Auteur |
Bericht |
993turbopeter
|
klein olielek of niet
Na het rijden is de bodemplaat rechts achter n beetje 'vochtig', maar hij drupt niet, Na een kwartier is hiervan niets meer te merken, lijkt opgedroogd. Is er een klein olielek of komt dit vaker voor. Alvast ùerci voor de reacties.
|
17 apr 2008 19:06 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Condensvocht misschien?
Olie die op droogt lijkt me minder waarschijnlijk.
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
17 apr 2008 19:09 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
henk. hebbie airco?
_________________________________________ oud is beter
|
17 apr 2008 19:20 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Onderste klepdekselpakkingen al eens vernieuwd
Een TT heeft ook wel eens last van lekkage bij de tubo's.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
17 apr 2008 19:35 |
|
|
John
Cayenne
|
na laten kijken...
auto's (Porsches) van dit kaliber moeten droog zijn wat olielekkage betreft.
Staat wel leuk als je bij een kennis bent geweest en je laat een vlek achter
mijn conclusie...rij ff naar iemand die er verstand van heeft.
|
18 apr 2008 11:33 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
ik heb me ook wel eens laten vertellen dat de bodemplaat olie opneemt.
gr anton964
|
18 apr 2008 12:04 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Niks aan doen. Waar olie zit roest het niet
Maar zonder gekheid. Het lijkt mij geen olie als ik jouw verhaal zo lees. Olie droogt namenlijk niet op.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
18 apr 2008 12:15 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
hahahah tja tenzij het REMolie is
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
18 apr 2008 12:35 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Gewoon eventjes door de vakman naar laten kijken dan weet je het zeker. Reacties van hier blijven gokjes!
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
19 apr 2008 0:59 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
IK heb me zoveel laten vertellen, maar dit is echt kolder, is gewoon een hard plastic afdichting. Er kan wel veel olie in staan, dus als je deze er onder uitschroeft zou je wel eens voor een verrassing kunnen komen staan hoeveel olie er al gelekt heeft voordat het van de plaat afkomt.
Heb hetzelfde gehad met mijn 993, was inderdaad klepdekselpakking. Deze zitten op en behoorlijk warme plek en worden op den duur droog door de hitte.
Vervangen is een fluitje van een cent en niet duur.
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
19 apr 2008 8:09 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
In het kader van de juiste benamingen, het is remVLOEISTOF
De onderste klepdekselpakkingen zijn een bekend verschijnsel, daar waar normaliter kleppen gesteld moesten worden (en de pakkingen worden vervangen) heeft de 993 hydraulische klepstoters en worden deze pakkingen niet of slechts bij lekkage vervangen.
De pakkingen zijn niet meer van kurk maar meer een soort rubber en ook deze gaan uiteindelijk een keertje lekken.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
19 apr 2008 8:38 |
|
|
ECT
|
Het zijn vnl. de kleppendekselpakkingen die na verloop van tijd uitdrogen en dan gaan lekken. De olie komt dan op een plaat dicht bij de uitlaten. Als de lekkages te groot worden zie je op een gegeven moment vanaf de spatschermen blauwe rook uitkomen als gevolg van druppelende olie op de hete uitlaat
Gewoon tijdig vervangen. Kost hooguit een half uurtje werk bij de dealer.
|
19 apr 2008 9:22 |
|
|
993turbopeter
|
ECT heeft gelijk. Heb het laten verhelpen door Pcentrum.
|
19 apr 2008 19:49 |
|
|
horn
PF #57
|
mooi. opgelost.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 apr 2008 19:57 |
|
|