Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 21:47

Antwoord op onderwerp  [ 143 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Porsche 964 Grand Prix White; FEAUTEAUX!!! 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Bericht Porsche 964 Grand Prix White; FEAUTEAUX!!!
Beste medeforummers,

De Porsche 964
Zoals een aantal van jullie weten ben ik hier al enige tijd actief en ook al enige tijd op zoek naar een Porsche 911. Mijn zoektocht begon uiteraard met het zoeken en doorlezen van vele oude topics en langzamerhand wist ik wat voor Porsche het moest worden(i.t.t. sommigen heb ik drie favoriete modellen 911RSR,930 en 964). Gezien het een Porsche voor mij en mijn vriendin is die naast circuituitjes/forummeetings ook voor de weg gebruikt gaat worden(op termijn), viel mijn keuze uiteindelijk op een 964.

Daarnaast wilde ik de 964 graag uit de USA halen wegens de gunstige exchange rate(wisselkoers) van de $. Nadat ik mij enigzins voorbereid dacht te hebben, ben ik tot initiatief overgegaan, en heb via enkele kennissen/broers van medeforummers(waarvoor GROTE dank!!! degene die ik bedoel weten het wel! :D ) tot twee keer toe bijna een 964 aangeschaft. Maar helaas viste ik tot twee keer toe achter het net.

Ik bezoek ook regelmatig de Amerikaanse varianten op het Porsche Forum, o.a. Pelican Parts, waar ik uiteindelijk de 964 vond die aan al mijn eisen voldeed en ook nog eens in de kleur was die ik het liefste wilde!(JAJA DR.KnauF :twisted: ) Grand Prix WHITE!!!

Hij is afgelopen donderdag opgepikt in ongeveer het midden van de USA en zal hier over iets meer dan 4 weken zijn. De auto was al veel eerder gekocht en zou al eerder op het schip zijn gegaan met een andere vervoerder, maar nadat ik op het laatste moment ineens van 3 verschillende mensen te horen kreeg dat dit een minder betrouwbare onderneming is, heb ik dit op het laatste moment volledig gecanceled en alles opnieuw geregeld via een andere vervoerder(die nog goedkoper is ook :lol: ) waarin ik wel het vertrouwen(na heel wat nalezen) had.

Om een lang verhaal kort te maken, de auto is hier halverwege/eind mei en eigen foto's zal ik dan z.s.m. maken en uploaden.

Wat info over mij:
Ik ben 21 jaar oud, woon in het Westen van het land, woon samen met mijn vriendin, studeer bedrijfskunde/ben eigen ondernemer( Jasje Dasje :wink: )/ part-time financieel adviseur(bij beleggingsbank).

Hobby's: Porsches, wakeboarden, klussen aan alles wat gemotoriseerd is met 2 tot 4 wielen, sporten(je kent het wel).

Omdat ik ook erg geholpen ben door andere forummers met mijn zoektocht, waarvoor nogmaals GROTE dank! Wil ik ook zeker andere forummers helpen als zij een Porsche willen kopen in the States.

Feauteaux!

1. foto'tje donderdag jl
Afbeelding

2. foto'tje van oude eigenaar(je ziet het goed hij heeft zijn eertse jaren gesleten in Duitsland)
Afbeelding

3. foto'tje van het interieur(zoals het nu nog is)
Afbeelding

Voor meer VEAUTEAUX zie mijn album.

Zodra de auto hier is en door alle keuringen heen is zal het een projectje worden(carrera striping, rsr spiegels, gouden BBS Le mans velgen, lagere veren+billsteins o.i.d., amerikaanse knipperlichtglazen, rolkooi, achterbank eruit, race seats, witte klokjes, ander stuurtje, andere chip, Fabspeed maxflo systeem, rs achterbumper, ander luchtinlaattraject, wellicht verdere motorische+uiterlijke modificaties).

Deze fraaie 964 is een beetje waar ik mijn project op wil gaan baseren(tenminste dat is al een lange tijd mijn idee), mikey je zal hem wel kennen haha.

Afbeelding

Wellicht is niet iedereen een liefhebber van een zover aangepaste 964, heel eerlijk, voor mij is die helemaal geweldig als hij uiteindelijk klaar is.

Mensen die ik nog even in het bijzonder wil bedanken:
-Richard<-->Melenroon(ik hoop dat jouw Boxsters inmiddels heelhuids aangekomen zijn?), en zijn broer!
-Pieter<-->944Guy en zijn vader!
-Kristof!
-excuus als ik nog iemand vergeten ben(?)

Als je wat info wilt voor het importeren van een P die je op het oog hebt, tips voor de zoektocht, tips hoe je de situatie voor jou als koper hier helemaal zeker maakt, een goede vervoerder vindt, de auto kan laten inspecteren op afstand--> Stuur mij een PM, ik help elke andere PForummer graag!

Nu nog wachten tot hij er is!
(excuus als er spelfouten instaan, is nu laat, edit ik morgen even)

Laatst bijgewerkt door Justin op 06 jul 2008 9:40, in totaal 3 keer bewerkt.

13 apr 2008 23:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
ok hier staan , al goed :wink:

niet vergeten in te voeren met toestemming van kleine kentekenplaten 8) omdat die uit de usa is :wink:

past er een kooi in een met een schuifdak dan :shock:

wel leuk hoor weer een witte d,r bij hoor dope shit wit :wink:

ik ben benieuwd hoor, jij kunt ook vast niet wachten :D

enjoy your new toy :wink:

btw cool idd he die witte van dp 8) op de foto

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

13 apr 2008 23:54
Profiel WWW Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Goed verhaal! Nog even de nachtjes aftellen, maar dan heb je ook wat he? 8)

14 apr 2008 0:21
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Ik hoop voor je dat de 4 weken voorbij vliegen :wink:

14 apr 2008 7:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Bericht 
Citaat:
niet vergeten in te voeren met toestemming van kleine kentekenplaten omdat die uit de usa is

antwoord: Ik weet op dit moment nog even niet of ik dit wil, ik ga maar eens foto's zoeken van P's met kleine nummerplaat(herinner mij nu inderdaad ineens dat hier een topic over is geweest niet heel lang geleden 8) )

Citaat:
past er een kooi in een met een schuifdak dan

antwoord: Ik zou niet weten waarom niet? Ben eigenlijk ook niet van plan om hem dicht te lassen en weg te werken(nog niet :D )

Citaat:
btw cool idd he die witte van dp op de foto

antwoord: JAAAAH! Dat ding is errug mooi! Was er meteen verliefd op toe ik hem zag!

Citaat:
Goed verhaal! Nog even de nachtjes aftellen, maar dan heb je ook wat he?

antwoord: Dank je! Ik zal hier regelmatig even posten hoe alles verloopt. Ik zal uiteindelijk ook eens een compleet verhaal schrijven, met bijbehorende documentatie etc. Vind ik voor mijzelf prettig, maar misschien ook handig voor andere forummers die nog een P willen kopen in de USA met de dollar die zo laag staat(niet bedoeld voor de handelaren onder ons :wink: , die Porsche moet dan ook op dit forum tevoorschijn komen :D )

Citaat:
Ik hoop voor je dat de 4 weken voorbij vliegen

antwoord: Ik ook, zal wel iets uitlopen(doet het bijna altijd naar ik gehoord henb met internationale verschepingen).

Wat mij btw opviel(maar goed dat zal ik eens in een ander forumgedeelte posten) is dat er bijna geen enkele internationale verscheper(roll on/roll of, of pick-up to delivery) is die geen serieuze klachten heeft lopen tegen zich :shock:

14 apr 2008 10:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster, Alfa Spider, Mini cooper S '99 (pré BMW)
Barendrecht
Bericht 
ik krijg tegenwoordig buikpijn als ik zo'n witte 964 zie..........

14 apr 2008 12:07
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Je maakt me nieuwsgierig, vertel eens........

14 apr 2008 12:14
Profiel
Bericht 
Goed zoeken in zijn recente berichten. :wink:

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... ht=#420058

14 apr 2008 12:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Die berichten waren mij wel duidelijk, maar gezien bovenstaande reactie van Josboxster geloof ik niet dat de deal afgeketst is op de muntjes :roll: :wink:

14 apr 2008 12:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Bericht 
Even wat verdere info over de auto:

-Heeft PPI aan Amerikaanse zijde gehad(oud-eigenaar is Pelican Parts Forum Member).
-Is een C4 *hiermee denk ik goed te kunnen leren om met het vermogen om te gaan.*edit
-Heeft 106k miles op de klok= +- 169.000km
-Is altijd in onderhoud geweest bij erkende P dealer
-Is aangaande de gedocumenteerde onderhoudshistorie erg goed onderhouden
- Is tijdig gerepareerd aan het euvel van de 964's van voor 1992(correct me if i'm wrong?1992?)
- Is origineel als Duitse auto gereden, daarna naar VS gegaan.
- Geheel in topconditie

Ik ga van de zomer weer eens wat spullen in Amerika kopen, wellicht een idee om met meer mensen van di forum spullen aan te kopen, naar een adres te laten komen in VS(kennis) en vervolgens gezamelijk in 1 keer naar hier sturen?--> Ik start hier tijdig een topic over.
Geinteresseerden nu al? PB'tje sturen!

Auto voor een relatief goede prijs gekocht denk ik, goedkoop is hoop ik geen duurkoop, maar dat weten we pas als de auto hier staat(*even ge-edit*)

Laatst bijgewerkt door Justin op 14 apr 2008 22:36, in totaal 2 keer bewerkt.

14 apr 2008 15:06
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Mooi hoor Jasje Dasje. :wink:

14 apr 2008 16:18
Profiel WWW
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
binnenruimte van een auto met schuifdak is geloof ik tussen de 5 en 10cm lager :wink:

wat voor spullen wilje allemaal gaan kopen dan in us :shock: vertellus :D

ja hijs vet he :wink:

Afbeeldingdope shit 8)

greezz mikey

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

14 apr 2008 18:25
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Bericht 
Ik vind hem zooooo mooi,

maar uberhaupt die 964's van AP car design zijn qua hoogte echt bruut en qua bestickering vind ik ook, maar goed smaken verschillen. De een vindt het mooi, de ander niet, Ik wel :twisted:

Spullen die ik uit US wil halen(als de dollar koers dan nog steeds gunstig is):

Zoveel mogelijk van deze lijst:
carrera striping, rsr spiegels, gouden BBS Le mans velgen, lagere veren+billsteins o.i.d., amerikaanse knipperlichtglazen, rolkooi, race seats, ander stuurtje, andere chip, Fabspeed maxflo systeem, rs achterbumper, ander luchtinlaattraject

Op zich best wat dus, maar lijstje kan nog aangepast/uitgebreid worden.

Trouwens :D Zou het evntueel misschien kunnnen :roll: dat ik zondag met je mee rijdt naar Spa en terug, vermaak me daar prima, maar heb dit jaar even geen vervoer heen en terug, neem ik een lekker lunch voor onder weg mee :D

14 apr 2008 20:17
Profiel
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Als de auto in NL is, doe je dan alsnog een extra AKK?

14 apr 2008 21:39
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
Geinig hoor Jasje Dasje, bij mij was de aanschaf het einde van de (zoek)tocht, bij jou begint het dan pas echt! Het ondernemerschap legt geen windeieren zo te lezen :wink: .

Veel plezier met het 'opknaufen' van je witte tornado (en sterkte met het aftellen nu)!

14 apr 2008 22:02
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Jasje Dasje schreef:
-Is een C4(niet direct 'de scheurporsche', maar moet eeerst leren met het vermogen om te gaan)

Wat is dat nou weer voor 'n opmerking :roll:

Je weet toch hopelijk wel dat je met 'n C4 veel harder kunt dan met 'n C2 :?: :lol:

14 apr 2008 22:09
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Bericht 
Citaat:
Wat is dat nou weer voor 'n opmerking

Je weet toch hopelijk wel dat je met 'n C4 veel harder kunt dan met 'n C2

Ben ook de flauwste niet 8) Heb ehm ff ge-edit(hoe zet je puntjes op een tweede e? :roll: )

Om het ff uit te leggen: Ik heb altijd wel beetje geracet(van karten tot racen met auto's) maar nog nooit met een auto met zoveel vermogen met de motor achterin. Daarom wilde ik het liefste een C4 omdat deze minder snel en gecotroleerder uitbreekt(toch? :roll: ).

Citaat:
Geinig hoor Jasje Dasje, bij mij was de aanschaf het einde van de (zoek)tocht, bij jou begint het dan pas echt! Het ondernemerschap legt geen windeieren zo te lezen .

Eerlijk is eerlijk, het geld voor deze auto komt niet alleen uit Jasje Dasje, ben ook nog part-time in loondienst, maar..heb er wel hard voor gewerkt(is natuurlijk zo relatief als ik weet niet wat, laten we dan maar zeggen dat ik er veel uren voor heb gewerkt!) tsja :roll:

14 apr 2008 22:53
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
c4 breekt minder snel uit, maar áls hij gaat doe je er niks meer aan...

