Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 7:24



Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Demonteren kop 2.7 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Demonteren kop 2.7
Nadat we het blok eruit hebben gehaald zijn we vandaag begonnen aan het demonteren van de kop. Hier kwam 2 kleine vraagjes naar voren:

Om de ketting los te maken van de nokkenas moeten de kettingspanner gedemonteerd worden. Is hier nog een speciale manier voor, of kan je deze erg gewoon afhalen?

Als de kettingspanner eraf is, zit de ketting nog over het tandwiel van de nokkenas heen. Om deze los te krijgen, lijkt het wel dat we het tandwiel los moeten maken te sleutel 44. Klopt het dat je dit tandwiel moet demonteren of is er een andere manier?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

gr

Michael


07 apr 2008 10:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Lijkt me verstandig dat je je wel een beetje inleest, dit zijn wel standaard handelingen die je moet uitvoeren wanneer je een 911 motor demonteert. Ja, de ketting spanners kan je gewoon los halen (even de spanning er van af halen) en ja, het kettingwlel moet eraf. Hiervoor moet je speciaal gereedschap gebruiken. Ga niet als een dolle aan die 44 moer trekken terwijl je de nokkenas niet tegenhoud, en hiervoor heb je dus speciaal gereedschap nodig, zeker bij het monteren.


07 apr 2008 10:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
Bericht 
weet niet of het bij de 2.7 is maar destijds bij de 2,2 de afstelling gecenterd, met puntjes zodast je bij montage alles weer direct op de juiste plek kan zetten
_________________________________________
http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl


07 apr 2008 11:04
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Bedankt voor de info.

We kunnen de nokkenas tegenhouden, dit is geen probleem. Sleutel 44 is een groter probleem, die hebben we niet even standaard liggen.

Natuurlijk zorgen we wel dat kleppen niet verdraaien tijdens demonteren. kleppen hoeven de zuigers niet te raken (scheelt weer onnodige uitgaven)
Ook hebben we de oude standen gemerkt, al moet toch alles opnieuw worden afgesteld. Maar we hebben dit wel gedaan.


07 apr 2008 14:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Als je nu gewoon zorgt dat cilinder 1 op het bovenste dode punt op ontsteken staat dan moeten beide punten op de nokkenassen omhoog staan. Dat is ook een mooie uitgangspositie voor het weer afstellen van de nokkenastiming. Draai de krukas op het BDP, staan de punten op de nokkenas omlaag dan gewoon nog 360 graden draaien. Je hoeft echt niks te merken o.i.d.

Om de moer die op de nokkenas zit los en vast te draaien gebruik je een zgn. crowfeet (geen idee hoe dat ding in het ned. heet) Aan een sleutel heb je bij het vastdraaien niet zo veel omdat de moer met een bepaald moment (15 kg) vast gezet moet worden. Volgens mij is de moer trouwens 46 mm.


Laatst bijgewerkt door Peter op 07 apr 2008 14:51, in totaal 1 keer bewerkt.



07 apr 2008 14:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
Bericht 
mee eens zo heb ik het destijds ook gedaan, maar wellicht toch een goed idee, voor die gene die niet dagelijks een blokje uitelkaar trekken een soort van extra check
_________________________________________
http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl


07 apr 2008 14:49
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.