Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 6:53

Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
rubbers achterwieloph. vervangen, maar de arm wil niet los 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 SC TARGA
België
Bericht rubbers achterwieloph. vervangen, maar de arm wil niet los
Ik wil de rubbers van de A-arm van de achterophanging vervangen. Ik heb alle vijzen van de A-arm gelost, maar ik kan hem er niet afkrijgen. Iemand tips ?

Ik heb reeds op pelicanparts.com gezocht, maar hun uitleg begint pas als alles is gedemonteerd.

Afbeelding

http://www.pelicanparts.com/techarticle ... shings.htm

17 apr 2008 17:58
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht 
uitgaande van de laatste foto in je album moet je de torsiestaven lostrekken uit de arm en dan terug steken in de carosserie . dan kamt de arm vanzelf wel los. Ik hoop wel dat je het aantal graden waarin de arm in onbelaste toestand zat hebt opgemeten.

1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s

17 apr 2008 18:12
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 SC TARGA
België
Bericht 
die foto komt niet van mijn wagen, maar van pelicanparts, dient louter om het onderdeel te beschrijven (ik geef toe dat het verwarrend is)

Ik heb de 4 vijzen van het deksel gelost + de 3 vijzen aan de achteras. De achteras is gedemonteerd maar de arm die op de torsiestaaf zit geraakt niet los. Er zit geen beweging in. Vergeet ik iets ?

U spreekt over het loshalen van de torsiestaaf, hoe dan ?

17 apr 2008 18:20
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht 
als de deksel nog niet gedemonteerd is dan deze er af wippen met een koevoet/breekijzer. Deze kan behoorlijk vast zitten op het rubber waar die omheen zit. Vervolgens de koevoet achter de draagarm zetten en loswrikken (wel een doek of blokje hout gebruiken om te beschermlaag te beschermen), dit kan nog vaster zitten dan de afdekkap. Als die los komt , kan je hem met de torsiestaaf in zijn geheel naar beneden toe er af nemen. Maar dan moet de auto hoog genoeg staan.

en hier voor de foto`s

17 apr 2008 18:35
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 SC TARGA
België
Bericht 
Het deksel is er vrij makkelijk afgekomen. Ik heb achteraf inderdaad de draagarm met een koevoet/bandijzer willen demonteren, maar dit lukte niet. Ik heb de rubbers in de mate van het mogelijke ingespoten met WD40 en siliconenolie. Ik hoop dat het morgen loskomt.

17 apr 2008 18:57
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
Bericht 
wat ik ooit heb gedaan is een overmaatse pijp dicht gelast met een heel dik draadeind er door heen met een moer was maar 17 of 19 geloof ik

die pijp vast gelast aan de draagarm met 3 hechtes daarna een lange bout er in en draaien maar.

draad komt tegen de torsistaaf en drukt zo de draagarm van de torsiestaaf

maken van het hulpstuk was het meeste werk!

17 apr 2008 22:26
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 SC TARGA
België
Bericht 
Ik heb het vandaag na heelwat moeite en tijd losgekregen. We hebben met 3 personen tegelijkertijd gewrongen met een koevoet. Zo kwam het beetje bij beetje los.

De rubber aan de zijde van het deksel was nog redelijk Ok, maar de zijde van de torsiestaaf was aardig ingesleten.

Welke rubbers zijn het beste ? Rubber zoals origineel of van die hardere bussen die op de markt zijn ?
Ik wil mijn wagen toch nog zo comfortabel mogelijk, dus zal waarschijnlijk voor de originele rubberen gaan. Zijn er nog andere soorten op de markt ? Iemand opmerkingen of tips ?

18 apr 2008 17:08
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht 
voor zover ik begrepen heb zijn de originele niet los te verkrijgen en kun je enkel de armen wisselen . als je nog enig comfort wil hebben raad ik de weltmeister af. ik heb deze er zelf op zitten en zijn spijkerhart.

ps brussel is net even te ver weg om langs te komen.

en hier voor de foto`s

18 apr 2008 18:51
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
bij de 964 zijn ze voor achter niet los tekoop.voor de voorkant wel.
ik weet niet hoe het bij die van jou is maar is vrees dat het je aardig wat centen gaat kosten.ik ben er ook al mee bezig geweest.
ik ga ze binnen kort ook vervangen.

gr anton964

18 apr 2008 20:01
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC TARGA
België
Bericht 
Ik heb een 911 targa van 79. De rubbers en alternatieve hardere soorten zijn dus wel te verkrijgen. De witte teflon bussen zou ik sowieso niet nemen maar de (blauwe) Polyurethane exemplaren, zijn die dan ook af te raden ? Of zijn die buiten de kleur dan hetzelfde ?

19 apr 2008 0:10
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
Die harde bussen (teflon, polygrafiet, polyurethaan, what ever) alleen monteren als je je auto graag slechter maakt
Koop er meteen een paar oordopjes bij want ze gaan gegarandeerd piepen bij elke in- of uitverende beweging van de draagarm :mrgreen:

Volgens mij kan je de rubbers gewoon los kopen bij Porsche

Ik zou effe moeten zoeken, maar als het goed is heb ik ook nog een nieuw setje 'neatrix' bussen liggen
Dat is een zachte compound, piept niet en zou beter zijn dan het originele rubber...
Als je interesse hebt stuur je maar een PM

19 apr 2008 4:39
Profiel WWW
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
weet jij dan ook waar de bussen tekoop zijn voor de achterste draagarmen voor een 964?niet bij porsche hoor!

gr anton964

19 apr 2008 19:53
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
Bericht 
rubbers heb ik bij erpa gehaald wel voor een 71 er dan

19 apr 2008 20:05
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ]