Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 17:55



Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
Cup pipe op 964 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964 C4 - 931 - 911 32 Targa G50 - Alpina B3 Cabrio -
Antwerpen
Bericht Cup pipe op 964
Ben van plan CUP pipe op mijn 964 te plaatsen.
Iemand ervaring hiermee ivm geluid toename?


Afbeelding
_________________________________________
PORSCHE, nothing else even comes close


19 apr 2008 18:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
lelystad
Bericht 
Veel 964 hebben een cup pipe. Ben zeer tevreden met het geluid,iets heftiger maar geen petje geluid,doen :)
_________________________________________
zet je mond niet in de derde versnelling indien je hersens nog in de tweede staan


19 apr 2008 19:22
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Economisch gezien kan je beter 'n G-bocht plaatsen :idea: :wink:

Geluidstoename met cup-pipe is net mooi genoeg - en overigens bij elke 964 anders 8)


19 apr 2008 20:23
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
doen. in combinatie met K&N luchtfilter. helemaal top.

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


19 apr 2008 20:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S MK2 Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
Bericht 
helemaal mee eens, K&N filter, Cup uitlaat, Sportkat of katvervanger. Heerlijk zwaar geluid :lol:
_________________________________________
Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer


19 apr 2008 20:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
mijn er varing is dat de cuppijp een harde scherpe roffel geeft.
de g-pijp een iets minder harde diepe donkere roffel.
allebij zeker niet doen.krijg je ruzie met de buurt en is gewoon tehard.

anton964


19 apr 2008 21:40
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
anton964 schreef:
mijn er varing is dat de cuppijp een harde scherpe roffel geeft.
de g-pijp een iets minder harde diepe donkere roffel.

Grappig. Mijn ervaring is exact andersom. :?

Cup rohr diepe donkere roffel, g-pijp harder, scherper en in mijn ogen beetje aso. Allebei is idd alleen handig als je buiten woont, in Friesland bijvoorbeeld (hè Joyman :wink: )
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


19 apr 2008 21:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
horn schreef:
Allebei is idd alleen handig als je buiten woont


Zelfs daar is het te hard voor. Ik woon allesbehalve in de stad, op ik schat 5 km van het dorp zelf en volgens mij konden ze in het centrum mijn auto horen starten. Het was er dus snel weer af.


19 apr 2008 22:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht 
Heb een G-bocht.. K&N filter en sinds gisteren een open luchtfilterhuis... op de snelweg... wauw :lol:
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


20 apr 2008 6:26
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
horn schreef:
anton964 schreef:
mijn er varing is dat de cuppijp een harde scherpe roffel geeft.
de g-pijp een iets minder harde diepe donkere roffel.

Grappig. Mijn ervaring is exact andersom. :?

Cup rohr diepe donkere roffel, g-pijp harder, scherper en in mijn ogen beetje aso.

:shock: Helemaal eens met horn :!: en een echte aanrader zo'n cup-pijp. 8)
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


20 apr 2008 8:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
...
Hilversum
Bericht 
heb nu een g-pijp i.p.v. de cup uitlaat. Geeft veel herrie maar valt m.i. nog wel binnem de grenzen.


20 apr 2008 9:54
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
idd Eric; g-bocht en cup-pijp. :oops:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


20 apr 2008 10:44
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Zo bedoelde ik het niet ;), maar inderdaad cup-rohr of cup-pijp (vervanging middendemper) en g-bocht (vervanging einddemper).
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


20 apr 2008 12:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 '90
Bericht Cup uitlaat
Ik heb zelf een maand of 4 geleden een G bocht laten monteren en het geluid is top ! Mooi donker en onder de 3000 tpm is er niet veel aan de hand. In ieder geval niet zodanig dat men zich stoort. Daarboven en met name boven de 4000 tpm breekt de pleuris uit. Tunneltje opzoeken en gaan !
Het is een relatief goedkope oplossing met een super resultaat. Ik heb overigens verder geen aanpassingen.
Gisteren tijdens de Driewaardenrit was het grappig om te horen dat elke 964 anders klinkt. Zelfs de auto's met dezelfde aanpassingen klinken niet hetzelfde.
_________________________________________
Mooi groen is niet lelijk


21 apr 2008 19:32
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Cup uitlaat
EvDijk schreef:
Gisteren tijdens de Driewaardenrit was het grappig om te horen dat elke 964 anders klinkt. Zelfs de auto's met dezelfde aanpassingen klinken niet hetzelfde.


:cheers:


21 apr 2008 19:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
horn schreef:
idd Eric; g-bocht en cup-pijp. :oops:


Ik heb iemand daarover wel eens de uitspraak "een soort tuinslang" horen bezigen. Hij maakt nogal wat lawaai ja 8)


21 apr 2008 20:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 997 4S, ex 993 Targa, ex 964 Targa
Amstelveen
Bericht 
Ik sta op het punt om een Cup rohr te bestellen en ontdekte tijdens mijn internetzoektocht dat naast de reguliere pijp ook een pijp wordt aangeboden die in het midden is gedeeld. De twee delen worden met een klem vastgezet. Ik neem aan dat dit dient om de pijp in lengte te kunnen aanpassen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Mijn idee is, hoe minder onderdelen hoe beter en ben van plan een pijp uit 1 deel te bestellen, maar wellicht heeft de gedeelde pijp een ander (belangrijk) voordeel? Wat is de betere koop :?:
_________________________________________
whatever you do, don't congratulate or berate yourself too much, your choices are half chance, so are everybody else's


22 apr 2008 11:17
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Gedeelde pijp is MI ontworpen om verzendkosten te besparen :idea:

Ik heb nog niet meegemaakt dat 'n Cup-pipe uit 1 stuk niet wilde passen 8)


22 apr 2008 12:03
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 997 4S, ex 993 Targa, ex 964 Targa
Amstelveen
Bericht 
Dacht ik al, inderdaad geen halve rommel bestellen dus :wink:
_________________________________________
whatever you do, don't congratulate or berate yourself too much, your choices are half chance, so are everybody else's


22 apr 2008 13:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht 
Misschien een idee:
Als we filmpjes (geluidsfragmenten) plaatsen van de verschillende opties:
1: gewoon
2: met enkel cuppijp
3: met enkel G-bocht
4: met allebij
5: met cuppijp en catvervanger
6: met G-bocht en catvervanger
7: met alles.
Eventueel ook nog bovenstaande voor met of zonder K&N.

Dan zijn alle discussies uit de wereld, kan iedereen zelf oordelen.

Zelf even niet in staat vanwegen mijn dynamo avontuur.


22 apr 2008 15:53
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
CJ schreef:
Dan zijn alle discussies uit de wereld, kan iedereen zelf oordelen..


Niets is minder waar - doe dit bij 2 verschillende 964tjes en je hebt 16 verschillende geluiden :idea:


22 apr 2008 16:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S MK2 Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
Bericht 
Had op mijn 964:

KN filter
Sportkat
Cuprohr>>> geluid top. diepe roffel.

En eens erbij een G-bocht gemonteerd, pfff wat ordinair! Wordt je gek van als je 100 enzo rijdt. Gauw eraf gegooid.
_________________________________________
Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer


22 apr 2008 16:10
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 22 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.