Auteur |
Bericht |
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Mobiele GPS
Ik weet het, de zoekfunctie gebruiken
Ik heb hier al liggen zoeken, maar nog niet echt iets gevonden wat ik moest hebben.
Een collega van me is op zoek naar een autonavigatiesysteem met de volgende eigenschappen:
- de weg wijzen, op straatnummerniveau
- aanduiden van de "gevaarlijke" plaatsen
- bruikbaar in heel West-Europa
- in al zijn auto's makkelijk te gebruiken
- niet te ingewikkeld, monkeyproof dus
- niet te veel pc toestanden (is een leek)
- niet ontieglijk, overdreven duur
Heb dus al wat rondgekeken en vind vergelijkbare oplossingen, de TomTom Go en de Garmin Streetpilot.
Iemand suggesties?
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
23 nov 2004 0:28 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ik ben heel erg enthousiast over mn TomTom op de PDA.
TomTom-go moet ook perfect zijn.
Werkt veel lekkerder dan de NAV in mn leasauto af-fabriek.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
23 nov 2004 1:18 |
|
|
horn
PF #57
|
Heb tomtomgo en ben daar tevreden over. Heb hem nu in NL (voornamelijk Monique), Zweden, Engeland gebruikt en (tot op straatnummer nivo) goede ervaringen.
Soms wat rare dingen (B'hoven - Noordwijk: andere heen- dan terugweg / niet altijd snelste weg (soms de kortste binnendoor (of dwars door Parijs he EriC4C? )) maar over het algemeen wel tevreden.
En één groot (het grootste!) voordeel van de tomtom go:
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 nov 2004 8:16 |
|
|
Patrick964
964 C4Tholen
|
Ik heb TomTom op een PDA (werkt perfect / ook voor een leek).
Als extra heb ik er een "GRATIS" programmatje op staan wat van internet te downloaden is.
Deze geeft aan waar er vaste flitpalen, mobiele controle's, trajectcontrole, stoplichtcamera's en evt. met snelheid, hotels, big M, etc etc staan (dit door heel europa). Altijd handig werkt overigens ook perfect, 30 seconde ervoor (of net wat je zelf insteld) wordt je gewaarschuwd.
WERKT NIET OP TOMTOM GO !!!!!!!!! ALLEEN DUS OP TOM TOM NAVIGATOR (ICM MET PDA)
|
23 nov 2004 11:08 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
zonder ervaring met beide tom tom systemen zou ik gaan voor de tom tom go
lijkt me
* nog makkelijker in gebruik (aanzetten ipv allerlei dingen op te starten)
* pc nagenoeg niet nodig
* makkelijk te verplaatsen in verschillende auto's (zelfs zonder houder heb ik begrepen)
_________________________________________ Got coffee?
|
23 nov 2004 12:14 |
|
|
Michel H
Coördinator TDBergen op Zoom
|
Mijn broer heeft heeft ook een PDA met Tom Tom
Maar qua locatie zit hij er weleens een straat naast (parallel)
Heeft hij dan iets verkeerd ingesteld. Want mijn broer gaat net zoals
dirkie met zijn laptop naar bed.
Greetz Michel H
|
23 nov 2004 13:27 |
|
|
Patrick964
964 C4Tholen
|
|
23 nov 2004 14:35 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Jammer dat het een pc-leek is ...
Heb nog een PDA met TOMTOM 3 te koop met alles erop en eraan.
Werkt overigens perfect.
Greetz
Dirk
|
23 nov 2004 15:19 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
|
ben toch benieuwd wat voor verrassing die dirkie in petto heeft, navigatie heeft hij ook niet meer nodig
|
23 nov 2004 15:23 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
onee ... heeft er nix mee te maken ... aangezien ons "wagenpark" ben ik t beu met die kabeltjes te klooien van auto naar auto ...
En niet te vergeten heeft Tacha nog steeds GPS nodig om bij haar winkel te komen (als ze dit maar nie leest )
dus de gps wordt ier nogal wat heen en weer gesjouwd ... en dan ligt dat stekkertje nog in die auto ... en die staat dan aan de winkel ... en dan zit het geheugenkaartje nog in de pc van de winkel ... en sta ik hier met de GPS ... pfffff ... snapjum
|
23 nov 2004 15:28 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
|
duidelijk, maar weer geen tipje van de sluier
|
23 nov 2004 15:51 |
|
|
horn
PF #57
|
Dirks tipje van de sluier....
Tom Tom Go voor Natas...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 nov 2004 21:51 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Doe me toch effe een pb-tje. Ik kan hem misschien wel op weg helpen.
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
24 nov 2004 10:17 |
|
|
Michel H
|
Hey Patrick964,
Ik woon in het centrum van Bergen dus kans is klein.
Maar ditzelfde heb ik ook is gezien bij een collega.
Heeft de nieuwe Volvo V70 met Nav. Stond bij Vriens-deSchelde op terrein.Maar navigatie zei dat hij op de randweg was.
En bij mijn broer zei dat hij op de Koepelstraat stond maar hij stond op
de Glymesstraat. Dus vandaar.
Greetz Michel H
|
24 nov 2004 12:55 |
|
|
spark
Boxster '99Utrecht
|
Leuk idee voor een toekomstige toertocht. Kijken wie met welk navigatiesysteem het snelste aankomt op de juiste plaats met de minste km's
_________________________________________ De vreemde eend
|
24 nov 2004 13:18 |
|
|
horn
PF #57
|
Oke, voor alle mensen die niet de 19e mijn bloedig verzonnen en nagereden allereerste bolletje pijltje tocht willen rijden. Bij het beginpunt krijg je van mij het adres van het eindpunt en mag je er zo snel mogelijk in zo'n kort mogelijke afstand heenrijden... dan moet je wel 5 kwartier in je eentje wachten op de rest...
|
24 nov 2004 20:27 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Is ook geen straf in mijn negen-één-ééntje en je kunt toch ook een leuke "via" aangeven op de TomTomGO
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
24 nov 2004 23:04 |
|
|
Henk
PF # 136
|
In zo'n geval wil eenblokje rijden, waarbij je minimaal 3x rechtsaf slaat (ben je in iedergeval weer in de buurt van het vertrekpunt ) vaak helpen.
Je callibreert het systeem dan.
Voorwaarde is wel dat je je op een gedigitaliseerde weg bevindt en dus niet op "eigen terrein"
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
24 nov 2004 23:11 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
|
|
24 nov 2004 23:18 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Dan is het verstandiger je ogen op de weg gericht te houden ipv op je navigatie-display!
3x behoeft veel meer oplettendheid dan 3x
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
24 nov 2004 23:25 |
|
|
horn
PF #57
|
Jaha, ténzij je in Engeland of Zuid-Afrika besluit je navigatie te calibreren...
|
25 nov 2004 6:39 |
|
|
Michel H
|
IK denk dat met het aantal satellieten te maken heeft. Maar we gaan is
keer rijden mijn broer in zijn knalgele SMART. Is kijken wat hij doet.
Greetz
|
25 nov 2004 9:26 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
|
my bet...
heb zelf deze ontvanger
in mijn boot, leuke is dat je een scherm kan oproepen hoeveel sats je ontvangt, waar ze boven je hangen , hoe goed de ontvangst is etc. etc. ding rekent dan meteen uit hoe accuraat hij je positie kan bepalen en dat loopt van enkele meters tot enkele tientallen meters (bij hoge gebouwen etc.)
|
25 nov 2004 14:50 |
|
|
horn
PF #57
|
Gaaf he? Heeft de TTG ook.
|
25 nov 2004 21:10 |
|
|
Kepeke1967
911 2.4E Targa 1973, 993 C4S 1996Het zonnige zuiden
|
Hoewel aan de wijn, toch een 'duidelijk statement', ben eens benieuwd wat er los komt (voer de discussie ook wel eens 'vanuit de professie'
Mail en agenda: simpel doeltreffend effectief en (zakelijk) betaalbaar maar 1 systeem: de Blackberry van RIM (heb daarvoor al zo ongeveer alles wat maar te verzinnen is gehad 9110, 9210, treo 600, HP 57xx enzenz) Alle overige: zie relaas Dirkie en onze dagelijkse ervaringen in effectiviteit van 'zakelijke PDA's'=> werkt voor geen meter omdat de gebruikers de hele tijd zitten te prutsen waardoor het oorspronkelijke doel 'enigszins' uit beeld verdwijnt... (los van de rekeningetjes voor maandelijks gprs-gebruik...
GPS nodig: inbouwen die hap, gewoon een vast systeem, met of zonder aparte beeldschermpjes voor de spielerei! Porsche?? (zit hier zelf sterk aan te denken maar ben nog wat huiverig voor 'replacen' van complete Alpine-infra...) Becker OnlinePro 7800 (mooi in de Porsche-lijn en met leuke hebbeding-functies, inclusief 'diefstal-tracking via satelliet (GRATIS!) en kilometerregistratie (voor de gelukkigen die er een op de zaak kunnen zetten! )
Legale (bekende) flits-budgettering: Primera kopen!
Blackberry (nb: dit is geen reclame!! ben bekeerd (maar wens gelukkig niemand onheil toe.. ) http://www.blackberry.net
Becker OnlinePro: zie http://www.becker.de (multimediasystems)
Cheers!
_________________________________________ foent 993 C4S ...Life is too short to not drive your Porsche every single day! (especially with a brand new clutch..)
|
25 nov 2004 21:13 |
|
|