Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 3:53



Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
M030 vs Bilstein 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993S Vesuvio; 964 RS replica; 964 Turbo 3.6; 964 Alex 1224; project 1965 301xxx; project 1965 300xxx
Bericht M030 vs Bilstein
Kan iemand mij vertellen wat het verschil in techniek en rijgedrag is tussen origineel M030 verlaagd onderstel en Bilstein?


18 apr 2008 21:33
Profiel
PorscheForum Rakker
NB
Bericht 
ik binnenkort :wink:


18 apr 2008 21:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Reageer maar even in dit draadje op de belangstelling van ps voor het sportonderstel (vervuil daarmee dat verkoopdraadje niet).

Vraag me af waarom iemand een verlaagd onderstel zou willen vervangen door een sportonderstel. Verschillen zijn vast verwaarloosbaar voor 98 % van de chauffeurs :!:

(Zie eventueel het Naslagwerk voor onderstel details.)
:wink:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


18 apr 2008 21:56
Profiel
PorscheForum Rakker
NB
Bericht 
Dat is makkelijk : De bilsteins hebben extra draad (kan dus lager) en zijn stugger als het standaard sportonderstel.

Misschien merkt niet iedereen het verschil maar dat blijft persoonlijk (ik ben dan misschien die 2 %) en dat kan je alleen beoordelen als je beide opties hebt uitgeprobeerd denk ik.


18 apr 2008 22:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Graaf, ik refereerde aan ps die A door B wil vervangen.

Niet jij die B door Bilstein gaat vervangen :!: :lol:

(Die rode 993 heb ik nog eens bekeken voor iemand voordat jij 'em wegkaapte; gave auto, leek het mij wel.)
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


18 apr 2008 22:05
Profiel
PorscheForum Rakker
NB
Bericht 
:lol: :lol:

nou ja toch een leuke uitleg er bij voor de geintereseerde lezer :wink:


p.s.: ik zal je laten weten wanneer hij te koop is 8)


18 apr 2008 22:35
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 c4 '89 zwart 997 c2 zwart
Bericht 
ben ook aan het wachten op set bilstein schokbrekers met 4cm verlagingsveren. ging weekje duren, het zijn er al 3 nu maargoed :)


18 apr 2008 22:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993S Vesuvio; 964 RS replica; 964 Turbo 3.6; 964 Alex 1224; project 1965 301xxx; project 1965 300xxx
Bericht 
Ik heb geen verlaagd onderstel, maar stelde me de vraag omdat Graaf iets wil vervangen, waarschijnlijk met een goede reden, want het zal niet gratis zijn :wink:
En dan, rijdt een verlaagd ondersten inderdaad veel beter? Als je iets koopt, koop je dan origineel of Bilstein?


18 apr 2008 23:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Als je 993 S een echte is - en dat neem ik aan - dan heb je dat verlaagde onderstel :idea:
Nogmaals: -> Naslagwerk :o
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


19 apr 2008 7:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Wat rijd beter een normale 997 of een 997 GT3? is maar net wat je wil waar ik mee wil aangeven dat een bilstein of verlaagd onderstel niet perse beter is als een standaard.

Citaat:
De bilsteins hebben extra draad (kan dus lager) en zijn stugger als het standaard sportonderstel


Of je aan zo'n super stug onderstel nou iets hebt op de openbare weg vraag ik me echt af. Heb zelf ook een bilstein onderstel en iets minder stug zou op een minder goed wegdek de wegliging eerder ten goede komen lijkt me.


19 apr 2008 12:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Joost Houben schreef:
Of je aan zo'n super stug onderstel nou iets hebt op de openbare weg vraag ik me echt af. Heb zelf ook een bilstein onderstel en iets minder stug zou op een minder goed wegdek de wegligging eerder ten goede komen lijkt me.


Precies, en daar hoor je nooit iemand over, nou ja, nu dus. Op het circuit is het leuk, een plank hard onderstel, maar op de openbare weg, ik vraag het me af.


19 apr 2008 13:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Ik ook.
Daarom is PASM ook zo'n leuke optie: standaard strak en toch ruim comfortabel op de openbare weg, sportief op het circuit na druk op de knop :idea: :D
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


20 apr 2008 10:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Peter 993 schreef:
Joost Houben schreef:
Of je aan zo'n super stug onderstel nou iets hebt op de openbare weg vraag ik me echt af. Heb zelf ook een bilstein onderstel en iets minder stug zou op een minder goed wegdek de wegligging eerder ten goede komen lijkt me.


Precies, en daar hoor je nooit iemand over, nou ja, nu dus. Op het circuit is het leuk, een plank hard onderstel, maar op de openbare weg, ik vraag het me af.
Bilstein met H&R veren vind ik beter dan het 030 onderstel(heeft een vriend van me dus ik weet echt het verschil).De bilstein's vind ik niet hard.In combinatie met de H&R veren rijdt hij comfortabeler en beter dan toen mijn auto alleen verlaagd was met Eibach en standaard dempers.Toen had ik af en toe het idee dat de auto in 2en zou kunnen breken op bijv.richels overdwars.
@PS....Gebruik de zoekfunktie maar er is hier al veel over geschreven.
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


20 apr 2008 11:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993S Vesuvio; 964 RS replica; 964 Turbo 3.6; 964 Alex 1224; project 1965 301xxx; project 1965 300xxx
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Als je 993 S een echte is - en dat neem ik aan - dan heb je dat verlaagde onderstel :idea:
Nogmaals: -> Naslagwerk :o


Kijk da's nou leuk, zo blijk ik reeds verwend te zijn!
Enfin, wellicht dat de schokbrekers toch hun beste tijd gehad gehad hebben dan......?

