Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 18:28

Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Goed alternatief originele speakers 964... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht Goed alternatief originele speakers 964...
Mijn 964 heeft alle zes de originele speakers nog en ik moet zeggen dat de vier exemplaren aan de voorzijde (2x groot en 2x kleintjes) inmiddels toch wel een hinderlijk "colablikkie" geluid beginnen te maken...

Misschien een rare vraag: slijten speakers ?? Ze gaan namelijk met de jaren slechter klinken...
De speakers aan de achterzijde hebben merkwaardig genoeg gewoon een goed geluid zonder vervorming etc.

Iemand ervaring met een passend alternatief voor de speakers aan de voorzijde ? Ik zoek iets met dezelfde afmetingen want ik wil ze graag gewoon weer met de originele roostertjes afdekken.

Suggesties zijn welkom !

Groet,

Dick

03 apr 2008 19:49
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ik zou zeggen; gebruik de zoekfunctie. is al een hoop over geschreven. verder: ja, speakers worden slechter.

03 apr 2008 19:50
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht 
Horn, ik heb de zoekfunctie reeds gebruikt...

Echter, daar tref ik allerlei speakers/boxen combi's die weliswaar de plaats van de originele exemplaren innemen maar hierna niet meer voorzien kunnen worden van de afdek-roostertjes (of hoe die dingen ook mogen heten...).

Ook zie ik uitbreidingen met apparatuur in de bagageruimte die me al gauw op "Golf VR6 - Petje" gedachten brengen... en dat zoek ik dus niet.

Motorgeluid heeft natuurlijk de voorkeur maar af en toe een goed stukje muziek (zonder gekraak en schelle tonen) op de lange afstanden is toch wel prettig...

03 apr 2008 20:02
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
heb ik toch ooit echt iets over geschreven. Heb ooit zo'n setje van JBL gekocht dat naadloos in de bestaande gaten paste en waar je de bestaande roosters overheen kon zetten.

rond 13 meen ik. zal even kijken.

kijk eens hier http://www.rondevries.nl/catalog/defaul ... rers_id=33

03 apr 2008 20:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Heb speakers van Pioneer gekocht bijvoorbeeld.
Het originele rooster paste ook over deze 2-weg dingen met opbouw.

Gewoon de maten nemen en op zoek naar dezelfde maten.

03 apr 2008 20:39
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Zijn meestal standaard maten, waar je uiteraard een ander merk voor kunt gebruiken.

03 apr 2008 20:56
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht 
OK, thanks mannen.

Dus er bestaan 2 weg speakers (sorry, ben echt helemaal niet thuis in de audio rommel... :oops: ) ; begrijp ik het dan goed dat ik die 2 kleine speakertjes dan achterwege kan laten als ik de grote speakers vervang door 2-weg exemplaren ??

Ik heb al op internet gegoogled naar wat uitleg over 2-weg / 3-weg (ja, kwam ik ook nog tegen...) maar het is veelal geschreven voor- en door- car audio freaks en staat dus vol met allerlei termen die mij niets zeggen. Ik troost me dan maar weer met de gedachte dat ik daarentegen weer veel weet over bijvoorbeeld hydraulische ditributiekettingspanners :lol:

Alvast bedankt voor de eventuele adviezen,

groet,

dick

03 apr 2008 21:20
Profiel
PorscheForum Rakker
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitie
Sint Anthonis
Bericht 
De ingebouwde appatuur in kofferbakken kan dan wel een hoog petjes gehalte hebben maar als je een mooie versterker een beetje netjes weg kan bouwen dan geeft dat meestal een veel beter geluid. Vooral met de lage tonen kun je dan diepere en vollere bassen bereiken omdat je versterker wat reserve over heeft om wat meer te geven. En daar hoef je niet echt het geluid voor open te schroeven. Vergelijk het met rijden in een porsche, normaliter gebruik je het vermogen niet heel vaak maar je hebt wat reserves over. 8)

maar wel gecombineerd met de juiste speakers, ga gewoon als langs de mediamarkt en ga eerst luisteren wat je mooi vind. Dure speakers en versterkers hoeven niet altijd het beste te klinken.

03 apr 2008 21:58
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
net zoals waarschijnlijk speakers in de kast van de Mediamarkt niet zo hoeven te klinken als in je 911... toch? :?

03 apr 2008 22:25
Profiel
PorscheForum Rakker
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitie
Sint Anthonis
Bericht 
nee zeker niet maar je hoort wel goed de verschillen tussen de modellen en merken. Om ze nou allemaal 1 voor 1 in je p. te hangen :?

aan de andere kant, in de p. heb ik nooit de radio aan,in mn beamer heb ik jbl's gehangen

03 apr 2008 22:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Bericht 
Heb in de Seat van me moppie ook een lading mooi JBL spul gehangen, en wel zo dat er niks van te zien is, want dat petjesgehalte geloof ik wel... JBL is wel goed spul en heeft ruime keuze in afmetingen.
Voor de Porsche heb ik 2x2 van Rainbow gekocht. Lekker plat dus redelijk overal in te bouwen. (Daar heb ik zelfs indertijd 32cm woofers van gekocht, free-air, met zo'n 6 cm inbouwdiepte). Rainbow is als ik me niet vergis Duits, dus sluit wel aan bij het merk. Dat niet het belangrijkste. Rainbow heeft veel oncourante maten, die geschikt zijn voor toepassing in veel oudere typen auto's.
Suc6!

03 apr 2008 23:21
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
en als je mooi spul koopt maar het matig(uit niet weten hoe) monteerd heb je weer niks.

robert

04 apr 2008 2:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht 
In de US zijn speakers van infinity te krijgen die direct pas zijn.
Dus ook die vierkante op de hoedenplank.
Zijn niet eens zo heel prijzig, zeker niet met huidige $koers :D

Weet niet meer de site. In mijn vorige auto had ik ook Infinity boxen
gemonteerd. Zonder versterker op een Clarion radio.
Dat is me erg goed bevallen. De Infinities voor in de P staan nog op het
verlanglijstje, dus hou me op de hoogte 8)

Succes met de zoektocht

04 apr 2008 11:52
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2T 997 C2
Bericht 
OK, thanks.
Ik ga me eens verdiepen in de JBL's.

Groet,

dick

04 apr 2008 17:55
Profiel