Auteur |
Bericht |
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
ça vient de:"le "tirage" des photos"! Komt dat in België,veel Franse woorden vervlaamst zijn! Wel mooie taal,hebben hier een Belgische d'arts!
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
02 apr 2008 7:28 |
|
|
997turbo
|
Helaas hebben wij geen PCCB, dusz de foto is van de Cayman.
Ik heb ze nog met rooie klauwen, ps remt trouwens ook goed,
Kan me vader er af en toe een happie mee uit het dashbord nemen.
greetz.
ps top foto's, heeft iemand nog een filmpie van onze 997 Turbo????
|
02 apr 2008 9:05 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
En dat van iemand met zo'n naam
|
02 apr 2008 9:46 |
|
|
Nevaeh
|
Hallo,
Mijn naam is Ivo Doomernik en ik ben de broer van Niels, de organisator van de Porsche/Ferrari meeting. Voor de Ferrichat.nu site maak ik regelmatig films en nu ben ik ook bezig een film te maken van de Porsche/Ferrari meeting die op dvd zal verschijnen. Voor geinteresseerden:
DVD's kunnen besteld worden door een mail te sturen naar:
dvd@ferrarichat.nu
Zet daarin even je naam, je adres alleen even doormailen als je niet met een auto ingeschreven stond op de meeting. De dvd's worden naar verwachting over enkele weken geleverd. Na inschrijving volgt nog een mail betreffende de betaling.
|
02 apr 2008 10:32 |
|
|
xlr8
911 3.2 Carrera CoupéDe Heurne ( Achterhoek )
|
Da's dan hierbij een "deal"
_________________________________________ Val je nou niet erg op met zo'n auto?
Ach, ze zien me altijd maar héél even....
|
02 apr 2008 11:13 |
|
|
Arie Timmermans
Veen
|
Jeroen, hierbij nog mijn hartelijke dank dat je voor Niels een grote verrassing had nl.het mee laten rijden in die waanzinnige Porsche TT van je.Wat een auto man! En zoveel PK's.Ik had het genoegen om met de Porsche Turbo van Steve mee te rijden en als ik zie wat die al voor een enorme kracht heeft dan moet die bolide van jou gewoon 'verschrikkelijk'te noemen zijn.Als ik ooit nog eens de kans krijg om een eindje die kracht te ervaren door eens met jou mee te mogen rijden,dan graag,Al is het maar voor een paar minuten.Gewoon het gevoel hebben dat de weg van jou is!
Porsche van je zag er schitterend uit,evenals de Cayman van je.Goede keuze! Al blijf ik toch nog wel bij Ferrari.Ach, ik blijf toch maar door fantaseren en dromen over een Porsche GT2.(maar dan om er bij te hebben)Wie weet,ooit nog eens???
Thibault,ik heb je mail ontvangen.Ik stuur vandaag nog wat terug.Lijkt me supervet,zoals jij dat woord gebruikt,om weer eens te gaan rijden.
Porsche/Ferari meeting lijkt me het beste om volgend jaar in het voorjaar weer te doen.
Ivo,ik bestel hierbij een DVD bij je.
|
02 apr 2008 15:14 |
|
|
Newt
Papendrecht
|
Arie, genoegen was geheel mijnerzijds. Ook leuk je in het echie ontmoet te hebben.!!. Wil je zeker eens een keer meenemen, maar dan ook ik een keer in je F meerijden...
|
02 apr 2008 15:38 |
|
|
Newt
Papendrecht
|
mmhh. helemaal van de Cayman S PD1. Echt helemaal super deze remmen. Ik moet ook zeggen; beter als de turbo standaard. Moet je echt een keer meegemaakt hebben wat deze kunnen vertragen.
nog een pic:
|
02 apr 2008 15:40 |
|
|
zoevertjeGT3
911 Carrera 3.2Aarle-Rixtel
|
Na de meeting zondag ben ik ook maar lid geworden van het porscheforum..Het was zo cool ik dacht nu kan je niet meer achterblijven Tot de volgende meeting
|
02 apr 2008 16:15 |
|
|
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Gelet op de vele berichten weet ik niet of jullie het fototopic van de Ferrari-site al hebben opgemerkt:
http://www.ferrarichat.nu/forum/viewtop ... &sk=t&sd=a
_________________________________________ Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid
|
02 apr 2008 18:25 |
|
|
BerendB
--- ex 928 / 1979 ---Ter Apel
|
Nu snap ik 'm
Je hebt de Turbo voor het optrekgenot en de Cayman voor het euh... remgenot
Beide supermooie auto's!!
_________________________________________ mijn snapshots
|
02 apr 2008 18:35 |
|
|
Newt
Papendrecht
|
Je hebt hem helemaal door......
|
02 apr 2008 20:18 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
hoe kan die kont van DD zo uitbreken bij 4wd en pasm enzo??
