Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:36

Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Goedgekeurde helm Blokker 40 euro 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
Ja, inderdaad ik kan u volgen :wink:

26 maart 2008 16:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Tja... veiligheid... En hoe we ermee omgaan...

Airbags hebben een technische levensduur van 10 à 12 jaar. Inmiddels zijn er auto's met airbags die ouder zijn, maar ík vraag me af wie z'n airbag uit veiligheidsoverwegingen laat vervangen na die periode.

Als je dat niet laat doen, is het wellicht weer het overwegen waard om met een goed(gekeurd)e helm rond te gaan rijden... :lol:

26 maart 2008 16:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
gast schreef:
- wel een dure helm op het circuit maar vervolgens in een cabrio op de openbare weg zonder helm. :idea:

Tsja... deze vind ik toch wel ver gezocht. Veel mensen trekken beschermende materialen aan als ze b.v. gaan skaten... zal vast ook veiliger zijn als je het thuis doet want daar kun je ook van de trap vallen, heeft iets te maken met inschatten van risicos denk ik :roll:

En wat die cabrio's zoals de boxster betreft: kappers zijn natuurlijk geen fans van helmen :twisted:

Verder wel een duidelijk verhaal over die helmen trwns gast :salut:

26 maart 2008 18:56
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
gast schreef:
- wel een dure helm op het circuit maar vervolgens in een cabrio op de openbare weg zonder helm. :idea:

Ja. Maar vanaf vandaag dus niet meer :salut:

26 maart 2008 21:52
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Als je een helm per ongeluk eens uit je handen laat vallen op een hard oppervlak, en geloof mij maar, bijna iedereen overkomt dat wel eens, moet je in principe die helm meteen vervangen :!: Wat is de algemene reactie? Sh#t, maar ze blijven er toch gewoon mee doorrijden omdat je niets aan de helm ziet, hooguit een krasje/butsje als je pech hebt. Dat de helm technisch al zeer verzwakt kan zijn wordt aan de kant geschoven omdat de helm eigenlijk te duur is om "zomaar" weg te gooien :roll:
Eén verschil tussen goedkope Polycarbonaat helmen en de duurdere Carbon/kevlar enz. helmen wat gast vergeten is te vermelden is het gewicht van de helm. Een lichtere helm is een veiligere helm :!:

26 maart 2008 21:57
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Had dat gewichtsverhaal idd wat duidelijker op moeten schrijven maar ik bedoelde idd dat vaak de goedkope (thermoplastische) helmen lichter zijn dan de duurdere thermohardende.
Goed voorbeeld van het nadelige effect van het gewicht van een helm, is dat bij de rondjes over het circuit met kinderen altijd wordt afgeraden om zo'n kind een helm op te zetten! De kans dat bij de kleinste botsing het kind z'n nek breekt door het gewicht van de helm is te groot!

27 maart 2008 10:12
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Karten :idea:

27 maart 2008 13:04
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Gaat er daar harder aan toe dan wat "toerritjes" op het circuit.

27 maart 2008 16:10
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Ik heb verder niet veel verstand van helmen, dus daar ga ik even niet op in, het verhaal zal wel kloppen, maar....
gast schreef:
- wel een dure helm op het circuit maar op de openbare weg in een auto rijden die geen enkele ster in de euro Ncap heeft. (ja wie, geef maar toe?)

Dit is me toch onzin! Euro-NCAP is een wassen neus. De auto die aangeboden wordt voor deze test, moet voldoen aan een aantal vantevoren bekende tests, met bekende snelheiden, bekende hoeken van botsing, bekende gewichten en bekende omstandigheden.
Deels nodig om een gelijk beeld van alle auto's te krijgen, helemaal waar, maar aan de andere kant maakt dit het een fabrikant erg makkelijk om een auto te maken die 5 sterren zal halen, terwijl een andere auto (in gelijkwaardige klasse!) met bijvoorbeeld maar 4 of zelfs 3 sterren wellicht TOCH een veiligere auto is.

Moest er toch even uit... (weet overigens niet hoeveel sterren mijn auto's hebben, ja, 1tje wel, die heeft er geen :cheesy: )

27 maart 2008 20:28
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
gast schreef:
Karten noem ik nu niet bepaald "rondjes op het circuit met kinderen" zoals in de tekst van Bert staat te lezen. Kan het verkeerd begrijpen natuurlijk :P :wink:

Je hebt op sommige evenementen mogelijkheden als "guppyrijden" , rondjes op het circuit met kinderen met uiteraard "gepaste" snelheid.
Bij dit soort gelegenheden willen mensen "voor de veiligheid" de kinderen nog wel eens een helm opzetten. Bij de briefing wordt dan ook steevast uitgelegd waarom dat zéér onwenselijk is, gewicht helm i.c.m. nog zwakke nek van kinderen.

