Auteur |
Bericht |
Fox
|
Modificatie 964 3.6 motor
Geachte forumers,
Ik ben sinds 2 maanden in het gelukkige bezit van een 964 c4.
Nou lekt deze naar mijn zin iets teveel olie,ik heb mij laten vertellen dat hier modificaties voor zijn.
zou iemand mij kunnen vertellen wat deze modificaties precies inhouden?
alvast bedankt
Peter.
|
16 apr 2008 11:03 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
De motor van de 89-er versie van de 964 kende geen pakkingen tussen verschillende motordelen, maar waren koud tegen elkaar bevestigd. Latere bouwjaren is dit aangepast en is een modificatie voor de 89-er versie.
Maar op basis van je post kan niet worden geconcludeerd dat bovenstaande ook oorzaak is van jouw lekkage
Want waar lekt het
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
16 apr 2008 11:34 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Als je de zoekfunctie gebruikt zul je er meerdere topics over vinden..... En hou er rekening mee dat het een dure grap kan worden!
|
16 apr 2008 11:39 |
|
|
Fox
|
Bedankt voor de snelle reacties, de auto is van 91, En heeft al pakkingen tussen de motordelen.
Links lijkt het bij de pakkingen vandaan te komen en in het midden zweet hij een beetje.
groet peter
|
16 apr 2008 11:46 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Heb je er geen onderhoudshistorie bij?
|
16 apr 2008 12:31 |
|
|
Fox
|
ja alles heb ik erbij, staat alleen niks overin over een modificatie.
maar houdt die modificatie alleen pakkingen in?
|
16 apr 2008 13:07 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Dus hij is van 1991, met airbags
Deze type's willen wel eens bij de koppen gaan lekken.
Als je de motorkap open doet zie je dan een aluminium inlaatspruitstuk (oude type) of een zwarte (het nieuwe type).
Had zelf het oude type, maar was geheel lekvrij.
Suc-6
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
16 apr 2008 13:08 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Ik heb ook het oude type, geheel lekvrij (meteen afkloppen)
Kun je zeggen dat het oude type eerder lekkage gaat krijgen dan het nieuwe type of maakt dat inmiddels (gezien de leeftijd en geheel lekvrij) niet meer uit ?
|
16 apr 2008 13:17 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Lekken is IMO niet type of bouwjaar afhankelijk, maar heeft te maken met het falen (uitdrogen) van het pakkingmateriaal tussen de delen ...
Fox - modificatie is niet (altijd) nodig (en inderdaad kostbaar) - je kan je huidige motor "gewoon" opnieuw in laten pakken ...
|
16 apr 2008 14:56 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Olaf, een vraag over het zgn. falen (uitdrogen)
Heeft dat te maken met ouderdom in combinatie met inzet (regelmatig gebruik vd auto verkleint uitdroging en daardoor lekkage ?). Of is ouderdom juist meer een aanwijsbare reden dan inzet ?
|
16 apr 2008 15:21 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Vaak de koppen die problemen geven, de eerste zitten "koud" op elkaar
Werd in het begin vaak een modificatie aan gebracht, nieuwe cilinders met koppen en bijzonder kostbaar
Ook kwam er vaak een ander (zwart) spruitstuk op
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
16 apr 2008 15:28 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Er zijn ook "eerste" die na 'n tonnetje of twee aan Km nog steeds geen druppel olie doorlaten ... en er zijn (ookal) 993's waarvan het pakkingmateriaal (b)lijkbaar uitgedroogd is
IMO ouderdom ...
"lekken" kan natuurlijk altijd 'n oorzaak van inzet zijn ... hangt en staat met het "gedrag" van de vorige eigenaar
|
16 apr 2008 15:33 |
|
|
josboxster
Boxster, Alfa Spider, Mini cooper S '99 (pré BMW)Barendrecht
|
In 91 is er wel een modelwijziging geweest maar met de airbags. Pas in 92 is naar mijn weten de motor gemodificeerd en deze heeft minder neiging tot lekken.
Lekken is helaas een dure grap. Opnieuw inpakken bij een specialist kost je 2000 tot 2500 euro, is het probleem met lekken wat groter ben je zomaar 8000 kwijt omdat hij dan gereviseerd moet worden en dat kost tijd: 4-5 dagen ongeveer: en dat kost veeeeeel arbeidsloon.
Ik zou zeggen: hopen dat inpakken voldoende is.
_________________________________________ Je leeft maar 1 keer.........
|
16 apr 2008 15:57 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... reviseren
Inpakken van 'n 964 motor red je MI niet met 2500 Euro ... denk eerder aan 'n bedrag tussen de 3500 en 4000 ...
Fox eerst maar 'ns laten bepalen waar(door) de motor lekt ... 't kan zo simpel zijn als 'n lekke olie-retourleiding
Mocht de motor inderdaad lekken op de koppen of helften ... dan zou ik (als ik jou was) bij mezelf te raden gaan ... of je 'n lange(re) tijd met de Porsche wilt blijven rijden ...
IMO is "inpakken" 'n handelaars oplossing en als particulier zonde van je geld ... motor-revisie kost je wss het dubbel van wat inpakken zou kosten - maar dan heb je wel 'n hele frisse en nagenoeg nieuwe motor
|
16 apr 2008 16:10 |
|
|
josboxster
Boxster, Alfa Spider, Mini cooper S '99 (pré BMW)Barendrecht
|
IMO zou ik gewoon geen lekkende auto willen en dus ook laten reviseren:compleet. Of van de hand doen en een andere niet lekkende zoeken. Maar daar moet uiteraard ook geld bij en als je hem reviseerd heb je wel weer een goeie auto, das ook wat waard.
Kom je bij de revisie nog andere zaken tegen loop je zo door de 10 k heen: serieus geld dus.
_________________________________________ Je leeft maar 1 keer.........
|
16 apr 2008 16:21 |
|
|
Fox
|
ik ga voor de olie retourleiding zal zo eens kijken of het inlaatspruitstuk aluminium is of zwart...
en op korte termijn een specialist laten kijken.
|
16 apr 2008 17:40 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
olie retour leiding zou heel goed kunnen,
en het inlaat spruit stuk geeft verder niks aan alleen of de inlaat gemodificeerd is.
retour leidingen zou je ook zelf kunnen controleren.
hier zie je de (buisjes) olie retour leiding.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
16 apr 2008 17:51 |
|
|
horn
PF #57
|
lekte hij al toen je hem kocht? zo niet, heb je hem de afgelopen 2 maanden wel netjes warm gereden? zoja, heb je een aankoopkeuring laten doen? zoja, waar? Heb je nog garantie?
@ jos boxster - in my92 nog een motormodificatie? Welke dan?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 apr 2008 20:03 |
|
|
Fox
|
de motor heeft een zwart inlaat spruitstuk, heb de auto gekocht van een collega.Hij zegt dat hij er geen last van had, maar hij reed er dagelijks mee en ik gebruik hem alleen als het weer het toelaat
Auto is altjid netjes warm gereden! verder geen aankoopkeuringen laten uitvoeren.
wil wat foto's toevoegen om het allemaal wat duidelijker te maken.
kan iemand mij vertellen hoe je dat doet?
[/img]
|
16 apr 2008 21:45 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Jawel...
http://www.porscheforum.nl/faq.php#24
Kortom eerst even in je album zetten... ( denk om de 250 Kb en 1024*8 nogwat... pixels)... Handig hulpje (freeware) --> easy resize... even op googlen.
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
16 apr 2008 22:29 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Nou wijs es aan waar lekt ie?
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
17 apr 2008 15:00 |
|
|
Fox
|
dit is de betreffende motor
|
17 apr 2008 20:00 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Als ik het zo bekijk komt mij dit heel bekend voor, heb vrij recent mijn 3.2 blok opnieuw laten verpakken. Lekt zo te zien tussen de koppen en de cilinders. Bij mij zijn de koppen gevlakt. en nieuwe voetpakkingen geplaatst. Lijkt bij jou ook te lekken bij de cilindervoetpakking rechts onder op de foto, Maar kan ook vettigheid zijn van de rest.
Is uiteraard vanaf een foto lastig te zien, maar zou even bij een specialist langs gaan die hebben dit zo gezien.
|
17 apr 2008 20:55 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Volgens mij zie ik ook een druppel hangen aan het distributiehuis.... was bij mij "heeeel licht" aan het zweten..zie bijgevoegde foto is een witte pasta "over" gesmeerd....ik hoop voor je dat het meevalt....ben er een beetje bang voor. En ik heb zo het vermoeden dat ie op nog meer plekken lekt...kleppendeksel is ook behoorlijk nat. Valt idd. niet meer onder de categorie zweten. (zie: http://www.cartronic-motorsport.de/moto ... epkit.html
en http://www.cartronic-motorsport.de/moto ... eckel.html )
Als het bij het distributiehuis is en de boel moet echt open...dan krijg je al snel zoiets van: "ok blok moet eruit en gedemonteerd worden gelijk goed doen = revisie."
Trouwens, een vraagje ben je net geswitched van olie: van half-syntheet vol syntheet
Snel naar de specialist of zelf aan de bak...
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
18 apr 2008 0:04 |
|
|
Fox
|
bedankt roi en juriaan,
ik ga vandaag samen met een monteur van mijn werk diagnose stellen.
goede link trouwens ik hou jullie op de hoogte maar de reacties zeker mee in de gedachte.
peter
|
18 apr 2008 10:44 |
|
|