Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 10:27

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Restant 912 carrosserie 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Restant 912 carrosserie
RESTant Kas Porsche 912, chassisnummer is nog aanwezig, doch GEEN documenten Chassisnummer 305209. Het bouwjaar weet ik niette??? Hij is bij Porsche gebouwd.
Wat me ook opvalt is dat de ophanging van de voorste schokdemper in de carrosserie slechts een rond gat is. Dus ik denk wel
> dat het een zeer vroege carrosserie is. Voorste en achterste vleugels staan er nog op en zijn ooit verbreedt geweest met polyester, ....en roest :-(
Carrosserie is zonder motor/ramen/zetels/ophanging…. en zeer roestig.
Niet meer te restaureren!!! Enkel om hier en daar nog een stukje uit te halen! Als je interesse hebt, dan mail je maar wat je ervoor geeft...en ophalen natuurlijk....het begint hier in de weg te staan. Restant van voorste kofferdeksel is er ook nog bij! De ophangingsopening aan de torsieveer (achter) ziet er nog vrij goed uit....
Grtjes...

12 apr 2008 8:52
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
klinkt goed. :? zonder foto's denk ik niet dat iemand op je wervende verkooptekst gaat reageren. wellicht ook handig om aan te geven wáár je zit, zodat mensen kunnen bepalen hoe ver ze moeten rijden voor dat stukje roestige historie... :wink:

12 apr 2008 9:00
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Voila de foto van de restant van de 912:
Afbeelding

Restanten staan in Antwerpen (Wilrijk) België

Afbeelding

OOk nog carrosserie van Porsche 911 T van 1971, enkel carrosserie is wel een RHD (Engels) wel alle boorddocumenten met speciaal ALLARD GOLD Full length sunroof.

12 apr 2008 9:22
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
:thumleft: :salut:

12 apr 2008 10:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
O ja, en wij waren er al achter dat Chassisnummer 305209 een 911 is en geen 912...

12 apr 2008 17:53
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Sorry, het is een typfout 350209 is het nummer, het (209) staat zelfs van boven op het dashboard met een soort stift geschreven.

13 apr 2008 11:47
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa & Boxster 3.2S
Bericht 
Ahh, "die Geheime Nummer" :wink:

13 apr 2008 11:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonder
kort by Newark-on-Trent, U.K
Bericht 
Je porsche "912" met chassis nummer 305209 is een eigenlijk een porsche 911 van model jaar 1966.

Hier begint het zowel interessant als moeilijk te worden.

In 1965 besliste porsche om het model jaar te veranderen van january -december (alles pre-'65) naar augustus-juni. Dat wil zeggen dat model jaar '66 werd geintroduceerd in augustus 1965 tot juni 1966.

de eerste 1966 geproduceerde 911 is chassis nummer 307351, dus dat maakt "uw kas" een 1965 geproduceerde model jaar '66.

En als het toeval nu wil, blijkt dat de 1965 chassis nummers nu NET diegenen zijn die eligible zijn voor de historische FIA/FIVA rallysport.

Zelfs als er dit nog maar van overblijft

Afbeelding

heeft dat ding nog een waarde voor een racing stable aangezien de hele boelbazaar moet worden herlast enz enz.

Twee keer nadenken ouwe jongen, en ebay.com proberen :wink:

Sorry, Ik moet twee keer nadenken: net gezien dat het chassis nummer 350209 is- dat is idd een bouwjaar 1965 porsche 912 nummer, gebouwd bij Porsche in de Reutter werks en niet bij Karmann.

Je 911T: ik raad je aan om dat maar te adverteren op www.ddk-online.com, het klassieke porsche forum in de UK aangezien het een RHD is.
Chassis nummer, motor nummer, versnellingsbak nummer en zoveel als mogelijk info met foto's van de ergste roest. Dat allard Gold sunroof is een aftermarked affair dat lekt als een zeef. Maar voor iemand, ergens, kan het het wel waard zijn.

Richtprijzen zijn natuurlijk ook wel handig, maar in het laatste geval kan je nog altijd www.ebay.co.uk proberen.

Good luck with the sale.

Bert[/b]

13 apr 2008 16:44
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Heeft het chassisnummer op zich dan waarde?Ik heb geen documenten, enkel de restant v/d kas met het chassisnummer/plaatje...
Is de 912 ook interessant voor de FIA/FIVA rallysport?

13 apr 2008 17:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Het chassis nummer op zich is alleen maar iets waard voor de unscrupuleuze crimineel, die een 912 steelt en je chassis nummer erin last om de gestolen wagen een andere identiteit te geven. Er zijn er wel in elk land, (en schijnen bekend te zijn om niet graag te betalen :lol: ) maar voor een porschista is er veel meer eer te behalen om zo'n ding te herbouwen.
Tegen elke financiele en time-wise logica in, vaak.

Maar ja. :roll:

15 jaar geleden werden net-zo-roestige 356' ers gewoon in stukken gelast voor oud ijzer. Nu worden eenzelfde voertuigen met veel liefde door een jongere -en kapitaalkrachtige - generatie gerestaureerd.

De 912 maakt een revival door maar op dit ogenblik is het financieel nog niet zinnig om "uw kas" te restaureren.

Betreffende FIA status: alles tot december '65 is elegible maar
* de twee liter 911 boxt op in een klasse waar het de austin healy 3000 enz de neus laat zien. Als underdog is de 2000CC 911 zeer competitief
* de 912 zit in een klasse met de Lotus cortina, de BMW 1600 TI enz en eerlijk gezegd zijn de factory original 95 pk niet competitief. Voor regulatie rally's enz dan weer wel maar dan is het beter om een goede volledig geprepareerde 912 te kopen voor zeg maar 20 000 euros. Een correct geassembleerde rally/fast road 356/912 motor kost al snel 12000 euros, dus tel het plaatje maar zelf uit.

In een loods zetten en vergeten voor 25 jaar. Wellicht een betere investering dan de paar euros op de bank te zetten :wink:

Bert

13 apr 2008 18:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Overigens, pour le sport, hoe komt een RHD in antwerpen terecht?

Verkeerd van de boot gereden :lol: ?

Bert

13 apr 2008 18:28
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
THKS for the info.
Ik had de 912 gekocht voor de ophanging achter...
Hij moet toch weg hoor heb binnen geen plaats dus hij resideert buiten, als hij nog 25 jaar buiten staat is het helemaal niets meer.... :roll:
Ik zal eens proberen op de links dat jij doorstuurde... :wink:

De Engelse 911 T van 1971 heb ik gekocht via internet, kennis van mij woont boven Manchester en hij was hem gaan ophalen, de wagen was voor 90 % compleet inclusief het roest. Heb geen tijd meer om hem te restaureren ben bezig met een 68 er 911 L en dan is het een 67 er 912 en dan staat er ook nog een MG midget,.....///so little time so many projects///

13 apr 2008 20:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
POR71 schreef:
ben bezig met een 68 er 911 L

Een 911L, hmmmm. Da's eigenlijk een geweldige wagen: enkel voor de US markt, S klokjes en de hele boelbazaar maar een 130 pk motor....Very underrated.

In 2010 hoop ik een 911R replica met 210 pk en twee liter, gebaseerd op een 911L... (net zoals de factory deed!) op de straat te hebben...

Succes met de resto!

Bert

13 apr 2008 20:54
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
http://cgi.benl.ebay.be/PORSCHE-912-NUM ... dZViewItem

Voila hij staat erop, weet ook niet wat ik ervoor moet vragen, dus....we proberen maar... :?

24 apr 2008 21:43
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ]