|
Home •
Album •
Donatie •
Help •
Kalender •
Registreren • Zoeken • Leden • Inloggen
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
michael911
|
Demonteren kop 2.7
Nadat we het blok eruit hebben gehaald zijn we vandaag begonnen aan het demonteren van de kop. Hier kwam 2 kleine vraagjes naar voren:
Om de ketting los te maken van de nokkenas moeten de kettingspanner gedemonteerd worden. Is hier nog een speciale manier voor, of kan je deze erg gewoon afhalen?
Als de kettingspanner eraf is, zit de ketting nog over het tandwiel van de nokkenas heen. Om deze los te krijgen, lijkt het wel dat we het tandwiel los moeten maken te sleutel 44. Klopt het dat je dit tandwiel moet demonteren of is er een andere manier?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
gr
Michael
|
07 apr 2008 10:40 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Lijkt me verstandig dat je je wel een beetje inleest, dit zijn wel standaard handelingen die je moet uitvoeren wanneer je een 911 motor demonteert. Ja, de ketting spanners kan je gewoon los halen (even de spanning er van af halen) en ja, het kettingwlel moet eraf. Hiervoor moet je speciaal gereedschap gebruiken. Ga niet als een dolle aan die 44 moer trekken terwijl je de nokkenas niet tegenhoud, en hiervoor heb je dus speciaal gereedschap nodig, zeker bij het monteren.
|
07 apr 2008 10:56 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
weet niet of het bij de 2.7 is maar destijds bij de 2,2 de afstelling gecenterd, met puntjes zodast je bij montage alles weer direct op de juiste plek kan zetten
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
07 apr 2008 11:04 |
|
|
michael911
|
Bedankt voor de info.
We kunnen de nokkenas tegenhouden, dit is geen probleem. Sleutel 44 is een groter probleem, die hebben we niet even standaard liggen.
Natuurlijk zorgen we wel dat kleppen niet verdraaien tijdens demonteren. kleppen hoeven de zuigers niet te raken (scheelt weer onnodige uitgaven)
Ook hebben we de oude standen gemerkt, al moet toch alles opnieuw worden afgesteld. Maar we hebben dit wel gedaan.
|
07 apr 2008 14:24 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Als je nu gewoon zorgt dat cilinder 1 op het bovenste dode punt op ontsteken staat dan moeten beide punten op de nokkenassen omhoog staan. Dat is ook een mooie uitgangspositie voor het weer afstellen van de nokkenastiming. Draai de krukas op het BDP, staan de punten op de nokkenas omlaag dan gewoon nog 360 graden draaien. Je hoeft echt niks te merken o.i.d.
Om de moer die op de nokkenas zit los en vast te draaien gebruik je een zgn. crowfeet (geen idee hoe dat ding in het ned. heet) Aan een sleutel heb je bij het vastdraaien niet zo veel omdat de moer met een bepaald moment (15 kg) vast gezet moet worden. Volgens mij is de moer trouwens 46 mm.
Laatst bijgewerkt door Peter op 07 apr 2008 14:51, in totaal 1 keer bewerkt.
|
07 apr 2008 14:41 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
mee eens zo heb ik het destijds ook gedaan, maar wellicht toch een goed idee, voor die gene die niet dagelijks een blokje uitelkaar trekken een soort van extra check
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
07 apr 2008 14:49 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|