Auteur |
Bericht |
Hellraiser
996 GT2 -
991 Cabrio ProjectSint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
|
3.2 ploft bij optrekken
Hoi,
onder normale omstandigheden is er niets aan de hand,
maar als je met de wagen écht optrekt, ploft hij tijdens het
schakelen van 1 naar 2...
Motor is een 3.2 motronic uit '86
Ontsteking? of Motronic?
|
04 apr 2008 9:39 |
|
|
Hellraiser
996 GT2 -
991 Cabrio ProjectSint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
|
Heb reeds ergens gezien dat het de stappenmotor kan zijn.
De wagen valt ook stil bij het manouvreren als hij koud staat,
ploft soms bij stationair toerental, en als je stationair even gas geeft,
valt hij precies even stil, schiet dan tot 1600rpm om vervolgens terug
naar de 900 te zakken.
Benzineverbruik is momenteel ook iets over the top...
|
04 apr 2008 10:46 |
|
|
cabrio wim
|
Heb ook zoiets aan de hand gehad, en motor reageerde altijd iets later als gevraagd, liep ook niet lekker constant, net of ik kleine schokjes voelde (inhouden) probleem vooral bij koude start.
Bij mij bleek het slangetje tussen de drukregelaars poreus en lek te zijn, dit vervangen en daarna probleem weg.
Raadpleeg dit schema eens in het werkplaats handboek: general engine managemant.
Zie je wat er allemaal te maken met kan hebben, en waarschijnlijk veel testen en proberen.
Succes.
|
04 apr 2008 12:07 |
|
|
Hellraiser
996 GT2 -
991 Cabrio ProjectSint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
|
Hmm, inhouden of schokken is nu niet bepaald het probleem.
Heb wel het gevoel dat hij beneden de 3000 toeren vermogen mist,
maar daar heb je enkel last van als je in 2e door het dorp rijdt,
dan klinkt hij zowat dieselig en rammelt er wat als je moet optrekken.
Als je vanuit stilstand vol accelereert door al je versnellingen
heb je hier geen last van en trekt hij mooi door.
|
04 apr 2008 13:15 |
|
|
cabrio wim
|
dit is anders, als wat je eigenlijk in je eerste post schrijft.
Denk dat je dan eerder moet zoeken in afstelling kleppen of iets ernstiger.
Ik ga dan nu af op de woorden die je schrijft in de post hierboven.
Als je van stilstand vol accelereert, kan ik mij voor stellen dat je door het gehuil van de motor inderdaad niets anders hoort.
|
04 apr 2008 17:44 |
|
|
Hellraiser
996 GT2 -
991 Cabrio ProjectSint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
|
klepjes zijn een paar weken terug gesteld,
nieuwe olie, nieuwe bougies, nieuw luchtfilter,
oliefilter, benzinefilter, nieuwe pakkingen, ...
tank steeds 98.
Heb wel een klein gaatje in m'n uitlaat voor de middendemper.
ging volgende keer opgelast worden.
Enigste wat ik me momenteel kan bedenken is dat de
motronic niet is ingebouwd zoals het hoort, vooral omdat
z'n verbruik zo hoog ligt (bijna 25 liter/100km)
|
04 apr 2008 21:46 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
1 op 4 is te hoog. auto loopt blijkbaar ook niet soepel. zoek specialistisch advies.
_________________________________________ oud is beter
|
04 apr 2008 22:03 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Luchtmassameter? afstellen CO? Afstelling ontsteking?
Is wat er zo bij mij opkomt.
Verstuivers vervuild?
|
04 apr 2008 23:09 |
|
|
aleh
ex-993 cabrio
ex-996 cabrio
ex-996 turbo
ex-Cayenne S
ex-Panamera S
993 cabrio
Haarlem
|
gevoelige IMS Lager. Klinkt cool!
_________________________________________ http://www.autodisk.nl
|
05 apr 2008 11:37 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Yep, op een motronic motor................
Je zult echt specialistische hulp moeten inschakelen. Dit kan echt van alles zijn. kapotte DME, sensoren, luchtmassameter, etc....
|
05 apr 2008 12:22 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Volgens mij kun je wel degelijk CO afstellen, Mijn CO was te hoog bij mijn 3.2 en is doormiddel van een stelschroef weer naar normale waarde gezet.
|
05 apr 2008 12:28 |
|
|
jampie
Boxster S Spyder 550Turnhout Belgie
|
Zou ik ook denken.
Mijn 3.2 verbruikte indertijd tussen de 10 en 13 liter/100 km. Maar 25 liter
|
05 apr 2008 12:44 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Heb je gelijk in. Ik vraag me alleen af of hier de oorzaak zit. Als de wagen 1 op 4 loopt zal het CO wel hoog zijn, maar om het dan met de CO stelschroef weg te regelen...
|
05 apr 2008 12:58 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Daar heb jij weer gelijk in
|
05 apr 2008 14:07 |
|
|
cabrio wim
|
Kijk dat krijg je weer met onvolledige info. Zou maar eens terug gaan naar degen die dat dan gedaan heeft, maar waarschijnlijk zoveel benzine dat hij onder de 3000 tr/m verzuipt.
|
05 apr 2008 14:21 |
|
|
desmett
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)Mechelen, België
|
3.2 was trouwens nog een LE-Jetronic met luchthoeveelheidmeter met CO-stelschroef.
Bij de M64 (3.6 van de 964) is de Motronic maar pas toegepast.
_________________________________________ Automotive Engineering = German Engineering !
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!
|
06 apr 2008 6:43 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
De 3.2 is de eerste 911 met een DME (onder de rijders stoel) die gecombineerd de ontsteking en injectie regelt. Natuurlijk nog niet zo doorontwikkeld als bij de 964 en later 993, maar Bosch noemt het al wel Motronic. Heel verwarrend ook allemaal, Bosch is de Jetronic technologie parallel aan Motronic door blijven ontwikkelen. De laatste versies werkten ook met een hittedraad en computer (LH-Jetronic).
|
06 apr 2008 9:48 |
|
|