Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:45



Antwoord op onderwerp  [ 137 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Porsche importeren uit Amerika, wat kan er gebeuren? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Amersfoort
Bericht Porsche importeren uit Amerika, wat kan er gebeuren?
Mede gezien de sterk dalende dollar, ben ik van plan om een 996 te importeren uit Amerika. Nu weet ik al het nodige over de kosten, inklaring en BPM, maar wat kom ik nog meer tegen? Mij is verteld door een "expert" dat de wegligging van Amerikaanse Porsches sterk afwijkt van de Porsches die in Europa verkocht zijn. Ik vraag me überhaupt af of dit dan een probleem is, maar goed. Kan iemand me zeggen of ik me allemaal problemen om de hals haal met mijn plannen of dat ik juist vooral moet doorgaan met mijn avontuur. Iedere reactie is zeer welkom. Bedankt, Franz


30 mei 2006 17:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht USA
Misschien dat Erwin van Renntech je nog aanwijzingen kan geven, hij heeft er een klaar gemaakt die ingevoerd waren vanuit de USA.


30 mei 2006 17:05
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Volgens mij kent de VS ook een afwijkend koplamp systeem. Dat was in ieder geval altijd zo met oudere autos.

Denk ook na over een goed contact in de VS (of je moet zelf afreizen voor het inklaren). Je zal niet de eerste zijn die bij het openen van een container een half gestripte auto aantreft.
En zorg voor een goede transport verzekering. Erg slordig als de container met jou Porsche over boord slaat.

Verder inderdaad Erwin van Renntech even vragen die heeft nog veel meer tips voor je.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


30 mei 2006 17:20
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht 
zal dat echt zoveel goedkoper zijn via amerika :?

verzekering+container en dan nog invoertaksen, bovendien heb je dan ook geen garantie


30 mei 2006 17:27
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
De Porsche is op zich wel goedkoper in de VS maar een 20ft container kost al gauw 1500 tot 2000 euro voor de verscheping en dan komt daar je verzekering bij.
Dan moet je hier het een en ander om laten bouwen en (maar dat weet ik niet voor een 996) behalve een RDW keuring mogelijk ook een typegoedkeuring a 1500 euro.
Al met al wordt het dan best nog prijzig volgens mij. Maar het een en ander hangt samen met de vraag wat er allemaal aangepast moet worden om hem hier op de weg te kunnen krijgen
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


30 mei 2006 17:42
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Ik heb destijds een Corvette uit Amerika laten komen , verschillende mensen die hier veel ervaring mee hadden , adviseerden mij toen RoRo , heb ik toen ook probleemloos gedaan. Ook al rijdt er dan weliswaar even iemand in jouw auto het schip op en af...de kosten zijn minder en de schades ook.
Mij werd op het hart gedrukt dat juist de containers vaker voor schades zorgden door het oppakken en vooral het neerzetten van deze kisten.

Er zijn bovendien zeer veel bedrijven die voor een normale vergoeding alles voor je regelen vwb vervoer , verzekering en inklaren.


30 mei 2006 18:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Importeren lijkt me vet ari, vooral als je zelf er niet woont. Wij kunnen auto's bij t leven importeren als immigranten (zo hebben wij onze volvo gescoord) en mijn broer is van plan daar een auto te kopen en deze te importeren.
Je mag als immigrant namelijk belastingvrij en BPMvrij importeren, iets wat op een 996 aardig in de kosten kan lopen.
Als je als bewoner in NL een auto uit de VS wil importeren moet je dus al die BPM troep betalen. Op de 928S van mn pa staat nu NOG (na 23 jaar) 3 mille rest BPM. Ik durf te zeggen dat je dan alleen maar duurder uit bent.
Ik zie trouwens dat die 996 dan iets van 4500 BPM zal kosten (WTF: 3 mille voor een 23 jaar oude 928, en slechts 25% meer voor deze bak... juist)


30 mei 2006 20:34
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 GT3 mkII
Omgeving Delft
Bericht 
Vroeger is een vriend van mij bezig geweest om een Mazda RX-7 te importeren, maar daar heeft hij vanaf gezien omdat hij inderdaad het nodige aan de auto moest verbouwen. Wat ik nog kan herinneren is dat bij de Mazda het remsysteem niet was opgewassen tegen de snelheid die de auto kan halen. Dit vanwege het feit dat er in Amerika niet hard wordt gereden?!


30 mei 2006 20:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2 '94 - STI '06 - E36 T 320i 2.8 - E36 325i
Tiel
Bericht 
Ik heb een keer overwogen om (2 jaar geleden) een (hier toen niet verkrijgbare) 2.5 L STI te importeren. Daarvoor had ik een excel sheetje gemaakt om de totale kosten te berekenen: Excel sheet

Gespecialiseerde bedrijven hadden mij het bedrag van richting 4000-5000 euro voorgerekend, voor het hele traject, tot met kenteken op je stoep. Dan hoef je alleen in US te bestellen en de aflevering daar af te stemmen met zo'n bedrijf. Natuurlijk kan je het zelf ook doen met wat tijd. Overigens kost een niet-bestaand automodel in NL, meer geld en tijd om door de RDW te krijgen, maar dat zal niet het geval zijn.

Gewoon dus de rode vakken invullen en dan zou het ongeveer moeten kloppen. Overigens geldt een andere BPM voor gebruikte auto's maar daar is de online BPM calculator voor.

Han
_________________________________________
Real driving fun is found at limits, not in abilities


30 mei 2006 21:07
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Volgens mij klopt er iets niet helemaal aan je excel sheet Han. De Netto catalogus prijs is nl de prijs de de auto netto af fabriek kost en niet de prijs die jij betaald plus de verschepingskosten.

Dat plaatje gaat alleen op bij oldtimers namenlijk.

Ook de BPM berekening klopt niet. Het is de netto catalogus prijs minus belastingvrije voet van 1540 euro en daarvan 45,2%
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


30 mei 2006 22:11
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2 '94 - STI '06 - E36 T 320i 2.8 - E36 325i
Tiel
Bericht 
De netto-catalogusprijs die je moet hanteren bij de bpm berekening is de prijs die je betaald bij de Nederlandse dealer.

Als je een auto koopt in het buitenland die ook in NL verkocht wordt, dan is de 'netto-catalogusprijs' gewoon bekend en staat in de Nederlandse prijslijsten. Die moet je dan aanhouden. Heeft dan niets te maken met de prijs die je in het buitenland betaald hebt.

Als de auto echter niet in NL verkocht wordt dan was mij verteld dat de netto catalogusprijs de prijs zal zijn zoals een importeur/dealer in Nederland die zal voeren. Dat is dus incl. invoerrechten, transport, marge etc. alle kosten die je moet maken om de auto in NL te krijgen, excl de BPM en BTW. Dan kom je niet weg met de prijs zoals je die aan de dealer ni de US hebt betaald.

Verder vanaf de site van de calculator VWE:
Citaat:
De BPM voor het vervoermiddel is een bepaald percentage van de nettocatalogusprijs, eventueel verminderd met een vast bedrag. De berekening is als volgt: BPM = (nettocatalogusprijs x percentage) - vast bedrag.


De excel sheet klopt dus inderdaad alleen als er geen Ned. netto-catalogusprijs bestaat, en voor een nieuwe auto. Anders is de berekening simpeler en kan je de BPM gewoon uit een NL prijslijst kopieren. Bij een oudere auto de calculator gebruiken en de originele Ned. netto-catalogus prijs. Deze kan je dan gewoon in cel A12 intypen.

Ik heb er toen behoorlijk wel tijd in gestopt dus naar mijn mening klopt het nog steeds :wink:

Han
_________________________________________
Real driving fun is found at limits, not in abilities


31 mei 2006 0:45
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
vianen
Bericht 
Franz, heb alles eens even gelezen en overdacht, tip????? gewoon een 996 kopen in europa, ben je af van al het geneuzel met import vanuit america geen extra kosten vanwege import enzo, en heb je ook nog eens meer pk's, en aan het eind van het liedje ben je volgens mij ook nog goedkoper uit!!
_________________________________________
Ich liebe luft!


31 mei 2006 2:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
dat denk ik ook voor een courante auto als een Porsche die gewoon in NL of in Duitsland te koop zijn. Is vaak alleen interessant als je auto als verhuisgoed vrij mag invoeren (mits ook voldaan aan een aantal voorwaarden).
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


31 mei 2006 7:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
de markt staat hier vol met 996
waarom het uzelf moeilijk maken met alle risico's vandien ?


31 mei 2006 8:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1:43
IJmuiden
Bericht 
Ha, die Frasch;

Dit;

Afbeelding

kan er ook gebeuren.... :shock:
_________________________________________
Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!


31 mei 2006 10:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1988 3.2 diamantblauw
Utrecht
Bericht 
Hansv schreef:
Ha, die Frasch;

Dit;

Afbeelding

kan er ook gebeuren.... :shock:



dat blijft toch wel hangen tot aan nederland!!1 :lol: :lol:
Alles zit toch goed vast aan de onderkant!


31 mei 2006 14:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Wawoum schreef:
Ik heb er toen behoorlijk wel tijd in gestopt dus naar mijn mening klopt het nog steeds :wink:


Foutje van mijn zijde (was al laat vandaar :wink: ) voor wat betreft het uitrekenen van de BPM;
Aldus de belastingdienst schreef:
BPM = (nettocatalogusprijs x percentage) – verminderingsbedrag.
of
BPM = (nettocatalogusprijs x percentage) + vermeerderingsbedrag.
De uitkomst is het bruto BPM-bedrag.


