Auteur |
Bericht |
Wouter 964C4
964C4Bollenstreek
|
Wordt er allemaal niet makkelijker op.. nu moet ik ineens aan een 993...
Is natuurlijk ook leuk maar ik had nou juist een 996 in gedachte om de stap naar de 21ste eeuw te maken.... het verschil tussen een 964 en een 993 is in mijn ogen ook niet zo groot (no offense!) en zie er daarom de voordelen niet zo van. Daarbij komt dat ik de 964 veel mooier vind......van achteren vind ik een 993 helemaal top, maar van voor ziet'ie er niet uit (geldt eigenlijk ook voor de 996).
@horn: tja, heel herkenbaar wat je schrijft....ik had een beetje het gevoel van "is dit het nou?"
anyway, van een aantal van jullie begrijp ik dat jullie geen enkel probleem hebben (in iedergeval niet die ik had beschreven, andere problemen daargelaten ) in de 964. Ik denk dat ik eerst toch m'n verwarming/airco systeem eens grondig laat testen en opzoek ga naar een behoorlijke geluids-unit voordat er een andere P komt.
|
26 maart 2008 21:34 |
|
|
horn
PF #57
|
slimme keus. als ik dit lees, zou ik het zelf geschreven kunnen hebben (als je de zoekfunctie gebruikt, zul je zien dat ik dat ook wel eens gedaan heb... )
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
26 maart 2008 21:37 |
|
|
PentAr
Vleuten
|
Ik heb er een Becker Indianapolis Pro (met iPod kabel) en Polk speakers (voor en achter) in laten zetten en daar knapt het audiogeluid ontzettend van op! Je hebt meteen een carkit en navigatie zonder bluetooth apparaten en zuignappen
_________________________________________ Ben ff weg....
|
26 maart 2008 21:47 |
|
|
aleh
ex-993 cabrio
ex-996 cabrio
ex-996 turbo
ex-Cayenne S
ex-Panamera S
993 cabrio
Haarlem
|
_________________________________________ http://www.autodisk.nl
|
26 maart 2008 22:00 |
|
|
ECT
|
Overstappen naar een 993 is, afgezien van jouw budget, de beste keus. Mooiere wagen en betrouwbare motor.
Het orkest van een luchtgekoelde motorgeluid moet je gewoon horen. Daar kan geen waterkoker of audiosetje tegen op.
Navigeren:
Als een 993 voor jou te min is, dan doe je direct de stap naar een 997.
|
26 maart 2008 22:01 |
|
|
horn
PF #57
|
Zoals gezegd; smaken verschillen gelukkig. Hij hééft al een luchtkoeler... Dit noem ik 'iemand iets in de mond leggen...'
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
26 maart 2008 22:13 |
|
|
Auke231
996 GT3 Mk1Het Oosten
|
De 964 vind ik toch ietsje pietsje mooier dan een 993 , ook al heb ik zelf dan een 993 gehad en niet een 964. Wanneer je comfort zoekt dan is de 993 wel comfortabeler dan de 964. Wat het geluid betreft dan is er niet veel verschil tussen een 964 en een 993 en met uitlaatsetjes kun je nogal wat doen. Het geluid van een standaard 996 kan ik niet over oordelen maar het geluid van een GT3 kan geen luchtgekoelde versie aan tippen.. in de verste verte niet. Ik snap ook niet waarom er een radio in zit
|
26 maart 2008 22:38 |
|
|
sanendave
BMW 335i Cabrio
Ex Audi S4 Cabrio
Ex 993 c2
Ex 964 c2 CabrioRotterdam
|
Heb net overstap gemaakt van 964 naar 993 o.a. vanwege looks, modernere auto en verbetering in bouwkwaliteit interieur en comfort. Problemen die je schetst had ik geen last van in mijn 964, maar je merkt wel aan alles dat een 993 de modernere auto is. Het mooie vind ik dat dit is gebeurd zonder dat die klassieke 911 lay out e.d. verdwenen is.
