Auteur |
Bericht |
danny porsche nr5
944-911Targa turbo look-911cabrio-944 S2-Boxster GT2 look(belgie)
|
Levensduur Tiptronic
na hoeveel km komen de problemen bij een tiptronic ?
(ik weet niet goed of een handgeschakelde of een tiptronic moet koopen)
|
27 maart 2008 22:16 |
|
|
Hielkema993S
911 993 CarreraS
Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 TargaNuenen / N-Brabent
|
Na 157000 kilometers doet ie het bij mij nog perfect.
_________________________________________ "There is no substitude"
|
27 maart 2008 22:24 |
|
|
Rob986
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.Utrechtse Heuvelrug
|
Mijn 964 deed het met 200.000 km nog probleemloos.
Zouden er problemen moeten komen dan?
|
27 maart 2008 22:30 |
|
|
PentAr
Vleuten
|
De mijne is ook nog prima na 145.000 km
_________________________________________ Ben ff weg....
|
27 maart 2008 22:30 |
|
|
PEF
996 TurboBrussel, België
|
Hier ook geen problemen na 100k... Zijn er dan problemen met tiptronics???
_________________________________________ What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...
|
27 maart 2008 22:32 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Zeker zijn die er. Zoals bij iedere merk / automaat. De tip mag dan door MB voor AG gebouwd worden, en vrij betrouwbaar zijn, er zijn er ook wel al wat vervangen ver voor de 100K. ( mijn vorige 996 C2 bij 88K )
|
27 maart 2008 22:45 |
|
|
danny porsche nr5
944-911Targa turbo look-911cabrio-944 S2-Boxster GT2 look(belgie)
|
nee, maar ze hebben mij gezecht dat het zeer duur is als er stukken aan hebt
|
27 maart 2008 23:04 |
|
|
Illusion
996C4ZH
|
Hoe zit het trouwens met onderhoud?
Bij m'n BMW zeggen ze dat de automatische bak met de olie erin een autoleven lang meegaat, maar volgens mij heb ik gelezen dat bij de 911 de olie om de zoveel tijd gewisseld moet worden? Wat is hierin wijsheid?
|
27 maart 2008 23:08 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Dacht altijd dat die dingen van ZF kwamen....In "Audi kringen" is bekend dat de tip's -na verloop van tijd- moeite hebben met motoren met een hoog koppel (> 400 Nm). De eerste/eerdere BMW 535d schijnen dezelfde 5 -tiptronicbakken gebruikt te hebben als bijv. Audi en daar zijn ook problemen van bekend; wederom van horen zeggen.... Omdat er simpelweg niets "beters" beschikbaar was destijds....
"Als de auto's gebruikt worden waar zo voor gemaakt zijn(...) dan schijnen deze bakken tussen 150 k - 200 k problemen te geven." Is nog een citaat van een specialist.
Maar goed weet niet of Porsche "precies"dezelfde bakken heeft gebruikt... etc.etc.
En voor de duidelijkheid; ik kan het niet staven...de S6 doet het nog goed . Weet bijvoorbeeld wel dat ondertussen bij steeds meer mensen de overtuiging er is - behalve de dealers naar het schijnt- om regelmatig (om de 60 k) bakolie en filters te vervangen.
En niet -zoals ik hierboven ook weer lees- een levenlang (..) meegaan. Hetgeen natuurlijk wel waar is als je nooit ververst en de bak gaat kapot bij 150-200 k
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
27 maart 2008 23:21 |
|
|
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
Welk type 911??
Heb zelf een jaar of 10-12 geleden een mondeo automaat (geloof ZF) gehad met problemen rond de 100000 km, (de lock-up werkte niet goed) kwam vaker voor en je wordt er niet blij van, dure grap.
De Jaguar xj ervaring: geen probleem met de automaat en onderhoudsvrij (Jaguar heeft hoop ervaring natuurlijk met automaten )
Onze 964 tip heeft ook nog steeds geen problemen met ca 170.000 km. Bovendien een heerlijk schakelende automaat die tiptronic, echt veel fijner dan andere automaten uit die tijd. Heel goed geprogrammeerd: de schakel karakterestieken passen zich aan aan de motor temperatuur, rijstijl en wat ik heel fijn vind is dat ie niet opschakeld als je het gas loslaat maar bij afremmen juist terugschakeld. Daar tegenover staat weer dat je hem ook juist weer bij rustig rijden op koppel kunt rijden, bij 50-60 in de stad cruist ie lekker in zijn 4, met volgens mij nog geen 1500 toeren.
