Auteur |
Bericht |
Amethist
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
|
Piepende remmen 964.
Bij normaal remgedrag heb ik Meestal!!!(dus niet altijd) last van een redelijk harde pieptoon. Ze zeggen dat daar niets aan te doen is, maar ik ben toch wel benieuwd of er niet een maniertje is om dat te minderen of het allerliefst kwijt te raken.
P.s. Bij wat hogere snelheden >60km/h en bij hard doorremmen heeft hij het niet.
Heeft iemand een idee over hoe dit te verhelpen is??
_________________________________________ Ergens ben je nergens.
|
20 maart 2008 10:00 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... korter en harder remmen
|
20 maart 2008 10:05 |
|
|
Patrick
|
Welke remblokken heb je ?
Ik heb wel eens gehoord dat goedkope remblokken vaak erg hard zijn en daardoor piepen.
|
20 maart 2008 10:08 |
|
|
cabrio wim
|
Had ik een maandje geleden ook, en een paar dagen daarna ging mijn lampje van remmen branden, even gecontroleerd, en waren op. Nieuwe besteld en probleem opgelost.
Dus bij jou kan dit ook het geval zijn.
|
20 maart 2008 10:10 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Kan aan van alles liggen maar een goed uitgangspunt is originele blokken en schijven en anti-piepplaatjes ed. Ga niet met kopervet ed. liggen prutsen, vet is erg slecht voor de rubber afdichtingen en koper en het aluminium van de klauw verdragen elkaar niet zo. Gebruik evt. een beetje optimoly HT (niet bij het rubber), kan je bij Porsche kopen.
Daarnaast kan het ook zijn dat één van de zuigers wat blijft hangen of zwaar gaat waardoor de blokken niet meer helemaal recht op de schijf worden geduwd. Ook de blokgeleiders op de klauw kunnen door corrosie omhoog zijn gekomen. Allemaal zaken die je alleen op kan lossen door de klauw (gedeeltelijk) te reviseren.
|
20 maart 2008 11:16 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Had hetzelfde met mijn 964, originele blokken en goede schijven
Je zou nieuwe antipiepplaatjes kunnen monteren
Weet nog wel dat de blokken enorm duur waren
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
20 maart 2008 12:19 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
soms ontbreken deze plaatjes zelfs.ik zou zeggen de boel even uit elkaar gooien en goed schoon maken.de blokken en de schijven even met een stukje schuurlinnen opschuren en de zuigers even terug dukken.
kijk ook of de blokken niet vast zitten en dat de rem niet aanloopt daar gaat hij ook van piepen.
gr anton964
|
20 maart 2008 12:29 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Pagid Blue (HIEP)PIEP(ERDE(PIEP)....maar wel een mooi kleurtje
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
21 maart 2008 0:45 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Je kan bij Pagid gewoon het niveau van piepen regelen. Van een rustig piepje, tot 5 straten verder horen ze het gepiep ook...
Ik ben er inmiddels wel aan gewend.
|
21 maart 2008 1:11 |
|
|
Amethist
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
|
Dus we zijn igg niet de enigsten.
Heren alvast bedankt. Er is dus genoeg waar het aan zou kunnen liggen. En het fabeltje dat er gewoon maar niets aan te doen is dat hoeft dus niet altijd zo te zijn.
We gaan eens even kijken hoe we dit gaan oplossen, nogmaals bedankt.
_________________________________________ Ergens ben je nergens.
|
21 maart 2008 20:56 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Er schijnt ook een verschil te zijn tussen C2 en C4 remblokken..de C4 blokken hebben een zachtere compuond maar gaan iets korter mee..ong 50k ipv 60k van de C2, de C4 blokjes schijnen minder te piepen...ik ga ze zo monteren dus ben benieuwd
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
31 maart 2008 17:44 |
|
|