Auteur |
Bericht |
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Oh ... jij was die stille, met die rooie
|
06 apr 2008 22:23 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Fantastische dag gehad, organisatoren bedankt! En ook een pluim voor de heren van Driftsport.nl, zeer geschikte gasten.
|
06 apr 2008 23:40 |
|
|
pete 928
968csamersfoort
|
omdat jij zat te jippie voor 10 hoefde ik niet veel te zeggen olaf
|
06 apr 2008 23:56 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
07 apr 2008 0:33 |
|
|
horn
PF #57
|
het zijn ook altijd dezelfden
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
07 apr 2008 7:11 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Poeh, fikse spierpijn...Die BMW had geen stuurbekrachtiging, en daarnaast hadden die wielen een enorme uitslag, waardoor we dus van links naar rechts en andersom bléven draaien...Maar wat was 'ie makkelijk in overstuur te krijgen!
|
07 apr 2008 8:56 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
driftdag
Dit was een superdag! Prima weertje, goed georganiseerd.
Wel geleerd dat een 911/964 niet mee te driften valt. Beste les: nog meer vertrouwen gekregen in het weggedrag van mijn auto. Als je in een slip terecht komt, dan moet je het wel heel bont maken
Erwin, nog bedankt voor het lenen van dat voorwiel (meteen 's morgens op de cirkel een grote parker in mijn voorband meegenomen.... ). Heeft de ANWB 's avonds weer keurig opgelost (moet je alleen niet vermelden dat je van het circuit afkomt....)
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
07 apr 2008 9:31 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
yes yes...zalig dagje gehad gisteren! Wat een lekker weer...bij momenten echt warm in de wagen vanachter het glas.
Veel geleerd gisteren...had steikem al een paar keer de grens opgezocht op de weg in het verleden maar had echt es nood aan iemand die het verhaal van A-Z uitlegde en een uitgestrek parcours ter beschikking had...bij deze gisteren dus. Ook de tip ivm positie handen aan het stuur was welgekomen!
Verder werd het me ook duidelijk dat vele bestuurders een "goeie" en een "slechte" kant hebben qua uitbreken...bij mij ging het beter linksom dan rechts.
Ik ben het ook volkomen eens dat de 911 moeilijker is om mee te driften dan een BMW. We hebben ook gezien dat een Viper makkelijk in drift te krijgen is, maar niet zo simpel om te houden...wat een berekoppel!!!
Trouwens, de instructeur is volgens mij zelf een paar keer verrast geweest van de 911...c4 van Eric in de circel, c2 964 bij de laatste proef => had 'm ook ni van de eerste keer goed.
=> thanks aan allen voor de mooie dag en Erwin en de driftploeg in het bijzonder...wat kunnen jullie rijen zeg!!!...sollicitatie wenkt als stuntman
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
07 apr 2008 10:01 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Nee hoor, was echt Denis zelf deze keer. Let maar op de C4C met winterbanden die tegelijkertijd héél hard rondjes reed op de natte, gladde baan.
Renntech: TOPdag en wat een ervaring om zó'n drift mee te maken .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
07 apr 2008 10:12 |
|
|
Wimpie77
|
Was een super dag! Eindelijk eens kijken hoe en of ik hem in een drift kon krijgen...
Bleek inderdaad erg lastig te zijn, maar soms lukte het en soms ook niet... Vooral driften in een cirkel om de pionnen lukte niet...
Bedankt Erwin en Driftsport! Tot een volgende keer!
_________________________________________ * * *
|
07 apr 2008 10:19 |
|
|
hackbox
964 C2 Cabrio
|
Fantastische dag
Wat een ervaring en wat een stuurmanskunsten.
Erwin, Gerard, Joost en instructieteam, bedankt voor een topdag.
Het weer werkte ook nog eens lekker mee. Cabrio dag ten top !
Erwin, wat kan jij waanzinnig goed sturen. Het was een genot om even een paar rondjes met je mee te gaan om te voelen hoe het is om echt driftend over het parcours te gaan.
Ik heb nog wat foto's van jouw canvasbanden. Die komen later wel even online.
Leerpunt voor mij: vergeet driften met een 964 C2. Wat een wegligging heeft deze auto. Heb de grenzen opgezocht en gevonden.
