Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 23:31



Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vragen bij de aanschaf van mijn eerste porsche 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Bericht 
HV schreef:
verzonken koets is volgens mij al sinds jaren 80..


Uit m'n hoofd... volgens het Morgan Boek al vanaf 1976...
Maar roest is idd. afhankelijkvan het onderhoud. Ook P's met behandeld koetswerk roesten hoor! Heb 70ers gezien die er beter uit zagen dan van latere tijd... :roll:
_________________________________________
IF IT ROLLS, THEN RACE IT!


07 feb 2008 0:40
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Eerst en vooral wil ik even zeggen dat ik erg onder de indruk ben, door de vele reactie's die ik krijg. BEDANKT daarvoor.

Wil hier nog een paar reactie's geven op wat sommige forum leden schrijven.
Heb al meerdere keren gelezen dat het verbruik geen rol speelt. Wel ergens kan ik jullie volgen hoor, maar wil het even vlug uitleggen waarom ik dat vroeg. Ik heb nu als tweede wagen een A4 2.4 Multitronic cabrio, en daarvoor een audi cabrio 2.3 automaat. In de tijd verbruikte de audi cabrio 13.5 liter. En nu verbruikt mijn A4 net hetzelfde. Nu denk ik bij mijn eigen van, amai zoveel verbruiken en dan wetende dat een porsche ook maar zal verbruiken en waar je dan zoveel meer rijplezier in gaat hebben. En hier te lezen klopt dat wel, want een porsche 996 verbruikt zelfs minder lees ik.
Ik ken iemand met een cayenne turbo en hij heeft geld zat hoor. Maar heeft hem nu toch weggedaan omdat hij steeds boven de 20 liter zat en vond dat toch ook wat veel worden. Stond meer te tanken dan wat anders.
Maar 13.5 liter is weinig vind ik persoonlijk voor een 911, zeker als je kijkt naar de fun die je erbij krijgt.

Wat roest betreft, de porsche's zijn idd al langer verzinkt, maar ik heb er toch al veel zien roesten hoor. Vooral oudere. Ik weet dat vanaf dat audi de 80 maakt dat ze al hun wagens vanbinnen en vanbuiten verzinken, en die roesten nooit meer. Is al mijn vierde audi, dus kan het wel weten. Nu dacht ik dat een porsche vanaf de 964 ook vanbinnen en vanbuiten verzonken was, maar dat klopt dan mss niet helemaal?
Roest vind ik echt een kwalijke ziekte, en is niet aanvaardbaar bij een mooie auto. Heb een mercedes S gehad van nog geen 4 jaar en was aan het roesten op het kofferdeksel en boven op het dak. Rij nu een BMW 525D en die hebben ze na 4 jaar ook al bijgewerkt voor roest aan de onderkant van de deur. Mag toch niet vind ik.

Ga hier nog wat verder snuffelen op het forum, want het is echt een verlaving eens je dit forum ontdekt hebt :D


07 feb 2008 7:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Nog even wat betreft roest. De verzinkte carrosserie van een post 1976/77 911 is natuurlijk mooi, echter geen garantie dat ze niet kunnen roesten. Zeker bij de 3.0 maar ook al bij de 3.2 komt serieuze roest (voorschermen, dopels, B-stijl) voor. De 964 en 993 hebben hun eigen lokale problemen (raamsponningen), voor de rest zal je daar vrijwel nooit ernstige roest tegenkomen, maar zeg nooit nooit. De pre 1976 911'jes kunnen wat betreft roest er vreselijk aan toe zijn, dit zal echter zeer afhangen van gebruik, klimaat ed. Zelfs de vroege 996 heeft een lokaal roest probleem, onder de slotvanger.