In ieder geval kan je een Bilstein onderstel wel lager zetten dan een M030 dat je niet verstellen kan.


21 apr 2008 21:07
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Lijkt mij dat je 'n M030 wel kan verstellen - of wil je je P uitwegen m.b.v. plaklood :?: :lol:


21 apr 2008 21:14
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 964 c4 '89 zwart 997 c2 zwart
Bericht 
mo30 is gewoon verstelbaar, net zoals een originele schokdemper


21 apr 2008 21:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993S Vesuvio; 964 RS replica; 964 Turbo 3.6; 964 Alex 1224; project 1965 301xxx; project 1965 300xxx
Bericht 
Paul, wat zeg jij ervan? Voplgens mijn garage kan ik mijn onderstel niet (nauwelijks) verstellen. Toch geen M030?


23 apr 2008 22:07
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
ps schreef:
Volgens mijn garage kan ik mijn onderstel niet (nauwelijks) verstellen.


Kan ook zijn dat de stelmoeren vast -geoxideerd- zitten :idea: :mrgreen:


23 apr 2008 22:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Standaard of niet zijn beide te verstellen door de veerschotels aan de dempers.
Thimmo heeft dat kort geleden laten doen aan zijn standaard (US) onderstel. Iets van 10 mm lager, in die orde.
Wil je dus (veel) meer dan moet je uitwijken naar Bilstein.
En dat verlaagde onderstel M033 (geen sport- M030) dat zit er onder :idea: :twisted:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


23 apr 2008 22:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
ik zweer bij een schroefsetje :D

9 vd 10 autoos van mijzelf heb ik schroefset onder gehad,

je kan net zolang blijven stellen hoog/laag totdattie naar je zin rijd en staat 8) voordatje hem uitweegt :wink:

en iedereen denkt dattie H&R van mij maar stug is , nou echt niet 8)
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


23 apr 2008 22:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
NB
Bericht 
ps schreef:
Paul, wat zeg jij ervan? Voplgens mijn garage kan ik mijn onderstel niet (nauwelijks) verstellen. Toch geen M030?


meestal staan de schokbrekers al op de laagste stand (en dat is niet erg laag) dus je garage zal bedoelen dat de schroefdraad op is....daarom zijn er ook "speciale" bilsteins gemaakt met extra schroefdraad. Blijft een feit dat het alleen om de voorste schokbrekers gaat (en om M033 lees ik net :P)


23 apr 2008 22:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
US 993 C2 '96 Handbak
Den Haag
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Standaard of niet zijn beide te verstellen door de veerschotels aan de dempers.
Thimmo heeft dat kort geleden laten doen aan zijn standaard (US) onderstel. Iets van 10 mm lager, in die orde.
Wil je dus (veel) meer dan moet je uitwijken naar Bilstein.
En dat verlaagde onderstel M033 (geen sport- M030) dat zit er onder :idea: :twisted:


Heb de lengte van de stelmogelijkheid gemeten toen hij in Steenwijk op de brug stond. Van max hoog tot max laag is ca 25 mm aan de voorkant. Achter is het lastiger, daar werkt het met vulringen ipv schroefdraad. Erwin heeft dmv deze stelmogelijkheid mijn voorkant is ca 13 mm laten zakken.

Niet dat je er wat aan hebt, maar ik ga er vanuit dat de Porsche (sport)onderstellen deze stelmogelijkheid hebben. Hoe krijg je hem anders netjes uitgewogen en rondom op gelijke hoogte?

Gr T
_________________________________________
It's not how to survive the storm, it's how you dance in the rain.
'Later' is allang begonnen...


26 apr 2008 2:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Ik weet niet of Erwin Renntech ze ook heeft.Maar ik heb de Bilstein's destijds bij Carnewal gekocht.Hij laat ze voor hem speciaal bij Bilstein maken met extra draad erop.
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


27 apr 2008 10:20
Profiel
PorscheForum Rakker
NB
Bericht 
juist :!: daar staat de mijne nu ook 8)


27 apr 2008 19:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
PF #911
België
Bericht 
Wil dit topic nu niet "bevuilen" maar zijn M033 dempers met 993 RS veren ook mogelijk? Om dan je 993 zo laag als een RS te leggen en terwijl toch slechts met de lichtjes oncomfortabele ophannging van een verlaagde M033 rond te rijden (op de openbare weg) :?:

Heeft iemand trouwens foto's van 993's met de verschillende sets? Ben wel nieuwsgierig naar wat deze aanpassingen visueel geven!


28 apr 2008 19:12
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.