Dit geeft mij wel extra vertrouwen in wegligging van een 964. Merkte op weg naar huis dat bekende bochten toch wat harder worden genomen dan ik voorheen deed (zonder rubberverbruik).
Ik doe meteen weer mee met een volgend event van dit soort, en dan met een andere auto.
|
07 apr 2008 10:21 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
07 apr 2008 11:11 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... denk eerder Regine - die doet het beter dan Robbie
|
07 apr 2008 11:33 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Fantastische dag
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
07 apr 2008 11:53 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Na een tijdje had ik eindelijk door dat ik te hard de bocht in ging en daarom dus met onderstuur er weer uit... ben best hardleers...
Ik hoop eigenlijk dat ik het was... filmpje al 5x bekeken maar ik weet het niet... aan het eind van de dag kreeg ik er ook wel een leuk driftje uit zo af en toe en meen mijn motorkapsticker te herkennen in het begin...
Als het wel Rob/Regine is,
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
07 apr 2008 12:25 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Sorry om spelbreker te zijn, ik heb het even op origineel formaat gekeken en daar zijn de telefoonvelgen duidelijk herkenbaar. Dus...
Tijdens de drift van Erwin zie je wel in de achtergrond een rode 944 terug rijden met donkere achtervelgen dan de voorvelgen. Dus je komt er wil in voor
Helaas is de bestuurder niet herkenbaar, dus dat moeten Rob en Regine zelf maar uitzoeken.
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
07 apr 2008 12:52 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
mooie filmpjes Denis2...top!
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
07 apr 2008 13:05 |
|
|
PentAr
Vleuten
|
Sh#t, leuke dag gemist dus..... gaat dat ook een beetje met een tiptronic?
_________________________________________ Ben ff weg....
|
07 apr 2008 13:17 |
|
|
Gerhard
991.2 Carrera 4 GTS
Hendrik-ido-Ambacht
|
Erwin en verder iedereen die deze dag mogelijk hebben gemaakt heel erg bedankt. Het was een topdag. En dat ook nog het mooie zonnetje wat de dag compleet maakte.
Ik heb ook nog wat filmpjes gemaakt en zal vanavond daar mee aan de slag gaan om te kijken of er nog wat tussen zit om te plaatsen.
Op de terugweg begon na een kwartiertje rijden mijn auto enorm te trillen bij snelheden boven de 120km Ik ben maar rustig naar huis gereden en hoop dat die trillingen werden veroorzaakt door de banden. Van de week maar weer mijn "normale"setje monteren en hopen dat de trillingen dan weer over zijn.
|
07 apr 2008 13:18 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Je hebt toch wel de bandenspanning weer verlaagd naar normale waarden voordat je naar huis bent gaan rijden
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
07 apr 2008 13:39 |
|
|
Gerhard
991.2 Carrera 4 GTS
Hendrik-ido-Ambacht
|
Jawel, eerst terug gezet op 3 bar
|
07 apr 2008 14:05 |
|
|
JDB
...Hilversum
|
|
07 apr 2008 16:00 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... zien hoeveel trillingveroorzakende pionnen uit de wielkasten tevoorschijn komen
|
07 apr 2008 18:17 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Ik heb enkele fotos in het album gezet, helaas is met het verkleinen ook enige vervorming opgetreden. Mocht er interesse zijn, pb voor bestand op ware grote
Zo zijn deze in het eggie niet zo vervormd en lelijk
rest is hier te vinden
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
07 apr 2008 19:16 |
|
|
Hielkema993S
911 993 CarreraS
Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 TargaNuenen / N-Brabent
|
Erwin, het was een zeer geslaagde dag. De BMW #4 waar we in zaten heeft zich zeer kranig gedragen. Aan het einde van de dag hadden we het aardig onder controle de drift en hebben dat ook heerlijk kunnen oefenen met de cirkels en later de achtjes draaien.
Nogmaals het was helemaal top!! Bedankt aan jou en aan de crew van driften.nl!!
@MS964: Het was leuk om een dagje met je te "driften". Heb weer een hoop geleerd.
_________________________________________ "There is no substitude"
|
07 apr 2008 19:23 |
|
|