Auteur |
Bericht |
Reint van wijk
911 Carrera Coupe 3.0 (1975)Hoogezand (Groningen)
|
cat verstopt
Gewoon ff een leuk item
Mijn elfje ( carrera 3.0 ) had net een tune up en apk gehad ,ik blij liep weer eens en zoals je wenst en na een dagje touren was het op zaterdag helemaal gedaan!
Trok niet meer vijftig in de vijf en alsof er iemand een aardappel in m,n uitlaat had getrapt , haha .
Vandaag de zaak eronderuit en m,n cat had de geest gegeven , de brokstukken lagen overdwars in het uitlaatsysteem en bleken als aardappel te vungeren .
Na lange tijd stilstaan kom je de gekste zaken tegen, cat gedeeld en geleegd lassen en gaat weer als vanouds , zelfs beter als vooreerst
denk er nu over een eens esp einddemper te monteren , the sound zonder cat is een ware verandering . Wil meer !!
Tips t.av. de eindemper voor een 3.0 met lege cat zijn welkom
|
13 apr 2008 19:49 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Wat voor een blok heb jij erin hangen dan dat jij een cat hebt?
|
13 apr 2008 19:59 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Daar ben ik ook wel benieuwd naar...
|
13 apr 2008 20:01 |
|
|
Reint van wijk
911 Carrera Coupe 3.0 (1975)Hoogezand (Groningen)
|
930/04 3.0 911 SC engine USA , zal wel iets meer PK hebben zonder cat
|
13 apr 2008 20:11 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Ja, heel misschien haalt ie de 180 pk wel weer
En dat van EPS, ze zijn goed in uitlaten maken voor amerikaanse auto's.
Alleen: Jouw auto is geen amerikaan in die betekenis van het woord.
.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
13 apr 2008 20:16 |
|
|
Reint van wijk
911 Carrera Coupe 3.0 (1975)Hoogezand (Groningen)
|
Renntech nice answer , like your humour ,wat is de optie voor een leuke sound ...
|
13 apr 2008 20:19 |
|
|
Reint van wijk
911 Carrera Coupe 3.0 (1975)Hoogezand (Groningen)
|
Renntech by the way my car is imported from usa so it might work
|
13 apr 2008 20:21 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
gebouwd
En waar is ze gebouwd???
|
13 apr 2008 20:26 |
|
|
Reint van wijk
911 Carrera Coupe 3.0 (1975)Hoogezand (Groningen)
|
Germany .deutschland voor de puristen , wel ff geknepen voor het milieu ,vraag me af of er al subsidie op zat in de usa destijds
|
13 apr 2008 20:30 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Ik zeg: SSI. Het maakt helaas ietsepietsje meer geluid maar het gaat veel langer mee
|
13 apr 2008 20:39 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: cat verstopt
Idd,ga voor de SSI,en het geluid is niet vervelend,het is heerlijk.kan het iedereen aanraden.
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
13 apr 2008 21:38 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Kijk zelf maar ... en stel de vraag dan nog eens
Maarre ... hoe zit het nou met die kat. ?!?!
|
13 apr 2008 23:06 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Die intrigeert mij ook nogal ja
|
14 apr 2008 16:49 |
|
|
Reint van wijk
911 Carrera Coupe 3.0 (1975)Hoogezand (Groningen)
|
Maarre ... hoe zit het nou met die kat. ?!?!
De kat is leeg , dus geen kat meer aanwezig, is niet genoteerd op het kenteken als U9 dus geen probleem voor de toekomst.
Zie op de foto,s van de SSI ook geen kat .Wel een rechte twee naar een pijp of een met demper ,op die plek zit bij mij de lege katalysator .
Heb eens even de SSI bekeken op de Renntech site ,en ziet er bijzonder mooi uit , denk dat ik eerst maar eens een einddemper met 80mm pijp ga aanschaffen , dan kan ik later de rest gaan vernieuwen
Ziet er wel gaaf uit zo,n foto van de onderzijde, liggen jullie in het weekend de pijpen te poetsen
En natuurlijk weer bedankt voor het advies .
|
14 apr 2008 23:04 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Maar ooit is er dus op een auto die van origine geen kat heeft een kat geschroefd? En als je die dus leeg haalt hoef je verder niets aan te passen? Weet je zeker dat het je kat was en geen demper of zo?
|
15 apr 2008 9:14 |
|
|
Reint van wijk
911 Carrera Coupe 3.0 (1975)Hoogezand (Groningen)
|
Intrigerend zo,n kat , als gezegd geplaatste motor 49 state engine (930/04)
Motor is niet de originele behorend bij het voertuig van 1975
The 49 state engine used an air pump and catalytic converter
Voor meer info de link, http://tech.rennlist.com/911/911scfaqengine.PDF
en zie ze zijn origineel geleverd met kat
|
15 apr 2008 12:43 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Jammer dat je je originele blok (met 7R case) niet meer hebt. Zal iemand wel een mooie 2.8 butterfly van hebben gemaakt
|
15 apr 2008 14:01 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Even voor de zekerheid: Ook geen K6? Dat staat er bij mij nl. op.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
15 apr 2008 16:27 |
|
|
Reint van wijk
911 Carrera Coupe 3.0 (1975)Hoogezand (Groningen)
|
Klopt had K6 moeten staan zijn maar staat er niet op , maar maakt ook niet uit in dit geval.
KAT VERPLICHTINGEN
Geel kenteken:
Algemeen gesteld is de kat bij benzine en lpg wagens NIET VERPLICHT tot het eind van 1992. Wèl is het zo dat een auto met U-9 aanduiding op het kenteken STATIONAIR een koolmonoxide percentage beneden een half procent moet hebben. Een viergastest is niet nodig! Bij de wagens met een K-6 aanduiding ligt de verplichting voor het CO pecentage beneden de 1.5procent, wat in de praktijk vrij goed te realiseren is. Om beneden een half procent CO te komen is met lpg als brandstof in het algemeen geen probleem. Op benzine is dit lage percentage vaak wat moeilijker te bereiken
1,5 % is mager voor de motor maar dan kan na de keuring wel weer naar 2,5 %
|
16 apr 2008 22:06 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Bedankt, Reint. Duidelijk.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
18 apr 2008 15:02 |
|
|