Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 22:49



Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Van 964 naar 996? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964C4
Bollenstreek
Bericht 
Wordt er allemaal niet makkelijker op.. nu moet ik ineens aan een 993...
Is natuurlijk ook leuk maar ik had nou juist een 996 in gedachte om de stap naar de 21ste eeuw te maken.... het verschil tussen een 964 en een 993 is in mijn ogen ook niet zo groot (no offense!) en zie er daarom de voordelen niet zo van. Daarbij komt dat ik de 964 veel mooier vind......van achteren vind ik een 993 helemaal top, maar van voor ziet'ie er niet uit (geldt eigenlijk ook voor de 996).

@horn: tja, heel herkenbaar wat je schrijft....ik had een beetje het gevoel van "is dit het nou?"

anyway, van een aantal van jullie begrijp ik dat jullie geen enkel probleem hebben (in iedergeval niet die ik had beschreven, andere problemen daargelaten :wink: ) in de 964. Ik denk dat ik eerst toch m'n verwarming/airco systeem eens grondig laat testen en opzoek ga naar een behoorlijke geluids-unit voordat er een andere P komt.


26 maart 2008 21:34
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
slimme keus. als ik dit lees, zou ik het zelf geschreven kunnen hebben (als je de zoekfunctie gebruikt, zul je zien dat ik dat ook wel eens gedaan heb... :lol: )

Citaat:
het verschil tussen een 964 en een 993 is in mijn ogen ook niet zo groot (no offense!) en zie er daarom de voordelen niet zo van. Daarbij komt dat ik de 964 veel mooier vind......van achteren vind ik een 993 helemaal top, maar van voor ziet'ie er niet uit (geldt eigenlijk ook voor de 996).
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


26 maart 2008 21:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Vleuten
Bericht 
Wouter 964C4 schreef:
anyway, van een aantal van jullie begrijp ik dat jullie geen enkel probleem hebben (in iedergeval niet die ik had beschreven, andere problemen daargelaten :wink: ) in de 964. Ik denk dat ik eerst toch m'n verwarming/airco systeem eens grondig laat testen en opzoek ga naar een behoorlijke geluids-unit voordat er een andere P komt.


Ik heb er een Becker Indianapolis Pro (met iPod kabel) en Polk speakers (voor en achter) in laten zetten en daar knapt het audiogeluid ontzettend van op! Je hebt meteen een carkit en navigatie zonder bluetooth apparaten en zuignappen ;)
_________________________________________
Ben ff weg....


26 maart 2008 21:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-993 cabrio ex-996 cabrio ex-996 turbo ex-Cayenne S ex-Panamera S 993 cabrio Haarlem
Bericht 
LeOH schreef:
Char schreef:
I see a 9.....a 6.......is it a 9?...or a 96? ......there's another 6.....and a 9.... is it a 966....or 996 ? :mrgreen:


Bwahaahahaaaahaahaahahahaaaa :lol: :lol: :lol:

Bravo, respect! LeOH!!!
_________________________________________
http://www.autodisk.nl


26 maart 2008 22:00
Profiel
Bericht 
Overstappen naar een 993 is, afgezien van jouw budget, de beste keus. Mooiere wagen en betrouwbare motor.
Het orkest van een luchtgekoelde motorgeluid moet je gewoon horen. Daar kan geen waterkoker of audiosetje tegen op.

Navigeren:

Afbeelding

Als een 993 voor jou te min is, dan doe je direct de stap naar een 997. :idea:


26 maart 2008 22:01
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
ECT schreef:
Mooiere wagen

Zoals gezegd; smaken verschillen gelukkig.

ECT schreef:
Het orkest van een luchtgekoelde motorgeluid moet je gewoon horen. Daar kan geen audiosetje tegen op.

Hij hééft al een luchtkoeler...

ECT schreef:
Als een 993 voor jou te min is

Dit noem ik 'iemand iets in de mond leggen...' :?

Wouter 964C4, die niet schreef een 993 te min te vinden, maar wel schreef:
Daarbij komt dat ik de 964 veel mooier vind......van achteren vind ik een 993 helemaal top, maar van voor ziet'ie er niet uit
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


26 maart 2008 22:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 GT3 Mk1
Het Oosten
Bericht 
De 964 vind ik toch ietsje pietsje mooier dan een 993 8) , ook al heb ik zelf dan een 993 gehad en niet een 964. Wanneer je comfort zoekt dan is de 993 wel comfortabeler dan de 964. Wat het geluid betreft dan is er niet veel verschil tussen een 964 en een 993 en met uitlaatsetjes kun je nogal wat doen. Het geluid van een standaard 996 kan ik niet over oordelen maar het geluid van een GT3 kan geen luchtgekoelde versie aan tippen.. :wink: in de verste verte niet. Ik snap ook niet waarom er een radio in zit :roll: :D


26 maart 2008 22:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
BMW 335i Cabrio Ex Audi S4 Cabrio Ex 993 c2 Ex 964 c2 Cabrio
Rotterdam
Bericht 
Heb net overstap gemaakt van 964 naar 993 o.a. vanwege looks, modernere auto en verbetering in bouwkwaliteit interieur en comfort. Problemen die je schetst had ik geen last van in mijn 964, maar je merkt wel aan alles dat een 993 de modernere auto is. Het mooie vind ik dat dit is gebeurd zonder dat die klassieke 911 lay out e.d. verdwenen is.

Geluid 964 vs 993 is wel degelijk een verschil (993 is wat "geciviliseerder" in standaard trim, met sportuitlaat komt het weer dichterbij 964). Ik ben zelf erg content met de switch; maar het is maar net waar je naar zoekt.


26 maart 2008 22:55
Profiel
PorscheForum Rakker
964C4
Bollenstreek
Bericht 
@ECT: Denk je nou echt dat iemand die een 993 te min vindt wel in zo'n ouwe 964 gaat rijden?
Gaat hier enkel en alleen om het verschil tussen een 964 en een 993 in vergelijking met het verschil tussen 964 en een 996.

Beter lezen de volgende keer!!


26 maart 2008 23:47
Profiel
Bericht 
Wouter 964C4 schreef:
@ECT: Denk je nou echt dat iemand die een 993 te min vindt wel in zo'n ouwe 964 gaat rijden?
Gaat hier enkel en alleen om het verschil tussen een 964 en een 993 in vergelijking met het verschil tussen 964 en een 996.

Beter lezen de volgende keer!!


Je begrijpt me helemaal verkeerd!

Wat ik wil zeggen is dat als je graag de overstap wilt maken naar een ander type dan de 964 (in jouw ogen een oude barrel), maar je vindt de 993 bv. niet te comfortabel of net niet de meerwaarde hebben oid, dan zou ik als ik jou was dan maar beter de overstap maken naar een 997 ipv een 996 :idea:


26 maart 2008 23:58
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Arme Wouter... wordt maar eens wijs uit alle goedbedoelde adviezen... :wink:

Zelf via 993 naar 996 naar GT3 gegaan. 993 (met sportuitlaten) komt qua gevoel en beleving heel dicht bij de 964. En het is een feit dat airco in een luchtkoeler nou eenmaal slechter werkt dan in een waterkoeler.

Standaard 996 klinkt wat minnetjes (beetje stofzuiger) maar met een sportuitlaat of Fabspeed kit+RSR dempers is dat best op te lossen. Heb ik ook gedaan. Het laatste dus. 996 rijdt geweldig maar mist imho wel een beetje de beleving die ik in de 993 wel had. Na een jaar de 996 geruild (nou ja, geruild) voor een GT3 om die reden. Terug was het gepruttel, klappen in de uitlaat bij terugschakelen, de duidelijk aanwezige motor, de beleving. :lol:

Conclusie: Als je de 964/993 beleving wilt hebben in een 996 :arrow: GT3 aanschaffen :!: Hoop dat je er wat aan hebt. :mrgreen:


@Auke - radio in en GT3 is voor de Flitsserviceberichten. :wink:
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


27 maart 2008 0:28
Profiel WWW
Bericht 
...

En het bijzondere van de 996 GT3 is dat een belangrijk deel van de motor afgeleid is van die van de 993 luchtkoeler met daaromheen een "mantel" voor de waterkoeling. :wink:

:arrow: de looks van een 996 met een ' 993' motor erin.


27 maart 2008 0:46
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
ECT schreef:
... een belangrijk deel van de motor afgeleid is van die van de 993 luchtkoeler ..


Eh... 964 :!: :wink:


27 maart 2008 0:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht 
Olaf schreef:
ECT schreef:
... een belangrijk deel van de motor afgeleid is van die van de 993 luchtkoeler ..


Eh... 964 :!: :wink:


Eeehhh, nou gaan we wel erg ver terug in de tijd :wink:

Maar in de basis heb je wel gelijk 8)
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


27 maart 2008 0:58
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Nine-eleven schreef:
Maar in de basis heb je wel gelijk 8)


PET in huis :?: kijk maar even naar de nummers :lol:


27 maart 2008 0:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht 
Olaf schreef:
Nine-eleven schreef:
Maar in de basis heb je wel gelijk 8)


PET in huis :?: kijk maar even naar de nummers :lol:


PET is in da house
993 heeft hydraulische klepstoters?
En meer vermogen?
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


27 maart 2008 1:09
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Nine-eleven schreef:
PET is in da house
993 heeft hydraulische klepstoters?
En meer vermogen?


Hebben we het nog steeds over de 996 GT3 (en GT3 RS) :?:

Of gaan we 'n 993 vergelijken met 'n 964 :roll:


27 maart 2008 1:13
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4
Bericht 
Problemen:

1.Airco werkt voor jouw ervaring(gevoel) niet goed genoeg.
Duurste/beste oplossing: Nieuw sterk koelend airco systeem laten inbouwen bij Airco boer(heb ik ook laten doen bij voormalige Daimler die ik bezitte, ding kon ik daarna tot een vrieskast maken) kosten max 2000 euro.
2. Ruiten beslaan in regen.
Oplossing: Heb je spul voor, kun je op je ramen smeren nooit meer last van.Kosten:max 100 euro op jaarbasis.
3. slecht verstaanbare radio.
Oplossing: laat een nieuwe cdspeler inbouwen met surround sound systeen desnoods, kosten:1000 euro
(4.teveel uitlaat herrie): ff laten checken waar en of hij lekt indien standaard uitlaat, anders nieuw standaard uitlaatje.
Kosten max:2000 euro.

Rationele afweging:

964:
Kosten terugbrengen in goede staat max voor jou: 5100 euro
voordeel: luchtkoeler gevoel
nadeel(als ik goed lees wat je schrijft): niet het gevoel van een nieuwere porsche??

996:
Kosten 20.000 euro plus verhoogde verzekering neem ik aan?
voordeel: beter sturen, kleinere kans op bovenstaande problemen.
nadeel: geen 'luchtkoeler' gevoel

rationeel gezien is een oplossing een 993, echter je wilde de keuze maken tussen een 964 en 996.

In dit geval zou ik dan uitgaan van prijsverschil totaalplaatjes en kijken of dit voor jou het extra plezier van de 996 'dekt'(verschil 15.000 euro, hebben we het nog niet over verschil afschrijving, onderhoudskosten, etc.)

Natuurlijk denkt niemand precies zo, maar het zou je misschien kunnen helpen in je besluitvorming.


27 maart 2008 4:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
981 Boxster GTS
Bericht 
Olaf schreef:
Nine-eleven schreef:
PET is in da house
993 heeft hydraulische klepstoters?
En meer vermogen?


Hebben we het nog steeds over de 996 GT3 (en GT3 RS) :?:

Of gaan we 'n 993 vergelijken met 'n 964 :roll:


Sorry, you're right
Het kloppend hart van de 996 GT3 vind zijn roots uiteindelijk in de 964.
Waar die 964's toch niet goed voor waren :wink:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E


27 maart 2008 14:24
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Nine-eleven schreef:
Waar die 964's toch niet goed voor waren :wink:


Als we de media mogen geloven - de redding van het Porsche-Imperium toendertijd 8)


27 maart 2008 14:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Hoi,

ben zelf van 996 naar 3.2 naar 964 gegaan...996 is een heel ander auto dan beide oude 911's maar het blijft toch wel degelijk een 911 hoor waar je inzit. De emotie is wel ietsje minder in de 996, maar in ruil daarvoor heb je meer gebruiksvriendelijkheid en comfort. Als je veel km's doet is een 996 zeker de betere keuze, geen twijfel mogelijk.
_________________________________________
Respekt für die Eltern


27 maart 2008 15:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 GT3 Mk1
Bericht 
Uit Wikipedia: Niet alleen 964 heritage maar ook GT1 heritage in de GT3's motor :wink: :

The engine of the GT3 sets it apart from the other 996 models although it shares the same basic 3.6 liter displacement of the standard 996 type so-called "integrated dry-sump" flat-six engine. It is actually based on the original air-cooled 911's versatile, true dry-sump crankcase, with an external oil tank. The original version of the GT3 had 360 PS (355 hp/265 kW), compared to the 300 PS (296 hp/221 kW) of the regular 996.

In GT3 configuration, this so called "split" crankcase (meaning the parting line of crankcase is on the crankshaft centerline) uses, instead of a fan and finned cylinders, separate water jackets added onto each side of the crankcase to cool banks of 3 cylinders with water pumped though a radiator. Thus, the GT3 engine is very similar to the completely water cooled 962 racing car's engine, which is also based on this same crankcase. The 962 differs, however, by using 6 individual cylinder heads while the GT1/GT3, like the air and water cooled Porsche 959, uses 2 cylinder heads, each covering a bank of 3 cylinders. The GT3 engine could thus also be thought of as similar to a 959 engine, but with water-cooled cylinders.

Up to early model year 2004 GT3 production, the basic casting used for the crankcase of the GT3 was exactly the same as the air-cooled engine and one could see the "964" casting number on the bottom of the crankcase and areas normally machined in the air-cooled application that are not machined for use in the water-cooled application. The crankcase casting was changed in mid-2004 to a "996" casting number crankcase to eliminate these external air-cooled remnants, but internally it is the same.

This engine gives the GT3 a distinct racing heritage that dates back to the Porsche 904/6 of the mid-60's, up to the Carrera Cup and 997 Super Cup and RSR racing cars of today.

http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_911_GT3

Grtz. Boxi
_________________________________________
Fahrspass Pur


27 maart 2008 23:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht 
Nooit doen.

Altijd die 964 houden, das tenminste nog een echte.
_________________________________________
"Il mattino ha l' oro in bocca"


28 maart 2008 13:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
964 zal altyd unieker en mooier zijn


28 maart 2008 17:47
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
mooi hoe persoonlijke voorkeur en smaak hier als vaststaand feit worden gepresenteerd... :shock: :lol:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


28 maart 2008 17:55
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tilt!


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.