Auteur |
Bericht |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Als de lente komt dan kopen we een cabrio. En een hele mooie! Veel plezier. Superauto!
|
05 maart 2008 21:33 |
|
|
Eric 3.2
Cayenne S
Exen: 911 Carrera 3.2 cabriolet '89, 911 Carrera 3.2 targa '87, 911 Carrera 3.2 coupé '86 en 944 Targa
|
Ha Bert, ja dan toch gelukt. Nu was het niet zo dat ik per sé wilde overstappen op van mijn targa op een cabrio; de targa is een heerlijke auto, prachtige lijn, heerlijk licht van binnen met die grote panoramische ruit en goed zicht rondom. Deze cabrio leek me echter zo goed dat ik 'm niet aan mijn neus voorbij wilde laten gaan.
En voor wat betreft die meeting, count me in, nog met targa of liever met de nieuwe cabrio!
_________________________________________ Het leven is te kort om geen Porsche te rijden.
|
05 maart 2008 22:22 |
|
|
cabriorob
porsche 911 cabrio 1986Santpoort-Zuid, NH
|
de eersten zullen de laatsten zijn !!
_________________________________________ Porsche 911 '86 cabrio
|
05 maart 2008 22:46 |
|
|
dubsport
Porsche 968Noord Brabant
|
Gefeliciteerd!!! Mooie auto. de 3.2's gaan als warme broodjes bij TF
|
05 maart 2008 22:50 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Van harte Eric! Wel zonde, want die targa was toch ook niet te versmaden!
|
06 maart 2008 1:30 |
|
|
Eric 3.2
Cayenne S
Exen: 911 Carrera 3.2 cabriolet '89, 911 Carrera 3.2 targa '87, 911 Carrera 3.2 coupé '86 en 944 Targa
|
Dat klopt zeker, maar wellicht is dat het volgende 'warme broodje' en krijgen we er een nieuwe forummer bij?
_________________________________________ Het leven is te kort om geen Porsche te rijden.
|
06 maart 2008 8:58 |
|
|
dubsport
Porsche 968Noord Brabant
|
Inderdaad ook de targa is een mooie auto en hopelijk kun je er een liefhebber voor in Nederland vinden en dan bij voorkeur iemand op het forum. Veel van de 3.2 gaan naar duitsland. Zijn de verkoop details al bekend?
|
06 maart 2008 13:48 |
|
|
Eric 3.2
Cayenne S
Exen: 911 Carrera 3.2 cabriolet '89, 911 Carrera 3.2 targa '87, 911 Carrera 3.2 coupé '86 en 944 Targa
|
Ik hoop ook dat de targa snel een nieuw baasje zal vinden, en dan bij voorkeur (i) in Nederland; en (ii) een forummer!
Voor verkoopdetails verwijs ik naar Hette van targa florio waar ik mijn targa heb ingeruild.
_________________________________________ Het leven is te kort om geen Porsche te rijden.
|
06 maart 2008 13:58 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
hoeveel moest je bijbetalen voor de cabrio?
_________________________________________ oud is beter
|
06 maart 2008 14:09 |
|
|
Eric 3.2
Cayenne S
Exen: 911 Carrera 3.2 cabriolet '89, 911 Carrera 3.2 targa '87, 911 Carrera 3.2 coupé '86 en 944 Targa
|
Vragen staat vrij, niet antwoorden ook!
_________________________________________ Het leven is te kort om geen Porsche te rijden.
|
06 maart 2008 21:14 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
zeker. maar blijf benieuwd. pb dan maar
post ik het hier wel.
_________________________________________ oud is beter
|
06 maart 2008 21:37 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
mooie avatars allemaal in dit topic .
|
06 maart 2008 21:40 |
|
|
Eric 3.2
Cayenne S
Exen: 911 Carrera 3.2 cabriolet '89, 911 Carrera 3.2 targa '87, 911 Carrera 3.2 coupé '86 en 944 Targa
|
Zal ik ook nog even moeten aanpassen als ik 'm heb. Vind 't altijd zo'n gehannes met die beperkte grootte die avatars mogen hebben. Blijf de hele tijd maar verkleinen tot ik op de maximale grootte zit.
_________________________________________ Het leven is te kort om geen Porsche te rijden.
|
06 maart 2008 21:45 |
|
|
JDB
...Hilversum
|
Hé Eric, van harte
Snel een andere avater, ben ik tenmiste ook weer uit beeld , denk dat de Targa snel weer een ander baasje zal vinden
|
10 maart 2008 15:01 |
|
|
Eric 3.2
Cayenne S
Exen: 911 Carrera 3.2 cabriolet '89, 911 Carrera 3.2 targa '87, 911 Carrera 3.2 coupé '86 en 944 Targa
|
Gisteren de cabriolet opgehaald. Moet zeggen dat ik vooralsnog erg tevreden ben over de aflevering bij Targa Florio; auto is volledig gepoetst, airco is afgevuld, volle tank en ik ontving een mooi Porsche-boek.
Helaas liet het weer me in de steek. De auto is dus meteen de warme garage in gestuurd. Nog niet echt kunnen rijden en ervaring op kunnen doen dus. Ik zal de auto de komende tijd (paar duizend kilometers) rustig moeten 'inrijden', omdat hij de afgelopen 11 jaar maar 10dkm heeft gereden (welk elk jaar trouw een beurt gehad). De rechtervoet moeten we dus in bedwang zien te houden. Iemand tips over hoe dat het beste kan? Die zijn meer dan welkom!
Ik hoop de komende Paasdagen op droog weer zodat ik wat meer ervaring met de auto kan opdoen en mooie foto's kan schieten. Uiteraard laat ik hier dan even weten hoe hij bevalt, wat de verschillen zijn tussen targa en cabriolet. Ook hoop ik wat mooie foto's te kunnen plaatsen op het forum/in mijn album.
_________________________________________ Het leven is te kort om geen Porsche te rijden.
|
20 maart 2008 17:36 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Inderdaad laat het weer je nu 'n beetje in de steek ...
... (niet) dat lange blauwe
Je weet dat 'n targa de nadelen van 'n coupe' en de nadelen van 'n cabrio heeft, toch
.... nu heb je dus alleen nog maar de nadelen van 'n cabrio
|
20 maart 2008 18:02 |
|
|
Eric 3.2
Cayenne S
Exen: 911 Carrera 3.2 cabriolet '89, 911 Carrera 3.2 targa '87, 911 Carrera 3.2 coupé '86 en 944 Targa
|
Ik weet er alles van; ik weet nu hoe het is om een 3.2 coupé, targa én cabrio te hebben. Heb dus weloverwogen gekozen voor de beste optie!
Ps: dat boek moet ik thuis nakijken
_________________________________________ Het leven is te kort om geen Porsche te rijden.
Laatst bijgewerkt door Eric 3.2 op 23 maart 2008 12:30, in totaal 1 keer bewerkt.
|
20 maart 2008 19:08 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
21 maart 2008 0:13 |
|
|
Porsche911
911 SC targa '79, , 968 Clubsport '93, 996 GT3 '99, 997 Carrera S '06 EX: 964 C4 coupe '89, 911 3.2 coupe '84
|
Veel plezier ermee eric..
vanaf de foto ziet hij er geweldig uit
Ik vind dit persoonlijk het mooiste model samen met de 964
Nu alleen het mooie weer nog
_________________________________________ Groeten Pascal
|
21 maart 2008 0:17 |
|
|
Eric 3.2
Cayenne S
Exen: 911 Carrera 3.2 cabriolet '89, 911 Carrera 3.2 targa '87, 911 Carrera 3.2 coupé '86 en 944 Targa
|
Titel: Porsche
Auteurs: Rainer W. Schlegelmilch & Hartmut Lehbrink
Bewerkt door: H.F. Ullmann
ISBN-nr: 9783833140129
Voorop staat een foto van een donkere 965
_________________________________________ Het leven is te kort om geen Porsche te rijden.
|
21 maart 2008 9:49 |
|
|
Eric 3.2
Cayenne S
Exen: 911 Carrera 3.2 cabriolet '89, 911 Carrera 3.2 targa '87, 911 Carrera 3.2 coupé '86 en 944 Targa
|
_________________________________________ Het leven is te kort om geen Porsche te rijden.
|
22 maart 2008 20:20 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Mooi hoor Eri. Prima dagje om open te rijden trouwens . Morgen nog naar Prinsenbeek?
