Auteur |
Bericht |
Wouter 964C4
964C4Bollenstreek
|
Van 964 naar 996?
Wie van jullie is er overgestapt van een 964 naar een 996?
Graag hoor ik van jullie ervaring.
De laatste tijd heb ik steeds meer de neiging om zelf van mijn trouwe 964C4 over te stappen naar een 996 (C2), echter mijn leven is gevuld met twijfel al om......iets zegt me dat ik spijt ga krijgen....
Ik gebruikt de 964 semi-dagelijks en wordt af en toe helemaal gek van de beslagen ramen in de regen, niet goed werkende airco in de warmte, een onverstaanbare radio/CD onderweg en alle andere luchtgekoelde 911 onhebbelijkheden .....als ik naar een 996 overstap zijn dit soort 'problemen' verleden tijd.
Ik heb vorige week een een stukje met een 996 gereden......toch een kleine deceptie....natuurlijk doet alles het perfect, en rijdt en stuurt de 996 ook erg goed (eigenlijk beter! ) en kan ik de radio nu wel verstaan...maar ik mis er ook wat aan . Ik kan echter niet beschrijven wat dit is....
Wat te doen? euri 20d bijleggen voor een 996 of toch maar de 964 helemaal op rijden (nu 216d km) en niet zeuren over de specifieke onhebbelijkheden?
Graag jullie mening
|
26 maart 2008 14:37 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Je krijgt eerder spijt van dingen die je niet gedaan hebt, dan dingen die je wel doet
Je kan er (ook) voor kiezen om de probleempjes van je 964 op te lossen - ergo: radio'tje vervangen en airco/verwarming na te laten kijken en evt. te laten repareren ...
Waarom 'n 996 en bv geen 993 of Boxster
|
26 maart 2008 14:47 |
|
|
aleh
ex-993 cabrio
ex-996 cabrio
ex-996 turbo
ex-Cayenne S
ex-Panamera S
993 cabrio
Haarlem
|
Een 996 rijdt heerlijk!!! Doen.
_________________________________________ http://www.autodisk.nl
|
26 maart 2008 15:00 |
|
|
Wouter 964C4
964C4Bollenstreek
|
Een Boxster....met alle respect, maar dat gaat dus echt niet werken....
Airco/verwarming werkt wel maar is zelfs toen'ie nieuw was nog niet zo goed als die van een hedendaagse middenklasser.
993 vind ik relatief duur...zeker in vergelijking met 996, die qua concept nieuwer en beter is (of dat zou moeten zijn).
|
26 maart 2008 15:12 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Een 993 rijd zo verschrikkelijk goed joh
Kachel/airco/clima is werkelijk super
Hij is inderdaad wat overgewaardeerd, maar blijft veel waard
Anders zou ik een late 996 met fabrieksgarantie
Suc6
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
26 maart 2008 15:19 |
|
|
aleh
ex-993 cabrio
ex-996 cabrio
ex-996 turbo
ex-Cayenne S
ex-Panamera S
993 cabrio
Haarlem
|
Een 993 schrijft wel lekker weinig af idd!!!
_________________________________________ http://www.autodisk.nl
|
26 maart 2008 15:20 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Toch blaast nijn 3.2 blower alles in 1 minuut schoon...(draaiknop max re en alle handels max re)
_________________________________________ oud is beter
|
26 maart 2008 15:37 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
toch denk ik dat de "problemen van je 964 verholpen kunnen worden.
Ik gebruik die van mij dagelijks en heb hier geen last van.
en hoeveel moderne auto's zie wel niet rijden met beslagen ramen door het niet goed gebruiken van de verwarming en of airco.
devilson rijdt 50 000 km per jaar in zijn 964 en waarschijnlijk ook zonder de ongemakken die jij aangeeft.
robert
Maar waarom zou je het niet doen
_________________________________________ remmen is angst
|
26 maart 2008 15:40 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Zag vanmiddag bij de Lidl nog een 996 wegrijden...best leuk hoor..maar om nu daar mn 964 voor in te leveren plus 20k?? Geen haar op mn hoofd...
En dan heb ik het nog niet eens over de afschrijving..
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
26 maart 2008 17:09 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Ik zou toch voor een 993 gaan
Maar ja, ik ben dan ook bevooroordeeld
en zuinig ingesteld, voor zover je dat van ons Porscherijders kunt zeggen
Ik speelde zelf ook met zo'n rare gedachte (GT3-tje tralalalala), maar ga nu de 993 helemaal naar m'n zin maken
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
26 maart 2008 17:27 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Ik zou ook voor een 993 gaan. Misschien wel relatief duur, maar zeker qua afschrijving goedkoper, zeker als het enkel om de kosten gaat dus eigenlijk een aanrader. Daarnaast, en vooral, de laatste luchtgekoelde...
