Auteur |
Bericht |
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Arie,krant met het nieuwsbericht is net met de post binnengekomen,bedankt
Ben er volgend jaar graag weer bij.
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
03 apr 2008 20:40 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Da's inderdaad iets anders, en sturen helpt dan juist niet. Als je voorwielen geen grip meer hebben (onderstuur dus) gaat "sturen" je juist net niet redden. Je moet dan juist net 'minder sturen', om de banden weer grip te laten krijgen.
De remedie: "vol in de ankers" is denk ik voor de meesten hier (inclusief mijzelf) de beste methode om de schade te (proberen te) beperken
|
03 apr 2008 21:10 |
|
|
Patrick
|
Kan je hem scannen en in het fotoalbum plaatsen ?
|
03 apr 2008 21:13 |
|
|
marco.groenhof
Delfzijl
|
Volgens mij helpt het ook bij onderstuur om tevens een beetje van het gas af te gaan. Zo verplaats je het gewicht van de auto naar achteren waardoor de voorwielen weer meer grip krijgen.
Volgens is is "vol in de ankers" niet echt handig bij een elandproef achtige gebeurtenis. Dan word de achterkant wel erug licht en glijd die je zo voorbij..
|
03 apr 2008 21:53 |
|
|
gantor
996 C2; 944 racer
|
_________________________________________ http://www.DJ-motorsport.nl
|
03 apr 2008 22:39 |
|
|
PEF
996 TurboBrussel, België
|
Marco, de 911 is goe dik(zwaar) vanachter met die motor achter de as
_________________________________________ What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...
|
03 apr 2008 22:41 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Die mag je uitleggen... De achterkant wordt zwaarder als je het gas loslaat? Heb jij je rijbewijs wel? (de rest klopt overigens wel ongeveer, dus denk dat je het goed bedoelt )
Wederom.... Enne, het is dan ook de beste methode "om de schade te beperken" als er toch niets meer te winnen is...
Let wel, een "per ongeluk" uitbrekende achterkant is nogal onverwacht zoals Jurgen ook zegt. En volgens mij zijn de meesten hier nu eenmaal niet van die enorme coureurs, dat ze dat wel even opvangen... En dan is het gewoon handig om te remmen
|
03 apr 2008 22:50 |
|
|
manu25
996 CabrioNoord-Holland
|
Liever laat dan nooit:
Beste organisatie, top! Echt geweldig.
Hartelijk dank voor deze leuke dag.
Hebben onwijs genoten.
Groet, Manuel
|
04 apr 2008 0:02 |
|
|
SPEEDMAN
|
|
04 apr 2008 0:30 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
je kan ook driftend inhalen op een rotonde
http://www.youtube.com/watch?v=7kmyhGE1a7s
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
04 apr 2008 2:25 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Het kan ook heel anders...
|
04 apr 2008 2:41 |
|
|
bieb_gent
|
Heren, dames, 'k ga er niet te veel woorden aan vuil maken want ik ben moe, maar hier is mijn filmke:
http://users.telenet.be/bine/indians/20 ... erkerk.wmv
17 min, 45 mb
later post ik wel wat meer info
|
04 apr 2008 3:50 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Flinke film, bieb_gent, leuk om het zo achteraf mee te beleven!
|
04 apr 2008 7:33 |
|
|
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Hé bieb-gent,
Ben benieuwd naar je filmke, maar ik kom er niet bij
_________________________________________ Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid
|
04 apr 2008 8:34 |
|
|
marco.groenhof
Delfzijl
|
Hhmmzz.. ik zat te veel met de achterkant in mijn hoofd maar ik bedoelde bij het 1e verhaal dat de voorkant dan juist zwaarder word.
Bovenstaand heb ik tevens kunnen testen tijdens een rijvaardigheidstraining, (ook hoe je het beste en veiligst weer uit een berm kan komen enzo... )maar uiteraard is voorkomen beter als genezen.
Uiteraard is voorkomen beter als genezen.
Maar zo'n rijvaardigheids training is altijd wel leerzaam. Heb er zelf best wel wat nuttige dingen opgestoken.
|
04 apr 2008 10:53 |
|
|
Division
Groningen
|
_________________________________________ Foto's
|
04 apr 2008 11:13 |
|
|
bieb_gent
|
Mss best rechts klikken op de link en iets kiezen in de aard van 'Doel opslaan als' ..
succes
|
04 apr 2008 13:10 |
|
|
marco.groenhof
Delfzijl
|
En ik heb inmiddels 1 gehad
Dus ik weet wat ik doe..
|
04 apr 2008 13:55 |
|
|
PEF
996 TurboBrussel, België
|
Ja Ben tis de moeite kerel u filmke, mooie beelden en een goede schets van de hele dag. Opt einde was de bewolking echt goed ogengetrokken en zagen we de zon even
Blijven filmen, zijn leuke herinneringen!
_________________________________________ What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...
|
04 apr 2008 21:03 |
|
|
Frederik
Amsterdam
|
http://youtube.com/watch?v=-qcJ7qrBOYw
Volgens mij ben jij dat PEF. Maar jij hebt toch een 996 Turbo? En geen TT?
Overigens nieuw filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=L4126R737d4
Filmpje van het voorbijrijden is in de maak en zal waarschijnlijk morgen geüpload worden op youtube Wanneer hij is geüpload zal ik een reactie plaatsen!
Laatst bijgewerkt door Frederik op 04 apr 2008 21:59, in totaal 1 keer bewerkt.
|
04 apr 2008 21:08 |
|
|
PEF
996 TurboBrussel, België
|
996 Twin Turbo Jaja het filmpje zijn de europipes die brullen.
_________________________________________ What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...
|
04 apr 2008 21:11 |
|
|
Frederik
Amsterdam
|
Oké, dan is alles goed in de titel Dank voor het reageren.
|
04 apr 2008 22:27 |
|
|
Division
Groningen
|
_________________________________________ Foto's
|
04 apr 2008 22:28 |
|
|
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Kreeg net "het kontakt" van Arie toegestuurd, een weekkrant uit het Land van Heusden & Altena.
Leuk stukje:
"Hij (Arie dus) is dan ook zeer tevreden dat deze dag een overweldigend succes is geweest en naar het zich laat aanzien zeker een vervolg zal krijgen"
Arie, bedankt voor het toesturen van de krant en ik begrijp dat je al fantaseert over volgend jaar
_________________________________________ Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid
|
05 apr 2008 11:41 |
|
|
marco.groenhof
Delfzijl
|
|
05 apr 2008 13:01 |
|
|