Auteur |
Bericht |
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
996 TURBO cabrio of 997 cabrio
Mocht de 993 cabrio er ooit uitgaan, denk ik of een 996 cabrio turbo of een 997 cabrio voor een soortgelijk bedrag, wel minder exclusief. Zat te denken dat als de 996 turbo niet de motor heeft van de 996 maar de meer betrouwbare is dit wel een beul. Dus bruut of looks
|
29 maart 2008 23:35 |
|
|
Ajnabi
|
Re: 996 TURBO cabrio of 997 cabrio
en jij dacht, laat ik eens een zo onzinnig mogelijk topic starten
|
29 maart 2008 23:49 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Re: 996 TURBO cabrio of 997 cabrio
Dus zeg...dat als de 996 Turbo het onderblok van bv een 964 zou hebben...dan was er voor jou geen keus?
|
30 maart 2008 1:06 |
|
|
Newt
Papendrecht
|
Nou dat is het dus geregeld,,, want de motor van de 996TT is gemaakt met onderdelen van.......
|
30 maart 2008 9:13 |
|
|
Melvin19
|
als je voor snelheid gaat de 996 turbo
maar ik vind de 997 carbio wat mooier
|
30 maart 2008 9:32 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Ook ik vind de 997 cabrio mooier, maar de 993 moet je er nooit uit doen
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
30 maart 2008 10:57 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Waarom niet, kan tenminste iemand weer een 993 kopen
Vindt overigens persoonlijk dat de watergekoelde cabrio's, waarbij het dak netjes wegvalt in de carosserie, mooier zijn dan de luchtgekoelde voorgangers. Met name de 997 ziet er geweldig uit.
Al zou ik gaan voor een coupé
|
30 maart 2008 12:12 |
|
|
PieterZ
964 C2 Coupe 91 zwart
BMW 528i 97 Soewart
EX 964 C4 Cabrio 91 NachtblauwUtrecht
|
De looks ! 997 cab dus.
Ik vind overigens de ALLE 911 coupe modellen mooier dan de cabrioos, maar ja cabrio rijden is wel top zonder top
_________________________________________ ......
|
30 maart 2008 13:10 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
toch ook de 997 cabrio. Vraag is inderdaad wel of je daar echt blijer van zou worden dan van de 993 cabrio..
|
30 maart 2008 14:11 |
|
|
aleh
ex-993 cabrio
ex-996 cabrio
ex-996 turbo
ex-Cayenne S
ex-Panamera S
993 cabrio
Haarlem
|
Als ik er twee naast elkaar zou zien, en dat gaat over anderhalf jaar weer gebeuren, dan weet ik nagenoeg zeker dat ik voor de 996 TT Cabrio ga. Dat is een bom. Een 997 cabrio rij je rondjes omheen.
De looks van een 996 Turbo tov een 997 gewoon vind ik absoluut beter. Een 996 turbo tov een 997 turbo. Tsja dan direct een 997 turbo cabrio natuurlijk! Maar dat was je vraag niet.
Kijk en vergelijk.
996 Turbo Cabriolet:
997 Cabriolet
Turbo dus!!!!
_________________________________________ http://www.autodisk.nl
|
30 maart 2008 17:28 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Nou doe mij die rooie maar
|
30 maart 2008 19:56 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Zou bij mij snel gekozen zijn...
Ook nog bijzonder exclusief trouwens
|
31 maart 2008 10:41 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
alles pleit in het voordeel van de turbo (als je de gebruikskosten geen struikelblok vindt)...maar het oog wil ook wat => 997 cabrio 4S...wit met zwart dak
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
31 maart 2008 11:19 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Kijk af en toe ook wel eens stiekem naar een 997 cabrio
En natuurlijk ziet mijn zoon dat, "je gaat toch niet een cabrio kopen hé"
Hij ziet liever een 996 GT3, maar ik vind deze zo spartaans en kom daar niet zo soepel uit
Maar de watergekoelde cabrio's zijn wel fraai afgewerkt
Moeilijk, moeilijk
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
31 maart 2008 12:59 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Wat is er zo moeilijk aan behalve de muntjes
Als je het kan veroorloven, doen
Je leeft maar 1 keer
|
31 maart 2008 13:04 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Lees eens het vorig nummer van FLAT6 (franstalig) daar is een vergelijking met een 997 S coupe en een 996 turbo te zien.
De 997 wint met 10pntn tov van 7 voor de 996 turbo.
Ook zij zeggen dat de uiteindelijke keuze zeer persoonlijk is: of de prestige en de kick van de turbo, of modernisme,présence, gemak, plezier en mindere kosten vna de 997.
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
31 maart 2008 14:17 |
|
|
Dimas
'04 Boxster 2.7
|
Persoonlijk vind ik het concept 'cabrio' en het concept 'Turbo' moeilijk samen gaan.
Met een cabrio rij je toch anders dan met een coupé en met minstens 320pk is het allesbehalve behelpen.
Maar als ik dan toch moet kiezen: de 997 omwille van de looks
|
31 maart 2008 17:13 |
|
|
PEF
996 TurboBrussel, België
|
Sorry maar ze zijn niet te vergelijken, ik zou ook voor de power gaan! De gewone 997 dan is ook veel goedkoper in onderhoud dan een TT motor. Moest de test in Flat6 gaan over sportiviteit waren de rollen zeker andersom geweest ze. Nu gaan ze af op comfort enzo. Ik denk trouwens ook dat de TT cabrio waardevaster zal zijn als de 997 cabrio.
Voor de rest deel ik verder de mening van Aleh over de 997TT al dan niet cabrio
_________________________________________ What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...
|
31 maart 2008 18:14 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Ik heb er geen mening over. Een keuze maak ik gewoon zelf, en zou me niet laten leiden door de smaak/voorkeur van anderen.
Ieder promoot als het even kan toch z'n eigen speelgoed.....
|
31 maart 2008 19:01 |
|
|
horn
PF #57
|
kon ik dat maar in dit topic...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
31 maart 2008 19:25 |
|
|
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Test in Flat6 ging over al de aspecten en idd op prestatievlak haalt de TT het makkelijk van de 997S, dat is maar logisch hé!
Toch moet ik zeggen dat de 997 op gebied van rijden (NIET de prestaties) uit een ander, sportiever vaatje tapt dan de 996.
Ik reed met een 965, 993targa, 996 cab en nu de 997S cab, dus ik kanecht wel vergelijken. Zelf had ik geen TT, maar ik kon er wel herhaaldelijk mee rijden.De acceleraties en hernemingen zijn fenomenaal ivm de 997S.
Wat rijplezier betreft vind ik de 997 echt sportiever dan de 996tt.
Dat was trouwens ook het geval toen ik overschakelde van mijn 965 (320pk) naar de 993 (285pk).
De 993 was zo'n stuk beter qua ophanhing dat ik (als niet piloot) er zeker sneller mee uit de voeten kwam dan met de sterkere turbo.
Het is zo'n moelijke keuze dat ieder voor zich moet uitmaken waar zijn prioriteiten liggen.
Qua waardebehoud vrees ik voor de 996tt, de 997tt wordt zoveel veerkocht dat velenj de 996 eens zouden kunnen overslaan bij aankoop van een 2e-hands.
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
31 maart 2008 19:32 |
|
|
FS1
|
Nee, dat is het niet. Het is een kappersauto......
Of het een, of het ander.
In dit geval de 997 dus....
|
31 maart 2008 19:35 |
|
|
torig
ex 996 Carrera 4Oost-Vlaanderen, België
|
Bruut én looks
Moet je wel een gek zijn, die net als ik niet wild wordt van de neus van de 997.
En dat toevallig wel is van de 996
Sowieso zou ik zeggen: nikske cabrio, 'gewone' turbo', maar dat was de vraag ook niet.
Cabrio zonder hardtop is gesloten niet zo gelikt ; hardtop is dan ook weer zo'n gedoe. Achteraan vind ik dat de lijn nooit zo mooi oogt als bij de oorspronkelijke coupé kont.
Staan wel een paar goeie opmerkingen in dit topic, zoals het verschil in onderhoudskosten en de exclusiviteit.
Verder heb je er weinig aan, vermoed ik ?
|
23 apr 2008 2:30 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Aleh, is het toeval dat de 997 op het plaatje de kap gesloten heeft en de 996 Turbo niet? . Ach, uiteindelijk zou ik met beide wel kunenn leven...
|
23 apr 2008 8:12 |
|
|
torig
ex 996 Carrera 4Oost-Vlaanderen, België
|
HV
Dàt vroeg ik me nu net ook al af.
Ook het kleur van die 997 vind ik niet om over naar huis te schrijven.
Achn geef hem maar cadeau, kan ik hem wegdoen en der een turbo (niet cabrio) van kopen.
Met het prijsverschil gaan we met het forum eens goed gaan eten
|
23 apr 2008 11:00 |
|
|