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
26 maart 2008 17:39 |
|
|
aleh
ex-993 cabrio
ex-996 cabrio
ex-996 turbo
ex-Cayenne S
ex-Panamera S
993 cabrio
Haarlem
|
Er komt een moment dat ook de 996 niet meer afschrijft (kan niet lang meer duren). Maar.....de kans is groot dat de 993 zelfs in waarde gaat stijgen!
_________________________________________ http://www.autodisk.nl
|
26 maart 2008 17:41 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Dat bedoel ik maar.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
26 maart 2008 17:43 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Waardestijging Katsjinggg $$$$$$
Persoonlijk denk ik dat de 996-en nog wel even, zij het langzamer, in waarde zullen afnemen en zeker onder het 993 niveau terecht zullen komen.
De bedenkelijke reputatie van met name de eerste series (kaplof) zal hier mede debet aan zijn, daarnaast zijn de productieaantallen natuurlijk veel groter.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
26 maart 2008 17:55 |
|
|
leander
Brabant - Westland
|
993 of 993 !!!
My 2 cents
_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
|
26 maart 2008 17:57 |
|
|
Porsche964Heeze
997 4S
ex 996 C2, ex 996 4S, ex 993 C2Heeze
|
Ik rij mijn 996 c2 (handgeschakeld) iedere dag met veel plezier! Climatcontrol werkt perfect (zomer en winter), ligt prima op de weg, veel ruimte in het vooronder en achterin, rijdt redelijk zuinig en de onderhoudskosten vallen erg mee! Rij dus dagelijks met een big smile naar m'n werk. Mijn exemplaar heeft trouwens al wel de 2e (nieuwe) motor....
_________________________________________ ex 996 c2 hand 1999 ex 996 4S hand 2002
|
26 maart 2008 18:02 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Kijk..dat bedoel ik..
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
26 maart 2008 18:05 |
|
|
PEF
996 TurboBrussel, België
|
De 996 schrijft meer af omwille van de grotere productie... dat van de motor is wel wat overroepen. Moesten het allemaal zo'n slechte autos zijn die 996en werden ze niet meer verkocht.
De eerste auto (en dan spreek ik niet van klassiekers gelijk speedsters en exclusieve wagens) die stijgt in waarde mag je me altijd laten weten... Dat een 993 trager afschrijft wil ik wel geloven. Elke auto ook een porsche is een verliespost ze!
Ik zou voor moderner gaan Wouter... Al blijft de 964 een mooie porsche hoor!!!
_________________________________________ What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...
|
26 maart 2008 18:25 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Van 964 naar 996?
Weet jij iets wat wij nog niet (mogen) weten
Neem dezelfde uitlaat - bij hetzelfde type Porsche .... en ze klinken toch heel anders
|
26 maart 2008 19:22 |
|
|
rswartz
's-Gravenhage
|
993 neegendrieeeeennegentiggggggggggg
Ik ben een echte 964 rijder maar ik zou gaan voor een 993
_________________________________________ 'Remember yesterday, dream about tomorrow, but live today' 911 (964 c2) Chevrolet Silverado 2500 HD 6,6 Ltr Duramax Diesel-engine
http://www.hilitemusic.nl http://photobucket.com/rswartz
|
26 maart 2008 19:26 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
|
26 maart 2008 20:07 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
26 maart 2008 20:15 |
|
|
horn
PF #57
|
had met mijn vorige coupe nooit problemen met airco, beslagen ramen of een radio die ik niet hoorde (tenzij op volle snelheid). Heb ook een paar dagen een 996 cabrio gereden, maar ik vond het teveel auto.
Hier mijn ervaringen destijds. En ik denk er nog steeds zo over.
Veel wijsheid!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
26 maart 2008 20:22 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Je had er ook een paar roeispanen bij kunnen vragen Horn.
|
26 maart 2008 20:26 |
|
|
Ferdinand P
ex 996 C4 Cabrio Automg Breda
|
Ik heb dezelfde afwegingen de afgelopen maanden gemaakt. Uiteindelijk toch gekozen voor een 996 inderdaad oa vanwege het comfort. Als ik heel eerlijk ben vind ik de looks van een 993 mooier maar dat was niet doorslaggevend. Uitlaatgeluid is op 100 en 1 manieren te regelen. Mocht je een cabrio overwegen dan is het 996 elec dak weer een selling point.
Suc6
|
26 maart 2008 20:57 |
|
|