Auteur |
Bericht |
diggler_911
ex 997 4S,
ex 993 Targa,
ex 964 TargaAmstelveen
|
Geldt die 130 Nm voor alle aluminium porschevelgen (en dus ook voor Cup velgen op een 964) of verschilt dat nog? Ik zag bij Conrad een momentsleutel voor slechts EUR 25 (baggermerk), heb je daar wat aan (voor sporadisch gebruik) of is dat weggegooid geld?
_________________________________________ whatever you do, don't congratulate or berate yourself too much, your choices are half chance, so are everybody else's
|
31 maart 2008 21:59 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Ja, dat geld voor alle Porsche velgen van 1948 tot nu.
Maar waarom vraag je om het aanhaalmoment als je deze sleutel overweegt?
Met zo'n sleutel moet je maar hopen dat het aanhaalmoment een beetje in de buurt ligt van de ingestelde waarde.
.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
31 maart 2008 22:28 |
|
|
diggler_911
ex 997 4S,
ex 993 Targa,
ex 964 TargaAmstelveen
|
Voor het geval ik een keer een velg verwissel (andere velg, lekke band of schade laten herstellen etc.) de bouten kan aandraaien zonder de boel te vernielen (bij mijn vorige auto's trapte ik gewoon fors op de kruissleutel om de boel vast te zetten ). Omdat ik er vanuit ga dat dit meestal in een garage zal gebeuren denk ik niet dat ik de sleutel veel zal gebruiken en is een goedkoop exemplaar misschien een aardige oplossing. Als ze bij Euromaster op mijn gezinsauto winterbanden monteren gebruiken die jongens gewoon zo'n persluchtapparaat .
Maar je hebt het antwoord al gegeven, goedkope sleutels zijn kennelijk waardeloos
_________________________________________ whatever you do, don't congratulate or berate yourself too much, your choices are half chance, so are everybody else's
|
31 maart 2008 23:19 |
|
|
Amethist
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
|
Even terugkoment op de momentsleutel, wij hebben er nu ongeveer 2 maanden een van tengtools en deze doet het prima. Nu kan je tenminste zelf ook de velgen demonteren om bijv. schoon te maken en wassen en je hoeft gewoon niet bang te zijn dat je ze te vast zet. Ideaal zo'n sleutel. Maar wij hadden idd wel zoiets van nu beter een paar tientjes meer uitgeven en dan wat goeds kopen als dat je wielmoeren naar de klote zijn.
_________________________________________ Ergens ben je nergens.
|
01 apr 2008 10:08 |
|
|
Patrick
|
Quanta costa ?
|
01 apr 2008 10:52 |
|
|
diggler_911
ex 997 4S,
ex 993 Targa,
ex 964 TargaAmstelveen
|
Hmmpf, de prijzen die ik op de internets tegenkom voor momentsleutels van Tengtools varieren tussen EUR 50 en EUR 500 Ik hoop toch niet dat je het over die dure uitvoering hebt
|
01 apr 2008 16:29 |
|
|
Amethist
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
|
Hebben de gulden middeweg Die van ons is van 40 tot 210Nm met eik certificaat. Koste ronde de 80 incl. verzending. En zoals ik al schreef bevald hij nog prima.
_________________________________________ Ergens ben je nergens.
|
02 apr 2008 22:16 |
|
|
diggler_911
ex 997 4S,
ex 993 Targa,
ex 964 TargaAmstelveen
|
80 euro is goed te doen, is het de sleutel met typenummer 1292AG-E4 ?
|
02 apr 2008 22:32 |
|
|
diggler_911
ex 997 4S,
ex 993 Targa,
ex 964 TargaAmstelveen
|
Heb inmiddels ook zo'n Tengtoolsjongen gekocht, type 1292AG-EP (EUR 80). Hoop hem morgen te kunnen gebruiken
|
04 apr 2008 11:16 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... en als je weer 'ns met de gezinsauto naar Euromaster gaat
|
04 apr 2008 11:22 |
|
|
diggler_911
ex 997 4S,
ex 993 Targa,
ex 964 TargaAmstelveen
|
Hahaha, precies. Een apart draadje, klasse
Edit:
|
04 apr 2008 11:43 |
|
|
cabrio wim
|
Vergeet niet na elk gebruik van momentsleutel de waarde terug op nul te zetten.
|
04 apr 2008 11:50 |
|
|
diggler_911
ex 997 4S,
ex 993 Targa,
ex 964 TargaAmstelveen
|
Dank voor de tip Wim (las toevallig net in de gebruiksaanwijzing dat het van levensbelang is voor dat ding).
|
04 apr 2008 11:54 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Handig, een sleutel met een EIK (?!) rapport.
130 Nm is behoorlijk stevig hoor, dat zul je wel merken.
Voor veel burgerautootjes staat 80 - 90 Nm in het boekje.
Ik heb 3 moment sleutels, 2 van Gedore en ook de Tengtools van 20-210 Nm.
De Tengtools sleutel is echt prima; wij gebruiken hem immers sporadisch en niet zoals een shop dagelijks en intensief.
Ik heb hem op verschillende instellingen vergeleken met de Gedore sleutels die ik heb (beide sleutels aan elkaar koppelen en kijken bij welke instellingen ze tegelijkertijd clicken); prima hoor !
Voor rond de EUR 70 ben je het mannetje.
Koop minimaal dit of anders gewoon niks.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
04 apr 2008 18:11 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
130 Nm komt overeen met 13 kg op een meter.
Dat is 26 kg op een wielmoersleutel van een halve meter. (natte vinger)
Maar OK, een (goede) momentsleutel is natuurlijk nauwkeuriger.
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
Laatst bijgewerkt door NordRack2 op 06 apr 2008 14:33, in totaal 1 keer bewerkt.
|
05 apr 2008 22:13 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
wil niet ze(i)(j)ken over een tien met taal maar in dit geval is het toch echt IJK, willlen de echte EIkels niet te ver van de boom vallen....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
05 apr 2008 22:26 |
|
|
desmett
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)Mechelen, België
|
Wil ook niet zeiken, maar S.I. heeft een reden.
130 nm komt overeen met 130 nanometer: 130 Nm komt overeen met 130 Newton meter. Voor de rest gaat je vergelijking op.
_________________________________________ Automotive Engineering = German Engineering !
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!
|
06 apr 2008 7:14 |
|
|
NordRack2
|
Was er al bang voor... vooruit, het is aangepast
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
06 apr 2008 14:34 |
|
|
desmett
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)Mechelen, België
|
Dus 13 kg en 238 g om tot op de gram juist te zijn.
_________________________________________ Automotive Engineering = German Engineering !
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!
|
06 apr 2008 18:06 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Ja die ouwe van mn pa ook. Is zo'n oldskool unit met een naald en schaalverdeling Het handvat buigt en de onbelaste naald blijft recht en wijst op het handvat op een schaalverdeling het moment aan
|
06 apr 2008 20:16 |
|
|
NordRack2
|
|
07 apr 2008 14:58 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Nee, er is 130 Nm gespecificeerd. Dat kan dus 129,5 of 130,49999 zijn. Jou debiel nauwkeurige waarde in nanogram heeft daarom geen enkele waarde
|
07 apr 2008 22:46 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: Momentsleutel
Vraagje; Ik sta op het punt een momentsleutel te kopen. Ga 'm niet dagelijks gebruiken, maar wil wel een betrouwbare waar ik hopelijk jaren mee kan doen. Vind het alleen lastig in te schatten welke kwaliteit eraan bepaalde merken hangen Kwam al wat positieve verhalen tegen over Tengtools http://www.geerdinkbv.nl/producten/teng ... ntsleutel&Ik ben ook al een paar keer deze tegengekomen, iemand bekend met het merk Smoos? http://www.datona.nl/momentsleutel-auto ... ion-anchorHeb ook deze gezien van Mannesmann, is iets gunstiger geprijsd. Mis alleen de opbergkoffer die iig niet is genoemd. http://www.momentsleutelshop.nl/mannesm ... ion-anchorMeeste standaard zijn tot 210Nm. Er zijn er ook die lopen tot 350Nm, iemand ooit meer nodig gehad dan 210? Alle tips zijn welkom. Zowel qua sleutels als de merken an sich.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
15 feb 2015 16:45 |
|
|
Frans D
|
Ik heb een Tengtools en ben er zeer tevreden mee; Net zo belangrijk is een set goede doppen en krik.
|
15 feb 2015 17:08 |
|
|
harryv8
911 -996 2004
|
Op marktplaats staan vaak gedore rahsol momentsleutel te koop voor rond de 50 euro..wel tweedehands maar top kwaliteit. .Daar zou ik voor gaan. ( heb er zelf een en erg tevreden over)
_________________________________________ http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl
|
15 feb 2015 17:29 |
|
|