Zojuist mijn eerste Porsche aangeschaft. Een 911 SC 3.2 uit 1986. Rijdt als nieuw. Veel plezier van. Vandaag liet ik iemand er even in rijden. Na duidelijk te vertellen dat het gas er pas op kan wanneer de koppeling volledig ontkoppeld is, speelde de jongeman het toch voor elkaar met zo'n 5000 toeren alsnog zijn voet op de koppeling te houden in de 2e versnelling. Dat stonk een tijd lang behoorlijk.
Omdat ik geen voorgaande berichtgeving vond over deze kwestie stel ik de volgende vraag.
Moet ik mij zorgen maken?
Kan dit een keertje gebeuren of moet ik rekening houden met een versnelde vervanging van de koppeling?
Alvast heel erg bedankt. Ik hoop dat iemand mij gerust kan stellen. Als ik zelf iets verknal heb ik er geen probleem mee, maar wanneer dit door toedoen van iemand anders komt vind ik het een beetje zuur.
_________________________________________ oud is beter
22 apr 2008 7:46
Apple
911 3.2
Amsterdam
MetalGreen911SC schreef:
Een SC uit 86
Is dat niet hetzelfde model?
22 apr 2008 9:14
Amethist
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
SC is een 3 liter<'83, model voor de Carrera 3.2, maar als hij van '86 is is het een 3.2 kan niet missen.
Verder over de koppeling zou ik mij niet zo veel zorgen maken. Kan gebeuren en hij kan daar een enkele keer ook zeker wel tegen hoor zolang het maa geen dagelijkste kost word.
_________________________________________ Ergens ben je nergens.
22 apr 2008 9:24
Maarten
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Even een keer in zijn 3 wegrijden. Als hij dan slipt moet hij vervangen worden!
22 apr 2008 9:29
Apple
911 3.2
Amsterdam
Bedankt voor de reacties. Wellicht ben ik wat "overzuinig". Hij pakt in elk toerental prima op, dus in z'n drie wegrijden lijkt me geen probleem.
22 apr 2008 11:43
Maarten
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Wel als je koppeling versleten is. Dan gaat hij slippen!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum