Auteur |
Bericht |
jampie
Boxster S Spyder 550Turnhout Belgie
|
Neem een Boxster S (3.2) en je hebt de "best of both worlds" !!!
Ik heb ook een 3.2 coupe gehad, een 964 en ben nu aan mijn 3e Boxster S. De Boxster is in alle opzichten de beter auto. En een S is qua "beleving" zeker niet minder dan de 911 !
|
25 maart 2008 0:41 |
|
|
dubsport
Porsche 968Noord Brabant
|
3.2 S met een acceptabele km stand is een beetje boven budget voor de hobby.
|
25 maart 2008 22:37 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
3.2 blijven rijden
|
25 maart 2008 22:45 |
|
|
Porsche Tattoo
Boxster 986 2.7Rotterdam
|
Beste dubsport,
Gewoon dat proefritje maken of 2 of 3 keer, maar gewoon doen want al dat "gejengel" van het is niet een echte , dameskapper , waterkoker , sorry hoor medeliefhebbers maar het zijn allemaal Porsche 's , er is maar 1 stelregel bij Porsche als het motorblok uit Zuffenhausen komt ; dan is het een Porsche ! En mag ik dan ook mijn vriend Dhr. Wiedeking quoten ?
" Als de verkoop van de Boxster niet zo goed had gelopen ( vanaf 1997 )
had de onafhankelijkheid van Porsche wel eens bedreigd kunnen worden "
Kortom de Boxster is hiermee heiligverklaard
Ik zou spontaan stoppen met nagelbijten als ik nu een Boxster 2.7 voor de deur zou hebben staan ( 2.5 ook goed hoor )
Maar een 3.2 is natuurlijk ook niet te versmaden , maar ik heb en neem dan ook geen kinderen.
_________________________________________ There Is No Substitute
|
25 maart 2008 22:53 |
|
|
danny porsche nr5
944-911Targa turbo look-911cabrio-944 S2-Boxster GT2 look(belgie)
|
wat is nu best aan te raden een 2.5 of 2.7 en waarom , en een handgeschakelde of een tiptronic en waarom ?
vandaag ben ik naar een 2.5 tiptronic gaan zien en morgen een 2.7 tiptronic en vrijdag een 2.5 handgeschakelde .
|
25 maart 2008 23:03 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Tot het moment waarop je ter oren komt, dat de Boxster uit Uusikaupunki komt
... verkoop Boxster is overigens al voorbij gestreefd door de KJN
|
25 maart 2008 23:26 |
|
|
horn
PF #57
|
Altijd wel gedacht. Byebye Boxster, byebye KJN Oja, byebye Carrera GT!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 maart 2008 23:28 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
964 cabrio wellicht? Toch al wat meer luxe, en achterin kan een kind echt prima zitten. Overigens zullen er heel wat mensen reikhalzend naar de verkoop van jouw rode 3.2 uitkijken (als je de prijs wat lager zet dan Reijnders eind vorig jaar ).
Boxster ook erg leuk, bij Leander meeting nog enkele gezien. Voor mij was een Boxster overigenst destijds no-go vanwege ons (nu 3 jarige) dochtertje.
|
26 maart 2008 6:02 |
|
|
WB
Boxster '98; daarvoor 911 3.0 en 3.2
|
overstap
Ik heb het gedaan, de overstap van een 3.2 targa naar een 2.5 boxster, nu reeds 3 jaar geleden.
Mis ik het vermogen? Ja, soms wel, meestal niet.
(je mist het wel als je op het circuit wat sneller wil gaan... )
Mis ik het geluid? Als ik men oude 3.2 in de zomer van ver hoor aankomen (verkocht aan iemand uit de buurt) wel, meestal niet omdat ik toch ook een sportuitlaat onder de boxster geplaatst heb. De combinatie van de twee mis je natuurlijk af en toe.....
Dan even het schakelen....heb nu tiptronic. Tevreden? Ja, als ik sportief wil rijden gebruik ik de stuurschakeling anders rustig in automaat naar het werk. Mis ik handschakelen? Ja, soms.
Wat wel een grote verbetering is , is uiteraard het interieur. Voor het dagelijks gebruik raad ik zeker de boxster aan, maar zoals hierboven iemand al gezegd heeft.......de combinatie en kiezen voor de boxster 3.2 lijkt me ideaal.
Het uiterlijk van de boxster mag voor sommigen dan minder zijn, mits wat aanpassingen maak je er ook wat moois van en met wat geluk vind je er wel een mooie met sportuitlaat, verlaagd, mooie velgen (steeds erg duuur.. )
succes en houd ons op de hoogte!!!
|
26 maart 2008 9:51 |
|
|
Eric 3.2
Cayenne S
Exen: 911 Carrera 3.2 cabriolet '89, 911 Carrera 3.2 targa '87, 911 Carrera 3.2 coupé '86 en 944 Targa
|
Dubsport, als het echt alleen om het open rijden gaat maar je voor de rest 100% tevreden bent met de 3.2, dan sta je voor hetzelfde dilemma als ik anderhalf jaar geleden. Ik ben op een open versie van de 3.2 overgestapt (eerst targa en toen cabriolet) overgestapt en - hoewel ik de lijnen van de coupé persoonlijk het mooiste vind van de drie opties - is het de beste stap die ik heb kunnen maken op Porsche-gebied. Het voegt voor mij echte een dimensie toe die ik niet meer zou willen missen. Wellicht kun je eens gaan kijken bij mijn oude targa die nu bij targa florio staat?
Voor wat betreft het interieur geldt dat het interieur van de Boxster inderdaad veel moderner is. Echter, de (standaard) stoelen van de 3.2 vind ik echt veel lekkerder zitten dan de standaard stoelen van de Boxster. De lendensteunen vind ik in de Boxster nauwelijks merkbaar.
Mijn neef heeft er trouwens ook eens over gedacht om een Boxster te kopen (hij had toen nog een 964 cabrio). Hij was er eigenlijk wel klaar voor om er een te bestellen. Bij Pon (waar hij toen nog geen klant was) hebben ze hem dat echt afgeraden omdat hij kleine kids had. Ze wisten zeker dat hij de auto binnen no time weer zou komen inruilen. Hij heeft er toen van afgezien.
_________________________________________ Het leven is te kort om geen Porsche te rijden.
|
26 maart 2008 10:13 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: 3.2 eruit Boxster er in?!
Tja, als iemand ervaring heeft met het overstappen van/naar een ander model Porsche dan :idea:
Hij heeft weliswaar niet rechtstreeks de overstap gemaakt van 3.2 naar Boxster (hoewel deze in zijn album ontbreekt ), maar daar heeft ook nooit veel tijd tussen gezeten en hij kan je zeker uit eigen ervaring vertellen over de verschillen tussen de diverse modellen 911 en Boxster in de praktijk.
Duidelijker over wie het is hoef ik niet te zijn neem ik aan.
Deze druk bezette man misschien even een PB sturen?
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
26 maart 2008 10:30 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Zou zeker ook even je postuur mee nemen in je overweging, ik kan met al mijn 190 centimeters die ik van boven tot beneden meet niet fatsoenlijk in een boxster zitten, zit dan met mijn rechteronderbeen tegen de middenconsole aan en ook de stoel staat dan te rechtop als ik hem maximaal naar achteren plaats...in de nieuwe boxster gaat het beter ...blijkbaar is de zitpositie toch iets ruimer gemaakt dan..
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
26 maart 2008 12:53 |
|
|
Porsche Tattoo
Boxster 986 2.7Rotterdam
|
@ Olaf & Horn
Van alle Porsche's die de afgelopen 11 jaar zijn geproduceerd, en of die nu uit Finland of Leipzig kwamen maakt niet niet , het gaat op de motoren die in deze wagens hangen! Want die komen stuk voor stuk uit Stuttgart en daar ging het mij om. De motor is toch het hart van de auto
_________________________________________ There Is No Substitute
|
26 maart 2008 18:16 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
jaja...motor uit stuttgart, carrosserie uit china...neuh tochmanie...
_________________________________________ oud is beter
|
26 maart 2008 18:36 |
|
|
dubsport
Porsche 968Noord Brabant
|
Ik denk dat ik m toch maar blijf rijden. Zeker met de toekomstige uitbreiding van de familie. De lijn van de de coupe is mooier dan die van een cabrio. En als ik er in rij dan ben ik er eigenlijk heel tevreden mee. En het kost me geen extra geld
|
26 maart 2008 20:51 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Lijkt mij een zeer wijs besluit!
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
26 maart 2008 20:56 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Een wijs besluit, dubsport.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
28 maart 2008 16:23 |
|
|
Porsche Tattoo
Boxster 986 2.7Rotterdam
|
Ik zou toch even een proefritje maken, ook al alleen om het rijden
_________________________________________ There Is No Substitute
|
28 maart 2008 21:43 |
|
|
dubsport
Porsche 968Noord Brabant
|
Proefrit is altijd leuk. Maar is niet handig voor het zelfde geld bevalt het wel?!
|
30 maart 2008 13:41 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Tja Dubsport, wellicht wil vrouwlief straks nog een keer gaan voor een Boxster en biedt de portemonnaie op termijn ruimte voor beide! Maar idnerdaad, Boxster biedt echt geen plaats aan een kind achterin. En het is ook altijd weer een (existentiele?) vraag of we nu steeds naar meer/beter moeten streven, of genieten van wat er al is (heel wijs, maar ja, wanneer moet je tevreden zijn; was je een jaar geleden al geheel tevreden, dan stond die fonkelend rode coupe nu niet bij jou thuis te glimmen ). Ik zou voor het gemak met de proefrit wachten tot het kindje er is, dan zien de zaken er waarschijnlijk al heel anders uit..
|
30 maart 2008 14:41 |
|
|