27 maart 2008 21:07
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
motorhelm is wat anders dan een helm voor in een auto

27 maart 2008 22:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
993tt, 993 cabrio TOTMBO:964
Bericht 
Ach ja veiligheid boven alles. Zo duur mogelijk anders is het niet veilig :shock:
Op 10 km hoogte in een vliegtuig dan ook zeker de gordel omhouden, het zou maar eens net het verschil kunnen zijn tussen leven en dood.
Op de bouwsite een helm opzetten als je onder een takel doorloopt met een staalbalk van 10 ton eraan. Wel een dure ander kop je hem niet terug.

Dan ook consequent zijn en een brandvertragend overall aan bij het rijden op het circuit.

Ik heb er niet zoveel verstand van maar ik denk dat een helm in een personenauto op het circuit niet aan zulke hoge eisen hoeft te voldoen als een motorhelm. Zo niet, dan lijken me de eisen toch in ieder geval anders. Een helm lijkt mij ook een mix van compromissen. (bijv. stijfheid vs absorpsie vermogen) Daarmee kom je dan gelijk op het mogelijk probleem dat een zeer dure motorhelm zo specifiek als motorhelm designed is dat hij wellicht minder geschikt is voor in een auto.

27 maart 2008 23:28
Profiel WWW
‘64 Kever
Bericht 
dynamic, een helm op het circuit in de auto hoeft je (inderdaad) niet te beschermen tegen het asfalt... Maareh, denk je dat je stuur of ruit of dakconstructie van de auto veel minder hard zijn bij een goeie klapper ;)

Voor de rest heb je inderdaad gelijk ;) (heb dan ook altijd een brandwerende overall aan, ook op kantoor, het zal je toch gebeuren! ;) )

(en ja, je stuur haal je :cheesy: )...

28 maart 2008 0:14
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
paSCal schreef:
(heb dan ook altijd een brandwerende overall aan, ook op kantoor, het zal je toch gebeuren! ;) )

had ik eerst ook, maar ben tegenwoordig geswitcht naar brandwerend ondergoed. Zit prettiger.

28 maart 2008 7:56
Profiel
Bericht 
Maar of zo'n brandwerende string nu echt veel helpt ................

28 maart 2008 9:41
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Maar het staat wel stoer in de sportschool :mrgreen:

28 maart 2008 18:16
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
dynamic schreef:
Op 10 km hoogte in een vliegtuig dan ook zeker de gordel omhouden ..

... je zal niet de eerste (en zeker niet de laatste) zijn die met z'n hoofd het bagagevakje raakt :shock: :idea:

28 maart 2008 22:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
996C4
ZH
Bericht 
In de laatste Promotor staat een test van het Lidl motorspul van vorig jaar.
Conclusie was dat de helm wel OK was van kwaliteit en veiligheid. Alleen gaat de fabrikant een beetje vreemd om met de verschillende keurmerken. De helm zelf was in Duitsland gekeurd en het vizier in Spanje, terwijl voor een E keurmerk de helm in z'n totaliteit gekeurd moet zijn en niet de onderdelen afzonderlijk.
Al met al was de helm redelijk veilig.

28 maart 2008 23:40
Profiel
PorscheForum Rakker
993tt, 993 cabrio TOTMBO:964
Bericht 
Olaf schreef:
... je zal niet de eerste (en zeker niet de laatste) zijn die met z'n hoofd het bagagevakje raakt :shock: :idea:

Waar een helm al niet goed voor is :wink:

:scratch:

29 maart 2008 1:11
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Maasmechelen
Bericht 
Hiervoor is de Blokker-helm wellicht ook geschikt...

http://www.youtube.com/watch?v=k3ruF8eDeTc

01 apr 2008 23:21
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Olaf schreef:
dynamic schreef:
Op 10 km hoogte in een vliegtuig dan ook zeker de gordel omhouden ..

Inderdaad, is een goede vriendin van mij overkomen. Hersenschudding. :?

02 apr 2008 0:29
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
geen helm op zeker? eigen schuld dus. had ze bij de blokker kunnen voorkomen voor 40 euro. krent :^: :wink:

02 apr 2008 7:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Goedgekeurde helm Blokker 40 euro
En waar kan de "paar dagen per jaar" trackdaycoureur een fatsoenlijke helm scoren? (fatsoenlijk = geen poly carbo)

Welk merk, shop etc? Moet zo'n ding integraal zijn of nu weer net niet?

Kan me namelijk voorstellen dat de gemiddelde motorshopverkopert niet scherp heeft wat handig is voor in een auto op het circuit, of maakt het niks uit?

23 jul 2010 16:03
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Zoek eens onder Arai autosport helmen. :idea:
Bevalt mij erg goed.
Op de motor rij ik of met een HJC intergraalhelm of met een Ruby potje (Pavillon).

Denk dat je bij een motorzaak bij jou in de buurt ook goed moet kunnen slagen.

23 jul 2010 16:07
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
Dankje, ik hoopte echter op een prijsje richting de 150 ofzo? Arai is gelijk proffessioneel.

Kun je dan overigens uit met een jet helm? Had ik steeds als leenhelm, vind ik op zich prima

23 jul 2010 16:12
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende