Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 4:38



Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
chiptuning Boxster 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944-911Targa turbo look-911cabrio-944 S2-Boxster GT2 look
(belgie)
Bericht chiptuning Boxster
een chiptuning is dit aan te raden of niet ? is het goed voor de motor ?
Heeft daar iemand ervaring bij ?


16 apr 2008 21:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
De mijn ga toch binnekort binnen voor +80pk 8)

Ik zou niet weten waarom het niet te doen... juist info vragen ivm garantie enzo zou ik wel aanraden. Weet wel niet hoeveel je kan winnen met een chip voor een boxster.

Denk ook aan verzekering enzo dat zou moeten worden aangepast. :roll:
_________________________________________
What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...


16 apr 2008 21:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
atmosferisch komt nooit zoveel meer uit
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


16 apr 2008 21:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944-911Targa turbo look-911cabrio-944 S2-Boxster GT2 look
(belgie)
Bericht 
21 PK winst en 2 Liter minder verbruik . prijs: 450 € .


16 apr 2008 21:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
Vertel eens meer ............
Het is hier al vaker langs geweest en dit is nieuw voor mij.


16 apr 2008 21:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944-911Targa turbo look-911cabrio-944 S2-Boxster GT2 look
(belgie)
Bericht 
Hier is meer info
http://chiptuning.be/index.php?option=c ... 48&lang=nl


16 apr 2008 21:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
Eerst zien, dan geloven :!:


16 apr 2008 21:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
zit er garantie op? als je motor in de soep loopt???

of is het garantie tot aan de voor deur :cry:
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


16 apr 2008 22:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
motorische tuning hebben over het algemeen de meeste porsches net zo hard nodig als een ijsbeer wanten :wink:
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


16 apr 2008 23:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht 
:cheers:
_________________________________________
Een vriendelijk woord kost niets!
www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA


16 apr 2008 23:30
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster S Spyder 550
Turnhout Belgie
Bericht 
Kan moeilijk geloven dat er 21pk bijkomt bij een atmosferische motor :roll:


16 apr 2008 23:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
idd :?
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


16 apr 2008 23:42
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
@ PEF: +80pk door een andere chip? hebben ze toch bij AG destijds een verkeerde chip geplaatst zou ik denken... :?
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


17 apr 2008 6:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Papendrecht
Bericht 
chiptuning danwel het volledig handmatig aanpassen van het motormanagement is toch wel wat anders. Ik zou zelf nooit voor een zogenaamde "alles in 1 chip gaan". Kan ook eigenlijk niet.
Ik ben bij vanbeek racing (www.vanbeekracing) langsgeweest. Daar hebben ze een 4x4 rollerbank (welke ook tot 700nm koppel kan) en deze wordt dan getest uitgelezen en weer optimaal geprogrameerd. Ze zijn hier een ongeveer 3-4 uur mee bezig. Maar dan weet je wel wat je hebt, samen met de uitdraai. (dus PEF; zou zeker langs vanbeek racing gaan in den haag).


17 apr 2008 7:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
horn schreef:
@ PEF: +80pk door een andere chip? hebben ze toch bij AG destijds een verkeerde chip geplaatst zou ik denken... :?


Turbo, das eenvoudig, gewoon turbodruk omhoog, klaar.........


17 apr 2008 7:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Heb juiste een atmosferische wagen van 388pk naar 435pk laten brengen en het koppel is verhoogd van 530nm naar 600nm.
Je voelt en hoort het verschil, maar ze hebben wel iets meer moeten doen dan een chipje en de prijs is bijna gelijk, scheelt een nulletje excl. :wink:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


17 apr 2008 8:05
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Papendrecht
Bericht 
Peter 993 schreef:
horn schreef:
@ PEF: +80pk door een andere chip? hebben ze toch bij AG destijds een verkeerde chip geplaatst zou ik denken... :?


Turbo, das eenvoudig, gewoon turbodruk omhoog, klaar.........
..

...shit man..meen je dat nu, alleen effe druk omhoog en klaar is klara.. :? :? Ben ik toch behoorlijk gen..d of niet.. :wink: :wink: :lol:


17 apr 2008 8:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 4S ex 996 C2, ex 996 4S, ex 993 C2
Heeze
Bericht 
Hier wat prijzen en voorbeelden:

Type Vermogen Trekkracht Prijs
Porsche 911 3.6 Cabrio 4 (320PK) +19PK +30Nm 599,00
Porsche 911 3.6 Carrera 2 (230PK) +19PK +30Nm 499,00
Porsche 911 3.6 Carrera 2 (325PK) +19PK +30Nm 599,00
Porsche 911 3.6 Carrera 4 (320PK) +19PK +30Nm 599,00
Porsche 911 3.6 GT3 (381PK) +22PK +31Nm 599,00
Porsche 911 3.6 Turbo (420PK) +32PK +45Nm 1.795,00
Porsche 911 3.8 Carrera 2 (355PK) +19PK +30Nm 599,00
Porsche 928 (219PK) +20PK +25Nm 499,00
Porsche 928 4S (316PK) +20PK +24Nm 499,00
Porsche 928 GTS (350PK) +18PK +22Nm 499,00
Porsche 944 (150PK) +20PK +28Nm 499,00
Porsche 944 S2 (208PK) +20PK +30Nm 499,00
Porsche 944 Turbo (247PK) +50PK +63Nm 599,00
Porsche 964/911 Carrera (272PK) +25PK +30Nm 599,00
Porsche 964/911 Carrera 2 (250PK) +22PK +20Nm 599,00
Porsche 964/911 Carrera 4 (250PK) +22PK +20Nm 599,00
Porsche 964/911 Turbo (360PK) +25PK +30Nm 599,00
Porsche 964/911 Turbo (320PK) +30PK +30Nm 599,00
Porsche 968 (240PK) +25PK +34Nm 499,00
Porsche 993/911 Carrera (285PK) +22PK +30Nm 599,00
Porsche 993/911 Carrera (272PK) +25PK +30Nm 599,00
Porsche 993/911 Carrera 4 (272PK) +25PK +30Nm 599,00
Porsche 993/911 Carrera 4 (285PK) +22PK +30Nm 599,00
Porsche 993/911 Carrera 4S (285PK) +22PK +30Nm 599,00
Porsche 993/911 Carrera RS (300PK) +30PK +30Nm 599,00
Porsche 993/911 Carrera S (285PK) +22PK +30Nm 599,00
Porsche 993/911 Turbo (408PK) +92PK +90Nm 1.795,00
Porsche 996/911 Carrera (320PK) +24PK +25Nm 599,00
Porsche 996/911 Carrera (300PK) +24PK +25Nm 599,00
Porsche 996/911 Carrera 4 (320PK) +24PK +25Nm 599,00
Porsche 996/911 Carrera 4 (300PK) +24PK +25Nm 599,00
Porsche 996/911 GT3 (360PK) +26PK +27Nm 599,00
Porsche 996/911 Turbo (420PK) +58PK +94Nm 1.795,00
Porsche Boxster 2.5 (204PK) +16PK +18Nm 599,00
Porsche Boxster 2.7 (211PK) +22PK +19Nm 599,00
Porsche Boxster 2.7 (228PK) +22PK +19Nm 599,00
Porsche Boxster 3.2 S (260PK) +19PK +27Nm 599,00
Porsche Boxster 3.2 S (252PK) +19PK +27Nm 599,00
Porsche Carrera 5.7 GT (612PK) +28PK +47Nm 1.795,00
Porsche Cayenne 3.2 (250PK) +20PK +21Nm 995,00
Porsche Cayenne 4.5S (340PK) +20PK +21Nm 995,00
Porsche Cayenne 4.5T (450PK) +31PK +45Nm 1.795,00

Doe er je voordeel mee :wink:
_________________________________________
ex 996 c2 hand 1999
ex 996 4S hand 2002


17 apr 2008 11:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
niet meer....
Bericht 
Op de rollenbank (onafhankelijke bank) en curve opmaken over het het hele toerenbereik:

1) voor "tuning";
2) en na tuning;

Horen we erna graag of je tevreden bent....

PS. even over de direct bovenstaande post...vaak hebben de P's standaad meer vermogen dan opgegeven...bijv. menig 964 heeft standaard al 260 pk...dus dan wordt de "tuning"winst minder...ik geloof dat Olaf laatst een keer iets vermelde over een standaard 964 met 280 pk ....komt er natuurlijk uit als je h'm eerst op de bank meet...
_________________________________________
Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.


17 apr 2008 14:39
Profiel
PorscheForum Rakker
prov. Utrecht
Bericht 
Wordt de auto na het tunen dan ook ECHT zuiniger?


20 apr 2008 17:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Papendrecht
Bericht 
wordt deze zuinig of ga je zuinig rijden.... 2 dingen die niet matchen. Bij mij is die zuinig echter rij ik nu niet zuinig (meer)... :wink:


20 apr 2008 17:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
The Boxster schreef:
Wordt de auto na het tunen dan ook ECHT zuiniger?


Net of dat belangrijk is....... Je rijdt toch Porsche?

Weten jullie of Porsche dealers ook aan chiptuning doen?
_________________________________________
991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0


21 apr 2008 11:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
ja dat heet WLS: werkstats leistings steigerung ofzoiets :wink: mijn duits is niet zo vloeibaar :shock: :wink:
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


21 apr 2008 11:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Hier gaat het ook over chiptuning !!

Zou me sterk verwonderen dat men door gewoon die chip te veranderen zo'n verhoging van vermogen én koppel krijgt. In dat ander draadje heb ik al vermeld wat een gerespecteerd Belgisch tuner kan aanvangen met een 3.4 Carrera.
Stage 1, 1500€ incl, 10pk en 10Nm.
Stage 2, 5000€ incl, 20pk en 20 Nm.
Dan kan je evengoed de optie X50/X51 halen bij Porsche zelf als je dat geld er wilt aan spenderen, vind ik dan :!:

Om maar een voorbeeld aan te halen dat ik goed ken:
op mijn Kawasaki ZX-R1000 van 2006 heb ik een rapidbike motormanagementmodule (3x woordwaarde) laten plaatsen, alsook een volledig andere uitlaatlijn en een sportluchtfilter van K&N. (buiten nog een aantal aanpassingen die niks met de motor inhielden).
De motor is dan bij Ruud Fredriks, een Nederlands topexpert inzake motor-motortuning (:P), op de bank gegaan voor verfijningen.
Met énkel de uitlaat erop en nog geen andere mapping zag de uitdraai er niet uit. Nauwelijks winst tegenover een standaard, sommige momenten waar het vermogen en/of het koppel zelf een dip had waar de standaard lekker doorging. Met de K&N erbij was het helemaal desastreus. Wel een pkwinst van pakhembeet 6pk maar die curve was precies getekend door een zwaar bezopen persoon :s

Mét de rapidbike en na uren afstellen was het wél een ander verhaal.
Van 185pk aan de krukas naar 189pk op het achterwiel gegaan.
Dat is, ruw geschat, zo'n 205pk aan de krukas (voor een motor die standaard maar zo'n 170kg woog, en waar ook hevig aan gewichtsbesparing gedaan is....).
Versnellingen 1 tot 2-3 zijn omhoog, vanaf 4 gaat dat al aardig voorwaarts :P :P
:arrow: Heel dit verhaal gewoon om duidelijk te maken dat die standaardchips voor een bepaalde configuratie zijn. Heb je een ander type uitlaat? Of de sportuitlaat? Zal het niet optimaal zijn.
Bestaat er volgens jou een kans dat jouw motor niet identiek is aan de testmotor? (rhetorische vraag ; u kan niet doorgaan & spelen voor de koelkast :P)
enz.

Het volledige kostenplaatje voor die winst zal toch om en bij de 4000EUR gelegen hebben. De prijs per afzonderlijk item weet ik niet meer direct vanabuiten. De moto is in totaal voor zo'n slordige 8200EUR bijgetuned en circuitwaardig gemaakt...

Méér pk's : leuk.
Méér bruikbare pk's zonder dipjes waar je vroeger een mooi curveverloop had: véél leuker.
:!:


23 apr 2008 11:24
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 24 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.