15 apr 2008 7:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster
Bericht 
Gefeliciteerd met je aankoop.
De Porsche ziet er goed uit.
Hopen dat alles met vervoer e.d. goed gaat.

Mijn Boxsters zijn overigens goed en zonder schade aangekomen.

Gr.
Richard

15 apr 2008 8:44
Profiel
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Bericht 
Die Duitse kentekenplaat hoeft niet persé te betekenen dat het ooit een Duitse wagen betrof, veel Amerikanen met Duitse wagens plegen bij meetings e.d. rond te rijden met Duitse 'fake-platen'. De lol daarvan snap ik niet helemaal, maar allee.... Niet alle staten in Amerika hebben kentekenplicht, dus je komt er van allerlei 'fanta-platen' tegen.

Als ik zo naar de stenen van het muurtje (zelfde stijl als het huis op de andere foto) kijk en naar de Cadillac aan de overkant dan is die foto dus ook gewoon in de US gemaakt :wink:

Wel een mooie kar overigens! :D

Laatst bijgewerkt door M a r c op 15 apr 2008 11:41, in totaal 1 keer bewerkt.

15 apr 2008 11:39
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Bericht 
Ok helemaal top Richard!

Mijn excuus voor mijn zorgen, maar ik hoorde ineens uit van verschillende kanten andere reacties over de vervoerder.

Je hebt btw op het goede moment gehandeld, want door grote export van auto's uit VS naar aantal landen in Europa kampen een aantal vervoerders momenteel met vertragingen en o.a. dus naar NL.

Jammer dat het uiteindelijk niet meer is gelukt via je broer Richard.

Zie ik je binnenkort bij een Forum meeting o.i.d.?

@Marc: ik vond het in eerste instantie ook vreemd dat hij een Duitse kentekenplaat had, maar de foto leek in Amerika gemaakt te zijn(normaal gesproken worden kentekenplaten verwijderd voor export, toch?). Mijn eerste verklaring was(dit weekend viel het mij pas op aan de foto's die ik had) dat de auto toch de kentekenplaten mee had gekregen en dat hij uit D'land afkomstig is. Er zijn dus wat zaken tegenstrijdig(jouw verklaring over fanta-platen ivm kenetekenplicht klinkt mij al meest waarschijnlijk in de oren) ik neem vanavond even contact op met oud eigenaar, dan weet ik meer. Bedankt voor de tip! :D

15 apr 2008 11:40
Profiel
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Je kunt dit toch ook controleren dmv het nummer van de wagen :lol:

15 apr 2008 12:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Bericht 
Kan,

heb het het antwoord al.
Waren fake-platen.

15 apr 2008 16:56
Profiel
PorscheForum Rakker
944 Type I
Budel-Schoot
Bericht 
Sorry als ik nu iets heel doms zeg maar volgens mij als het wel een origineel Duitse auto zou geweest zijn, dan zou dat dus ook betekenen dat de tellers zijn omgebouwd naar miles ipv km toch ?
Maargoed het is dus al duidelijk dat het fake-platen waren, maargoed moest dit ff kwijt :wink:, prachtige auto, goed gedaan 8) veel plezier ermee.

24 apr 2008 21:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Bericht 
Citaat:
Sorry als ik nu iets heel doms zeg maar volgens mij als het wel een origineel Duitse auto zou geweest zijn, dan zou dat dus ook betekenen dat de tellers zijn omgebouwd naar miles ipv km toch ?
Maargoed het is dus al duidelijk dat het fake-platen waren, maargoed moest dit ff kwijt , prachtige auto, goed gedaan veel plezier ermee.

Inderdaad :roll: en ook:

Citaat:
Je kunt dit toch ook controleren dmv het nummer van de wagen

Maar ik vertrouwde de oud-eigenaar dermate dat ik het hem gewoon gevraagd heb. Dat was voor mij de makkelijkste manier.

Om antwoord te geven op jouw vraag: De snelheidsschaal is weergegeven in Miles(ook in km, maar in kleinere cijfers in het midden van de klok).Maar ook dit hoeft niet op te gaan als de oud-eigenaar zijn snelheidsmeter heeft aangepast toen hij hem naar Amerika liet komen(hier is dus geen sprake van voor de duidelijkheid).

25 apr 2008 19:31
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 143 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende