Auteur |
Bericht |
barolo
3.2S010
|
Kan jij hier een Youtube of uitzendinggemist filmpje van plaatsen?
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
28 feb 2008 8:45 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Jammer, maar ik weet niet waar het te vinden is en heb dit ook nog nooit gedaan , iemand die kan helpen?
hier artikel uit de krant over aan andere gedupeerde:
artikel uit nieuwsblad:
Het nieuws uit
Linter
Stel deze pagina in als uw startpagina Voeg deze pagina toe aan uw favorieten
nieuwsblad.be/Linter - Linter@nieuwsblad.be
28/02/2008
Man voor 21.000 euro opgelicht met valse cheque
LINTER - Een man uit Linter is flink wat euro lichter gemaakt door een oplichter. Hij verkocht zijn wagen via internet aan een Antwerpenaar. Die betaalde hem met een bankcheque. Achteraf bleek het om een valse cheque te gaan. De man is voor 21.000 euro opgelicht.
Een dertigjarige Antwerpenaar bleek geïnteresseerd in de wagen. Hij betaalde vrijdag een voorschot van 500euro. De rest van het bedrag betaalde hij met een bankcheque. De eigenaar van de sportwagen kwam er al snel achter dat die cheque vervalst was. Ook de identiteitskaart en de nummerplaat van de koper blijken nu nep.
Voor de bank was het niet de eerste keer dat ze in aanraking kwamen met een vervalste bankcheque. Volgens hen was dit al de vierde melding van een valse cheque in amper een week tijd. De politie onderzoekt de zaak, maar voorlopig is er nog geen spoor van de dader. (ibo)
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
28 feb 2008 8:49 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Iemand zal hem eerst op Youtube moeten zetten. Vervolgens kan je het filmpje linken!!
Succes........
|
28 feb 2008 9:41 |
|
|
raman
Boxster 2.7 2006
|
Ik heb laatst gehoord dat er ook valse gecertifiëerde bankchecks circuleren. En vals geld is er natuurlijk ook nogal wat in omloop. De enige echt veilige methode is eigenlijk met de koper naar zijn bank te gaan en daar het geld cash af te halen.
|
28 feb 2008 18:57 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Registreren voor een YouTube account en je kunt zelf uploaden.
Ik heb een YouTube account dus als iemand mij het filmpje stuurt wil ik het er wel opzetten.
Wat een verhaal trouwens
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
28 feb 2008 19:46 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Of met een Bankcheque.
Zowel dat de bank zal zien dat het vals geld is, zullen ze ook wel zien dat het een valse bankcheque is.
Hoe zit het eigenlijk in zulke gevallen.
Wat als de bank nadien er pas achterkomt dat het geld vals is, zijn zij dan verantwoordlijk? Indien ja, zouden ze dat ook moeten zijn als ze een valse bankcheque aangeven.
Tenslotte mag je niet vergeten dat een "echte" bankcheque afgedekt is door de bank.
Vind het dus eigenlijk een beetje een vreemd verhaal. Het feit dat ze het geld eerst op de rekening gestort hebben, bewijst eigenlijk dat ze hun werk niet echt goed gedaan hebben mijn inziens.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
28 feb 2008 20:40 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Zoals ik hier al eerder postte - heb je (in NL) de keus of je meteen je geld krijgt - en als later blijkt dat het om 'n valse of ongedekte cheque gaat, je 'n incasso tegemoed kan zien .... je kan de bank ook eerst haar het geld laten krijgen, maar dan duurt dat (naar mijn ervaring) toch al gauw 'n paar weken
... denk alleen dat als het bank-cheques zijn van eenzelfde bank waar je ze inlevert/verzilvert, de bank meteen na kan gaan of de cheques geldig en of gedekt zijn ...
|
28 feb 2008 20:47 |
|
|
defected
|
Vanmiddag was er een item op VTM nieuws over deze oplichter, hier kan je het filmpje vinden (vanaf minuut 11.00 )
|
28 feb 2008 20:58 |
|
|
F@RGO
|
Volgens mij antwoord neen, het geld gaat achteraf terug gedebiteerd worden als het blijkt dat er bv een briefje van 500 euro door u gestort , vals is. Bij iedere storting worden ook het aantal briefjes genoteerd.
|
02 maart 2008 9:52 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik had het een keer met 200 $, deze had ik gevonden.
laten controleren en laten storten op mijn rekening.
een paar weken later telefontje of ik even bij de bank wilde komen want ze gingen het geld eraf halen ivm valse dollars.
als ik wilde mocht ik de lijst zien dat alleen ik in die periode dollars gestort had.
Ik geloofde het wel.
Dit was zo'n 15 jaar terug toen baalde ik wel ik had het geld al uitgegeven en nog een rondje van mij
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
02 maart 2008 9:59 |
|
|
muld1215
ZWARTE 993 S 1997
ZWARTE ROADSTER 1960AMSTERDAM
|
gesolen 993 4s
Weer een les om nooit je 993 4s in te ruilen voor een 997.Sorrry dit is niet leuk....maar mensen iedereen heeft tegenwoordig een computer laat de koper via een edentifier van zijn of haar bank met zijn pas ter plekke het geld overmaken en gelijk controleren of het op zijn rekening staat en dan pas de sleutels en de paperassen.Geen geld geen 4s.
|
02 maart 2008 14:28 |
|
|
Keezzz2Fast4You
Barneveld
|
De idiooot staat op Youtube
Klik via deze link verder
http://www.autogespot.com/item/1296/vla ... ti_3200gt/
_________________________________________ http://www.keesbunk.nl
My flickr
|
03 maart 2008 20:39 |
|
|
Den_tony
|
..
Kijk hier eens naar.
Lijkt erg op de wagen die gestolen is.
http://www.koopjesnet.be/porsche_993_4s ... 58643.html
|
27 maart 2008 13:36 |
|
|
Patrick
|
Die staat 91 dagen te koop. Dus voor 15 februari.
|
27 maart 2008 13:41 |
|
|
MetalGreen911SC
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa &
Boxster 3.2S
|
Vreemde/vage advertentie ook, geen foto, geen kleur genoemd van de auto...
_________________________________________ 8600cc & 18 cylinders
|
27 maart 2008 13:41 |
|
|
Denniz C2
993 C2
|
Wel tevens een techart uitlaat Deze zie je niet heel erg veel op een 993 imho en grijs interieur? Hoeveel Km had de gestolen wagen gelopen?
Lijkt mij voor de rechtmatige eigenaar reden genoeg om dit na te kijken!!
_________________________________________ Ut et Zeeuwse
|
27 maart 2008 15:46 |
|
|
PEF
996 TurboBrussel, België
|
Het mag nu ook niet TE voor de hand liggend zijn hé, hij had de 4S misschien op het oog en wist al hoe aan te pakken...
_________________________________________ What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...
|
27 maart 2008 17:18 |
|
|
Olaf
|
Bellen - Afspreken en conclusie trekken
Maar dan nog - hoe krijgt de (vorige) eigenaar z'n wagen terug of staat dit niet geheel los van de niet gedekte checks
|
27 maart 2008 17:26 |
|
|
Denniz C2
993 C2
|
Leest de rechtmatige eigenaar hier mee op het forum? Hoe komt hij anders te weten dat hier iets is gespot wat wellicht uitzoeken waard is? Tel nr uit de adv. is trouwens van een bouwbedrijf in belgie!
|
27 maart 2008 17:30 |
|
|
Olaf
|
Via Beltar
... heb je gebeld
|
27 maart 2008 17:33 |
|
|
Denniz C2
993 C2
|
Nee, grote vriend google kan je een hoop vertellen
Oh, idd ik lees nu pas dat het een vriend betreft van Beltar!
|
27 maart 2008 17:35 |
|
|
Beltar
|
Voor alle duidelijkheid, de advertentie is een van de advertenties die de rechtmatige eigenaar geplaatst heeft, ook het tel.nr is het zijne.
Dus het gaat idd over een en dezelfde wagen, maar niet over de dief...
De man in het hoger getoonde filmpje van YOU-tube is weldegelijk de dader.
Ivm onderzoek kan ik niets meer zeggen.
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
27 maart 2008 18:10 |
|
|
Beltar
|
Re: ..
Goed gezien Tony!
Maar dit is een ad van de échte eigenaar.
|
27 maart 2008 18:14 |
|
|
Olaf
|
De man die met ongedekte checks betaald is
|
27 maart 2008 18:16 |
|
|
Beltar
|
Idd, 't is niet zo'n internetter, vandaar geen foto denk ik...
|
27 maart 2008 18:21 |
|
|