker met een identiteitsprobleem. Daar moet zowie zo een hele lading geld in om er wat van te maken, als je hem een identiteit wilt geven.
Maar als je hem gewoon hebt voor de lol zou ik er helemaal sc*** aan hebben. Laat een goede monteur eens goed over de hele auto gaan en zorg ervoor dat je een goede en betrouwbare auto hebt waar je van kan genieten zoals ie is. Ben je wellicht een paar K verder en kun je er lol aan hebben. Beschouw het zoal het is: een hobby auto.
Maar het is aan jou: een mooie RS replica zal hem zeker goed doen maar ik ben bang dat je heel wat meer kwijt bent dan de 8K als je het goed wilt doen.
Ik kijk altijd vol jaloezie naar de mooie 996/993/964 etc op meetings en wat zou ik graag zo een auto bezitten. Maar als ik op een zondag middag flink aanhet sleutelen ben en s'avonds met een big smile zonder dak over de snelweg cruise dan besef ik weer waarvoor ik hem heb en zou ik het hem voor geen goud weg willen doen. Hier heb ik hem voor.
_________________________________________ Twijfel nooit aan jezelf !!!! Dat doen anderen wel voor je.
|
26 maart 2008 0:22 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
26 maart 2008 0:31 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Perfectioneren bestaat niet: slechts voor een bepaald doel! Je kan optimaliseren voor het circuit (betrekkelijk vlak egaal asfalt), of voor straat gebruik (drempels, klinkers, onregelmatig, varierende grip etc).
Zoals in jou foto vd 964 lijkt me dat iig een ramp! Dat ding is zo laag dat elke drempel je voorspoiler meepakt, of je moet bereid zijn om dat ding maar een paar duizend km per jaar te besturen
mijns inziens niet een vraag wat je hier moet stellen want iedereen houdt zijn eigen mening erop na!
|
26 maart 2008 2:07 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Terugbouwen naar origineel. Mocht je de wagen toch nog willen verkopen, is dat een stuk makkelijker. Mocht je willen blijven sleutelen, dan is het zeker een uitdaging om er een Boxster van te maken. Mocht je dat niet genoeg vinden, maak er dan een CGT van Succes
|
26 maart 2008 8:16 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Voor ieder wat wils. Probeerde vorig jaar mijn 3.2 bj 1987 met hystorie te verkopen. kwam niet hoger dan een bod van 14.500€. ( auto was in zeer goede staat). Ruilde de auto uiteindelijk voor een 3.2 bj 1984 964 ombouw. ( wel een hele mooie omgebouwd incl dash. en interieur.) was toch niet helemaal blij met een ombouw en verkocht deze auto binnen een week voor 16.500 €. Het wil dus niet altijd zeggen dat orgineel beter is en meer opbrengt. Ik zou de auto zo laten, verkopen, en die 8K bijleggen voor iets wat ik graag zou willen.
|
26 maart 2008 9:15 |
|
|