Auteur |
Bericht |
crazylay
|
verbruik, kosten 924/944
Hallo
Ik ben op zoek naar een nieuwe auto.
Nu ben ik eens gaan kijken en ben wel geinteresseerd in een belastingvrije 944 of 924.
ik ben wel benieuwd wat het verbruik van deze auto's is en de kosten.
wat betaal je ongeveer in de maand aan de verzekering(univé bijvoorbeeld)
is porsche rijden erg duur of is het wel te doen? (dagelijks gebruik)
Mvg,
Marco
|
26 maart 2008 18:08 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Wellicht een overbodige waarschuwing, maar als kosten de doorslag bij de aankoop van een auto vormen, moet je nooit een Porsche kopen. Je kunt er op leeglopen.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
26 maart 2008 18:13 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Re: verbruik, kosten
belastingvrij want? Het geld dat je daar mee bespaart gaat net zo makkelijk op aan onderhoud van een dergelijke oude auto. Kijke even op www.autoweek.nl kun je antwoord vinden op beide vragen.
Nu mogen wij raden welke vragen je nog hebt
Joh het is goed bedoeld, maar je stelt te algemene vragen die je zo met een beetje google kunt beantwoorden.
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
26 maart 2008 18:15 |
|
|
crazylay
|
sorry maar ik wou het toch even vragen aan personen met ervaring.
ik lees dat ze gemiddelt 1 op 11 rijden, is dat ook zo?
wie heeft hier ervaring met de Porsche 924 2.0 Coupe Targa 1981??
|
26 maart 2008 18:27 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
mevrouw frost, residerende alhier, heeft ervaring met oude 924's en hun specifieke problematiek.
_________________________________________ oud is beter
|
26 maart 2008 18:33 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: verbruik, kosten
Verbruik .... met 'n slome voet ongeveer 1 op 14 ... aan benzine
.... met 'n wat sportievere voet 1 op 6
Olieverbruik slome voet - ongeveer 1 liter op 1000 Km sportieve voet ongeveer 1 liter op 200 Km
Verder heeft "onze" 944 niks gekost ... op wat klein onderhoud en modificaties na
|
26 maart 2008 19:29 |
|
|
PEF
996 TurboBrussel, België
|
TIP: Zet misschien 924/944 in je tittel, dan gaan die mannen die op het 944 forum zitten het ook makkelijker opmerken... die hebben kennis van die zaken.
Aan mij heb je niet veel over verbruik van een 924 want ik pendel tussen de tankstations door Maar mispak je niet over het ganse kostenplaatje met een Porsche.
_________________________________________ What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...
|
26 maart 2008 19:48 |
|
|
VonG
Saab 9-3 T cabrio, ex: 924 '80
toekomst: ?Gooiland
|
ik heb er een uit 1980...
inderdaad als je geen kosten wilt maken of bang bent voor kosten moet je geen Porsche kopen ook geen 924 of 944...
verbruik... weet ik eigenlijk niet zo goed... valt me reuze mee in ieder geval... ik denk iets van 1 op 10 gemiddeld... denk ik... hangt ook van je rijstijl af natuurlijk...
wegenbelasting is volgens mij iets van 120 per kwartaal... of belastingvrij... maar ga niet voor belastingvrij , ga voor een goede auto (kan ook belastingvrij zijn dus), verzekering... old timer ding... is niet zoveel... all risk iets van 180 euro per jaar ofzo...
het is een leuke auto de 924 maar het is ook een oude(re) auto, dus niet
echt een krachtpatser zeg maar
|
26 maart 2008 19:55 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Verbruik is redelijk te doen: ik haal makkelijk 1 op 10, door duitsland zelfs en ja, dan ga ik ook wel eens 200+. Ik verbaas mij dat mensen zeggen dat 1 op 11 normaal is, dan trap je volgens mij bij elke bocht vol het gas in
Maar de dooddoener is natuurlijk dat je er 98 in moet fleppen.
Maar qua kosten moet je idd ver van een porsche weg blijven, en al helemaal oude autos. Er zit 1 maar aan vast: als jij de tijd en kunde hebt om zelf onderhoud te doen is het nog haalbaar.
|
27 maart 2008 1:12 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Is dat niet de bedoeling met 'n Porsche dan Lees mijn eerdere commentaar en je ziet (leest) dat 1 op 14 zeker haalbaar is
Je kan er ook 95 in "fleppen" - is 'ie iets minder zuinig ... op jaar basis maakt het dan prijstechnisch geen enkel verschil
|
27 maart 2008 1:16 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Dagelijks onderweg met een 924 2.0, doet ongeveer 1:8 op super 98 loodvrij. Dat is wel het gevolg van flink wat filerijden en af en toe eens lol maken, het kan iets zuiniger afhankelijk van je rijstijl (maar dan kun je net zo goed Astra 1.4 gaan rijden) en het verkeer wat je tegenkomt. Een 944 is iets zuiniger maar de onderdelen -met name motorisch- zijn iets duurder en de motor is wat complexer.
