Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 6:07



Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Scheefstand achterbanden (964) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964C4
Amsterdam
Bericht Scheefstand achterbanden (964)
Door het verlagen van mijn auto (door vorige eigenaar) staan de achterbanden behoorlijk scheef. Hierdoor volgens mij overmatige slijtage aan de binnenkant (toch?). Zijn er nog meer nadelen door het verlagen te bedenken (iig de verkeersdrempels)?

Zijn er vuistregels betreft het weer op normale hoogte brengen van de auto? Zonder dus te hoeven uitwegen.


10 apr 2008 10:12
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Zoals op de afbeelding te zien is is de camber de maat voor hoekverdraaiing t.o.v. de loodlijn van vooraf gezien. Een onjuiste camber heeft onnodig bandenslijtage tot gevolg. Bij een positieve camber slijten de banden aan de buitenkant harder. Bij een negatieve camber aan de binnekant.

Afbeelding

Als je de wielen "recht" zou zetten, lopen ze dan niet aan in de wielkasten :?:

Lees hier meer over Camber :wink:


10 apr 2008 10:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964C4
Amsterdam
Bericht 
Beste Olaf,

Mijn bandenmaat is 255/40R17, toch vrij normaal? Iemand met ervaring van aanlopen als je het camber weer rond 0 zet?


10 apr 2008 10:39
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
MyFirst964 schreef:
Mijn bandenmaat is 255/40R17, toch vrij normaal?


Standaard :wink:


10 apr 2008 10:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht Re: Scheefstand achterbanden (964)
MyFirst964 schreef:
Door het verlagen van mijn auto (door vorige eigenaar) staan de achterbanden behoorlijk scheef. Hierdoor volgens mij overmatige slijtage aan de binnenkant (toch?). Zijn er nog meer nadelen door het verlagen te bedenken (iig de verkeersdrempels)?

Zijn er vuistregels betreft het weer op normale hoogte brengen van de auto? Zonder dus te hoeven uitwegen.


Geen idee wat je precies wil maar wanneer de auto verlaagd is zonder dat de uitlijning weer afgesteld is dan is dat niet goed. Gewoon de wagen opnieuw laten uitlijnen. Uitwegen is niet direct nodig hoor.


10 apr 2008 12:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964C4
Amsterdam
Bericht 
Wat ik wil...

Camber weer als af fabriek en dan alle goed afstellen (dus dan waarschijnlijk uitlijnen en (nog of) niet uitwegen.

Dan moet je dus m.b.v. de moer op de demper het camber instellen, toch?


10 apr 2008 15:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Voor zit een eccenter vast op de bout die de veerpoot met de spindel verbindt. Door hieraan te draaien kun je de camber aanpassen, daarna uiteraard de moer weer vastdraaien ;)
Achter heb je een paar bouten op 1 vd armen vd ophanging, 1 is voor de camber en de ander voor het toespoor.


10 apr 2008 17:55
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964C4
Amsterdam
Bericht 
Met de veren kun je de wagen dus verlagen en je zou nu het camber dus kunnen stellen met de bewuste bout(en).


11 apr 2008 8:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Als je nu gewoon naar een specialist/dealer gaat met verstand van zaken hoef je echt niet te weten waar en met welke bouten je het camber ed. moet afstellen. Ik begrijp niet wat je wil.


11 apr 2008 8:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
MyFirst964 schreef:
Wat ik wil...

Camber weer als af fabriek en dan alle goed afstellen (dus dan waarschijnlijk uitlijnen en (nog of) niet uitwegen.

Dan moet je dus m.b.v. de moer op de demper het camber instellen, toch?


Afspraak maken met Erwin van Renntech en het komt piekfijn in orde :idea:
Krijg je nooit spijt van :!:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


11 apr 2008 8:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Er zijn ook goede specialisten/dealers die dichterbij Purmerend zitten, dat is een stuk handiger............


11 apr 2008 8:47
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
.... krijg je daar ook van die lekkere koffie als je even moet wachten :?:


11 apr 2008 9:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964C4
Amsterdam
Bericht 
er zijn ook mensen die zelf het nodige aan hun Porsche doen... :roll: daarom is het Porsche Forum toch ook een beetje? :D


11 apr 2008 12:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
MyFirst964 schreef:
er zijn ook mensen die zelf het nodige aan hun Porsche doen... :roll: daarom is het Porsche Forum toch ook een beetje? :D


Dat klopt, ik ook. Ik heb echter geen richtbank thuis..........


11 apr 2008 13:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
met een stukkie visdraad en een waterpas kom je een heel eind ;)
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


11 apr 2008 18:22
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.