Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 19:45

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Elektrisch probleem 993 carrera 2 cabrio 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911
Bericht Elektrisch probleem 993 carrera 2 cabrio
Hallo,
Ik heb hier ook een 993 cabrio staan met een elektrisch probleem.
De wagen heeft een hele tijd stilgestaan (verzekeringsgeval), batterij hadden ze eruit gehaald omdat ze kapot was, ik heb er dus een nieuwe ingezet...
Als ik het contact opzet gaan alle lampjes op het dashboard branden, perfect normaal dus, maar de knipperlichten begin te pinken en de wagen start niet... Mijn idee was nu dat het komt door het feit dat ze die batterij eruit gehaald hebben, heb ik nogal voor gehad met een andere auto...
Het is ook zo dat de wagen niet reageert op de afstandsbediening van het alarm.
Het gekke is dat ik er vorige week wel in geslaagd ben om de wagen te starten maar nu heeft hij een week stilgestaan en zit ik dus weer met hetzelfde probleem...
Ik heb ook al alle modules eruitgehaald en gecontroleerd, hier en daar was er eentje een beetje geoxideerd maar dat is nu ook in orde...
Iemand enig idee?

18 nov 2004 22:09
Profiel
PorscheForum Rakker
944 coupe / 968 Kobalt blauw
Leusden
Bericht Re: Elektrisch probleem 993 carrera 2 cabrio
testdriver schreef:
Hallo,
Ik heb hier ook een 993 cabrio staan met een elektrisch probleem.
De wagen heeft een hele tijd stilgestaan (verzekeringsgeval), batterij hadden ze eruit gehaald omdat ze kapot was, ik heb er dus een nieuwe ingezet...
Als ik het contact opzet gaan alle lampjes op het dashboard branden, perfect normaal dus, maar de knipperlichten begin te pinken en de wagen start niet... Mijn idee was nu dat het komt door het feit dat ze die batterij eruit gehaald hebben, heb ik nogal voor gehad met een andere auto...
Het is ook zo dat de wagen niet reageert op de afstandsbediening van het alarm.
Het gekke is dat ik er vorige week wel in geslaagd ben om de wagen te starten maar nu heeft hij een week stilgestaan en zit ik dus weer met hetzelfde probleem...
Ik heb ook al alle modules eruitgehaald en gecontroleerd, hier en daar was er eentje een beetje geoxideerd maar dat is nu ook in orde...
Iemand enig idee?

Waarschijnlijk is je alarm cq startblokkeering een beetje van streek.
Even een Reset en dat zou wel eens kunnen helpen.
Altans dat denk imv zij pinkers die knipperen. :arrow:

19 nov 2004 1:16
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
911
Bericht 
Ik heb de wagen vanmiddag aan het bollen gekregen maar ik ben nog niet heel tevreden...
Blijkbaar reageert de afstandsbediening niet altijd op de module, dacht eerst aan slecht batterijtje maar is ondertussen ook vervangen en werking blijft hetzelfde...
Misschien afstandsbediening versleten?

19 nov 2004 20:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
‘64 Kever
Bericht 
Theoretisch mogelijk, dat de microschakelaar "lam" is... Heb je de optie om de bediener uit elkaar te halen? Dan kun je meestel een microschakelaar beter bedienen...

Kan je maar net de zekerheid geven he...

19 nov 2004 21:54
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
911
Bericht 
Afstandsbediening en alarmmodule liggen al open...

19 nov 2004 22:42
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
testdriver schreef:
Afstandsbediening en alarmmodule liggen al open...

En? Nog steeds niet fatsoenlijke werking? Want dan kan je de afstandsbediening vrij simpel vergeten als oorzaak van de problemen... Daarna houdt het voor mij helaas snel op...

19 nov 2004 23:10
Profiel Facebook 
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Elektrisch probleem 993 carrera 2 cabrio
Hallo testdriver.Heb je nog een handzender?Of een los kastje om de startblokkering er af te halen?Als dat niet werkt is het alarm denk ik
zijn code kwijt.Elkekeer als je het alarm in of uit zet gebruikt deze een andere code.Hij kan die een keer missen door andere radiosignalen of
magnetische velden.Als hij de code kwijt is moet hij opnieuw ingelezen
worden.Vaak is dat zo gebeurt.Wat voor merk alarm is het?

Groeten Anton964

25 dec 2004 0:47
Profiel
PorscheForum Rakker
911
Bericht 
Het probleem is nog steeds niet opgelost... Ik kan het alarm perfect uitschakelen als ik de afstandsbediening tegen de module hou, geen enkel probleem...

Ik heb vandaag een andere module met bijhorende afstandsbediening gehaald maar als ik die erin steek lijkt het ook niet te lukken...

Iemand hier ervaring mee?

01 maart 2005 20:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Johan,

Heb je nu de modules vervangen ?
Welk alarm is het ... after market systeem ?

Wil je nie ontmoedigen maar met alarmsystemen heb ik mijne peere al behoorlijk gezien :roll: Zeker die aftermarket spulle zijn soms ellende.

Heb ongeveer een soortgelijk probleem gehad met mijn Beamer paar jaar geleden. Ben uit ellende toen maar naar de hoofdverdeler van META gereden om daar het probleem te laten oplossen.

Bij mij kwam het zelfs zover (en dit is geen grap) dat ik 's nachts om 3u voor mn deur een loeiende sirene heb ligge uitbouwen ... die bleef dus maar loeien ... half het dorp wakker ... politie erbij ... heb ik na een dikke 45min prutsen die sirene eruit ... want die was gemonteerd met BREEKBOUTEN :? ... sta k met da ding in mn handen ... was ie nog aan t loeien :!: (zelfvoedende sirene) ... heb ik hem uiteindelijk verzopen in een emmer water :!: Ja lach maar ... :wink:

Dirk
:wink:

02 maart 2005 10:29
Profiel
PorscheForum Rakker
911
Bericht 
Hey Dirk,

De module is volledig origineel, het is het bloctronic systeem dat standaard gemonteerd is, fabrikaat van Bosch, zijn heel veel problemen mee...

Ik heb een andere module met afstandsbediening, moet alleen nog weten hoe ik ze kan doen werken in die auto, gewoon inpluggen helpt niet...

02 maart 2005 10:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
wil alleen melden dat ik ooit blocktronic had,
veel miserie mee had,
uiteindelijk heel den boel deruit gehaald en opnieuw ander alarm gestoken

02 maart 2005 11:34
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ]