Auteur |
Bericht |
torig
ex 996 Carrera 4Oost-Vlaanderen, België
|
Wéér een Belg ; nu PSE en PA upgrade ;)
Hey allen,
Sinds een paar weekjes lees ik hier stilletjes mee, maar heb nu eens besloten om mij ook maar aan te melden.
Ik ben Roger, 25, heb reeds anderhalf jaar een eigen IT Security bedrijf - ben actief in een nichemarkt.
Wat ik doe heet penetration testing (néé, ho maar jongens, kalm... ).
Ik toets de veiligheid van de netwerken, servers, applicaties, ... van mijn klanten (hoodzakelijk overheidsinstellingen, militaire diensten, banken, multinationals --> zeg maar enterprise customers) technisch af, door te proberen in te breken op het netwerk, de server, applicatie...
(pentesting = "ethical hacking").
Bij de audit hoort dan uiteraard een uitgebreid rapport van de beveiligingslekken en -risico's, alsook de "proof of intrusion" (dmv screenshots, logs, e.d. als dit relevant is).
Tot daar het professionele
Langs de andere, meer gerelateerde kant was ik sinds 2006 tot vorige maandag de trotse eigenaar van een '99 2.5L Boxster (die ik met 25000km had weten op de kop te tikken!!).
Op 14/4 is hij er uit gegaan voor een 2002 996 Carrera 4 met 78000km waar ik nu dus hopen plezier aan beleef
Zowel de Boxster als nu de C4 gebruik ik als dagelijkse wagen ; met de Boxster zat ik aan zo'n 40-50D km per jaar.
Enne... bedankt aan het forum, want tijdens de aankoopfase heb ik hier zéér relevante ervaringen en informatie kunnen opdoen
Groet
Torig
P.S. Niet te vlug antwoorden, ik ben Béllug
Edit: Ik zat al geruime tijd op porscheforum.be, maar leek me interessant me hier ook eens aan te melden
Laatst bijgewerkt door torig op 23 mei 2008 14:42, in totaal 4 keer bewerkt.
|
22 apr 2008 17:36 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
welkom. snel genoeg
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
22 apr 2008 17:38 |
|
|
BartCCC
Valkenburg aan de Geul (Lb)
|
Welkom
|
22 apr 2008 17:41 |
|
|
torig
|
|
22 apr 2008 17:44 |
|
|
928GTS
ex Midnight blue 928 GTS 1995Heerenveen
|
welkom hier Torig. Mooie 996 hoor en een tiptop kleurtje wat mij betreft.
_________________________________________ Don't worry about tomorrow, God is already there.
|
22 apr 2008 21:03 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Stijlvolle 996 hoor! Ziet er strak uit; die kan nog heel wat kilometers aan .
Maarreh, park-assist op een 911... Ben me voorzichtig op een Volvo V70 of C70 aan het orienteren, daar zit het vanaf een gemiddelde uitrusting ook al standaard op, maar ik blijf het nogal overbodig vinden, deze piep-optie.
|
22 apr 2008 21:13 |
|
|
PEF
996 TurboBrussel, België
|
Welkom kerel!
Mooie 996 alleen heb ik het niet zo voor de kleuren van het interieur percies...
Tot op een van de ritten...
_________________________________________ What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...
|
22 apr 2008 21:20 |
|
|
Stijn van Kooten
|
Welkom!
Zoals PEF als zei: van de buitenkant geweldig, maar de binnenkant vind ik ook niet echt mooi, maar ieder zijn smaak natuurlijk
_________________________________________ Schilder nodig? -> http://www.destudentschilders.nl
|
22 apr 2008 21:29 |
|
|
BartCCC
Valkenburg aan de Geul (Lb)
|
Mooie 996 in een hele mooie kleur !
( Belgisch Limburg toevallig ? )
|
22 apr 2008 23:08 |
|
|
torig
|
Bedankt allemaal
De kleuren vind ik in het echt wel beter geslaagd. De camera doet ze niet top uitkomen.
Is ook geen achteraf geprul, dat spuiten van die onderdelen, maar effectief zo als optie door Porsche afgeleverd.
Niet dat dat wat aan de look verandert, maar qua waarde toch al geen vermindering zou ik denken.
Zelf vind ik het een stijlvolle indruk geven
En ik ben degene die erin moet zitten
@BartCCC: nope, Oost-Vlaanderen
@HV: tja, had Parkassist op de Boxster. Ben het dus wel gewend. Parkeren doe ik nu wel rustiger (in tegenstelling tot rijden ) maar aangezien ze der voor de PSE met knop toch al de halve wagen moeten voor uitbreken kan ik ze dan beter direct ook de kabel laten aansluiten om de PA in te bouwen. Gaatjes maken in de bumper, prul erin, en rijden maar
Op zich is bijvoorbeeld cruise control ook overbodig. Die heb ik er hier nu ook voor't eerst bij. Beiden zitten in de categorie: handig, leuk maar niet noodzakelijk. Tot je ze gewend bent, denk ik
@gast: toepasselijke reactie
@PEF: thanks! Ik zou zeggen: grààg !
Zal wel tijdig op de hoogte moeten zijn, want een en ander vereist wel wat sleutelwerk aan mijn planning.
Heb echt het gevoel een koopje gedaan te hebben.
Daar het laatste onderhoud op 61000km was uitgevoerd en hij er 78k had maakte ik mezelf (luidop) de bedenking dat ik een onderhoud moest voorzien.
