Auteur |
Bericht |
Toontjeboontje
|
porsche voor dagelijks gebruik/80.000 km per jaar?
Hallo allemaal,
Ik rijd voor mijn werk 80.000km. per jaar en doe dat op dit moment in een BMW 740i. Een fijne auto, niets van te zeggen, maar wel een beetje groot voor iemend die er bijna altijd alleen in zit.
Ik heb, naast de BMW, ook nog een motor waarmee ik af en toe naar de zaak (woonwerk-afstand is 130 km. enkele reis) rijd. Gezien mijn baan kan ik niet met een klein VW Golfje TDI voor komen rijden dus bedacht ik me dat een 911 (of afgeleide daarvan) een goede keuze zou zijn; immers niet te groot en toch representatief.
Kunnen jullie me vertellen of het verstandig is om een Porsche uit te kiezen voor mijn woon-werk verkeer of raden jullie me gewoon aan om een grote auto te blijven rijden i.v.m. het comfort op de lange snelwegritten (grote wielbasis enz.)? Ik weet dat mijn 740i ook geen logische keuze is (iedereen rijd diesel bij deze jaarkilometrages) maar hij rijdt zo fijn!
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Toontjeboontje
|
21 apr 2008 14:21 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Ik denk dat de onderhoudskosten bij 80k km per jaar best wel eens fors kunnen zijn. Maar goed: dat zijn ze met een 740 ook denk ik. Een oudere 911 lijkt mij tricky met zoveel km's. Optie wordt dan een 996/997.
|
21 apr 2008 14:39 |
|
|
leander
Brabant - Westland
|
Ik zou gaan voor de optie Cayman (S) of Boxster (S), leuk en ruim voor 1 persoon iemand.
Ik ben er ook voor aan het kijken.
Grtz.
_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
|
21 apr 2008 14:42 |
|
|
jampie
Boxster S Spyder 550Turnhout Belgie
|
Ik vind Porches leuke autos maar om er nu 80000 per jaar mee te bollen.....nee dan liever die dikke 7 of eh.....een Audi RS4 of RS6 ??
|
21 apr 2008 18:34 |
|
|
Peperbus
Cayenne S 2006071
|
Cayenne? Best of both worlds
|
21 apr 2008 18:56 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Gewoon eens een jaartje een 911 proberen om 80.000km per jaar te rijden en dan beslissen, bijhouden of terug inruilen.
Gezien de 740, 80.000km/per jaar en gezien je baan, lijkt me dit het beste idee en kan je hetzelf ervaren, is altijd beter dan van horen zeggen.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
21 apr 2008 19:32 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
In ieder geval geen Cayenne turbo nemen.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
21 apr 2008 20:55 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: porsche voor dagelijks gebruik/80.000 km per jaar?
dat maakt me toch nieuwsgierig naar je baan.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
21 apr 2008 21:14 |
|
|
ECT
|
Is een Mercedes-taxi niet iets voor jou? Comfortabel en je kunt altijd nog iemand meenemen voor de gezelligheid bv.
Of neem een AM DB9
|
21 apr 2008 21:29 |
|
|
corry
997 S /2006
|
Voor dat soort weggebruikers (80000km/jaar) heeft Porsche de Panamera bedacht.
Overigens een kleine calculatie zegt mij dat je dan zo'n 5 à 6 uur per dag in je auto doorbrengt.?!
_________________________________________ Puts a smile on my face every day
|
21 apr 2008 21:36 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
neem kontakt met me op als je nog een porsche chauffeur zoekt
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
21 apr 2008 22:16 |
|
|
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
...dan moet de chaufeur die nu in de 7 serie rijdt een ander baantje zoeken..
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
21 apr 2008 22:26 |
|
|
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
Bij deze dr.knauf..... wat vraag je ervoor?? Speciaal belangstelling voor de stapavonden!
On topic: Dan zou ik zakelijk voor een 535d of 635d (evt. met tuning) gaan en voor erbij (prive en soms zakelijk) een 911.
_________________________________________ http://www.dstt.fr
|
21 apr 2008 22:35 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Sluit ik me bij aan, supersnel, comfortabel en sportief. Ook nog redelijk economisch. Of 335D coupe.
Anders een KJN, 911 gaat op den duur niet bevallen bij zoveel km denk ik. Zowel niet qua comfort als qua kostenplaatje.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
21 apr 2008 22:49 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
er staat toch dattie grotendeels alleen rijd
als ik dan toch mag chaufferen zal ik nog een goeie tip geven aan de topic starter toontjuhhboontjuhhh:
een carrera gt is nog veel representatiever
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
21 apr 2008 23:21 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Klopt wat de 911 betreft, spreek uit ervaring. Het blijven topwagens de 911jes, maar bij meer dan 40.000km/jaar, zijn ze soms ook heel oncomfortabel.
Als je uit een 740 komt, denk ik dat een Cayenne 3.6 geen goed alternatief is. Wat de Cayenne betreft, kom je dan bij de S of Turbo uit, en daar zou bij 80.000 wel eens het kostenplaatje de spelbreker kunnen zijn. +/- € 20.000 enkel aan benzine als je wat voorzichtig bent.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
21 apr 2008 23:36 |
|
|
PEF
996 TurboBrussel, België
|
Heb de E65 730d van de zaak om al mijn kilometers te doen en de porsche voor de fun... Geloof mij, je gaat die 7-serie MISSEN als je die 80000kmers moet doorbrengen in een 911! Velen zullen zeggen dat het juist leuk is een 911 elke dag. Voor mij niet, hoe graag ik de turbo ook heb, als ik veel kmers moet doen wil ik wel in mijn zetel zitten... de 7 serie dus!!! Altijd relax als ik daaruit kom. Denk anders is aan een 745d = mijn volgende) of misschien de 760i ofzo Zoooooooveel comfort, zalig.
Maarja je zal het zelf allemaal moeten afwegen en ervaren. Succes met je keuze allesinds
_________________________________________ What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...
|
21 apr 2008 23:51 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Je kan ook altijd eens een S-klasse proberen. Hebben het voordeel dat ze ook in 4-matic uitvoering te krijgen zijn.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
22 apr 2008 7:59 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
een helikopter is in de states heel gewoon, met de tijd winst kunje weer meer verdienen
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
22 apr 2008 9:08 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik rij toch met veel plezier dagelijks in de 911. En dat is een 964, dus minder comfortabel dan een 996/997... en dat comfort zoek ik dan ook niet.
Ik rij overigens geen 80K per jaar, maar dat terzijde.
|
22 apr 2008 10:34 |
|
|
Toontjeboontje
|
Mijn woon-werkverkeer is zo'n 280 km. per dag (bedrijf zit in België) en daarnaast heb ik een bedrijf in Duitsland (op en neer zo'n 1600 km). Aangezien ik iedere dag naar België rijd en 2 x per maand naar Duitsland lopen mijn kilometers aardig op. Twee weken geleden bespreking in Parijs, vorige week bespreking in München. Ook deze rit naar volle tevredenheid afgelegd in de 740. Echter de prachtige Porsches die ik ionderweg weer zag vond ik wel idrukwekkend. Daarnaast heb ik in München ook BMW Welt bezocht en heb in de nieuwe X6 gezeten. Ben er erg van onder de indruk.
Wellicht is het toch beter om er een Porsche bij te kopen voor de fun. Mijn vrouw rijdt nu in een cabriootje en ik denk dat we die dan maar gaan vervangen door een 996/997. Zij komt niet boven de 10.000 km/jaar. Dat zullen er dan waarschijnlijk wel meer worden....
@ horn: algemeen directeur, twee bedrijven 110 man personeel, al denk ik niet dat dat er veel toe doet als ik een vraag stel over een auto.....
|
22 apr 2008 11:20 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Even nuanceren, in het verleden zijn er meerdere personen op dit forum geweest die e.e.a. pretenderen en uiteindelijk blijkt de waarheid op z'n zachts uitgedrukt ergens in het midden te liggen, vandaar de interesse/nieuwsgierigheid van Horn.
By the way, welkom toontjeboontje.
Ennuh, gewoon blijven rijden in die 740, je geeft eigenlijk al antwoord op je vraag. Het enige waar ik over zou nadenken of een diesel een mooie alternatief is, bijv Q7 V12 TDI
|
22 apr 2008 11:45 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Kijk toontjeboontje heeft de weg van het oude nest naar hier gevonden
Advies mbt de porsche is eigenlijk al gegeven, voor 80k is de 911 toch te veel sportauto. Persoonlijk zou ik een klasse kleiner kijken dan een 7 serie. Waarom zo'n grote auto als je toch alleen rijdt
A6 of A5 met dikke diesel en volledig aangekleed of een 535d of 330d coupe. Representatief genoeg voor een directeur wat mij betreft.
Een stuk compacter, zuiniger, goedkoper en nog steeds lange afstand auto's. Van het bespaarde geld een fun auto kopen.
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
22 apr 2008 12:51 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Niks mis met een A6, A5 E-klasse en gelijkaardige, maar als je 80.000km/jaar doet in een wagen en dan vooral snelweg, leer je comfort waarderen en dan is er een wereld van verschil tussen:
A6 en A8
BMW5 en 7
E-klasse en S-klasse
enz.
Dus als het voor toontje geen probleem is;
Wanneer de tijd er is, de 7 vervangen door een gelijkwaardig voertuig
Eens informeren bij het vrouwtje of ze wel met een 911 wilt rijden, zo niet ze lekker in haar eigen wagen laten rijden, en voor Toontje een 911 voor erbij.
Toch prettig winkelen met iemand anders zijn €'jes
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
22 apr 2008 13:52 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Inderdaad kan ik voor jou nog wat betekenen
Oke ik had niet 'een wereld van verschil' tussen een 5 en een 7 of vergelijkbaar bij audi, mercedes. Maar jij bent ervaringsdeskundige, ik niet. En zoals de chinees hier altijd roept, wie betaald . . .
krijgt sambal bij
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
22 apr 2008 13:58 |
|
|