Nou er is reeds verrekend en eigenlijk bedoelde ik een lunch in de Mac om de hoek, maar goed Barolo gaf aan dat ie lekker gegeten had en ik ben ook de beroerdste niet...
Samen lunchen zat er niet in (zowel praktisch als financieel niet
) maar we troffen elkaar nog net op de parking.... Leuk gesproken!
Dan nog even mijn uitleg bij de hints...
Ik begon met de 1-april aankondiging met een plaatje van een opstijgend vliegtuig. Dit gebeurt vaak op Schiphol en ook dat ligt in de gemeente Haarlemmermeer
Hint 0
Begraaflocatie, zoals bleek was de molshoop een plek aan de rand van de parkeerplaats bij het water.
Hint 1
Een Porsche postzegel, eerste postzegel in Nederland is uitgegeven in 1852 – toen ook de drooglegging van de Haarlemmermeer plaats vond. Het was een Hongaarse zegel, ivm een zusterstad van Haarlemmermeer. Dat er een Porsche op stond was mooi meegenomen...
Hint 2
Een Fort, er liggen veel forten in de stelling van Amsterdam. Ik hoopte inderdaad dat Capri voor afleiding zou zorgen....
Hint 3
De Stelling van Pythagoras – de eerder genoemde stelling ligt deels in de H’meer.
Hint 4
VVV Venlo. Deze werd niet echt opgepikt. JDB legde de onbedoelde link Team – opSTELLING en ook werd VVV gekoppeld aan toeristische atracties. Ik bedoelde echter dat Venlo de volgende Floriade organiseert en dat de laatste op het terrein van de PFT gehouden is.
JDB vroeg verder over Ford en Pentar legde de link forT / stelling wat jullie naar Haarlemmermeer leidde.....
Hint 5
Schilderij Vroom, Slag om de Haarlemmermeer...
Hint 6
Prins Bernhard – prinsgemaal – Gemaal drooglegging, een verwijzing naar Cruquius. Maar idd de anjer sloot ook aan bij Floriade. Tja en van dat Prins Bernhardbos had ik ook nog nooit gehoord..
Hint 7
Sensation White is het bekende dansfeest van ID&T in de Arena. ID&T organiseert ook Mysteryland op Floriade terrein. Hier leidde men sportevenementen af, goede afdwaling....
Hint 8
Gemaal Cruquius, even ter verduidelijking, was al eigenlijk overbodig. Prins = gemaal.
Hint 9
Dit is het pentagon – Penta = 5, de link naar het plaatsje Vijfhuizen.
Hint 10
Kaartje Noord Italie met vergroot 3 meren, de link naar de driemerenweg
Hint 11
Bestek -> Vork en Mes, het restaurant bij de locatie.
Hint 12
Toegang parkeerterrein restaurant.
Hint 13
Overzicht google van de locatie van de PFT et daarbij nog enige foto's voor het opgraven.
Waarom hier? Nou ik rijd er vaak langs voor mijn werk, mensen wouden graag een locatie een beetje centraal in Nederland en ik denk dat een goede plek is voor een PF evenement.....
Tja en toen had Barolo hem. Vond het een leuk proces om mee bezig te zijn geweest en verbazend hoe mensen verbanden (juiste en onjuiste) kunnen leggen..........