Auteur |
Bericht |
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
bovenste anodised, onderste gepolijst en in wurth satin black centre.
Bert
|
02 apr 2008 17:49 |
|
|
Remco
911 3.2 uit 1988Heerlen
|
Duidelijk, die van mij zijn geanodiseerd.
|
02 apr 2008 18:09 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Waarom zou je dat willen??????
_________________________________________ NPC 0577
|
02 apr 2008 20:22 |
|
|
Remco
911 3.2 uit 1988Heerlen
|
Ik zou die laag er wel af willen als ik deze niet kan herstellen. Ik heb vandaag foto's gemaakt en zal ze morgen (echt) plaatsen zodat je je er een iets betere voorstelling van kan maken.
|
02 apr 2008 23:10 |
|
|
lagel
911 carrera 3.2 targa 1984hoeven
|
omdat ze lelijk zijn geworden. ik zit eraan te denken om ze te polijsten
_________________________________________ porsche project
|
03 apr 2008 1:30 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
OK dus dat geanodiseerd slaat alleen op de velgrand en het centrum is gelakt?
Ik dacht dat ik toch wel eens zwart geanodiseerde aluminium onderdelen heb gezien.
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
03 apr 2008 14:11 |
|
|
Remco
911 3.2 uit 1988Heerlen
|
Zoals (eindelijk) te zien is :
- Het zwarte hart is mat en beschadigd.
- De geanodiseerde rand is bij alle velgen op deze wijze beschadigd.
Als ik het tot nu toe opsom dan kan het hart gewoon (glanzend) zwart gespoten worden (niet gepoedercoat).
De geanodiseerde rand is een k*tklus om te herstellen?
|
03 apr 2008 15:40 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Lijkt alsof er iemand velgenreiniger op je wielen heeft gespoten maar het er niet heeft afgespoeld
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
03 apr 2008 17:01 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
Interessante foto's.
eerstens:
De hele velg is geanodiseerd:
Dan wordt de satijnzwarte verf over het velghart gespoten.
Glanzend was nooit een fabrieks levering.
Tweedens: Je velgranden zijn er redelijk ok uit en ik denk dat je velgrand kan behandeld worden zonder de anodisatie af te nemen.... Ik had hetzelfde op mijn velgranden en heb ze laten bewerken en ze kwamen er als nieuw uit- ik ben de naam van het process vergeten. Ik rapporteer later terug!
Beste groeten,
Bert
|
03 apr 2008 17:09 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Weet nu eindelijk dat de mijne ook geanodiseerd zijn. Thnx.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
04 apr 2008 16:07 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
@Bertroex, op originele Fuchsen zitten toch altijd supports voor de ventielen? Deze mis ik op jouw foto's! Er afgehaald om de velgen te kunnen bewerken?
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
04 apr 2008 20:34 |
|
|
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
Mooi draadje met veel info over fuchs velgen! Ik heb weer veel geleerd mss verplaatsen naar topic naslagwerk?
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
05 apr 2008 10:46 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
Bert, wat bedoel je met supports?
groetjes,
ook Bert
|
05 apr 2008 12:57 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Supports is alleen nodig bij rubberen ventielen. Bij mij zitten er metalen ventielen op en die hoeven niet ondersteunt te worden. Door het wieltoerental op hoge snelheden zouden rubberen ventielen zonder supports af kunnen breken.
_________________________________________ NPC 0577
|
05 apr 2008 16:12 |
|
|
Remco
911 3.2 uit 1988Heerlen
|
@bertroux: weet je toevallig alhoe dat proces heette?? en aangezien het hart volgens jou eerst geanodiseerd is kan ik dus gewoon een nieuwe zwarte laag erover laten spuiten, niet?
Groeten,
Remco
|
05 apr 2008 17:38 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Alu lipjes die idd voorkomen dat het rubberen ventiel op hoge snelheid afbreekt zoals Double G ook al omschreef. Lipjes zitten soort van gepuntlast op de velgrand dus lijkt me ook nogal lastig om te verwijderen. Kijk op de bovenste foto van Wolfraider en je ziet'em zitten!
grtz,
Bert
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
06 apr 2008 14:48 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
06 apr 2008 15:04 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Mijn held
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
06 apr 2008 20:42 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
Die valve support dingetjes is niet het einde van de wereld om te verwijderen.
Maar om op je vraag te antwoorden: ze worden er dus afgenomen om het wiel te bewerken.
MvG,
Bert
|
07 apr 2008 14:35 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Ik zag laatst dat op één van mijn Fuchsen nog zo'n support zat.
Die heb ik vóór het balanceren er af gehaald. (hij zat geplakt)
Overigens heb ik 4 rubberen ventielen.
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
07 apr 2008 14:41 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Ik denk dat met de huidige stand der techniek het ook niet meer nodig is ze er op te hebben maar het is wél origineel hè
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
07 apr 2008 20:37 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
heb ze er destijds met polijsten afgehaald,
zit nu te twijfelen om de 16 inch te spuiten in de oude stijl 14 en 15 inch.
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
07 apr 2008 21:22 |
|
|
Remco
911 3.2 uit 1988Heerlen
|
@bertroux: weet je toevallig alhoe dat proces heette?? en aangezien het hart volgens jou eerst geanodiseerd is kan ik dus gewoon een nieuwe zwarte laag erover laten spuiten, niet?
Groeten,
|
08 apr 2008 14:29 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
Hello Wolfraider,
Ik heb de naam van het process nog niet gevonden maar het is eigenlijk het professioneel oppoetsen van je anodising laag. Vanavond zal ik even navragen wat het process is en rapporteer terug.
Betreffende je velghart: Inderdaad, je schuurt je bestaande verflaag een beetje ruw of je neemt de verflaag er helemaal af met Nitromors (een chemische verf stripper). Pas een beetje op met de chemische stripper omdat de achterkant van je velg ook geverfd is. Te liberale hoeveelheden kunnen de verf aan de achterzijde eraf bijtsen.
Een of twee lagen satijnzwart erover en- laat ons een fotootje zien.
MvG,
Bert
|
08 apr 2008 14:39 |
|
|
Remco
911 3.2 uit 1988Heerlen
|
Ok, super. Heeft ook nog iemand advies over het soort verf wat ik voor het hart kan gebruiken? (merk)
Groets,
|
10 apr 2008 13:01 |
|
|