Auteur |
Bericht |
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
Scheefstand achterbanden (964)
Door het verlagen van mijn auto (door vorige eigenaar) staan de achterbanden behoorlijk scheef. Hierdoor volgens mij overmatige slijtage aan de binnenkant (toch?). Zijn er nog meer nadelen door het verlagen te bedenken (iig de verkeersdrempels)?
Zijn er vuistregels betreft het weer op normale hoogte brengen van de auto? Zonder dus te hoeven uitwegen.
|
10 apr 2008 10:12 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Zoals op de afbeelding te zien is is de camber de maat voor hoekverdraaiing t.o.v. de loodlijn van vooraf gezien. Een onjuiste camber heeft onnodig bandenslijtage tot gevolg. Bij een positieve camber slijten de banden aan de buitenkant harder. Bij een negatieve camber aan de binnekant.
Als je de wielen "recht" zou zetten, lopen ze dan niet aan in de wielkasten
Lees hier meer over Camber
|
10 apr 2008 10:23 |
|
|
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
Beste Olaf,
Mijn bandenmaat is 255/40R17, toch vrij normaal? Iemand met ervaring van aanlopen als je het camber weer rond 0 zet?
|
10 apr 2008 10:39 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Standaard
|
10 apr 2008 10:55 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: Scheefstand achterbanden (964)
Geen idee wat je precies wil maar wanneer de auto verlaagd is zonder dat de uitlijning weer afgesteld is dan is dat niet goed. Gewoon de wagen opnieuw laten uitlijnen. Uitwegen is niet direct nodig hoor.
|
10 apr 2008 12:49 |
|
|
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
Wat ik wil...
Camber weer als af fabriek en dan alle goed afstellen (dus dan waarschijnlijk uitlijnen en (nog of) niet uitwegen.
Dan moet je dus m.b.v. de moer op de demper het camber instellen, toch?
|
10 apr 2008 15:55 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Voor zit een eccenter vast op de bout die de veerpoot met de spindel verbindt. Door hieraan te draaien kun je de camber aanpassen, daarna uiteraard de moer weer vastdraaien
Achter heb je een paar bouten op 1 vd armen vd ophanging, 1 is voor de camber en de ander voor het toespoor.
|
10 apr 2008 17:55 |
|
|
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
Met de veren kun je de wagen dus verlagen en je zou nu het camber dus kunnen stellen met de bewuste bout(en).
|
11 apr 2008 8:18 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Als je nu gewoon naar een specialist/dealer gaat met verstand van zaken hoef je echt niet te weten waar en met welke bouten je het camber ed. moet afstellen. Ik begrijp niet wat je wil.
|
11 apr 2008 8:22 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Afspraak maken met Erwin van Renntech en het komt piekfijn in orde
Krijg je nooit spijt van
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
11 apr 2008 8:27 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Er zijn ook goede specialisten/dealers die dichterbij Purmerend zitten, dat is een stuk handiger............
|
11 apr 2008 8:47 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.... krijg je daar ook van die lekkere koffie als je even moet wachten
|
11 apr 2008 9:35 |
|
|
MyFirst964
964C4Amsterdam
|
er zijn ook mensen die zelf het nodige aan hun Porsche doen... daarom is het Porsche Forum toch ook een beetje?
|
11 apr 2008 12:49 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Dat klopt, ik ook. Ik heb echter geen richtbank thuis..........
|
11 apr 2008 13:06 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
met een stukkie visdraad en een waterpas kom je een heel eind
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
11 apr 2008 18:22 |
|
|