Wat betreft de bepaling van de netto cataloguspriojs vermeld de belastingdienst het volgende;

Gebruikte personenauto, bestelauto of gebruikt motorrijwiel
Als u de BPM moet berekenen voor een gebruikte personenauto, bestelauto of een gebruikt motorrijwiel, moet u uitgaan van de catalogusprijs die in Nederland gold op het moment dat het motorrijtuig voor het eerst in gebruik werd genomen. De BPM bepaalt dit tijdstip bij de keuring aan de hand van de gegevens die over het motorrijtuig bekend zijn. Als dit tijdstip niet bepaald kan worden, geldt de laatste dag van het jaar waarin de personenauto, de bestelauto of het motorrijwiel is vervaardigd. Als de catalogusprijs niet bekend is, wordt de prijs door vergelijking bepaald.

Een en ander is na te lezen in de brochure;
Belasting van personenauto’s en motorrijwielen (BPM)
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


31 mei 2006 14:50
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Amersfoort
Bericht 
Bedankt voor de vele reacties. Binnenkort neem ik de beslissing om het "avontuur" uit te voeren. De dollar is weer aardig aan het stijgen en echt aantrekkelijk is het pas vanaf 1,30. Nogmaals bedankt voor de waardevolle input.
Groeten, Franz


17 jul 2006 17:33
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Porsche 1999 996 911 Import uit Amerika
LS,

Ik ga binnenkort verhuizen uit USA naar NL en neem (NATUURLIJK) mijn 911 Cabrio mee (1999).

Mbt de RDW keuring heeft iemand ervaring met dit type auto en de 'problemen' met de voorlichten of andere issues.

Graag advies.

Erwin


15 apr 2008 3:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Frasch schreef:
Bedankt voor de vele reacties. Binnenkort neem ik de beslissing om het "avontuur" uit te voeren. De dollar is weer aardig aan het stijgen en echt aantrekkelijk is het pas vanaf 1,30. Nogmaals bedankt voor de waardevolle input.
Groeten, Franz


Haha, al overstag gegaan? De dollar is nu zowat 1,60 :D


15 apr 2008 8:48
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Volgens mij worden er hier wel heel veel beren op de weg gezien! Importeren is best te doen! En is in principe toch echt goedkoper.

Ik heb overigens voor de liefhebbers een excel tooltje gemaakt waarbij je alleen de nieuwwaarde in hoeft te vullen (op te zoeken via bijv. www.autoweek.nl) en de datum 1e tenaamstelling en waar dan alle waarden wel correct worden berekent!

Voorbeeldje: Zie post van 2.39 pm


Laatst bijgewerkt door Maarten op 15 apr 2008 14:42, in totaal 3 keer bewerkt.



15 apr 2008 9:11
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
KEV-911 schreef:
verzekering+container


Afbeelding Afbeelding

:@: Maarten :arrow: ... er zijn nog veel meer van die beren :wink:


15 apr 2008 9:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Eh ja: je hebt niet ALLES in de hand 8)


15 apr 2008 9:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4
Bericht 
@P.puk: Bel PON even(importeur NL.), zij kunnen al je vragen beantwoorden(gegarandeerd, soms zijn wel een beetje minder aardig heb ik van horen zeggen, mja je krijgt je antwoord wel)

@ Maarten: vervoerskotsen zijn wel erg hoog-->2500 USD

ga voor de lol eens naar http://www.transportreviews.com zoek daar een verscheper die bij jou past en veel goed commentaar heeft.

Ben van mening dat je kosten inc. alle verzekeringen voor heel de USA niet boven de 2000 USD hoeven uit te komen. Tenzij je uiteraard een GT3 RS laat komen met alle verzekeringen erop.

Een reele prijs voor vervoer van 964 met verzekeringen--> tussen 1500 USD en 2000 USD.

@Olaf: Mja, dat is niet best als mij dit gaat overkomen, maar ik houd van positief denken. Kan mij ook herinneren dat er wel eens een Roro schipje scheef ging voor Europese kust(wel-eens-waar nieuwe BMW's maar toch).

Afbeelding
_________________________________________
Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.


15 apr 2008 12:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Jasje Dasje schreef:

@ Maarten: vervoerskotsen zijn wel erg hoog-->2500 USD


Ik heb voor mijn auto zoiets betaald incl. ophalen bij verkoper en invoeren in Nederland. Iets goedkoper geloof ik graag maar veel goedkoper gaat m.i. ten koste van de kwaliteit. Invoeren kun je op zich zelf doen (formulier van 2 kantjes) maar leek mij een beetje ingewikkeld (toelichting van 250 pagina's of zo). Hoefde in ieder geval minder te betalen dan ik zelf had berekend!


15 apr 2008 14:04
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 137 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.