Opvallend is dat de tip bij warme motor in zijn 2 optrekt als je de kickdown niet gebruikt en dat ie bij koude motor in zijn één optrekt en pas bij hogere toeren opschakelt.
_________________________________________ http://www.dstt.fr
|
27 maart 2008 23:57 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
na een km of 10...
dan ben je wel uitgespeeld met die jippie knopjes op je stuur en wil je gewoon weer echt schakelen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
28 maart 2008 2:27 |
|
|
Lydia
|
Hélemaal waar ...
|
28 maart 2008 7:19 |
|
|
horn
PF #57
|
tip is bombenfest. en oerend saai.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 maart 2008 7:42 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
tip is top...
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
28 maart 2008 12:16 |
|
|
mike 93
993 C2
|
Errug prettig zo'n tip. Ideaal voor in de stad en supersnel handmatig schakelen als je het nodig hebt.
Handbakken zijn er al genoeg, gaap.
_________________________________________ Een Porsche is meer dan de som der (onder)delen
|
28 maart 2008 12:55 |
|
|
John
Cayenne
|
Doet het in de KJN nog super.................
In de GT3 mis ik niet een tiptronic, maarja iedereen kent me, ik ben een Hollander dus een echte doehetz"elfer" en gek op het betere handwerk
Zelf geen fan van een Tiptronic, maar ken volksstammen die niet anders zouden willen, in een KJN verplicht, alhoewel ik heb gelezen dat een tip in een KJN GTS hetzelfde is als luchtvering in een 911.....
on topic....
Tiptronic wel bijhouden en onverslijtbaar imo
|
28 maart 2008 13:02 |
|
|
aleh
ex-993 cabrio
ex-996 cabrio
ex-996 turbo
ex-Cayenne S
ex-Panamera S
993 cabrio
Haarlem
|
Een 996 tip moet bij 170k (d8 ik) nieuwe olie. Ik heb nu mijn derde porsche met tip. nog nooit problemen gehad. Hoewel mijn 996 3.4 tip boven de 150k een beetje hokkerig begon te schakelen.
_________________________________________ http://www.autodisk.nl
|
28 maart 2008 23:17 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
Dat gezegde is niet exclusief voor de tiptronic bak
Bert
|
28 maart 2008 23:23 |
|
|
PEF
996 TurboBrussel, België
|
Heel kortzichtig jeroen mabon...
_________________________________________ What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...
|
29 maart 2008 0:30 |
|
|
Lydia
|
|
29 maart 2008 0:34 |
|
|
PEF
996 TurboBrussel, België
|
Die knopjes zijn best wel sportief, kan gewoon niet tegen die reacties waar ze totaal geen begrip kunnen hebben voor "andere" technieken. Kortzichtig dus. Anders moet je maar is met jeroen(Newt) praten Als je dagelijks mee in de file staat is een tiptronic een superoplossing, wil je dan nog sportiever heb je nog de keuze om met de "jippie" knopjes te schakelen.
_________________________________________ What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...
|
29 maart 2008 0:42 |
|
|
Lydia
|
Ik heb 3 jaar lang gereden tussen Apeldoorn en Alkmaar voor m'n werk. Met de 4S. Dagelijks in dikke files op de A1, A10, A8, A9 ... maar dat heeft mij niet over kunnen halen om een tip te kopen. Maareuh ... ieder zijn ding, hoor! Het zal een fantastische techniek zijn. Maar niet voor mij.
|
29 maart 2008 0:46 |
|
|
PEF
996 TurboBrussel, België
|
Natuurlijk alle respect voor een eigen mening (die heeft iedereen) maar ging ff in op die veralgemening...
_________________________________________ What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...
|
29 maart 2008 0:57 |
|
|
Lydia
|
Ik plaag maar. Zondag gewoon de Porsche zonnebril op zetten ook als het regent ... ziet de wereld er weer heel anders uit ...
|
29 maart 2008 1:01 |
|
|
PEF
996 TurboBrussel, België
|
In de regen en @night Komt inorde...
PS het ga niet regenen ze
_________________________________________ What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...
|
29 maart 2008 1:06 |
|
|