Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 16:28

Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Luxemburgers zijn de best wegenbouwers 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
991 Carrera 4S
Bergschenhoek
Bericht Luxemburgers zijn de best wegenbouwers
Sinds een dik jaar heb ik een 997 Carrera S van 3,5 jaar oud. Hierbij een indruk van mijn zoektocht naar de mooiste wegen hetgeen jullie misschien ook kan helpen met de planning van een volgende trip.

Ben vorig jaar al eens vanuit Belgie Luxemburg binnen gereden en eerder deze week vanuit Duitsland (Bitburg). Dan blijkt toch dat de kwaliteit van de kleine locale bergwegen in de Luxemburgse Ardennen onnavolgbaar is en van een andere klasse dan die in Belgie en Duitsland. De beste wegen zijn de locale wegen in wit of geel aangegeven op mijn Falk wegenkaart. De beste manier is om met het navigatiesysteem op schaal 500 m de kronkelige wegen op te zoeken en af te rijden. Deze wegen zijn bijna altijd van een uitzonderlijke kwaliteit met strak en vlak asfalt en mooi hellende bochten, alsof het allemaal gisteren aangelegd is. Bovendien is het er om deze tijd van het jaar zeer rustig. Mijn favoriet tot nu toe is de 348 van Hoscheid via Bourscheid, Burden naar Ettelbruck. Werkelijk fantastisch, het lijkt wel of deze weg voor heuvelklim wedstrijden gemaakt is. Zo strak als een circuit. Ik heb deze weg wel vier keer gereden. Er zitten meest tweede versnelling bochten in die zo goed liggen dat je na de binnenkant van de bocht aangetikt te hebben vol op het gas kunt met af en toe een flitsje van het PSM waarschuwingslampje als klopje op je schouder dat je weer op het randje zat, kicken. Maar pas op voor de vochtige stukken tussen de bomen.

Een andere mooie weg is de N27 naar Esch. Dit is een op de kaart gele weg die schitterend langs een rivier loopt. De bochten zijn iets ruimer dan de witte wegen en de kwaliteit van de weg is wederom fenomenaal, dus de snelheden kunnen soms aardig hoog oplopen. Nadeel van een weg langs een rivier is dat hij vrijwel vlak loopt en het mooiste wat er is is toch uit een bocht omhoog weg blèren.

Dit zijn maar een paar voorbeelden maar het is overal geweldig sturen. Verder is de benzine in dit land lekker goedkoop, scheelt 25 Euro op een tank, je kunt er lekker eten, en de natuur schijnt ook nog mooi te zijn. Volgend jaar ga ik weer.

02 apr 2008 19:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
welkom mos :wink:

genietzzzzzzzzz nog van je toekomstige ritjes in je 997 8)

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

02 apr 2008 19:43
Profiel WWW Facebook 
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Luxemburgers zijn de best wegenbouwers
MOS schreef:

en de natuur schijnt ook nog mooi te zijn

8) :mrgreen:

02 apr 2008 19:49
Profiel
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
Heeft top gear ook al eens een onderzoek naar gedaan
klik

02 apr 2008 20:01
Profiel
Bericht 
Ga regelmatig een weekendje naar Wallendorf / Bollendorf, en rij dan ook altijd over de klim beginnend bij Esch sur Sure, het leukste is dat er iemand achter je rijdt, en probeert je bij te houden, echt kicken. 8)

02 apr 2008 20:34
PorscheForum Rakker
964 C4 Martini 1989
Bericht luxemburgers zijn de beste wegenbouwers
helemaal mee eens !! ik ben in de voorjaarsvakantie een week in de ardennen geweest tussen Bastogne en de Luxemburgse grens en dacht precies hetzelfde als ik over de lege en bochtige wegen scheurde........... in de Land Rover Defender !!! ; het was helaas noodzakelijk met bagage & familie & hond om met die auto te gaan maar ik ga echt in het voorjaar nog een weekend terug met de 911 - je kunt daar idd. soms een half uur rijden en niemand tegenkomen, geweldig, en flitskasten heb ik ook niet gezien......

03 apr 2008 17:26
Profiel
Westervoort
Bericht Re: luxemburgers zijn de beste wegenbouwers
P-Driver schreef:
... en flitskasten heb ik ook niet gezien......

Dan moet je nog eens goed kijken op de E 25 ... 8) , het begin is er... :(

03 apr 2008 18:13
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 Martini 1989
Bericht 
dié heb ik wel gezien, ik bedoelde eigelijk op de binnenweggetjes - daar waar ze in nl nog wel eens stiekem bij een 60km zone staan.......

03 apr 2008 19:06
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Welkom, Mos, een leuke "tip".

04 apr 2008 15:37
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ]