Auteur |
Bericht |
Stefx911
964 C4 - 931 - 911 32 Targa G50 - Alpina B3 Cabrio -Antwerpen
|
Cup pipe op 964
Ben van plan CUP pipe op mijn 964 te plaatsen.
Iemand ervaring hiermee ivm geluid toename?
_________________________________________ PORSCHE, nothing else even comes close
|
19 apr 2008 18:48 |
|
|
Taatjen
lelystad
|
Veel 964 hebben een cup pipe. Ben zeer tevreden met het geluid,iets heftiger maar geen petje geluid,doen
_________________________________________ zet je mond niet in de derde versnelling indien je hersens nog in de tweede staan
|
19 apr 2008 19:22 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Economisch gezien kan je beter 'n G-bocht plaatsen
Geluidstoename met cup-pipe is net mooi genoeg - en overigens bij elke 964 anders
|
19 apr 2008 20:23 |
|
|
horn
PF #57
|
doen. in combinatie met K&N luchtfilter. helemaal top.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 apr 2008 20:49 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
helemaal mee eens, K&N filter, Cup uitlaat, Sportkat of katvervanger. Heerlijk zwaar geluid
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
19 apr 2008 20:51 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
mijn er varing is dat de cuppijp een harde scherpe roffel geeft.
de g-pijp een iets minder harde diepe donkere roffel.
allebij zeker niet doen.krijg je ruzie met de buurt en is gewoon tehard.
anton964
|
19 apr 2008 21:40 |
|
|
horn
PF #57
|
Grappig. Mijn ervaring is exact andersom.
Cup rohr diepe donkere roffel, g-pijp harder, scherper en in mijn ogen beetje aso. Allebei is idd alleen handig als je buiten woont, in Friesland bijvoorbeeld (hè Joyman )
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 apr 2008 21:43 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Zelfs daar is het te hard voor. Ik woon allesbehalve in de stad, op ik schat 5 km van het dorp zelf en volgens mij konden ze in het centrum mijn auto horen starten. Het was er dus snel weer af.
|
19 apr 2008 22:15 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Heb een G-bocht.. K&N filter en sinds gisteren een open luchtfilterhuis... op de snelweg... wauw
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
20 apr 2008 6:26 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Helemaal eens met horn en een echte aanrader zo'n cup- pijp.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
20 apr 2008 8:36 |
|
|
JDB
...Hilversum
|
heb nu een g-pijp i.p.v. de cup uitlaat. Geeft veel herrie maar valt m.i. nog wel binnem de grenzen.
|
20 apr 2008 9:54 |
|
|
horn
PF #57
|
idd Eric; g-bocht en cup-pijp.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 apr 2008 10:44 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Zo bedoelde ik het niet , maar inderdaad cup-rohr of cup-pijp (vervanging middendemper) en g-bocht (vervanging einddemper).
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
20 apr 2008 12:31 |
|
|
EvDijk
964 C2 '90
|
Cup uitlaat
Ik heb zelf een maand of 4 geleden een G bocht laten monteren en het geluid is top ! Mooi donker en onder de 3000 tpm is er niet veel aan de hand. In ieder geval niet zodanig dat men zich stoort. Daarboven en met name boven de 4000 tpm breekt de pleuris uit. Tunneltje opzoeken en gaan !
Het is een relatief goedkope oplossing met een super resultaat. Ik heb overigens verder geen aanpassingen.
Gisteren tijdens de Driewaardenrit was het grappig om te horen dat elke 964 anders klinkt. Zelfs de auto's met dezelfde aanpassingen klinken niet hetzelfde.
_________________________________________ Mooi groen is niet lelijk
|
21 apr 2008 19:32 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Cup uitlaat
|
21 apr 2008 19:56 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Ik heb iemand daarover wel eens de uitspraak "een soort tuinslang" horen bezigen. Hij maakt nogal wat lawaai ja
|
21 apr 2008 20:57 |
|
|
diggler_911
ex 997 4S,
ex 993 Targa,
ex 964 TargaAmstelveen
|
Ik sta op het punt om een Cup rohr te bestellen en ontdekte tijdens mijn internetzoektocht dat naast de reguliere pijp ook een pijp wordt aangeboden die in het midden is gedeeld. De twee delen worden met een klem vastgezet. Ik neem aan dat dit dient om de pijp in lengte te kunnen aanpassen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Mijn idee is, hoe minder onderdelen hoe beter en ben van plan een pijp uit 1 deel te bestellen, maar wellicht heeft de gedeelde pijp een ander (belangrijk) voordeel? Wat is de betere koop
_________________________________________ whatever you do, don't congratulate or berate yourself too much, your choices are half chance, so are everybody else's
|
22 apr 2008 11:17 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Gedeelde pijp is MI ontworpen om verzendkosten te besparen
Ik heb nog niet meegemaakt dat 'n Cup-pipe uit 1 stuk niet wilde passen
|
22 apr 2008 12:03 |
|
|
diggler_911
ex 997 4S,
ex 993 Targa,
ex 964 TargaAmstelveen
|
Dacht ik al, inderdaad geen halve rommel bestellen dus
_________________________________________ whatever you do, don't congratulate or berate yourself too much, your choices are half chance, so are everybody else's
|
22 apr 2008 13:14 |
|
|
CJ
ex-964 C2
997 C4S
MacanHellevoetsluis
|
Misschien een idee:
Als we filmpjes (geluidsfragmenten) plaatsen van de verschillende opties:
1: gewoon
2: met enkel cuppijp
3: met enkel G-bocht
4: met allebij
5: met cuppijp en catvervanger
6: met G-bocht en catvervanger
7: met alles.
Eventueel ook nog bovenstaande voor met of zonder K&N.
Dan zijn alle discussies uit de wereld, kan iedereen zelf oordelen.
Zelf even niet in staat vanwegen mijn dynamo avontuur.
|
22 apr 2008 15:53 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Niets is minder waar - doe dit bij 2 verschillende 964tjes en je hebt 16 verschillende geluiden
|
22 apr 2008 16:00 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
Had op mijn 964:
KN filter
Sportkat
Cuprohr>>> geluid top. diepe roffel.
En eens erbij een G-bocht gemonteerd, pfff wat ordinair! Wordt je gek van als je 100 enzo rijdt. Gauw eraf gegooid.
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
22 apr 2008 16:10 |
|
|