Onderdelen variëren tussen érg goedkoop en vrij duur, en de auto is oud genoeg om regelmatig wat verse onderdeeltjes nodig te hebben. Als je zelf niet sleutelt mag je er nog een best pak biljetten naastleggen en op zoek gaan naar een monteur die nog wat snapt van een auto die je niet kunt uitlezen met de laptop.
Ga eens rijden met een 924 of 944 en vraag jezelf af of je hier elke dag mee kunt leven. Het vereist wel iets meer fanatisme dan een doorsnee auto, maar ik vind het een heerlijke auto en ik stap nog steeds elke dag met een grijns op mijn gezicht achter het stuur.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
27 maart 2008 2:05 |
|
|
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
Ik word weer op het matje geroepen zie ik:
- ikzelf vind een 924 een hele prettige wagen, heb geen ervaring met een 944 maar hoor van meer mensen dat ie meer betrouwbaar is en natuurlijk wat meer Pk's heeft. Daarvoor is de wagen ook aardig wat duurder.
- Verbruik bij een 924 is OK, maar niet geweldig, zeker niet als je in de stad woont, dan is het tussen de 1op6 en 1op8 - op langere afstanden kan het echter oplopen tot 1op11 (gerucht, heb zelf nog nooit 1op11 gehaald)
-een GOEDE 924 moet met gemak de 190 aan kunnen tippen, zat met die van mij op de afsluitdijk en haalde 195 met nog een klein beetje gas over - Niet slecht voor een auto uit `1981
-Nadelen aan het internieur: gescheurd dashboard, gescheurde stoelen etc. Op zich niet zo'n drama maar een 944 heeft hier geen tot minder last van.
-Als je een leuke wagen hebt uitgekozen, altijd eerst een proefrit maken. Er kan van alles mankeren aan de wagen wat je op het eerste gezicht niet zag. Let vooral op het start-gedrag van de wagen. (die van mij heeft namelijk problemen met warm en koud starten, motor moest hoger afgestelt worden en loopt nu warm bijna 2000 toeren, DUS gaat het verbruik ook giga omhoog, maar hij START nu wel tenminste )
etc etc etc etc zo veel vragen zo veel antwoorden...
_________________________________________ DENK HELDER
|
27 maart 2008 14:14 |
|
|
VonG
Saab 9-3 T cabrio, ex: 924 '80
toekomst: ?Gooiland
|
| | | | FROST schreef: Ik word weer op het matje geroepen zie ik: - ikzelf vind een 924 een hele prettige wagen, heb geen ervaring met een 944 maar hoor van meer mensen dat ie meer betrouwbaar is en natuurlijk wat meer Pk's heeft. Daarvoor is de wagen ook aardig wat duurder. --> in aanschaf hoeft een 944 echt niet duurder te zijn. In onderhoud kan dit wel voorkomen. -een GOEDE 924 moet met gemak de 190 aan kunnen tippen, zat met die van mij op de afsluitdijk en haalde 195 met nog een klein beetje gas over - Niet slecht voor een auto uit `1981 --> de 200 km/uur kun je er echt wel meehalen hoor... beetje doortrappen -Nadelen aan het internieur: gescheurd dashboard, gescheurde stoelen etc. Op zich niet zo'n drama maar een 944 heeft hier geen tot minder last van. --> niet alle 924's hebben dat en alleen de type II van 944's hebben die verschijnselen niet... maar ik heb een goede 924 gevonden zonder scheuren dus een type I 944 moet je ook kunnen vinden... -Als je een leuke wagen hebt uitgekozen, altijd eerst een proefrit maken. Er kan van alles mankeren aan de wagen wat je op het eerste gezicht niet zag. Let vooral op het start-gedrag van de wagen. (die van mij heeft namelijk problemen met warm en koud starten, motor moest hoger afgestelt worden en loopt nu warm bijna 2000 toeren, DUS gaat het verbruik ook giga omhoog, maar hij START nu wel tenminste ) --> of een keuring laten doen. Warme start problemen hebben de meeste 924's... | | | | |
|
27 maart 2008 14:35 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... kan je er gewoon overheen plakken
Naast zwart - in 21 andere kleuren verkrijgbaar
|
27 maart 2008 14:35 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Uiteraard, maar om letterlijk elke bocht door te raggen gaat ook vervelen, de polder is niet zo interessant qua bochten: allemaal erg krap en haaks. Het komt vast ook omdat ik nooit in de file of stad rij, scheelt natuurlijk enorm in verbruik (de porsche rijdt veelal alleen in het ooooosten des lands). Maar desondanks heb ik ooit door die Heimat 1 op 10 gereden waarbij ik het gaspedaal niet heb ontzien.
Fleppen is een prima woord ja?!?
|
27 maart 2008 15:54 |
|
|
Rodger that!
Veghel
|
BEPPIE :
bij normaal-zuinig( wahaha) gebruik 1 op 11
verzekering oldtimer: PER JAAR.
€65- euro +met inzintende /rechtsbijstand betaal je € 106-
alrisk na taxatie € 250-
wegenbelasting : zero €
en daar zijn wij hollanders natuurlijk zeer blij mee
succes met je keus
_________________________________________ 944 Type I USA '83 Targa Antraciet zwart metalic (RR) Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................
|
27 maart 2008 22:36 |
|
|
Sjeezerrr
Porsche 996TT (ex 996C2, ex 911 3.0SC, ex 944 S2 cabriolet, ex 944, ex 924)Apeldoorn
|
Even off topic... heeft iemand wel eens gezien of dit een fraaie oplossing is?
|
28 maart 2008 20:49 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Ligt eraan hoe de cover gemaakt én gemonteerd is. Als je 'm een beetje over de scheurenbende heenplakt ziet het er zozo uit. Als je de boel goed inlijmt en het gescheurde deel eerst goed vlakmaakt, ziet het er keurig uit (mits de cover van goede kwaliteit is).
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
28 maart 2008 21:34 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ik heb er eentje gekocht voor m'n RS projectje - die van de 924 en 944 heb ik niet gezien ... maar het 930 type dashboard-cover is zeer netjes ...
Tom uitstekende delen eerst met 'n mesje wegsnijden - cover alleen aan de buitenranden lijmen
|
28 maart 2008 22:23 |
|
|
ziggy
924den haag
|
verbruik 924 of 944
Hoi, ik rij dagelijks van zoetermeer naar den haag en visa versa.
Ik verbruik daarbij ongeveer een 11,5 ltr per 100 km bij normaal gebruik. Kan dus best wel omhoog gaan het verbruik bij stevig doorrijden.
Mijn 924 is prima geschikt voor dagelijks gebruik, dat betekent dus een geheel nieuwe uitlaat, dynamo, motorbedrading, relais enz enz.
Ik vind het een prima auto maar ga nu toch over op een 944, dat rijdt net iets beter.
De 924 is wel een heel erg onderhoudsvriendelijke auto en de types vanaf 81 zijn nagenoeg allemaal roestvrij.
|
04 jul 2008 13:55 |
|
|
Porsche 944
944 Type IBudel-Schoot
|
Er zijn al verschillende topics voorbijgekomen over aanschaf van 924/944's ik zou als ik jou was daar eens goed in zoeken, dit heb ik in 1 van die topics geschreven:
Heej, heb zelf een NA 944 uit '82.. fantastische auto, maar je moet ervan houden...
Dit houdt in:
- Je hebt een hoger verbruik dan een nieuwere auto die je voor dezelfde prijs koopt, en je moet 98 tanken, 95 raad ik niet aan ... vervang 98 zoals shell vpower enzo gaat ook. Als je een zware rechtervoet hebt dan lust 'ie ook wel es een litertje olie, tjha, het blijft natuurlijk een auto van 25 jaar oud..
- Regelmatig onderhoud is belangrijk, doe je dit niet dan gaat er gegarandeerd iets kapot. Onderhoud doe ik (oke oke mijn vader) zelf, dus daarop besparen we aardig veel, maar onderdelen zijn over het algemeen wel duurder als bij bijvoorbeeld kleine japanners, maarja, dat neem je voor lief (?).
- Die type 1 944's hebben geen stuurbekrachtiging, ikzelf vind dat eigenlijk geen groot nadeel maar dat verschilt natuurlijk van persoon tot persoon
- achterin niet veel plaats, hooguit voor 2 kleine kinderen, maar who cares ... daar hoeft alleen mijn rugzak te zitten
maar dit houd ook in:
- Je hebt een porsche, ik stap dan ook elke dag met een big smile in mijn auto, poets hem vaak, wat ik gegarandeerd met een andere niet zo zou doen,
- Ik vind het persoonlijk een geweldige rijders-auto, super weggedrag voor zo'n oude auto, en toch comfortabel genoeg voor lange ritten. Let alleen wel op bij hard remmen, of bij nat, aangezien op deze modellen nog geen ABS zit...
- Best wel veel bagageruimte, en voorin alle plaats die je nodig hebt, ik ben zelf niet de kleinste en zeker niet de smalste en ik pas er zo in.. veel ruimer zelfs als onze Honda s2000....
Ik zou zeggen maak een proefrit, als je niet verkocht bent dan zou ik er nog een tijd over nadenken. Dit is mijn eerste auto, heb wel in verschillende andere auto's gereden van vb een kleine suzuki alto, een bus, onze S, maar ik blijf mijn 944 het fijnste vinden...dat wil denk ik wel wat zeggen...
Als je nog vragen hebt wil ik je altijd helpen
|
05 jul 2008 11:58 |
|
|