Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 20:18

Antwoord op onderwerp  [ 1052 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 43  Volgende
Toerrit Porsche en Ferrari - 30 maart 2008! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
Arie,krant met het nieuwsbericht is net met de post binnengekomen,bedankt :thumright: :mrgreen:

Ben er volgend jaar graag weer bij.

03 apr 2008 20:40
Profiel WWW
‘64 Kever
Bericht 
Lydia schreef:
Vorige week iets te snel door de bocht met de Poo-Loo en uit gewoonte houd ik het gas er op. Tja ... ik maar sturen en dat ding gaat recht door. Onderstuur, hè en geen overstuur! :wink:

Da's inderdaad iets anders, en sturen helpt dan juist niet. Als je voorwielen geen grip meer hebben (onderstuur dus) gaat "sturen" je juist net niet redden. Je moet dan juist net 'minder sturen', om de banden weer grip te laten krijgen.

De remedie: "vol in de ankers" is denk ik voor de meesten hier (inclusief mijzelf) de beste methode om de schade te (proberen te) beperken ;)

03 apr 2008 21:10
Profiel Facebook 
Bericht 
André 3.0 schreef:
Arie,krant met het nieuwsbericht is net met de post binnengekomen,bedankt :thumright: :mrgreen:

Ben er volgend jaar graag weer bij.

Kan je hem scannen en in het fotoalbum plaatsen ?

03 apr 2008 21:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Delfzijl
Bericht 
paSCal schreef:
Lydia schreef:
Vorige week iets te snel door de bocht met de Poo-Loo en uit gewoonte houd ik het gas er op. Tja ... ik maar sturen en dat ding gaat recht door. Onderstuur, hè en geen overstuur! :wink:

Da's inderdaad iets anders, en sturen helpt dan juist niet. Als je voorwielen geen grip meer hebben (onderstuur dus) gaat "sturen" je juist net niet redden. Je moet dan juist net 'minder sturen', om de banden weer grip te laten krijgen.

De remedie: "vol in de ankers" is denk ik voor de meesten hier (inclusief mijzelf) de beste methode om de schade te (proberen te) beperken ;)

Volgens mij helpt het ook bij onderstuur om tevens een beetje van het gas af te gaan. Zo verplaats je het gewicht van de auto naar achteren waardoor de voorwielen weer meer grip krijgen.
Volgens is is "vol in de ankers" niet echt handig bij een elandproef achtige gebeurtenis. Dan word de achterkant wel erug licht en glijd die je zo voorbij..

03 apr 2008 21:53
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C2; 944 racer
Bericht 
horn schreef:
Je hebt volledig gelijk als je zo achter je scherm zit. als de mijne uitbreekt in een bocht red ik dat ook wel. het is vooral als ik zelf het gas los laat in een bocht waar ik ineens denk dat het té hard gaat. op dat uitbreken ben ik nooit voorbereid :cry: rotondes, bochten etc is redelijk voorspelbaar, en dat red ik wel met mijn cursusjes. Dit uitbreken bij gaslos dus niet. En de snelheid moet hoog zijn, dus oefenen is ook niet eenvoudig.

Klopt, zeker niet eenvoudig! Heb ik vorig jaar meerdere malen mogen ondervinden. Doch na zeker 20 keer ( druk me naar alle waarschijnlijkheid nog te klein in getallen uit) de grindbak in Zolder, Spa-Franchorchamps, Assen en Zandvoort te hebben bezocht en meerdere keren getold te zijn geweest, heb ik me uiteindelijk toch aangeleerd om het gas er op te houden bij overstuur. Doch niet alles is te corrigeren natuurlijk!

Bij bochten waar onderstuur makkelijk kan optreden, is aangeraden de rem flink in te trappen ( tegen het blokkeren aan), los te laten en in te sturen. Je legt het gewicht op je wielen die moeten insturen. Fout die hier vaak word gemaakt is dat velen de rem er ophouden en de auto gewoon rechtdoor zal gaan. Veel te laat remmen is natuurlijk niet meer te corrigeren :wink:

Hier even één van mijn momenten dat ik ook het gas losliet...

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

mod by horn - liever niet allemaal onder elkaar :salut:

03 apr 2008 22:39
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
Marco, de 911 is goe dik(zwaar) vanachter met die motor achter de as :D

03 apr 2008 22:41
Profiel WWW Facebook 
‘64 Kever
Bericht 
marco.groenhof schreef:
Volgens mij helpt het ook bij onderstuur om tevens een beetje van het gas af te gaan. Zo verplaats je het gewicht van de auto naar achteren waardoor de voorwielen weer meer grip krijgen.

Die mag je uitleggen... De achterkant wordt zwaarder als je het gas loslaat? Heb jij je rijbewijs wel? :shock: :cheesy: (de rest klopt overigens wel ongeveer, dus denk dat je het goed bedoelt ;) )

marco.groenhof schreef:
Volgens is is "vol in de ankers" niet echt handig bij een elandproef achtige gebeurtenis. Dan word de achterkant wel erug licht en glijd die je zo voorbij.

Wederom.... Enne, het is dan ook de beste methode "om de schade te beperken" als er toch niets meer te winnen is...

Let wel, een "per ongeluk" uitbrekende achterkant is nogal onverwacht zoals Jurgen ook zegt. En volgens mij zijn de meesten hier nu eenmaal niet van die enorme coureurs, dat ze dat wel even opvangen... En dan is het gewoon handig om te remmen :)

03 apr 2008 22:50
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
996 Cabrio
Noord-Holland
Bericht 
Liever laat dan nooit:
Beste organisatie, top! Echt geweldig.
Hartelijk dank voor deze leuke dag.
Hebben onwijs genoten.
Groet, Manuel

04 apr 2008 0:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
PEF schreef:
Het moet niet nat zijn voor uit te breken :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=qYgZzkjMMJ4

:lol: :lol: :lol: :lol: wahahahaha, sry had hem al gezien, maar ik blijf het hilarisch vinden.

die doorgang is toch veel te smal om te driften, en zeker met een GTO komaan :lol: :lol:

04 apr 2008 0:30
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
je kan ook driftend inhalen op een rotonde

http://www.youtube.com/watch?v=7kmyhGE1a7s

robert

04 apr 2008 2:25
Profiel WWW Facebook 
Westervoort
Bericht 
Het kan ook heel anders... :wink:

04 apr 2008 2:41
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Heren, dames, 'k ga er niet te veel woorden aan vuil maken want ik ben moe, maar hier is mijn filmke:

http://users.telenet.be/bine/indians/20 ... erkerk.wmv
17 min, 45 mb

later post ik wel wat meer info :D

04 apr 2008 3:50
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
Flinke film, bieb_gent, leuk om het zo achteraf mee te beleven!

04 apr 2008 7:33
Profiel
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
Hé bieb-gent,

Ben benieuwd naar je filmke, maar ik kom er niet bij :cry:

04 apr 2008 8:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Delfzijl
Bericht 
paSCal schreef:
marco.groenhof schreef:

Die mag je uitleggen... De achterkant wordt zwaarder als je het gas loslaat? Heb jij je rijbewijs wel? :shock: :cheesy: (de rest klopt overigens wel ongeveer, dus denk dat je het goed bedoelt ;) )

marco.groenhof schreef:
Volgens is is "vol in de ankers" niet echt handig bij een elandproef achtige gebeurtenis. Dan word de achterkant wel erug licht en glijd die je zo voorbij.

Wederom.... Enne, het is dan ook de beste methode "om de schade te beperken" als er toch niets meer te winnen is...

Let wel, een "per ongeluk" uitbrekende achterkant is nogal onverwacht zoals Jurgen ook zegt. En volgens mij zijn de meesten hier nu eenmaal niet van die enorme coureurs, dat ze dat wel even opvangen... En dan is het gewoon handig om te remmen :)

Hhmmzz.. ik zat te veel met de achterkant in mijn hoofd maar ik bedoelde bij het 1e verhaal dat de voorkant dan juist zwaarder word.
Bovenstaand heb ik tevens kunnen testen tijdens een rijvaardigheidstraining, (ook hoe je het beste en veiligst weer uit een berm kan komen enzo... )maar uiteraard is voorkomen beter als genezen.
Uiteraard is voorkomen beter als genezen.

Maar zo'n rijvaardigheids training is altijd wel leerzaam. Heb er zelf best wel wat nuttige dingen opgestoken.

04 apr 2008 10:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Groningen
Bericht 
Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat je het kon gebruiken. :lol: :wink: :lol:

04 apr 2008 11:13
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Marcel B. schreef:
Hé bieb-gent,

Ben benieuwd naar je filmke, maar ik kom er niet bij :cry:

Mss best rechts klikken op de link en iets kiezen in de aard van 'Doel opslaan als' ..
succes

04 apr 2008 13:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Delfzijl
Bericht 
Division schreef:
Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat je het kon gebruiken. :lol: :wink: :lol:

En ik heb inmiddels 1 gehad :)
Dus ik weet wat ik doe..

04 apr 2008 13:55
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
Ja Ben tis de moeite kerel u filmke, mooie beelden en een goede schets van de hele dag. Opt einde was de bewolking echt goed ogengetrokken en zagen we de zon even :)

Blijven filmen, zijn leuke herinneringen!

04 apr 2008 21:03
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Bericht 
PEF schreef:
Ja Ben tis de moeite kerel u filmke, mooie beelden en een goede schets van de hele dag. Opt einde was de bewolking echt goed ogengetrokken en zagen we de zon even :)

Blijven filmen, zijn leuke herinneringen!

http://youtube.com/watch?v=-qcJ7qrBOYw

Volgens mij ben jij dat PEF. Maar jij hebt toch een 996 Turbo? En geen TT?

Overigens nieuw filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=L4126R737d4

Filmpje van het voorbijrijden is in de maak en zal waarschijnlijk morgen geüpload worden op youtube :-) Wanneer hij is geüpload zal ik een reactie plaatsen!

Laatst bijgewerkt door Frederik op 04 apr 2008 21:59, in totaal 1 keer bewerkt.

04 apr 2008 21:08
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
996 Twin Turbo :lol: Jaja het filmpje zijn de europipes die brullen. :wink:

04 apr 2008 21:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Bericht 
PEF schreef:
996 Twin Turbo :lol: Jaja het filmpje zijn de europipes die brullen. :wink:

Oké, dan is alles goed in de titel :-) Dank voor het reageren.

04 apr 2008 22:27
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
Groningen
Bericht 
104 foto's in het album, waar is de rest? :lol: 8) :wink:

04 apr 2008 22:28
Profiel
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
Kreeg net "het kontakt" van Arie toegestuurd, een weekkrant uit het Land van Heusden & Altena.

Leuk stukje:
"Hij (Arie dus) is dan ook zeer tevreden dat deze dag een overweldigend succes is geweest en naar het zich laat aanzien zeker een vervolg zal krijgen"

Arie, bedankt voor het toesturen van de krant en ik begrijp dat je al fantaseert over volgend jaar :thumleft:

05 apr 2008 11:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Delfzijl
Bericht 
Division schreef:
104 foto's in het album, waar is de rest? :lol: 8) :wink:

Hierzo :)

http://www.megaupload.com/?d=E8J9WZDW

05 apr 2008 13:01
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 1052 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 43  Volgende