Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 20:43

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
968 schaarste onderdelen/hoge prijzen wegens productieaantal 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht 968 schaarste onderdelen/hoge prijzen wegens productieaantal
Hallo allemaal!
Heb een tijdje niet op het forum gepost. Ben afgelopen zondag in Essen geweest op de oldtimerbeurs. Daar had men een nieuw Porscheblad "Porschefahrer". Het verschijnt 4x per jaar en is zoiets als 911Porscheworld alleen "maar" ongeveer 100 pagina's. Best goed.
In de laatste uitgave stond echter een stuk over de 968club in Duitsland. Die beklaagde zich over vermeend exorbitante onderdelenprijzen voor de 968. De reden was schaarste i.v.m. de lage productieaantallen. Iemand ervaring hiermee? Ik denk erover een 968 van ouder dan 15 jaar aan te schaffen naast mijn 993C4.

Ben benieuwd naar reacties!

31 maart 2008 23:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Ken jij één onderdeel van Porsche dat goedkoop is ? :roll:

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

01 apr 2008 0:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Well said :D
(overigens als je een kennis in amerika hebt moet je die elke keer onderdelen mee laten nemen, dat scheelt een bak met geld!)

01 apr 2008 8:35
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
rufie schreef:
Ken jij één onderdeel van Porsche dat goedkoop is ? :roll:

Ik zie vaak genoeg onderdelen voorbij komen op de rekening waarvan ik de prijs zeer schappelijk vind. Veel onderdelen zijn inderdaad prijzig, maar alle onderdelen? Dat bestrijd ik.

01 apr 2008 9:35
Profiel
PorscheForum Rakker
997 GT3 Mk1
Bericht 
968 onderdelen, dat is toch 90% 944 materiaal :twisted:

01 apr 2008 20:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Volgens mij is het niet waar dat 90% 944 onderdelen zijn. Volgens Porsche was destijds de 968 voor 80% een compleet andere auto.

De 968club weet uiteraard dat Porscheonderdelen in zijn algemeen duur zijn. Daar piepen ze ook niet over. Zij hebben aangegeven dat specifiek vanwege de lage productieaantallen en daarmee verband houdende schaarste van onderdelen de prijzen van een aantal onderdelen (niet alles) skyhigh zouden gaan.

Deze club is een officieel door Porsche AG erkende club die serieus wordt genomen en is geen stel zeurpieten.

Jos

01 apr 2008 21:21
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht 
Porsche staat eigenlijk bekend om het zeer lang kunnen leveren van onderdelen, ook van de oudere modellen. Wat betreft de kosten ligt het eraan of het slijtage delen zijn of heel specifieke onderdelen. De laatste zijn duur, maar dat is ook bij andere merken zo. Vanzelfsprekend zullen de kosten wel beinvloed worden door productieaantallen. Van een auto waar er maar weinig van gebouwd zijn, is de reserve voorraad kleiner, maar ik voorzie geen problemen bij Porsche. Twee jaar terug reed ik nog een 944 en de originele porschedealer kon gewoon alles leveren.

05 apr 2008 22:25
Profiel
PorscheForum Rakker
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)
Mechelen, België
Bericht 
Gelukkig hebben ze dat bij Porsche iets beter begrepen dan bij Audi. Is steeds huilen met de pet op als ik bij hen navraag doe voor stukken voor de Urquattro.

06 apr 2008 7:16
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]