Geluid 964 vs 993 is wel degelijk een verschil (993 is wat "geciviliseerder" in standaard trim, met sportuitlaat komt het weer dichterbij 964). Ik ben zelf erg content met de switch; maar het is maar net waar je naar zoekt.
|
26 maart 2008 22:55 |
|
|
Wouter 964C4
964C4Bollenstreek
|
@ECT: Denk je nou echt dat iemand die een 993 te min vindt wel in zo'n ouwe 964 gaat rijden?
Gaat hier enkel en alleen om het verschil tussen een 964 en een 993 in vergelijking met het verschil tussen 964 en een 996.
Beter lezen de volgende keer!!
|
26 maart 2008 23:47 |
|
|
ECT
|
Je begrijpt me helemaal verkeerd!
Wat ik wil zeggen is dat als je graag de overstap wilt maken naar een ander type dan de 964 (in jouw ogen een oude barrel), maar je vindt de 993 bv. niet te comfortabel of net niet de meerwaarde hebben oid, dan zou ik als ik jou was dan maar beter de overstap maken naar een 997 ipv een 996
|
26 maart 2008 23:58 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Arme Wouter... wordt maar eens wijs uit alle goedbedoelde adviezen...
Zelf via 993 naar 996 naar GT3 gegaan. 993 (met sportuitlaten) komt qua gevoel en beleving heel dicht bij de 964. En het is een feit dat airco in een luchtkoeler nou eenmaal slechter werkt dan in een waterkoeler.
Standaard 996 klinkt wat minnetjes (beetje stofzuiger) maar met een sportuitlaat of Fabspeed kit+RSR dempers is dat best op te lossen. Heb ik ook gedaan. Het laatste dus. 996 rijdt geweldig maar mist imho wel een beetje de beleving die ik in de 993 wel had. Na een jaar de 996 geruild (nou ja, geruild) voor een GT3 om die reden. Terug was het gepruttel, klappen in de uitlaat bij terugschakelen, de duidelijk aanwezige motor, de beleving.
Conclusie: Als je de 964/993 beleving wilt hebben in een 996 GT3 aanschaffen Hoop dat je er wat aan hebt.
@Auke - radio in en GT3 is voor de Flitsserviceberichten.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
27 maart 2008 0:28 |
|
|
ECT
|
...
En het bijzondere van de 996 GT3 is dat een belangrijk deel van de motor afgeleid is van die van de 993 luchtkoeler met daaromheen een "mantel" voor de waterkoeling.
de looks van een 996 met een ' 993' motor erin.
|
27 maart 2008 0:46 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Eh... 964
|
27 maart 2008 0:48 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Eeehhh, nou gaan we wel erg ver terug in de tijd
Maar in de basis heb je wel gelijk
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
27 maart 2008 0:58 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
PET in huis kijk maar even naar de nummers
|
27 maart 2008 0:59 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
PET is in da house
993 heeft hydraulische klepstoters?
En meer vermogen?
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
27 maart 2008 1:09 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Hebben we het nog steeds over de 996 GT3 (en GT3 RS)
Of gaan we 'n 993 vergelijken met 'n 964
|
27 maart 2008 1:13 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Problemen:
1.Airco werkt voor jouw ervaring(gevoel) niet goed genoeg.
Duurste/beste oplossing: Nieuw sterk koelend airco systeem laten inbouwen bij Airco boer(heb ik ook laten doen bij voormalige Daimler die ik bezitte, ding kon ik daarna tot een vrieskast maken) kosten max 2000 euro.
2. Ruiten beslaan in regen.
Oplossing: Heb je spul voor, kun je op je ramen smeren nooit meer last van.Kosten:max 100 euro op jaarbasis.
3. slecht verstaanbare radio.
Oplossing: laat een nieuwe cdspeler inbouwen met surround sound systeen desnoods, kosten:1000 euro
(4.teveel uitlaat herrie): ff laten checken waar en of hij lekt indien standaard uitlaat, anders nieuw standaard uitlaatje.
Kosten max:2000 euro.
Rationele afweging:
964:
Kosten terugbrengen in goede staat max voor jou: 5100 euro
voordeel: luchtkoeler gevoel
nadeel(als ik goed lees wat je schrijft): niet het gevoel van een nieuwere porsche??
996:
Kosten 20.000 euro plus verhoogde verzekering neem ik aan?
voordeel: beter sturen, kleinere kans op bovenstaande problemen.
nadeel: geen 'luchtkoeler' gevoel
rationeel gezien is een oplossing een 993, echter je wilde de keuze maken tussen een 964 en 996.
In dit geval zou ik dan uitgaan van prijsverschil totaalplaatjes en kijken of dit voor jou het extra plezier van de 996 'dekt'(verschil 15.000 euro, hebben we het nog niet over verschil afschrijving, onderhoudskosten, etc.)
Natuurlijk denkt niemand precies zo, maar het zou je misschien kunnen helpen in je besluitvorming.
|
27 maart 2008 4:01 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Sorry, you're right
Het kloppend hart van de 996 GT3 vind zijn roots uiteindelijk in de 964.
Waar die 964's toch niet goed voor waren
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
27 maart 2008 14:24 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Als we de media mogen geloven - de redding van het Porsche-Imperium toendertijd
|
27 maart 2008 14:38 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Hoi,
ben zelf van 996 naar 3.2 naar 964 gegaan...996 is een heel ander auto dan beide oude 911's maar het blijft toch wel degelijk een 911 hoor waar je inzit. De emotie is wel ietsje minder in de 996, maar in ruil daarvoor heb je meer gebruiksvriendelijkheid en comfort. Als je veel km's doet is een 996 zeker de betere keuze, geen twijfel mogelijk.
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
27 maart 2008 15:25 |
|
|
boxi
997 GT3 Mk1
|
Uit Wikipedia: Niet alleen 964 heritage maar ook GT1 heritage in de GT3's motor :
The engine of the GT3 sets it apart from the other 996 models although it shares the same basic 3.6 liter displacement of the standard 996 type so-called "integrated dry-sump" flat-six engine. It is actually based on the original air-cooled 911's versatile, true dry-sump crankcase, with an external oil tank. The original version of the GT3 had 360 PS (355 hp/265 kW), compared to the 300 PS (296 hp/221 kW) of the regular 996.
In GT3 configuration, this so called "split" crankcase (meaning the parting line of crankcase is on the crankshaft centerline) uses, instead of a fan and finned cylinders, separate water jackets added onto each side of the crankcase to cool banks of 3 cylinders with water pumped though a radiator. Thus, the GT3 engine is very similar to the completely water cooled 962 racing car's engine, which is also based on this same crankcase. The 962 differs, however, by using 6 individual cylinder heads while the GT1/GT3, like the air and water cooled Porsche 959, uses 2 cylinder heads, each covering a bank of 3 cylinders. The GT3 engine could thus also be thought of as similar to a 959 engine, but with water-cooled cylinders.
Up to early model year 2004 GT3 production, the basic casting used for the crankcase of the GT3 was exactly the same as the air-cooled engine and one could see the "964" casting number on the bottom of the crankcase and areas normally machined in the air-cooled application that are not machined for use in the water-cooled application. The crankcase casting was changed in mid-2004 to a "996" casting number crankcase to eliminate these external air-cooled remnants, but internally it is the same.
This engine gives the GT3 a distinct racing heritage that dates back to the Porsche 904/6 of the mid-60's, up to the Carrera Cup and 997 Super Cup and RSR racing cars of today.
http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_911_GT3
Grtz. Boxi
_________________________________________ Fahrspass Pur
|
27 maart 2008 23:49 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Nooit doen.
Altijd die 964 houden, das tenminste nog een echte.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
28 maart 2008 13:43 |
|
|
993turbopeter
|
964 zal altyd unieker en mooier zijn
|
28 maart 2008 17:47 |
|
|
horn
PF #57
|
mooi hoe persoonlijke voorkeur en smaak hier als vaststaand feit worden gepresenteerd...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 maart 2008 17:55 |
|
|