07 feb 2008 9:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Deze ? http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=bcgaaelgypvz


07 feb 2008 16:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C2 1991
Bericht Re: Vragen bij de aanschaf van mijn eerste porsche
Hierbij mijn aanvullingen op het geheel:

Wil eerst erbij vertellen dat ik de auto dagelijks wil gebruiken. Meestal voor kortere afstanden, ook woon-werk verkeer (15 km), kinderen van school halen, enz...
Koop als je veel korte ritten rijdt geen 964 of 993 (luchtkoelers) ivm het warmrijden wat langer duurt dan 15km en wat cruciaal is voor het behoudt van je motor!

Een budget heb van om en bij de 35.000 Euro.
Heb een lichte voorkeur voor een 996.
Met dat budget wordt een 996 HEEL erg moeilijk. Ik zou dan kijken naar een goede 964 of 993, maar dan zit je met de vele korte stukken!

-Welke 911 heeft de kleinste onderhouds kosten?
Hoe jonger het type, hoe goedkoper in onderhoud. Echter, net als bij elke auto, zijn er altijd onverwachte kosten die voor een hogere rekening kunnen zorgen, ongeacht het type.
-Wat kost een ouderhoudsbeurt bij de porsche dealer?
Zie www.Porsche.nl
-Wat is het verbruik van een 964 / 993 / 996 / 997 (is toch ook belangrijk)
Gemiddeld 1:7-10
-Zijn er modellen die last hebben van roest?
In de basis kan elke auto roesten en ook de nieuwere typen hebben zo hun zwakke plekken. Zou ik mijn keuze niet op baseren!-
Welk model gaat me het meeste rijplezier opleveren, rekening houdende met de prijs natuurlijk. (carrera 2/4, s of niet, cabrio of niet, enz ....)
Elke 911 zal je veel rijplezier opleveren! Ik zal geen discussie starten over automaat of handgeschakeld :wink: Koop het beste exemplaar wat je kunt betalen, ongeacht of dit een Carrera 2 of 4 is!

Heel veel succes en plezier met zoeken, proefrijden etc :lol: 8)
_________________________________________
Porsche 964C2 Nachtblauw


07 feb 2008 21:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
gast schreef:
( de beste man gaat voor een automaat schrijft ie......)



Ik begrijp deze toch nog niet helemaal; vanaf 2002 was er toch ook een 3.6 Tip (even los van het budget).

M.b.t. wel/niet kiezen voor 3.4; ik stelde hiervoor niet dat een 3.4 niet de juiste keuze is, alleen dat het wel iets is om mee te nemen in de beslissing. Ik denk dat hier een parallel te trekken is met vroege 964? Ook daar veel problemen, wel van andere aard, en dus reputatie als onbetrouwbaar, waarbij echter veel van deze auto's ofwel zijn gereviseerd, ofwel toch droog en sterk zijn gebleken.

Gezien de vele korte stukken die MIDI denkt te rijden (je kunt natuurlijk voortaan standaard ook een blokje omrijden, MIDI, maakt het keuzeveld meteen veel breder :D ) lijkt de 996 nl. enige juist optie, en gezien budget zul je dan uitsluitend bij de 3.4 uitkomen.

MIDI veel succes met de zoektocht en met de nieuwe verslaving :wink: .


08 feb 2008 9:34
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Ik ben echt al wat slimmer geworden door al jullie antwoorden. Maar weet nu ook dat het nog heel wat slapenloze nachten zal geven vooraleer ik weet welke 911 het zal worden.
Maar zoals jullie ook schrijven, door met de wagen eens te rijden zal ik ook wat slimmer worden om zo te weten te komen welke 911 het beste bij mij past.

Ik denk wel dat een 996 bij mij het beste past, maar nu is de vraag een 3.4 of een 3.6. Mss is er ook een verschil kwa rijden? Weet iemand van jullie dit? Al ga ik dit zelf ook wel eens testen natuurlijk. :)

Ik weet een 996 staan met een 3.4 motor, waarvan de motor vervangen is rond de 75.000 km, en die heeft nu in totaal 180.000 km gelopen. Wil dat dan zeggen als er een nieuwe motor inzit dat die nieuwe motor beter is? Daar zitten alle optie's op en de vraagprijs is 29.000 Euro, met onderhoudsboekje en 1 jaar garantie. Goede koop of niet?

Als bij de 3.4 de motor vervangen is, is die nieuwe motor dan een verbeterde (lees één die niet meer stuk gaat) versie van de 3.4 motor? Als dat niet zo is dan komen er mss terug problemen binnenkort?

Iemand ervaring met een 996 waarvan de motor vervangen is? En is die dan vervangen door een 3.4 of een 3.6?


08 feb 2008 11:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
MIDI schreef:
Iemand ervaring met een 996 waarvan de motor vervangen is? En is die dan vervangen door een 3.4 of een 3.6?


klikkerdeklik
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


08 feb 2008 11:29
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Heb ondertussen al wat porsche's gaan proefrijden :D . En rekening houdende met al mijn argumenten, denk ik dat mijn voorkeur uitgaat naar een 996 C4 tiptronic. Gezien de kinderen ook mee moeten is het toch beter om te gaan voor een coupe ipv een cabrio.

Heb een mooie porsche gezien die in mijn smaak valt en die ook nog goed is van prijs. Als ik hem zou kopen dan zou ik er nogwel graag een achtervleugel opwillen en wat zijschorten opzetten van techart :lol: .
Weet iemand wat de prijzen zijn van deze dingen en waar ik ze kan kopen?

Heb al gezien op de site van tech art maar daar staan geen prijzen bij en staan ook niet onmiddellijk dealers bij op de site.

Thx


06 maart 2008 11:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
U is van de spoilers? Gaat wel weer over hoor :wink:
_________________________________________
oud is beter


06 maart 2008 12:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)
Mechelen, België
Bericht 
Valt nogthans een contactpersoon voor Nederland op de site techart te bespeuren: bij contacts en dan dealers, krijg je een overzicht waar Nederland tussenstaat.
_________________________________________
Automotive Engineering = German Engineering !
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!


06 maart 2008 13:13
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
Bericht 
Wat dat roest betreft, wacht maar totdat je 996 20+ is. Zal uiteraard minder zijn door de kunstof binnekappen maar toch :roll:
Dit lijkt mij igg zoiezo de best keus voor korte stukjes, een luchtgekoelde is daar iets gevoeliger voor dan een waterkoker.
Veel suc6 met je zoektocht.
_________________________________________
Ergens ben je nergens.


06 maart 2008 17:24
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Amsterdam
Bericht 
911 Carrera 3.2 schreef:
Wat dat roest betreft, wacht maar totdat je 996 20+ is. .

Ben benieuwd hoe je dat nu al kunt weten :shock:
911 Carrera 3.2 schreef:
Dit lijkt mij igg zoiezo de best keus voor korte stukjes, een luchtgekoelde is daar iets gevoeliger voor dan een waterkoker.

iig dus.... :wink:
Roest (galvanische) rond de deurvangers kan mogelijk optreden. Kan via dealers via modificatie ( tussenpakking ) worden gefixt.
Voor de rest bestaan er geen redenen meer roest te verwachten dan bij de voorgangers van de 996.

Mijn tip : ga voor een 3,6 motor, deze heeft enkele modificaties tov de 3,4.
beide types i.c.m. tiptr minste risico op grote motorellende. ( Zie verder de zeer zinnige reactie van gast, die zelfs met z'n tip het circuit redelijk onveilig weet te maken :wink: )


06 maart 2008 19:34
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
LeOH schreef:
( Zie verder de zeer zinnige reactie van gast, die zelfs met z'n tip het circuit redelijk onveilig weet te maken :wink: )


Volgens mij maakt het niet uit in wat voor 'n auto je gast zet ... :lol:


06 maart 2008 19:44
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht 
Heb nog een paar vraagjes en bevindingen ivm mijn zoektocht naar mijn eerste porsche.

- Ik zie vaak dat de porsche een achterwisser hebben. Ikzelf vind dat niet zo mooi en zou liever eentje aanschaffen zonder die achterwisser. Is het zicht naar achter als het regent zoveel slechter zonder achterwisser als met? Iemand daar ervaring mee?
- Ben er nu wel uit dat het een porsche coupe moet worden en geen cabrio (zeg maar geen plaats voor mijn kinderen vanachter), of targa (dan zakt het dak ineens 10 cm en ben nogal groot). Dus een coupe maar denk dan eventueel aan een schuifdak. Weet iemand hoe veel lager het dak is dan tov eentje zonder schuifdak bij een 996, en heeft er al iemand ooit last gehad dat het schuifdak niet goed sluit? Dus water binnen bij regen of poetsen?
- Heb al verschillende porsches gezien en gereden nu. En merk toch af en toe roest op bij de 996. Heb zelf eentje gezien die aan de lasnaden van de motorkap helemaal vol stond met roest, vermoedelijk door altijd buiten te staan. Heeft daar nog iemand last van?
Al is het meestal gewoon ter hoogte van de B stijl waar de deur in het slot valt, hebben ze blijkbaar allemaal last van.

Wil dit nog even kwijt, er is al veel geschreven over de geplofte 3.4 motoren van de 996, maar bij mijn zoektocht merk ik dat elke motor in een porsche wel eens kan gevoelige IMS Lager. Ben dat al tegengekomen bij de boxster, de 996 3.4, de 996 3.6 en ja zelfs al verschillende 997's. Dus is niet alleen het probleem van de 3.4 motoren, al hoor je het daar vaker, maar komt voor een stuk ook omdat er daar veel meer van verkocht zijn. Ben eens benieuwd tot al de 997's dik over de 100.000 km zitten.


01 apr 2008 9:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 4S ex 996 C2, ex 996 4S, ex 993 C2
Heeze
Bericht 
Midi,

Ik rij zelf een 996 uit 1999, handgeschakeld. Gebruik de auto gewoon dagelijks naar m'n werk en breng 's ochtends ook met de porsche de kids naar school. Om op je laatste vragen terug te komen:

- een achterwisser zou ik niet willen missen! Als het regent zie je gewoon echt geen drol door de ruit. Als je na een ritje de auto achteruit ergens wil inparkeren wordt dat erg lastig (mits je parkassist hebt.).
- in mijn auto zit ook een groot schuifdak, lekt nooit en sluit perfect. Ik rij liever met het dak open als met de airco aan!
- bij mijn auto is (al een aantal jaren geleden) een modificatie geweest bij de B deurstijl en heb nu nergens roest. Mijn auto staat gewoon buiten en er is nergens een blaasje te ontdekken.

Mijn auto heeft ondertussen ook een nieuwe motor gehad. Bij de 100.000 km gaf de vorige motor de geest (gelukkig bij de vorige eigenaar). Heb nu een nieuwe motor, ik heb de factuur liggen en kost totaal toch iets van 10k. Mijn nieuwe motor heeft ondertussen 55.000 gelopen en rijdt als een zonnetje!

Voor mij is de 996 een prima auto in het dagelijks gebruik. Fijne stoelen, prima geluidsinstallatie, redelijk wat (koffer) ruimte, de kids zitten achterin perfect, brandstofverbuik van 1 op 9 en altijd 300 pk onder je kont!!

Ook wel een aantal minpunten aan de auto: weinig opbergvakken, standaard motorgeluid is echt veel te tam (volgende week komt er bij mij een sportuitlaat en power flow kit op), bij slecht weer (regen) kun je beter in een VW, Audi, etc. rijden omdat de auto toch wel spoorgevoelig is bij nat weer...

Succes met je keuze!
_________________________________________
ex 996 c2 hand 1999
ex 996 4S hand 2002


01 apr 2008 13:46
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
M'n eerste bericht ....

Eerst zoeken dan vragen ....

Dit topic is een mooie introductie voor een startende Porche 996 koper! hiermee kan ik naar de eerste verkopers!

nu op zoek naar de verhalen over import uit andere landen ;-)

Alvast bedankt!
Wouterrr


09 mei 2008 17:22
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cazzo Super Veloce


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.