|
22 maart 2008 20:37 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Mooi hoor Eric, jammer dat het weer even niet meezit.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
23 maart 2008 9:49 |
|
|
Eric 3.2
Cayenne S
Exen: 911 Carrera 3.2 cabriolet '89, 911 Carrera 3.2 targa '87, 911 Carrera 3.2 coupé '86 en 944 Targa
|
Helaas nog maar nauwelijks kunnen rijden met de cabriolet in verband met het heerlijke weer van de laatste tijd! Je zou er bijna van gaan emigreren.
Maar goed, afgelopen zaterdag tussen de buien door toch even lekker gaan toeren met het dak eraf. Het verschil in geluid met de targa viel me direct op. Ik had eigenlijk niet verwacht dat het zoveel zou schelen, hoewel ik daar toch wel over had gehoord. De targa had veel meer windgeruis met het dak dicht dan de cabrio met het dak dicht, vooral aan de voorzijde van de dakrand. Ik denk dat dat komt omdat het cabriodak meer achter de raamstijl valt en het targadak meer op de raamstijl. Maar ook met dak open is de cabrio veel stiller omdat de wind 'weg' kan; er is geen daverend/klapperend geluid meer van de wind.
Hoewel de cabriolet duidelijk veel stiller is, moet ik wel zeggen dat ik het geluid in de targa absoluut niet hinderlijk vond. Dat open rijden was ook al zo lekker dat ik dat graag voor lief nam. Het blijft tenslotte een auto van een jaar of 20 oud.
Een ander groot verschil tussen de cabrio en de targa is dat je in de cabrio wel heel erg 'open' zit. In de stad geeft dat wel een beetje een kwetsbaar gevoel. Met een targa heb je daar veel minder last van, omdat de achterruit en de targabeugel je toch een beetje 'bescherming' biedt. Ik denk dat ik er gewoon even aan moet wennen.
Verder denk ik dat kinderen een targa wellicht prettiger zullen vinden dan een cabriolet; in een targa zit je nl. lekker beschut onder die targabeugel/achterruit. Hoewel ik zelf nooit achterin heb gezeten in de targa, heb je daarin volgens mij minder last van de wind dan in een cabrio.
Tenslotte is een cabrio met dicht rijden een heel stuk donkerder dan de targa (en ook dan de coupé). Het heerlijke van die grote panoramische achterruit van een targa is het geweldige lichte interieur.
Just my 2 cents.
_________________________________________ Het leven is te kort om geen Porsche te rijden.
|
03 apr 2008 23:04 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Hoi Eric 3.2, toch geen spijt van de keuze, als ik het zo lees?
Ben het helemaal met je eens, dat het open rijden qua geluid erg prettig is. Ik ga ervan uit dat modernere cabrio's dicht veel beter isoleren en minder klapperen, maar als ik zelf dicht rij, ga ik liever niet boven de 140kmh, m.n. met passagiers erbij (OK, eerste keer dat ik de auto had wel meteen even in Duitsland de top aangetikt met dichte kap, maar doe dat eigenlijk liever open).
Het dichte en donkere vind ik ook wel weer iets knus hebben, maar het is inderdaad donker. Als ik zelf plezierrit maak, rijd ik altijd open, los van temperatuur of wind. Gaat het regenen, dan ga ik snel weer naar huis .
Nogmaals heel veel plezier met de beauty!
|
04 apr 2008 7:41 |
|
|