Auteur |
Bericht |
Hellraiser
996 GT2 -
991 Cabrio ProjectSint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
|
Remklauw revisie 911 '74
Hoii,
ga volgende week voor de 1e keer in m'n leven eens remklauwen reviseren.
reden was dat er vooraan een zuiger vastzat, waardoor gans het
boeltje warm begon te lopen, en alles onder de zwarte aanslag zit...
m'n schijven zijn gelukkig nog niet om zeep, ben er tijdig bij
Iemand enige tips en tricks?
Greetyzzz
|
30 maart 2008 16:19 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Revisiesetje kopen, remvloeistof eruit, klauw verwijderen, zuigers verwijderen mbv luchtdruk, niet één tegelijk want dan krijg je de andere er niet meer uit, oppassen voor je vingers, de kracht van luchtdruk is groot, klauw schoonmaken, zuigers schoonmaken of vervangen en weer in elkaar zetten. Geen vet of andere olie producten gebruiken maar speciaal remvet. De 2 helften van de klauw NIET scheiden. Het spreekt vanzelf dat je alles nauwkeurig moet doen en met beleid, dus niet zuigers beschadigen, cilinder beschadigen, rubber afdichtingen beschadigen, zuiger er scheef in duwen, etc..................
|
30 maart 2008 18:08 |
|
|
Hellraiser
996 GT2 -
991 Cabrio ProjectSint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
|
Heb enkel schrik dat ik er een paar zuigers niet ga uitkrijgen, moest
reeds een waterpomptang op de blokken zetten om die eruit te krijgen
Stalen remleidingen, flexibels en blokken worden zowieso mee vervangen.
Porsche was op dat vlak zelfs goedkoper dan de lokale autoboer
Heeft iemand reeds onderdelen besteld van pelicanparts?
zag dat nieuwe schijven daar slechts 48$/stuk kosten
met deze koersen mss ideaal om die ineens te bestellen
|
30 maart 2008 18:16 |
|
|
mooiweerrijder
968 still going strong since 2006.Utrechtse heuvelrug
|
blok er uit aan de zijde die vast zit. Dan met rempedaal druk pompen. dit voorkomt dat je vingers er met de luchtdruk eraf gaan. Wees erg zuinig op je eigen lichaamsdelen aub.
Dollarkoers is laag. Paragon heeft goeie service. alleen de Bos en Balkenende gooien nogwel eens roet in het eten met importheffingen.
op 500 dollar is nu ongeveer 64 eurootjes........Dit betaalde ik 3 weken geleden. Maar ik zie dat je uit het land van Albert komt. Hebben ze dit bij jullie ook? importbelasting??
Maar fijn voor je dat je zulke standaardschijven hebt. Wellicht nu de klauw vastzit eventueel nadenken over een upgrade van de remmen en klauwen??
zomaar een ideetje.
|
30 maart 2008 18:49 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Met lucht gaat prima! Wat ik meestal doe is een houtje ervoor houden en klemmen met behulp van een lijmklem. Dan de remklauw met een doekje in de bankschroef klemmen..Perslucht erop..Geeft altijd wel een leuke knal
|
30 maart 2008 19:34 |
|
|
Hellraiser
996 GT2 -
991 Cabrio ProjectSint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
|
@ mooiweerrijder, ben zelf declarant, dus hangt er een beetje vanaf
hoe pelicanparts de goederen gaat verzenden. Waarschijnlijk zal bij
hen UPS instaan voor het documentje. Zal hun daarover dan wel eerst
een mailtje sturen.
Upgrade van de remmen zal er niet inzitten denk ik, heb nl. nog geen
rembooster...
Vond eigenlijk dat de wagen (ondertussen met 3.2) toch redelijk goed
stopte met de standaard remmen van de 2.7 (ook al waren ze niet
zo optimaal).
|
30 maart 2008 20:14 |
|
|
Hellraiser
996 GT2 -
991 Cabrio ProjectSint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
|
Thanks
Maar, hoe zet je die perslucht erop, zijn er speciale stukjes verkrijgbaar
om in de klauw te schroeven?
|
30 maart 2008 20:17 |
|
|
mooiweerrijder
968 still going strong since 2006.Utrechtse heuvelrug
|
Luchtpistool gewoon in de opening plaatsen en druk opbouwen. heb je te veel lekverlies een stukje rubber er tussen en stevig aandrukken. voor het rubber kun je een flotieltje gebruiken of een oude binnenband van de fiets!
|
31 maart 2008 19:33 |
|
|
Hellraiser
996 GT2 -
991 Cabrio ProjectSint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
|
|
01 apr 2008 20:08 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
Ik heb nog een paar gereviseerde remklauwen van een 911 SC liggen. Als het goed is passen die prima v.w.b. de dikte van de schijven.
Voor € 100,- zijn ze van jou (of iemand anders die interesse heeft.
Groet,
Dick
|
05 apr 2008 20:04 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
Laat de revisie lekker zitten.. neem goede gebruikte remklauwen.
Ik heb ook nog een set zwarte liggen, van een 964. met goede remblokken erbij.
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
05 apr 2008 22:01 |
|
|
Hellraiser
996 GT2 -
991 Cabrio ProjectSint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
|
Om na een paar maand misschien met dezelfde problemen te zitten
Heb de kitjes bij Porsche zelf besteld, evenals de flexibels, blokken
en montagekitje. De stalen remleidingen waren niet meer verkrijgbaar,
dus die worden op maat gemaakt en mag ik eind deze week gaan
ophalen.
De klauwen zelf heb ik vandaag al even behandeld met Dreft losweekspray
Moet zeggen dat hun reclame aardig klopt
|
06 apr 2008 20:33 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
uhh..gewoon met een staalborsteltje schoonmaken..En ontvetten met remmenreiniger..
Weet niet goed of die dingen in een afwasmachine kunnen (iig velgen komen er mooi uit!).
|
06 apr 2008 21:15 |
|
|
Hellraiser
996 GT2 -
991 Cabrio ProjectSint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
|
Ben er in totaal een 4-tal uurtjes mee bezig geweest,
en voor 13€/klauw vind ik het eigenlijk wel het proberen waard,
volgend weekend even ontluchten en zien wat ze doen
|
14 apr 2008 20:39 |
|
|
Hellraiser
996 GT2 -
991 Cabrio ProjectSint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
|
En terug in mekaar
FF voor de curiositeit, passen de klauwen van een 964 in combi met
deze schijven en veerpoten, of heb ik dan nog een adapter nodig en
een andere schijf en andere naaf?
|
18 apr 2008 22:39 |
|
|