Auteur |
Bericht |
356_rijder
Ex Porsche 356 Speedster Replica
Ex Porsche 964 C4
Porsche 356 OUTLAW under construction.Achterveld
|
Dynamo met 5 blads koelfan..........
Ik ben op zoek naar een dynamo van een ouder type Porsche met 5 blads koelfan.
Wie kan me helpen of heeft er 1 liggen of weet een adres voor me.
Ik wil deze gaan gebruiken voor koeling op mn T1 1915cc Kever blok.
Alvast bedankt.
_________________________________________ HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT
|
13 apr 2008 20:06 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
van kessel Porsche
DSP parts, of te wel DOTUPPERWARE ook actief hier
en nieuw te leveren oa bij Paruzzi kever parts voor 800 euro!!!
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
13 apr 2008 20:15 |
|
|
356_rijder
Ex Porsche 356 Speedster Replica
Ex Porsche 964 C4
Porsche 356 OUTLAW under construction.Achterveld
|
Paruzzi ken ik en heeft een Fan blad van 13.
Toch is de 5 blads Fan ouder en mooier om te zien.
_________________________________________ HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT
|
13 apr 2008 20:37 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ik lees vaak dat geadviseerd wordt de fan met 13 bladen te monteren vanwege betere koeling...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
13 apr 2008 21:48 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
In een keverblok???? daar zijn er 3 nog genoeg
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
13 apr 2008 21:59 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ik zat niet op te letten .......
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
13 apr 2008 23:16 |
|
|
356_rijder
Ex Porsche 356 Speedster Replica
Ex Porsche 964 C4
Porsche 356 OUTLAW under construction.Achterveld
|
Maakt niet uit...........
_________________________________________ HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT
|
16 apr 2008 17:21 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
17 apr 2008 21:19 |
|
|
356_rijder
Ex Porsche 356 Speedster Replica
Ex Porsche 964 C4
Porsche 356 OUTLAW under construction.Achterveld
|
Top om te zien
_________________________________________ HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT
|
18 apr 2008 15:01 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Van de andere kant: 1915 CC en een beetje gekieteld, kan zo'n blok ook aardig warm worden, hoor...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
18 apr 2008 17:34 |
|
|
356_rijder
Ex Porsche 356 Speedster Replica
Ex Porsche 964 C4
Porsche 356 OUTLAW under construction.Achterveld
|
De bedoeling is om er een Porsche koeling op te bouwen met samenhang van 2 externe oliekoelers met fan erop!
En het blok is gekieteld naar ongeveer...........( dit komen jullie nog wel te weten ).
_________________________________________ HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT
|
18 apr 2008 18:11 |
|
|
356_rijder
Ex Porsche 356 Speedster Replica
Ex Porsche 964 C4
Porsche 356 OUTLAW under construction.Achterveld
|
De verwachting is om uit te komen ongeveer tussen de 100 en 120PK.Voor een wagentje wat nog geen 800kg weegt is dat voor mij meer dan genoeg.En heb veel koppel onderin dus trek kracht genoeg.
En moet dr ook nog normaal mee kunnen rijden.............
En koelers.....ik kan altijd beginnen met 1 oliekoeler met Fan maar zal het eens navragen.
_________________________________________ HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT
|
19 apr 2008 16:15 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Een tip van mij, spaar je die centen, 60 à 70 pk PK is meer dan genoeg [als het origineel], en rijd net zo goed 170 km/u, al zal je in de praktijk niet harder rijden dan 100 à 110. Stop het geld liever in het uiterlijk van de auto.
O ja, de speedster gaat gegarandeerd meer dan 800 kg wegen.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
20 apr 2008 14:48 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Ik heb besloten om voor een type 4-blok te gaan: aluminium blok (type 4) i.t.t. een magnesium-blok (type 1) waardoor het blok een stuk sterker is, maar ook andere redenen hebben hier een rol bij gespeeld...
Kijk maar eens even op deze site:
http://www.tunacan.net/t4/why.htm
Standaard -zonder enig opvoerwerk- zit ik al op 84 pk (ik heb een 1800cc AN-blok met twee enkele carbs: http://www.tunacan.net/t4/reference/case.htm
Met een custom RVS-uitlaat en 2 dubbele carbs (waarschijnlijk van Weber) ga je al snel richting de 90 pk (en eigenlijk nog steeds onopgevoerd) en dat vind ik zat!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
20 apr 2008 17:48 |
|
|
356_rijder
Ex Porsche 356 Speedster Replica
Ex Porsche 964 C4
Porsche 356 OUTLAW under construction.Achterveld
|
Hey speedy,
gebruik jij je bestaande blok T4 of laat je het T4 blok helemaal opnieuw opbouwen met nieuwe onderdelen
_________________________________________ HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT
|
20 apr 2008 17:57 |
|
|
356_rijder
Ex Porsche 356 Speedster Replica
Ex Porsche 964 C4
Porsche 356 OUTLAW under construction.Achterveld
|
5blads Porsche dynamo gevonden................
_________________________________________ HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT
|
23 apr 2008 18:29 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
voor serieuze type 4 motoren moet je hier wezen
http://www.aircooledtechnology.com
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
24 apr 2008 3:40 |
|
|