_________________________________________ oud is beter
|
02 apr 2008 20:28 |
|
|
58GT
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replicaDelfgauw
|
Een 993 2S heeft GEEN pasm en GEEN 4WD, alleen ABS en daar heb je niets aan als 'ie uitbreekt.....
_________________________________________ Het leven is te kort om in een saaie auto te rijden.
|
02 apr 2008 20:32 |
|
|
Newt
Papendrecht
|
Laatst bijgewerkt door Newt op 02 apr 2008 21:18, in totaal 1 keer bewerkt.
|
02 apr 2008 20:32 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
993 heeft geen PASM. Wel iets wat daar ongeveer op lijkt maar niet zo geavanceerd, LBD. En het vermogen gaat ook in een 4WD P toch echt voornamelijk naar de achterkant...
Mijn 993C4 heeft mij ook wel eens verrast... goede ouwe tijd...
Je kunt de viscokoppeling te snelaf zijn blijkt...
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
02 apr 2008 20:35 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
LBD? Ik heb ABD...
|
02 apr 2008 20:41 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Bedoel ik ook... was niet meer helemaal zeker van het eerste lettertje... Is al weer ff geleden dat de 993 verkocht is...
trouwens, D.D. heeft een 2S (net ff nagezocht) dus het verhaaltje gaat toch niet op.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
02 apr 2008 20:45 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
sorry dacht dat DD tujbo had
_________________________________________ oud is beter
|
02 apr 2008 20:53 |
|
|
Newt
Papendrecht
|
...ik was ook in de veronderstelling dat jullie hier de 997Turbo voor ogen hadden met 4 uitbreekmomenten.....
|
02 apr 2008 21:10 |
|
|
PEF
996 TurboBrussel, België
|
Niet te min is die 997TT wel nen goeie gang gegaan
_________________________________________ What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...
|
02 apr 2008 21:11 |
|
|
alex987
aircraft engineergemeente zuidplas
|
pasm / psm
ik denk dat de meeste PASM (porsche active suspention dampers) actieve schokdampers en PSM (porsche stability management) door elkaar halen gezien het filmpje van de uitbrekende turbo had deze de PSM uitgeschakeld voor wat meer sensatie
|
02 apr 2008 21:14 |
|
|
PEF
996 TurboBrussel, België
|
Ah die sensatie zal hij wel volledig gehad hebben. Toen ik de mijne kocht vertelden ze mij van NIET uit te schakelen bij nat wegdek... maar sommige zijn blijkbaar moeilijker van aannemen zeker als er volk staat
_________________________________________ What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...
|
02 apr 2008 21:16 |
|
|
D.D.
Op zoek naar...Noordwijk aan zee
|
Mijn 2S is bijna helemaal kaal, geloof dat ik wel abs heb, maar dan houd het ook wel op.
Over het uitbreken : ging in de bocht iets te vroeg op het gas, en weg was ie....., nog tegen gestuurd, van het gas af, ff geremd, weer op het gas, maar het mocht niet baten...hij was al onderweg naar een 180...
Op dat moment baalde ik wel dat ik een tip heb, in die split second denk je er niet aan om naar manual over te gaan, omdat je alles probeert om je auto op de weg te houden.
Met een handschakel kun je nog proberen om met je koppeling te werken en aan terug schakelen te denken....( denk ik ... ) of zie ik dat verkeerd...?
Overschatting van de pk's in de 911, achterwiel aandrijving, de onwennigheid tegenover de zeer stabiele boxster, het natte wegdek, en een beetje overmoedigheid van mijn kant deden me een mooie halve spin maken.
1 ding : ik verloor geen moment het vertrouwen in mijn auto, en had dus ook totaal geen hartkloppingen of iets dergelijks, ben gewoon 180 doorgedraaid en heb weer lekker mijn weg vervolgd.
Het belangrijkste voor mij is geweest : een goed leermoment en geen schade. !
Een perfecte dag met heel veel pfr's , mooie porsches en hele mooie ferrari's, zeer zeker voor herhaling vatbaar.
Peet.
_________________________________________ HOOTERS.....;)
|
02 apr 2008 21:49 |
|
|
Lydia
|
Ach, iedereen heeft dat wel eens mee gemaakt: al op het gas vóór je helemaal recht staat. En dan ook nog een nat wegdek ... een 180 maken met een 911 is zó gebeurd! Hoofdzaak is inderdaad dat je geen schade hebt. Er stond lantaarnpaal akelig dichtbij!
Zélfs op het Ferrari Forum wordt ze al Froggy genoemd (en denkt men dat ze een S is)
993 S "froggy"
|
02 apr 2008 21:56 |
|
|