Auteur |
Bericht |
Geer
|
Relaas
Beste forumleden,
Ik zou nog even mijn ervaring delen over de conti's sport 2.
Zoals al in de reacties naar voren kwam is de conti de meest alrounder.
Bij droog weer goed contact met de weg.
Met nat weer ondervind ik geen problemen.
In vergelijk met de perreli veel meer comfort (minder banden geluid)
Slijtage daar kan ik nog weining over vertellen.
Mochten jullie nog specifieke vragen hebben, stuur een berichtje.
Nogmaals bedankt voor alle informatie.
_________________________________________ Het leven is een feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!
|
16 apr 2008 21:35 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Heb zelf Pirelli's (net weer niewuw; klinkt gewoon het beste ). Nu begrijp ik waarom ik zo graag in de toeren rijd; om het bandengeluid te compenseren dus
|
16 apr 2008 21:55 |
|
|
drknauf
|
afgelopen maandag bij mij achter nieuwe cinti,s n2 erop gegaan
vorige setje achter zat er 30.000 km op en er zat nog 3mm op
kwam die wel mee door de keuring heen maar voor mezelf omdat ik zoveel rijd vond ik het veiliger om er 2 nieuwe achterop te zetten.
de voorbanden hadden nog 5mm na 30.000 km die heb ik maar wel laten zitten
dat ouwe rubber voor achter is wel goed voor een drift/rijvaardigheids cursus een keertje
moet ik enkelt nog wel een keer een steje 18 inchers scoren voor weinig en dan mat zwart
zoiets
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
16 apr 2008 22:12 |
|
|
PEF
996 TurboBrussel, België
|
Mijn Pirelli PZero's achteraan zijn op na +/- 9000km... profielen 0.0
Heb nu de Bridgestone Potenzas steken, gewoon qua rijden alleen al veel beter. Iets later gaan testen op de verkeerswisselaar rond brussel (kan je toertjes blijven rijden) Naar mijn mening zijn de potenza's gewoon veel betere banden!
_________________________________________ What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...
|
16 apr 2008 22:22 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Dus het heeft toch nut om heel langzaam en voorzichtig op te trekken en de auto uit te laten rollen en je remmen bijna niet te gebruiken.
Wat is dat nou man.... 30 duizend km en dan je banden nog niet aan vervanging toe; dan moet je wel als of als rijden!
_________________________________________ Racefun events
|
16 apr 2008 22:22 |
|
|
drknauf
|
jatogg jeweettoggggggg
hey gertus circuit tijgahhh laat mij nou maar lkkr gewoon tuffend genieten
|
16 apr 2008 22:44 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Tuurlijk goozahhhh
_________________________________________ Racefun events
|
16 apr 2008 22:49 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
Ja mike waar zijn de glimmers gebleven
zweer zelf nogsteeds bij de toyo proxes
De Proxes T1-R is het paradepaardje van TOYO en is de opvolger van de Proxes T1-S in het ultra high-performance segement tot 300 km/u. Het vernieuwde V-vormige profiel met brede groeven en stabiele schouderconstructie zorgen voor een fenomenale handling op een natte- en droge ondergrond. De schouderblokken in het profiel hebben een preventieve werking tegen onregelmatige slijtage en reduceren de geluidsproduktie van de band. Alle maten zijn uitgevoerd met een velgrandbeschermer.
Proxes F1-S
De Proxes F1-S is een 1e montageband voor de Porsche 968, 911
Carrera
helaas gaat de 2,2, maar 210 km per uur
maar de bandjes plakken als de beste
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
17 apr 2008 17:51 |
|
|
drknauf
|
hier zijn je jongens
uber bling ding
|
17 apr 2008 17:57 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Wat me opvalt dat de Pirelli's vaak "veel"geluid wordt toegedicht....mijn ervaring was dat deze juist "stil" waren bij mijn 964 , P Zero Rosso 205/50-17 voor en 255/40-17 achter....stiller dan mijn 195/50-15 Michelin Premacy en later ook de Michelin Exalto's onder mijn GTI'tje. Zo zie je maar weer...trouwens lekkr belangrijk...
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
17 apr 2008 23:54 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
..... en al járen niet meer leverbaar.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
18 apr 2008 10:52 |
|
|
Alfred
nu 993C2 en ex 964C4Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
|
Er werd geschreven dat de PROXES T1-S een opvolger heeft nl. de PROXES T1-R en die is gewoon te koop bijvoorbeeld bij: autobandenmarkt.nl
Toyo Zomerbanden PROXES T1-R
255/40 ZR17 98Y RF Velgbescherming
Uitsluitend bij autobandenmarkt.nl EUR 142,70
|
18 apr 2008 11:02 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Klopt, dat werd óók geschreven en het zijn allebei wel Toyo's, maar geen (opvolger van de) F1-S.
Als je daarmee bedoelt te zeggen dat autobandenmarkt.nl de goedkoopste aanbieder is dan zou ik toch eens verder informeren.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
18 apr 2008 11:09 |
|
|
Alfred
nu 993C2 en ex 964C4Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
|
Het gaat mij niet om de goedkoopste aanbieder, was toevallig daar aan het kijken en zag de Toyo staan.
Ik herrinerde het draadje dus copy past en plaatsen meer niet
|
18 apr 2008 11:39 |
|
|
Bernard Smits
|
Pirelli's op mijn 964 bevallen niet goed. Teveel lawaai en op droog matige wegligging. In het nat zijn ze wel heel goed. Versleten op ritje Umbrië. Tamelijk snel dus.
|
20 apr 2008 13:16 |
|
|