Auteur |
Bericht |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Zoals al eerder gesteld,
welles-nietes-spelletje
Ben bang dat je aan het korstste eind trekt, wil je het in orde hebben.
Heb nog eens voor jou gezocht naar problemen met de LM 220 kit van Cartronic, maar nagenoeg niets kunnen vinden.

|
19 nov 2004 16:03 |
|
 |
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Denk niet dat je hier echt technisch voor hoeft te zijn hoor Marco.
Botweg gezegd ... heeft hij 1700 van deze kits verkocht en ben ik van al deze klanten de enige die ooit zen motor heeft schoongespoten.
Ben ik ook de enige waar er water in de connector is gekomen ...
@ RSR ... dat wist ik van de start af idd ook al dat ik die pil ging slikken.
idd welles-nietes spelletje waarbij hij alle wapens in de hand heeft. zo eenvoudig is het.
Laatst bijgewerkt door dirkie op 19 nov 2004 16:08, in totaal 1 keer bewerkt.
|
19 nov 2004 16:06 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Wet van Murphy.
gaat er iets mis....
|
19 nov 2004 16:08 |
|
 |
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
gevoelige IMS Lager en vlammen uit de uitlaat kan alleen maar doordat daar benzinedampen komen die in de cilinders niet zijn verbrand; terwijl dat de enige plaats is waar dat wel zou moeten.
Er wordt dan dus wel brandstof ingespoten anders zou die nooit in de uitlaat kunnen terechtkomen; alleen ontbrandt die niet in (één van) de cilinders.
Ik zou daarom vooral richting een ontstekingsprobleem zoeken.
Ik heb dergelijke verschijnselen een keer gehad na het wassen van de auto door water in een haarscheur van de verdelerkap; één of enkele cilinders krijgen dan geen vonk op de bougie waardoor de ingespoten brandstof onverbrand de uitlaat inkomt en daar vervolgens ging knallen.
Dus: verdelerkappen, kabels en bougies nalopen zou ik zeggen
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
Laatst bijgewerkt door lindemans op 19 nov 2004 16:14, in totaal 1 keer bewerkt.
|
19 nov 2004 16:09 |
|
 |
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Lindemans,
Over de oorzaak van het probleem is al lang geen discussie meer mogelijk hoor. Die hadden we ondertussen al gevonden. Dat is hier niet het punt.
Het gaat erom wie er de verantwoordelijkheid van draagt.
Dirk

|
19 nov 2004 16:11 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
lindemans,
ga er maar van uit dat Dirk dat gedaan heeft.
|
19 nov 2004 16:11 |
|
 |
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Mannen, ik trek mn keutel direct weer in; ik zie nu pas dat dit topic nog doorgaat op pagina 2 en 3 ............
Zit te snurken hier, tijd om naar huis te gaan.....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
19 nov 2004 16:15 |
|
 |
John
Cayenne
|
Snurken op je werk????????????
Maar eh Dirk, moed houden, gewoon proberen "nee hebbie, ja kun je krijgen".
|
19 nov 2004 16:18 |
|
 |
horn
PF #57
|
Roep ik ook altijd: Sjezus wat raar, die klacht hebben we nog noooooooit gehad...  Alsof Cartronic in een mailtje zou zeggen: Ja Dirk, van de 1700 kits die we verkocht hebben, zijn er al 43 terug geweest met hetzelfde probleem. Dirk, je hebt - helaas - de juiste conclusie al getrokken. Dokken. Of auto ophalen met alle kapotte onderdelen en elders een second opinion halen en eventueel laten repareren. Erwin? Die monteert toch ook die LM kit?
En als ik zijn mail lees vind ik die, vanuit zijn oogpunt, netjes opgesteld... Of je het er mee eens bent of niet, hij had je ook een nieuwe DME aan kunnen smeren...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 nov 2004 17:04 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Ja, via Cartronic.
En dan moet ie helemaal naar Steenwijk, of all places.
Wie wil daar nu naar toe??
en ook al geen stickers.
hoop wel dat ze volgende week koffie hebben
Zeg, kunnen we daar volgende week vrijdag geen mini-meeting organiseren,
ben er al om een uur of 9
dus om 5 uur op, terwijl ik de dag ervoor een inauguratie heb
Laatst bijgewerkt door RS-R op 19 nov 2004 17:13, in totaal 1 keer bewerkt.
|
19 nov 2004 17:11 |
|
 |
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Zo, jullie halen me weer bij de les.
Nu wel effe goed gelezen, kan ik het gelijk goed maken.
Wat dachten jullie van deze analyse:
Een originele sensor is een passief element met 2 klemmetjes waartussen de weerstand varieert afhankelijk van de instromende luchtmassa (regelbare weerstand gekoppeld aan zo’n “vaantjeâ€
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
Laatst bijgewerkt door lindemans op 19 nov 2004 17:43, in totaal 1 keer bewerkt.
|
19 nov 2004 17:12 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Kijk, da's mooi, een ir. op het forum.
Nu nog een vertaler Duits en we mailen het naar Cartronic.
Krijgt het verhaal toch nog een happy end.
Ik zie het al,
Lindemans is uitgeslapen. 
|
19 nov 2004 17:16 |
|
 |
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ja, genau, so iss-es, und wenn es sein muss dann schreiben wir auch auf Deutsch.
Wir lassen uns nicht klein kriegen, wir sind doch nicht von der Pot gezogen...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
19 nov 2004 17:31 |
|
 |
ome piet
993 C2Svechtdal
|
_________________________________________ t beste maar weer...
|
19 nov 2004 17:38 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Zoals al eerder vermeld,
nu nog een vertaler Duits 
|
19 nov 2004 17:42 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
van alle argumenten vind ik deze nog het sterkste
een goede leverancier heeft een goede coulance regeling..
_________________________________________ Got coffee?
|
19 nov 2004 17:46 |
|
 |
John
Cayenne
|
Help me ff??
Kom Humpf, ken jij toch wel.
|
19 nov 2004 17:48 |
|
 |
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
@ Lindemans ... je slaat nagels met koppen ... ikzelf ben in een nog niet zo ver verleden vrij actief bezig geweest met hoogfrequent-elektronica als hobby. Dus durf ik wel te stellen dat ik hierover een klein woordje kan meepraten.
Ben het zowat helemaal eens met je uiteenzetting wat de technische kant van het verhaal betreft.
Maar het punt waar het hier om gaat is toch wel het gegeven dat de fout in de door hun geplaatste connector zit. Ook al is deze connector vrij van ontwerp - of produktiefouten ... het blijft toch wel "hun" connector die gefaald heeft. Mijn conclusie hieruit is dat desbetreffende connector niet deugd voor deze toepassing. Volgens mij toch wel heel klare koffie ... of het nu een BOSCH connector is of niet ... maak geen moer uit
Zoals Horn ook aangeeft gaat Cartronic natuurlijk niet komen aandraven met "owww jij bent nr. 47 met dat probleempje" ... wat commercieel gezien ook logisch is natuurlijk.
Ondertussen krijg ik er stillaan behoorlijk het buikje van vol ...
Zit te denken om er terug de originele chip in te monteren met de originele sensor. Het wordt dan wel een heel duur avontuurtje ... pakweg 2k voor 6 maanden pk plezier ...
Anderzijds kost de modificatie naar origineel ook weer dik 300€ ...

|
19 nov 2004 17:48 |
|
 |
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
oja ... alle communicatie verloopt in het engelands hoor ...  ik en Duits das zoals de paus en de pil ...
Zou ik deze technische uiteenzetting overmaken ... pffff ...  denk niet dat dit veel zin heeft ... hij heeft zijn standpunt duidelijk ingenomen. Enige wat ik nog kan argummenteren is hetgene wat Marco aanhaalt vrees ik.
Ik sta in een positie waar ik ook wel beetje moet opletten dat ik niet tegen de schenen ga sjotten ... als hij besluit de hele handel terug in het doosje te kijlen en weer richting België te sturen ben ik waarschijnlijk een hoop geld meer kwijt.
Behoorlijk BALEN ... 
Laatst bijgewerkt door dirkie op 19 nov 2004 18:00, in totaal 1 keer bewerkt.
|
19 nov 2004 17:52 |
|
 |
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Dirkie,
Het gaat er volgens mij helemaal niet om of de gebruikte Bosch connector defect is of niet, het gaat om iets heel anders:
Door bij de modificatie een 12 V aansluiting toe te voegen in de directe nabijheid van de sensoraansluitingen creeer je een situatie waarbij de DME defect kan raken door vocht op die plaats; terwijl die situatie in de originele toestand zich nooit kan voordoen.
Met de modificatie creeert Cartronic dus een faalkans met fataal gevolg voor de DME. Dat is een ontwerpfout. Dat hadden zij op moeten lossen en hebben ze mogelijk niet gedaan.
Ze geven zelf in hun reaktie aan van mening te zijn dat een sensorconnector niet waterdicht hoeft te zijn; mijn redenering zou wel eens kunnen aantonen dat dat juist keihard een noodzaak is.
Of die Bosch connector nou wel of niet goed was doet daar niet aan af, ik denk dat ze dat technisch anders (hadden) moeten oplossen.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
19 nov 2004 17:56 |
|
 |
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
@ Lindemans ... ik begrijp je perfect hoor  Zoals ik al zei ... technisch gesproken heb je het absoluut bij het rechte eind ... is duidelijk een vorm van een ontwerpfout.
De vraag blijft ... moet ik hierover in discussie gaan ... dan wordt het volgens mij wel een heel lang kat en muis spel.
Dirk

|
19 nov 2004 18:04 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Ja dus.
|
19 nov 2004 18:06 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ik lees faalkans/ontwerpfout ...
zou ik maar doen ja
_________________________________________ Got coffee?
|
19 nov 2004 18:08 |
|
 |
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Tjza jullie hebben wel een punt ... daar niet van.
Heb wel het gevoel dat ik me op "gevaarlijk" terrein ga begeven dan.
in de zin van ... de ontwerper aanvallen op zen eigen ontwerp ... waar hij er naar eigen zeggen al 1700 probleemloos heeft van verkocht en geplaatst.
Maar daar niet van ... ga een poging wagen om al deze technische aspecten om te zetten naar een e-mail in het Engelands ...
Dirk

|
19 nov 2004 18:43 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Tip, maak het mailtje vanavond, maar verstuur het nog niet. Lees het morgen nog eens door, verbeter waar je er niet lekker mee zit, en stuur het dan pas! 
|
19 nov 2004 18:47 |
|
|