Hup, bij gezet op de bestelbon, zonder eigenlijk dat te vragen (dus: in de prijs begrepen groot onderhoudje).
Kom de wagen oppikken: meneer die achterbanden, die waren toch wel wat "limite". We hebben ze dan maar door nieuwe vervangen
Dus: Torig
|
23 apr 2008 1:33 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Welkom op het forum.
|
23 apr 2008 6:20 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Klinkt positief Torig! En cruise control en achteruitrijd-sensoren zijn niets om je voor te schamen, zeker niet in een 'daily driver'. Valt mij dus wel op dat het steeds meer standaard wordt, terwijl ik er nog niet aan wil. Datzelfde geldt bijv. ook voor automated. Bij Volvo kun je een zwaardere motor enkel nog met automaat kopen (ja, Volvo's zijn ook niet gemaakt om te racen, en zo'n automaat is eerlijk gezegd best relaxed op zijn tijd, maar schakelen met dezelfde motor geeft echt veel meer een kick, alsof je een andere auto rijdt).
Veel plezier met de wagen in de af-fabriek kleuerencombi, lijkt mij geen straf om dagelijks in te rijden .
|
23 apr 2008 8:08 |
|
|
torig
|
Zéér zeker niet HV
Ik begrijp je stelling wel. Automaat ben ik nog niet aan toe, alhoewel ik hoor dat het ook zeer fijn rijd.
En zo'n 80% van alle Turbos worden naar het schijnt afgeleverd met tiptronic omdat de techniek de paardjes beter op de weg weet te brengen dan de oude knar die ermee rijdt
*ducks for cover*
|
23 apr 2008 10:34 |
|
|
paere
964 c2 cabrio marine blauw en 996 4S seal graugenemuiden
|
welkom
mooie wagen
|
23 apr 2008 10:47 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Welkom hier, Torig. Inderdaad een mooi exemplaar.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
23 apr 2008 16:19 |
|
|
db
Zoersel, Antwerpen
|
Welkom
Heb je nu ook meer plezier aan de 911, aangezien een boxster toch bekend staat om zijn goede wegligging?
ik kan me wel inbeelden dat het pk verschil veel goedmaakt en de looks van een 911 zijn nog net iets beter natuurlijk
|
23 apr 2008 17:20 |
|
|
torig
|
AB-SO-LUUT
Dit had ik gewoon eerder moeten doen.
Met de Boxster heb ik zalige tijden meegemaakt, maar ik heb me ook soms onveilig gevoeld.
Op slecht wegdek in de regen was het zonder PCM (of andere vormen van stabilisatie en anti-slip) echt erbarmelijk. In den beginne omdat ik te vroeg én te hard op het gas ging, maar heb toch ooit eens een kleine grasexcursie beleefd waar ik gewoon met 65km rechtdoor reed en zeer beheerst reed.
En plots dus in het gras zat.
Gelukkig was dat grasperkje op dezelfde hoogte als de rijbaan, vrij van putten en dies meer, dus buiten wat schrik was er niks aan de hand.
(nee, het was geen golf green )
De kont en lijn van een Carrera heb ik altijd al meer geapprecieerd dan die van een Boxster, alhoewel die kont ook haar charmes heeft
Dat pkverschil gaat mij nog een vernieuwing van mijn abonnement van de wegfotograafbond kosten zeg ik u
SUPER wagen, SUPER baanligging, SUPER inzetbaarheid, SUPER acceleratie, SUPERstrakke vormgeving.
En ook al bijna om de 3 dagen om SUPER
|
23 apr 2008 18:37 |
|
|
PEF
996 TurboBrussel, België
|
_________________________________________ What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...
|
23 apr 2008 19:16 |
|
|
horn
PF #57
|
welkom. mooie wagen. ik vind nou juist die accenten in blauw wél erg mooi. have fun and keep the shiny side up!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 apr 2008 19:26 |
|
|
Vincent Vega
P 944 MK II,
P 993 C2,
Audi TT,
VW T2
|
Mooie wagen, leuke kleur.
Maar de binnenkant vind ik persoonlijk ook iets 'te' :p
_________________________________________ *vrop*vrop*
|
23 apr 2008 19:39 |
|
|
torig
|
Thanks. Zo denk ik er dus ook over!
Enne ik zal zorgen dat ik de foto's volgende keer mét spatie ipv enter zet
(maar bedankt horn!)
Vincent, ik begin te denken dat zelfs als ik de kleuren wat corrigeer zodat de waarheid meer benaderd wordt dat het nog niet in de smaak zal vallen.
Nou ja, ik vind het... SUPER
|
23 apr 2008 19:41 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 apr 2008 19:46 |
|
|
Vincent Vega
P 944 MK II,
P 993 C2,
Audi TT,
VW T2
|
Precies, het gaat er om wat jij vind.
De kleur van mijn auto valt ook niet altijd even goed in de smaak :p
_________________________________________ *vrop*vrop*
|
23 apr 2008 19:47 |
|
|
torig
|
|
23 apr 2008 19:55 |
|
|
torig
|
De wagen zit op dit ogenblik bij Carrera Motors. Verwachting is hem maandag, uiterlijk dinsdag terug in ontvangst te kunnen nemen, maar dan wel mét zijn nieuwe PSE (met het aan- uitknopje) én parkeersensoren ("klein type" werd me verteld. Ik ben eens benieuwd).
|
23 mei 2008 14:41 |
|
|